GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Welkom op GWHobby.net, hét Gaming & Warfare forum van Nederland en België.

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Budget Wargaming Challenge (wie heeft het goedkoopste spel???)  (gelezen 581 keer)

Yarrick

• Hero Member
Budget Wargaming Challenge (wie heeft het goedkoopste spel???)
« Gepost op: januari 30, 2019, 10:40:43 pm »

Het nieuwe jaar begonnen met een uitdaging: ik wilde een nieuw spel beginnen, maar niet al te veel uitgeven. De keuze is op Gaslands gevallen. Eerst moest er een regelboek aangeschaft worden, helaas nog niet veel tweede hands gezien.. :( Dus nieuw gekocht. Vervolgens waren er modellen nodig, Gaslands draait om voertuigen, dus via een kringloop winkel een stapel Matchbox/Hotwheels autootjes gekocht, 20 stuks. Dan nog de benodigde templates en tokens, voorbeelden staan echter achter in het regelboek, dus hup in de kopieermachine en hoppa, geregeld! Dan nog zg. Skid dice, deze heten zo vanwege de speciale symbolen erop waarmee het spel gespeeld wordt. Daar ben ik nog mee bezig om te krijgen, maar tot nu toe tevreden over de voortgang en uitgaves:

Regelboek  16 Euro
Hotwheel auto's  8 Euro
Templates/tokens 15 Euro  (tja, toch iets gevonden wat beter werkte, dus toch maar wat meer uitgegeven…)
Auto kaarten  Gratis, gekopieerd  Met deze kaarten zie je precies wat je auto kan, en hoeveel Hullpoints hij heeft.
Skid Dice nog te regelen
Scenery al aanwezig (veel WH40K, en andere)

Totaal: 39 Euro

Uiteraard nog wat verven, en wapens erop zetten (had ik al vermeld dat je bij Gaslands elkaar ook van de weg af kan schieten??  ;D)
Het spel is leuk, en speelt vrij snel. Tja, eens kijken wie er nog meer goede suggesties heeft voor wargamen on a budget.
Werk in uitvoering:
Tanks: Enkele tanks (in totaal 6 stuks)
Mordheim: Skaven Warband/Orc Warband
WH40K: Ork army, Necron army

Duncan McDane

• Hero Member
  • Deplorable from the Proverbial
Re: Budget Wargaming Challenge (wie heeft het goedkoopste spel???)
« Reactie #1 Gepost op: januari 31, 2019, 12:08:44 am »

Special dice kun je gewoon omzetten in een tabel. Dus, bijvoorbeeld, symbool A is 1-3, symbool B 4&5 en symbool C 6. Mist wel de charme maar gratis en net zo effectief.
Very 'Eavy,
Very Metal!

Drunkendwarf

• Hero Member
« Reactie #2 Gepost op: januari 31, 2019, 09:02:46 am »

Symbool of tekst op een etiketje printen, daarna op maat knippen en opplakken op een blanco dobbelsteen :D
http://www.blankdice.co.uk/6_Sided_indented_dice/10/

DJ

edit: nog een link https://www.thediceshoponline.com/dice-sets/138/blank-dice
(bij de eerste zijn de dobbelstenen 19mm bij de tweede 16mm)

edit2: of gewoon hier: https://www.spellenrijk.nl/artikel/12641/blanco-dobbelstenen-16mm-blauw-10-stuks.html?utm_source=shopalike-NL&utm_campaign=datafeed
« Laatste verandering: januari 31, 2019, 09:47:17 am door Drunkendwarf »

Yarrick

• Hero Member
Re: Budget Wargaming Challenge (Gaslands, WH40K, Tanks enz...)
« Reactie #3 Gepost op: februari 06, 2019, 03:13:08 pm »

Goede suggesties heren, gaat zeker werken! Ik zal in dit forum gedeelte vaker dit soort topics plaatsen, zodat nieuwe en meer ervaren spelers ideeën kunnen plaatsen en opdoen met betrekking tot het goedkoop spelen van wargames. (Hoor dit vaak in mijn omgeving, dus moet een spel snel te spelen zijn, en geen kruiwagen vol geld kosten) Gaslands is goed te doen, zelfs voor minder dan 30 Euro.

Nu Warhammer 40K, eens rekenen hoeveel het gaat kosten als er een Orkleger wordt opgebouwd, met een smalle beurs. Allereerst de boeken, met een codex en regelboek zit je al snel aan de 60 Euro. Dat is te ondervangen door de Dark Imperium set te kopen, en vervolgens de Marines eruit weer te verkopen. Dan is het regelboek bijna gratis. De codex komt gemiddeld op 28 Euro uit, dus dan ziet het er als volgt uit:

WH 40K regelboek  (via Dark imperium, met de rest verkocht)  Gratis
Ork Codex  28 Euro

Nu is het de bedoeling dat er flink wat Orks in het leger komen, zonder erop leeg te lopen. De Assault on Black Reach set is een prima optie, en heeft wat mogelijkheden. Via diverse opties op het internet kom je al ver, en zijn er al sets te vinden van rond de 25 Euro. Met 1 set zou het dan er zo uit zien:

Ork Codex  28 Euro
Ork Warboss (1x)
Ork Nobz (5x)
Ork Boyz (20x)
Ork Deffkoptas (3x)   AOBR 25 Euro

Verder is het handig om nog wat Orks erbij te zoeken, waarmee geconvert kan worden. Een Weirdboy past prima in deze lijst, evenals een 2de Warboss. In dit voorbeeld zijn er 2 dozen met Lootas/Burnas aan het totaal toegevoegd, en gekocht voor 15 Euro p/doos. 2de Boss van AoBR, en een stapel Orks van internet, waaronder genoeg onderdelen voor conversie.

Ork Codex  28 Euro
Ork Warboss (1x)
Ork Nobz (5x)
Ork Boyz (20x)
Ork Deffkoptas (3x)   AOBR 25 Euro
Ork Lootas (10x)   30 Euro
Ork Warboss (1x)   2 Euro
Ork Shootas + bits  15 Euro

En met de Loota dozen zijn ook de Burna onderdelen te gebruiken, door enkele Orks aan te passen. Tevens zitten er Rokkitlaunchas in de beide dozen, met nog enkele daarbij kan je ook Tankbustas bouwen. Met zo'n 100 Euro kan je dus al een leuk leger op tafel zetten. Het kan altijd iets duurder of wellicht goedkoper uitvallen, maar zo heb ik het gedaan. Nu nog een deel afschilderen... :P

« Laatste verandering: februari 06, 2019, 10:39:54 pm door Yarrick »
Werk in uitvoering:
Tanks: Enkele tanks (in totaal 6 stuks)
Mordheim: Skaven Warband/Orc Warband
WH40K: Ork army, Necron army

Aerendar Valandil

• Hero Member
  • Tralala....
Re: Budget Wargaming Challenge (Gaslands, WH40K, Tanks enz...)
« Reactie #4 Gepost op: februari 07, 2019, 10:57:22 am »

Het ligt in het verleden, maar ik denk dat ik toch een heelgoedkoop projectje heb afgerond de afgelopen jaren.

Regelboek The Men Who Would Be Kings  plusmin 15,-

30/40 1:72 Airfix Vreemdelingen legioen uit een grijs verleden -,-
Doosje (c. 50) Italeri 'Muslim Warriors' (gekregen) -,-
Doosje (c.50) soedanezen 8,-

Doosje sluitringen (10,-)

Onder de 40 euro
Groetjes,

Aerandirloriusmetdeonspelbarenaam

Erelid van de ouwelullenbrigade.

Club: www.amsterdam6shooters.nl

Toby

• Hero Member
    • wittwer.nl
« Reactie #5 Gepost op: februari 07, 2019, 11:58:13 am »

Alweer een tijd geleden dat ik ze verkocht heb, maar ik had een heleboel 1/600 vliegtuigjes voor gebruik met de Wings at War - Thud Ridge regels, en dat was een project van zo'n €25. Flightstands waren zelf gemaakt van houten latjes en satéprikkers. Een peloton elk Vietcong en Amerikanen van Minifigs (10mm) was ook zoveel, maar ook die zijn inmiddels weer verkocht. Mijn eenheid 28mm US Cavalry voor Dead Man's Hand was zelfs nog iets goedkoper, maar daar zitten de kosten vooral in het terrein.

Uiteindelijk is voor mij niet zozeer belangrijk hoeveel iets kost, maar wat ik er voor krijg. X-Wing is dan niet het goedkoopste spel, maar ik heb er wel een hoop plezier van gehad de afgelopen jaren, en ik zou het nog elke week kunnen spelen als ik daar de tijd voor had. Dat is voor mij uiteindelijk meer waard dan een €25 project dat in de kast ligt te verstoffen omdat niemand anders het speelt.
3D printen en meer: www.dreid.nl

Aerendar Valandil

• Hero Member
  • Tralala....
« Reactie #6 Gepost op: februari 08, 2019, 10:01:37 am »

Ik heb ooit eens een excfelfiletje gemaakt met spelprijs/aantal keer gespeeld/gemiddeld aantal speluren per sessie/aantal spelers.  Daar kwam ik bij een vrij duur spel op een gegeven moment uit op 0.29 cent per man/uur of iets dergelijks, het bier was duurder.  Dure spellen blijken dan soms plotseling goedkoop, terwijl 'koopjes' die je niet of weinig speelt een stuk minder rendabel blijken. Geeft wel inzicht.
Groetjes,

Aerandirloriusmetdeonspelbarenaam

Erelid van de ouwelullenbrigade.

Club: www.amsterdam6shooters.nl

Leftblank

• Sr. Member
  • wargamer in Amsterdam
    • website Amsterdam6shooters, de club in Amsterdam-Oost
« Reactie #7 Gepost op: februari 08, 2019, 10:25:34 pm »

Mijn allergoedkoopste project is de 1hr wargames. Toen 6 pond voor de digitale regels (Kindle), nu 1,19 pond digitaal. Via facebook tegen 6 euro verzendkosten 1/72 WW2 tankjes en figuren aangeschaft, en nog wat gekregen van wargamevrienden. Dus totaal 12 euro of iets dergelijks, nu nog goedkoper.
Regelset vind ik absoluut een aanrader. De regels hebben een vrij uniforme, simpele opzet, met variaties voor de diverse periodes, misschien te eenvoudig voor verwende wargamers. In het boek staan echter een groot aantal scenario's en de combinatie van simpele regels met uitdagende scenario's die spelers binnen een beperkt aantal beurten moeten zien te winnen maakt 1hr-wargames tot een prachtige budget-set. Kun je met goed fatsoen op een keukentafel spelen tegen je neef, je zoon of zomaar een vriend die wel eens wil weten wat dat nou is, die wargamehobby van jou.
Gameclub: Amsterdam6shooters, Roomtuintjes 233, Amsterdam (bij Muiderpoortstation). zie www.amsterdam6shooters.nl (clubsite van kerels met lol in het leven, met blogs/scenarios/nieuws/feeds)
mail: info@amsterdam6shooters.nl

"In victory, you deserve champagne, in defeat, you need it" - Napoleon
Pagina's: [1]