GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Uw advertentie op GWHobby.net? Vraag naar de voorwaarden.

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Nobele high Elves + legerlijst 2500 pnt  (gelezen 2060 keer)

Nicolas

• Jr. Member
  • **
Nobele high Elves + legerlijst 2500 pnt
« Gepost op: mei 13, 2015, 03:29:00 pm »

Ik heb eens geknutseld aan een legerlijst van 2500 pnt.
Ik heb ondertussen ook door dat een nobele BSB niet misstaat in mijn high elves leger. Hij kan ook armour of caledor krijgen. (145 pnt) De vraag is: waar plaats ik hem? In een unit? Zo ja, in welke?
Ik zou hem graag bij de swordmasters steken, maar dan wordt het wel een heel dure unit. Als die vlucht ben ik gezien :-)

Ik speel met:
5 dragon princes Musician + Champion =165
23 (6x4) white lions FC + archmage lvl 3 lore of death (dispell scroll) = 329 + 210
34 (6x6) swordmasters FC + banner of the world dragon + archmage lvl 4 high magic (book of hoeth) = 522 + 275
36 (6x6) spearmen FC = 354
5 ellyrian reavers Musician = 90
20 (7x3 of 10x2) archers = 200
3 bolth throwers = 210

Ik ben mij bewust van de 3 vrij zware units in punten, maar op die manier probeer ik mijn magiërs te laten overleven.
23 white lions lijkt mij normaal.
36 spearmen ook. Bij kleinere unit zijn ze volgens mij minder bruikbaar.
De kracht en zwakte zit waarschijnlijk in de swordmasters denk ik. Ik weet dat ze kwetsbaar zijn, maar door de 6x6 probeer ik ze zo lang mogelijk stubborn te houden (wegens meer ranks) en met de archmage high magic probeer ik extra ward saves te verzamelen.

Advies is welkom :-) (zeker voor het plaatsen van de nobele)
Voorlopig heb ik nog ter beschikking (extra spearmen - extra archers - extra swordmasters - draak - white lion chariot)
2 eagles en extra white lions zijn onderweg :-)

the Shalafi

• Newbie
  • *
Re: Nobele high Elves + legerlijst 2500 pnt
« Reactie #1 Gepost op: mei 13, 2015, 07:39:37 pm »

armour of caledor is flut. koop liever armour of destiny, een 5+ 4++ is beter dan een 2+. De  Noble BSB is prima bij de swordmasters. Als die vluchten zit je in de problemen, of je BSB er nu bij zit of niet. Beter is echter bij de white lions, daar die stubborn zijn. 
Waarom de archmage bij de white lions? je archmage wil je niet in combat, zeker als die geen save heeft, en je wil je white lions juist wel in combat.
waarom de spearelves 6 breed? strength 3 zal niks vernietigen, beter om 5 breed te gaan om steadfast tegen te gaan.
gooi je archmage bij de archers.

en geloof me, dit is helemaal niet zwaar qua punten. ik heb 1300 punten in een enkele eenheid.  ;)

Nicolas

• Jr. Member
  • **
« Reactie #2 Gepost op: mei 13, 2015, 09:56:40 pm »

Dus nobele bij de white lions en archmage bij de archers. Mijn archers blijven meestal achteraan hangen. Is de magiër dan niet te ver verwijderd van de tegenstander?
Spearmen op 5x7.

the Shalafi

• Newbie
  • *
« Reactie #3 Gepost op: mei 14, 2015, 01:23:07 pm »

Dus nobele bij de white lions en archmage bij de archers. Mijn archers blijven meestal achteraan hangen. Is de magiër dan niet te ver verwijderd van de tegenstander?
Spearmen op 5x7.

het kan zijn de je magier dat inderdaad is, als je je archers op hun maximum range (30 inch) hebt. de beste spreuken uit Lore of Death hebben een 24 inch berijk, dus dat is iets te kort. als je je archers niet iets naar voren wil hebben zou ik je archmage bij de spearman doen, die kun je dan evt. de Standard of Dicipline geven voor 10 punten ( misschien de dragon prince champion weg doen?) zodat je Ld. 10 hebt op je general. Beide is een goede optie.

DannyS

• Newbie
  • *
« Reactie #4 Gepost op: mei 31, 2015, 08:50:38 pm »

Ben zelf niet zo fan van Dragon princes, erg mooie modellen maar doen na ronde 1 van combat vrij weinig meer. Zijn eigenlijk te duur voor wat ze kunnen.

WL zijn een must, beste unit van HE leger (wat mij betreft).

SM zijn gewoon meh. HE slaat altijd met 1 rank meer, ergo een horde van 40 SM heeft 21 aanvallen voorste rank (met champion) + 30 support = 51 aanvallen. Je gooit daarmee effectief 30 aanvallen qua punten weg (de ongebruikte aanvallen in de supporting ranks) daarnaast hebben ze dus geen re-roll to hit meer vanwege de great weapons ...iets om over na te denken.
Ik speel zelf met Phoenix Guard, blijven een stuk langer in leven (vanwege 4+ ward). Klopt dat ze minder hard zijn, maar wel re-roll to hit en S4 is redelijk goed toch nog. Zet er daarnaast nog een lvl 1 scroll caddy bij met high magic en je kunt de ward save naar 3+ boosten met een 1 dice spell).

Reavers vooral houden, erg fijne unit.

Archers kan, kunt ze eventueel vervangen door Sea Guard (minder range qua schieten, iets beter in combat). Zelfde wat betreft de spearelves, ik zou dan eerder een groot blok Sea Guard spelen (en bow/spear elves eruit). Er zijn genoeg IoB dozen te koop via marktplaats en de support ranks kun je dan vullen met spear/bow-elves.

Bolt throwers zijn prima. Tegen warmachine heavy legers zoals dwarfs/empire kun je ze beter thuislaten, dan juist de punten investeren in warmachine hunters (zoals eagles).

Je hebt denkt ik te veel mage levels (7 in jouw lijst). Er zullen beurten zijn waarbij je weinig power dice ter beschikking hebt en dan doen ze eigenlijk vrij weinig voor de punten. Volgens mij is een lvl 4 met eventueel een level 1 scroll caddy voldoende.

Nog wat tips (uit eigen ervaring):

High magic 'walk between worlds' is ontzettend goed (mijn favo spell). Evenals arcane unforging.
Frost phoenix is een fijne unit om erbij te hebben.
Voor 2500 punten kun je een Prince op een star dragon nemen (in combinatie met een frost phoenix is dat best sterk, hou ze wel bij elkaar in het veld). Speel je dus wel helemaal zonder magic (zullen je tegenstanders niet verwachten...  je wint al punten voor de nutteloze dispell scroll die ze hebben genomen).
Silver helms zijn best goed qua prijs/kwaliteit, 2+ AS, S5 op de charge en movement 9.
Een kleine unit Sisters doet het verrassend goed.
Een stuk of twee eagles (zonder upgrades) is handig. Ze vervullen veel belangrijke taken, bijv. tegen orcs en goblins om de fnatics uit te lokken, tegen chaos om grote blokken te re-directen, etc.

Check trouwens www.ulthuan.net voor high elf info.

Hoop dat je er wat aan hebt! :)

Nicolas

• Jr. Member
  • **
« Reactie #5 Gepost op: mei 31, 2015, 10:26:54 pm »

DannyS de tips zijn zeker bruikbaar.
Ik besef dat de WL een must zijn. Ik heb er ondertussen al 38.

Ik begrijp ook het standpunt over de SM. Ze slaan lekker hard, maar ze zijn heel kwetsbaar.

In alle army lists van HE kom ik 1 of meerdere units reavers tegen.
Ik heb ze al een aantal keer gebruikt, maar telkens zonder succes.
Ik gebruik ze dus duidelijk verkeerd. Tips?

Sea guard vind ik zelf vrij duur ten opzichte van archers.

Ik begrijp dat ik te veel magie heb. Ik heb al altijd veel geinvesteerd in magie aangezien HE toch bekend staan voor hun magie, maar ik heb regelmatig toch een dubbel gevoel.
Vroeger ging ik vooral voor de zware spells met hoge casting. Lekker veel schade maar steeds veel kans op irresistible force.
Nu kies ik eerder veiliger voor meer spells met lage casting. Daarom graag meer keuze.
Probleem is inderdaad dat ik soms veel te weinig dobbelstenen krijg om in de magiefase iets te doen.
Zonder magie lijkt mij toch een gemiste kans.

Twee great eagles zijn ondertussen aangekomen. Ze worden vooral gebruikt om warmachines te hunten dacht ik. Vlieg ik daar dan gewoon recht op af? Worden die niet gewoon afgeknald voor ze toekomen? En waarom zonder upgrades? Zie die hun punten niet waard?

Phoenix Guard zie ik ook regelmatig terugkomen. Dit wordt waarschijnlijk mijn volgende unit die ik zal kopen.

Zelf ben ik wel fan van de Dragon Princes. Als ondersteunde aanval zijn ze voor mij top.
Lekker veel attack om de strijd in jouw voordeel te beslissen en dan ideaal om vluchtende eenheid te achtervolgen. Bovendien ook sterke AS. Zijn idd wel duur.

Tot slot: idee voor Prince op Star Dragon, daar ben ik zeker fan van. Ik heb een Dragon en wil hem graag inzetten. Zelf dacht ik eerder aan Moon Dragon. Lijkt mij net iets meer gebalanceerd voor zijn punten en tegen bv. Dwarfs kan het initiatief ook wel doorslaggevend zijn.

DannyS

• Newbie
  • *
« Reactie #6 Gepost op: juni 01, 2015, 12:56:38 pm »

Wat betreft gebruik van reavers/eagles, zelf zet ik ze op de flank en dan gewoon naar voren rennen. Tijdens de deployment zijn ze handig omdat ze niet veel van je strategie weggeven bij het neerzetten (zet ze dus als eerste unit neer ergens linker of rechter flank). Vervolgens tijdens het spelen is het een kwestie van je tegenstander dwingen een keuze te maken tussen 1) schieten op je dure units of 2) schieten op reavers/eagle die in ronde twee de warmachines aanvallen.

Geef toe dat zowel reavers als eagles geen makkelijke unit zijn, je moet er echt goed bij nadenken wat ze gaan doen. Maakt ze juist daarom mooie units, geen triviale deathstar die alleen naar voren hoeft te lopen en meppen.

Met name eagles (maar reavers kunnen dit vaak ook) zijn goed om mee te re-directen. Misschien ken je dit concept al, check anders http://www.ulthuan.net/forum/viewtopic.php?f=66&t=33028 (zoek op 'redirect')
Reden om geen upgrades te nemen (behalve eventueel bows op de reavers of musician) is omdat dit weggooi units zijn en de kans dat ze echt het verschil gaan maken vrij klein is. Ik heb liever een extra WL erin staan dan een eagle net ASF :)

Discussie over Star vs Moon dragon: http://www.ulthuan.net/forum/viewtopic.php?f=66&t=50576
Neem een Star Dragon!

Nb als je die Star Dragon en Frost Phoenix samen laat vechten dan maakt die lage Ini van de draak ook niet uit vanwege de ASL die de Frostie geeft aan je vijanden.
« Laatste verandering: juni 01, 2015, 12:58:22 pm door DannyS »

Artinam

• Hero Member
  • Weet waaraan je begint!
« Reactie #7 Gepost op: juni 01, 2015, 03:54:37 pm »

Is ASF op een eagle niet juist nuttig? Als je fluft met je to hit rolls van je attacks tegen een warmachine crew heb je toch een grote kans om in een ronde te winnen, ook tegen andere chaff heb je daar best een voordeel in. Elven Chaff zal eerder tegen jouw falen omdat ze geen rerolls meer hebben en je een hoge Toughness hebt.

Ik snap dat de meeste van deze modellen worden weggeschoten maar mijn mounted yeomen, Beastmen Ungor skirmishers of harpies leggen het best af tegen een eagle met ASF eet hij er makkelijk doorheen Terwijl white lion nummer 31 niks gaat toevoegen aan de combat en hoogsten een rang langer laat tellen. White Lions hoeven het zowiezo toch te hebben van ranks want ze doen meestal enorm veel schade en als ze verliezen zijn ze toch stubborn.

Maar goed meningen verschillen hier vast over, ik ben geen echte High Elf ik bekijk de upgrade vanuit een Bretonnian of Beastmen perspectief.
Long Live the Fighters!

Nicolas

• Jr. Member
  • **
« Reactie #8 Gepost op: juni 01, 2015, 08:22:36 pm »

Bedankt voor alle info! Ik leer hier echt veel bij!
Plezant om zo snel duidelijke tips en antwoorden te krijgen  :)
Pagina's: [1]