GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Uw advertentie op GWHobby.net? Vraag naar de voorwaarden.

Pagina's: [1]

Auteur Topic: 8th Edition: Dark Elves Army List van 2500 punten  (gelezen 682 keer)

Morothar

• Newbie
  • *
8th Edition: Dark Elves Army List van 2500 punten
« Gepost op: maart 16, 2017, 11:47:57 am »

Hey!

Momenteel heb ik een heleboel units beschikbaar en ik ben op zoek naar een optimale army list om High Elves mee te slachten.
De High Elf speler in kwestie gaat altijd maximaal shooting als het even kan, dus 3 Bolt Throwers, een horde van 50 Seaguards, 30 Archers en 20 Sisters of Avelorn.

Lords:
  • 5 Dreadlords/masters, waarvan 2 mountable
  • Hellebron
  • Malus Darkblade
  • Black Arc Fleetmaster

Beasts/Constructions:
  • 1 Black Dragon
  • 1 Manticore
  • 1 Dark Steed
  • 1 Cauldron of Blood

Heroes:
  • Tullaris Dreadbringer
  • 1 Death Hag
  • 4 mages, waarvan 1 mountable (Te gebruiken voor elk level uiteraard)
  • 3 Khainite Assassins

Core Units:
  • 70 Dreadspears
  • 25 Dark Riders
  • 70 Darkshards
  • 20 Corsairs
  • 40 Witch Elves

Special Units:
  • 40 Black Guards
  • 40 Executioners
  • 23 Cold One Knights
  • 1 Cold One Chariot
  • 4 Bolt Throwers
  • 6 Shades
  • 2 Hydra's

Rare Units:
  • 15 Doomfire Warlocks
  • 1 Medusa

Zelf zit ik een beetje richting een heel mobiel leger te denken, met mounted Mage en mounted Master, samen met Dark Riders, Doomfire Warlocks en Malus+Cold One Knights.
Als je een gave list uit dit totaal kan maken dat werkt tegen zo'n shooting leger, dan ben ik je eeuwig dankbaar.

Bedankt voor het lezen en een fijne dag!

Ton

Christian

• Sr. Member
Re: 8th Edition: Dark Elves Army List van 2500 punten
« Reactie #1 Gepost op: maart 24, 2017, 02:13:29 pm »

hallo,

je kunt proberen met shooting op te gaan vangen, in aantallen kun je net zoveel neer zetten als hij, echter heb jij 2 schoten per model.

waar ik zelf vaker mee speel is dit als basis:

Surprime sorceres
- lvl 4
- dagger

sorceres
- lvl 2
- dispelscroll

Master
- Battle standerd
- sea dragon cloak, heavy armour
- enchanted shield

Death hag
-witchbrew

2* 30 spearmen
- full command

20 black guard ( toen ik deze gemaakt heb mocht je niet meer )
- full command
- Razor standerd

5 shades.

dit bij elkaar zijn met nog extra magic items 1700 punten. Waarbij ieder charicter in een eigen unit gaat. De hag bij de black gaurd, hiervan hoeft ook alleen de eerste rij aan te komen, dat zouden dan 30 attacks reroll to hit + reroll 1 to wound zijn, echter uit ervaring weet ik dat ik gelukt heb als hiervan iets aan komt, daarvoor heb ik meer van de rest dat overleeft. Met de suprime sorceres gebruik ik dark magic, in combinatie met de dagger kan ik veel op lage casting level doen. De extra sorceres is puur voor dispel scroll, maar geeft ook de optie voor andere magic, of bij de black guard voor de +1 strengt te casten. Shades zijn vooral voor irritant te zijn, maar tegen elven best goed.

Omdat je vriend veel duurdere modellen gebruikt heb je voordeel van massa, je moet alleen voldoende in combat krijgen. Dark elf magic doet best goed schade, en heeft goeie ondersteun spells. Tevens kun je goedkoop hero's meenemen die zonder magic items al 2+ save in combat hebben. Wat in elven tegen elven net de extra wound geeft.

Als je nog vragen hebt help ik je graag.

met vriendelijke groet,
Christian
Pagina's: [1]