GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Welkom op GWHobby.net, hét Gaming & Warfare forum van Nederland en België.

Pagina's: 1 [2]

Auteur Topic: Magie  (gelezen 3208 keer)

Nicolas

• Jr. Member
  • **
Re: Magie
« Reactie #15 Gepost op: december 07, 2015, 08:29:54 pm »

Ondertussen al veel gespeeld en geleerd.
High elves zijn bekend om sterke magie, maar een echt goede magiefase wil maar niet lukken.

Ik vind dat ik relatief veel punten investeer in magie tov het rendement. Misschien moet ik nog een beetje bijschaven.

Ik speel (High Elves) meestal met Archmage lvl 4 en lore afhankelijk van de tegenstander + dispell scroll.
Deze keer tegen Dark Elves dus waarschijnlijk kies ik voor High Magic.
Ik heb ook zin om Loremaster of Hoeth lvl 2 mee te nemen.
De beschikbare spreuken zijn dan super, maar ik kan er meestal niet veel mee aanvangen.

Een gemiddelde worp voor magic pool is 7 dobbelstenen en tegenstander 4.
Dat wil zeggen dat ik gemiddeld 1 spreuk kan laten doorgaan.

Magische projectielen worden weerstaan met weerstandsdobbelstenen en zware spreuken krijgen dispell scroll.
Ik gooi ook altijd minstens met 2 dobbelstenen per spreuk om een 2 of 3 te vermijden en concentratie te verliezen.

Moet ik gokken op 1 dobbelsteen en book of hoeth meenemen om meer druk te zetten?
Ik kies bij vuurbal ook meestal niet voor 1D6 aangezien dat serieus kan tegenvallen of moet ik dat net wel doen en hopen dat het meevalt?

Andere tips.

knetsch

• Jr. Member
  • **
« Reactie #16 Gepost op: december 09, 2015, 09:47:37 am »

Eén level 4 (met een dispell scroll) was in 8ste editie vaak genoeg. De meeste lijsten hadden 1 level 4. Sommige legers werkte met meer.

Maar ik heb ook vaak een high elf lijst met alleen een loremaster (met het boek) gezien en dat kan meer dan genoeg zijn. Gewoon 2 dice per spell gooien en lage dobbelstenen overnieuw gooien. Zo krijg je er altijd wel een spell of 2 erdoor.

Nicolas

• Jr. Member
  • **
« Reactie #17 Gepost op: februari 25, 2016, 07:15:46 pm »

Ik wil even controleren voor de zekerheid.
1. Power dice en dispel dice kunnen niet worden opgespaard voor de volgende beurt.
2. Ik kan dispellen met mijn power dice. Bijvoorbeeld als ik geen magiër heb. Kan ik gooien voor magische wind en remain in play spreuken dispellen.

Artinam

• Hero Member
  • Weet waaraan je begint!
« Reactie #18 Gepost op: februari 26, 2016, 10:08:00 am »

Klopt helemaal,

Maar er zijn uitzonderingen.
Er zijn items die je toestaan power en/of dispell dice op te slaan tot de volgende beurt.
Long Live the Fighters!

Nicolas

• Jr. Member
  • **
« Reactie #19 Gepost op: februari 26, 2016, 12:19:40 pm »

Okidoki
Pagina's: 1 [2]