GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Welkom op GWHobby.net, hét Gaming & Warfare forum van Nederland en België.

Pagina's: 1 [2] 3 4

Auteur Topic: Hobby voornemens 2018  (gelezen 6422 keer)

Leftblank

• Sr. Member
  • wargamer in Amsterdam
    • website Amsterdam6shooters, de club in Amsterdam-Oost
Re: Hobby voornemens 2018
« Reactie #15 Gepost op: december 26, 2017, 10:53:23 pm »

1) laatste 15mm regiment afschilderen en een grote Willem III-Louis XIV-slag op tafel zetten, in 15mm
2) WO2-legers in 6mm afschilderen (Brits, Duits, VS) en I Aint Been Shot Mum (2fatlardies) en Blitzkrieg Commander II uitproberen
3) heel veel 6mm Pruisen, Britten en nog meer Fransen schilderen, kijken of het me dit jaar al lukt om een 6mm-Waterloo op een grote tafel te zetten
4) mijn 1/72 WO2 speedpainten voor de 1hrwargame regels, en eens een demo te geven hier of daar
5) mijn Frostgrave warband afmaken
Gameclub: Amsterdam6shooters, Roomtuintjes 233, Amsterdam (bij Muiderpoortstation). zie www.amsterdam6shooters.nl (clubsite van kerels met lol in het leven, met blogs/scenarios/nieuws/feeds)
mail: info@amsterdam6shooters.nl

"In victory, you deserve champagne, in defeat, you need it" - Napoleon

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
  • lotr fanaat
« Reactie #16 Gepost op: december 30, 2017, 11:24:26 am »

Toch eens kijken of ik al mijn ongeschilderde modellen van Lotr eens kan voorzien van wat kleurtje. Liep altijd aardig gelijk op met aankomen maar loop nu zo'n 300 modellen achter vermoed ik.
En zelf vooral meer spelen en weer toernooiwaardig worden. Afgegelopen jaren maar 1 a 2 potjes zelf nog gespeeld.

Toby

• Hero Member
    • wittwer.nl
« Reactie #17 Gepost op: december 31, 2017, 01:01:04 pm »

2017 was voor mij vooral X-Wing spelen en 3D printen, later in het jaar kwam daar ook nog Infinity bij.  Dat bepaald ook de doelstellingen voor 2018:

- regelmatig X-Wing spelen
- Infinity PanOceania leger verder opbouwen en regelmatig spelen
- evt. USAriadna als tweede leger, maar dat heeft geen haast
- Jungle tafel afmaken
- evt. terrein voor tweede Infinity tafel printen en schilderen
- assortiment 3D geprinte spullen verder uitbreiden, met name Infinity terrein

Daarnaast wil ik afwachten wat Legion gaat doen, maar vooralsnog heb ik mijn twijfels of dit in Rotterdam van de grond gaat komen. Ongeschilderde miniaturen, de noodzaak voor terrein en het prijskaartje maken het toch een stuk minder toegankelijk dan X-Wing, en de meesten hier spelen naast X-Wing ook al Infinity.

Ik maak me ook zorgen over de toekomst van dit forum, behalve het Te Koop/Gezocht gedeelte is het erg rustig.
« Laatste verandering: december 31, 2017, 03:11:26 pm door Toby »
3D printen en meer: www.dreid.nl

robin

• Newbie
  • *
« Reactie #18 Gepost op: december 31, 2017, 04:15:51 pm »

Dit is mijn lijstje waar ik komend jaar mee aan de slag kan:

Anglo-Saxons: In eerste instantie kleine groepje begonnen voor Blood Eagle maar nog wat extra footsore figuren erbij gekocht dat het ook al een kleine Saga warband is. Huidige status: in elkaar gezet en gebased.

Romano-British. Te gebruiken voor Sage en Swordpoint. En wie weet ook een keer WAB, waar ik ze 10 jaar geleden voor heb aangeschaft. Huidige status: gebased, zwart gespoten en halverwege schilderen.

English Civil War Royalists. Een eenheid pike&shotte en een eenheid cavalerie. Als uitbreiding op mijn huidige 24 punten legertje voor Pikemans Lament. En als ik dan nog eens de rest van mijn figuren in elkaar zet dan WECW (waar ze ooit voor gekocht zijn. Huidige status: gebased.

Frostgrave barbarians. Tweede warband voor Frostgrave uiteraard. Huidige status: merendeel in elkaar en gebased. Nog 18 plastic figuren in elkaar te zetten.

Panther tank en panzergrenadiers voor Bolt Action. Als uitbreiding van mijn Duitse leger. Tank in elkaar en geprimed. Overigen nog in elkaar te zetten.

Jagdpanther, JagdTiger en aantal AAA voor Flames of War. Laatste uitbreidingen voor Duits FOW leger.

Milities Christi warband voor Saga. Voetvolk is gereed. Cavalerie (heartguard & warriors) zitten in elkaar, zijn primed en aantal warriors heeft eerste basiskleur.

Infinity. USAriadna, nog een model of 10 in elkaar te zetten. Overige zitten in elkaar en zijn voorzien van zwarte onderlaag. Naast USAriadna heb ik ook nog de operation icestorm modellen klaar staan om te schilderen.

Perry war of the Roses voor Lion Rampant. Stuk of 80 infanterie, 15 cavalerie en een kanon in elkaar gezet, klaar om te worden voorzien van een undercoat.

Engelsen, Fransen en Indianen voor de French-Indian Wars met Muskets & Tomahawks. In elkaar gezet en voorzien van undercoat, gereed om te schilderen.

Een late Roman warband voor Saga. Gemaakt van GB plastics. In elkaaar gezet, primed  en eerste kleuren erop.

Met zoveel projecten maak ik er voor 2018 maar geen voornemens van maar hoop toch zeker in 2018 een paar projecten af te krijgen of substantieel verder te brengen. Met daarbij natuurlijk wel de moeilijkheid om de verleiding aan nieuwe projecten te gaan beginnen weerstaan.

Daarnaast wil ik de boel opruimen en alles wat ik aan hobbyspullen heb dat niet in bovengenoemde projecten staat uiteindelijk van de hand doen. En uiteraard als het mogelijk is ook nog wat spelletjes spelen. Op een paar spelletjes Flames of War, Frostgrave en een enkele Bolt Action game was dat afgelopen jaar niet heel veel.

Een goede jaarwisseling allemaal en veel gezondheid, (hobby) plezier en succes in 2018!

Gr. Robin
« Laatste verandering: december 31, 2017, 04:41:47 pm door robin »

Dr. Rockso

• Sr. Member
« Reactie #19 Gepost op: januari 01, 2018, 10:50:34 am »

Flames of war:
- SS panzergrenadiers (winter & late war)
- barbarossa panzerschützen 1650 punten leger voor FT Duitsland.

Warhammer 40k:
- necrons 2000 punten voor toernooitjes (nog  in afwachting van een nieuwe codex)
- black templars 2000 punten

Age of Sigmar:
- Freeguild people 2000 punten schilderen.

Lekker druk nog:)
The truth is relative.

Raz

• Retired Admin
  • Hero Member
« Reactie #20 Gepost op: januari 02, 2018, 07:56:30 pm »

De voornemens voor 2017 hebben best geholpen, ze zijn grotendeels gehaald. Voor 2018 ben ik er nog niet helemaal uit, maar dit heb ik tot nu toe in gedachten:

- Warzone Imperial: twee characters en twee eenheden schilderen

- Frostgrave: wellicht een derde warband en natuurlijk meer random creatures 8)

- Devil's Run: voor ca. 40.000 aan Law's Haulage schilderen

- Verder knutselen aan mijn Skaven en daar enkele potjes 9th Ages mee spelen om te kijken hoe dat bevalt.

- Verder schilderen aan mijn Skaven: twee characters, twee eenheden en twee weapon teams

- Weer 5 stukken terrein voor mezelf knutselen. Er ligt nog genoeg te wachten.

- En ook weer 5 stukken terrein voor mezelf knutselen. Ik kan niet alles houden en vind het altijd leuk om een mooi stuk(je) scenery weg te geven aan iemand.

Dat lijkt me voldoende voor het komende jaar :)
"You cannot win the war without the help of the population, and you cannot get the support of the population without at least beginning to win the war."

YellowSkin

• Full Member
« Reactie #21 Gepost op: januari 03, 2018, 03:18:27 pm »

Ik maak me ook zorgen over de toekomst van dit forum, behalve het Te Koop/Gezocht gedeelte is het erg rustig.

Same here, vrees dat dit forum door andere vormen van media steeds meer power verliest. Wellicht is nadenken over hoe dit verder te brengen? Hoewel ik weinig bijdraag (o.a. vanwege de lage respons) kom ik hier nog wel dagelijks.

Ideeën voor andere aanpak:
- Compleet verhuizen naar FB;
- Meer blogvorm van maken;
- ...

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #22 Gepost op: januari 03, 2018, 03:31:24 pm »

Hiervoor hebben we de ideeënbox: http://www.gwhobby.net/forum/index.php?board=66.0

GWHobby heeft een Facebook pagina, maar nadeel van Facebook is dat threads snel wegzakken en dat het minder overzichtelijk is dan een forum.

Maar één van de voornemens hier is om GWHobby 2.0 nu eindelijk eens in de lucht te krijgen.  ;)
Yeah, what I've felt, what I've known
Sick and tired, I stand alone
Could you be there
'Cause I'm the one who waits for you
Or are you unforgiven too?

Toby

• Hero Member
    • wittwer.nl
« Reactie #23 Gepost op: januari 03, 2018, 04:50:12 pm »

Wat gaat GWHobby 2.0 inhouden? En wat is nog nodig om het de lucht in te krijgen?

Facebook vind ik inderdaad ook geen alternatief. Dingen zijn makkelijk gedeeld maar ook zo weer vergeten, dingen terugvinden is heel moeilijk.

Drunkendwarf

• Hero Member
« Reactie #24 Gepost op: januari 03, 2018, 04:51:03 pm »

Maar één van de voornemens hier is om GWHobby 2.0 nu eindelijk eens in de lucht te krijgen.  ;)

Hoera!

DJ

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
  • lotr fanaat
« Reactie #25 Gepost op: januari 03, 2018, 05:41:06 pm »

Huidig forum werkt nog op Smf en daar hadden ze patent op van 2006 tot  2009. Beetje verouderd en door een oude hack die losgeld eistte is frontpage lang geleden verloren gegaan.
Achter schermen zijn ze lang bezig om naar modern forumsysteem over te stappen waar meer optisch kan.(nog altijd vragen spelers weer om rood zwart forum. lol) Denk dat nu hier ook te veel oude  inhoud is en te weinig nieuwe content. Daardoor kijken nog wel veel spelers maar reageren ze vaak niet meer.

Na een vorige hack toen er even geen inhoud was stroomde forum zo weer vol met nieuwe content en was het een tijd levendiger.

YellowSkin

• Full Member
« Reactie #26 Gepost op: januari 03, 2018, 06:31:37 pm »

Offtopic:
Nice klinkt goed!

Als er een manier is om bij te dragen als lid dan hoor ik het graag! Heb een klein beetje web development ervaring + nu bezig met een javascript cursus.

Let me know :)

Ontopic:
Hobby voornemens:

> Blog starten met mijn “Road to 2K” waarbij ik begin bij wat ik nu heb en daar 2000 punten legers van ga maken 2018 zal in het teken staan van m’n Primaris
> Elke maand een potje
> 2K Primaris fully painted
> Schilderkunst (of afwezigheid daarvan) naar next level brengen

Incentive: Mortarion als ik 2K geschilderd krijg

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #27 Gepost op: januari 03, 2018, 07:10:29 pm »

Wat gaat GWHobby 2.0 inhouden? En wat is nog nodig om het de lucht in te krijgen?

Los van het feit dat we gaan opereren onder een nieuwe naam (ofschoon GW staat voor Gaming & Warfare worden we toch teveel gelinkt aan één bepaalde firma - terwijl we zoveel meer bieden en willen bieden  ;) ), houdt het onder andere in:

- een nieuwe mainsite, met nieuws van allerlei systemen, verslagen van evenementen, ruimte voor clubs om zich te presenteren, meer content van en voor leden (battlereports, etc.) Dit moet enerzijds goed te beheren zijn, aan de andere kant moeten gebruikers hier ook makkelijker bijdragen aan kunnen leveren. Denk bijvoorbeeld aan galerijen van de de fantastische schilders die nu threads hebben lopen in Schilderen etc., of de grote foto-verslagen die je nog wel eens in Historics ziet.

- een nieuw forum. Moderner, andere opzet, etc.

Nieuwe URL's hebben we al, structuur voor het forum ook. Helaas is de "head developer" gestopt, dus moet het project even heropgestart worden.
Yeah, what I've felt, what I've known
Sick and tired, I stand alone
Could you be there
'Cause I'm the one who waits for you
Or are you unforgiven too?

Toby

• Hero Member
    • wittwer.nl
« Reactie #28 Gepost op: januari 04, 2018, 11:19:15 am »

Dat klinkt niet als iets wat je "even" doet.

Met bijv. Wordpress (of een ander CMS, maar Wordpress is het enige waarmee ik ervaring heb) zou dat vrij makkelijk te doen moeten zijn. Je moet eigenlijk helemaal niets zelf willen ontwikkelen, dan is het veel makkelijker te onderhouden.

Als ik ergens mee kan helpen hoor ik het graag.
« Laatste verandering: januari 04, 2018, 11:20:59 am door Toby »

YellowSkin

• Full Member
« Reactie #29 Gepost op: januari 04, 2018, 12:36:08 pm »

Wix is ook een goed platform waar mooie sites mee gemaakt kunnen worden.
Pagina's: 1 [2] 3 4