GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby zoekt schrijvers voor de nieuwe Main Site. Lees alles in het subforum "Algemeen".

Pagina's: 1 [2] 3

Auteur Topic: Leven zonder wargaming......  (gelezen 2251 keer)

Possible

• Moderator
  • Hero Member
  • For Pony!
Re: Leven zonder wargaming......
« Reactie #15 Gepost op: februari 27, 2019, 09:38:16 am »

Ik vind tegen iemand zeggen: 'we gaan een club oprichten en jij mag niet meedoen' minstens net zo lullig.

Dus je zegt: "Hey man, jouw speelstijl schuurt met de speelstijl van de mensen van deze club. Wij willen hier graag casual spelen tegen anderen die ook casual spelen. Je bent meer dan welkom als jij daar ook voor open staat. Kan je daarin mee gaan?"

Is het antwoord nee, dan zeg je: "Sorry, maar dan denken we dat dit niet de club voor jou is."

Dan is het wel nog net om mee te denken over oplossingen. Een andere club aandragen waar hij wel bij zou passen, of een aantal mensen die graag contact houden om af en toe wel eens competitief te spelen.
That orphanage attacked me! It was self-defence!

*Gecensureerd wegens zeer ontoepasselijke inhoud*

Oh, en degene die dat in zijn onderschrift citeert kan meteen een week niet op het forum!

borkbork

• Hero Member
« Reactie #16 Gepost op: februari 27, 2019, 08:06:45 pm »

Citaat
De hele pot toelaten dat de tegenstander zijn charge afmaakt die net buiten range valt, dobbelstenen die een beetje scheef liggen opnieuw laten rollen ook al leken ze negatief uit te pakken, hem foutjes laten terugdraaien als ie zich bedenkt, om als je dan zelf eens een keer een charge niet haalt of een unit toch liever nog een beetje verplaatst nadat je hem loslaat te horen krijgen: 'Nee, losgelaten is losgelaten!'. 

Dit is gewoon valsspelen en dat is echt wat anders dan competitive play  ( al gaat het vaak wel samen)

Aerendar Valandil

• Hero Member
  • Tralala....
« Reactie #17 Gepost op: februari 28, 2019, 08:13:39 am »

Ik vind tegen iemand zeggen: 'we gaan een club oprichten en jij mag niet meedoen' minstens net zo lullig.

Dus je zegt: "Hey man, jouw speelstijl schuurt met de speelstijl van de mensen van deze club. Wij willen hier graag casual spelen tegen anderen die ook casual spelen. Je bent meer dan welkom als jij daar ook voor open staat. Kan je daarin mee gaan?"

Is het antwoord nee, dan zeg je: "Sorry, maar dan denken we dat dit niet de club voor jou is."

Dan is het wel nog net om mee te denken over oplossingen. Een andere club aandragen waar hij wel bij zou passen, of een aantal mensen die graag contact houden om af en toe wel eens competitief te spelen.

Dat lijkt me bijna injury upon insult.
Groetjes,

Aerandirloriusmetdeonspelbarenaam

Erelid van de ouwelullenbrigade.

Club: www.amsterdam6shooters.nl

Possible

• Moderator
  • Hero Member
  • For Pony!
« Reactie #18 Gepost op: februari 28, 2019, 09:09:54 am »

Dat lijkt me bijna injury upon insult.

Omdat je mee denkt met een oplossing? Lijkt mij juist dat dat eerder laat zien dat er geen kwaad bloed is, niks persoonlijks. Maar ik kan me voorstellen dat niet iedereen het zo opvat. Daar liggen dan ook vaak de problemen... Mensen proberen problemen vaak op te lossen op basis van hoe zij zelf behandeld zouden willen worden, en niet perse op basis van hoe de ander behandeld wil worden.

Oh, en degene die dat in zijn onderschrift citeert kan meteen een week niet op het forum!

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #19 Gepost op: februari 28, 2019, 10:34:48 am »

Ik geef toe dat ik hem ook twee keer moest lezen, maar Possible heeft wel een punt.

Behandel anderen zoals je zelf behandeld wil worden... En inderdaad, het kan een signaal zijn dat je anders in de hobby staat dan je omgeving.

Reden om te stoppen? Misschien, maar dat is wellicht wat voorbarig. Kijk eerst eens naar hoe jij zelf de hobby beleefd en vergelijk dat met anderen... Misschien kan je zelf wat aanpassen?
Yeah, what I've felt, what I've known
Sick and tired, I stand alone
Could you be there
'Cause I'm the one who waits for you
Or are you unforgiven too?

Possible

• Moderator
  • Hero Member
  • For Pony!
« Reactie #20 Gepost op: februari 28, 2019, 11:25:47 am »

Ik had misschien beter "En daarom zou ik in zo'n situatie zeggen: ..." i.p.v. "Dus je zegt..." kunnen gebruiken. Of was dat niet waar de verwarring vandaan kwam?

Aerendar Valandil

• Hero Member
  • Tralala....
« Reactie #21 Gepost op: februari 28, 2019, 12:28:49 pm »

@Possible: omdat je uiteindelijk toch me zoveel woorden aan de straat wordt gezet, de rest zijn mooie woorden. Je moet wel heel veel relativeringsvermogen en zelfcontrole bezitten om daar geen rotgevoel aan over te houden. Bij mij zou het in ieder geval niet noodzakelijkerwijs beter vallen.
Groetjes,

Duncan McDane

• Hero Member
  • Deplorable from the Proverbial
« Reactie #22 Gepost op: februari 28, 2019, 01:52:59 pm »

Alles bij elkaar, het kan er wel inhakken hoor. Speelde destijds in een WFB 4th edition competitie in Groningen en op een gegeven moment devalueerde dat tot een wedstrijdje ver plassen. Dus je vertrekt al opgefokt van huis, hetgeen de (nu ) ex haar zo ongeveer de enige zinnige opmerking ooit ontlokte: " je bent knettergek dat je gaat".
Dus ik denk, ja, je hebt nog gelijk ook. Was ook meteen mijn laatste competitiepot ooit, geen zin meer in, en heeft ervoor gezorgd dat ik radicaal anders ben gaan gamen, meer scenario, meer dingen uitproberen, meer background georienteerde legers en  uiteindelijk de fantasy helemaal vaarwel gezegd en overgegaan op WAB en heb me 1 ding voorgenomen, alleen nog maar gezellig spelen met mensen met wie ik ook buiten het gamen goed overweg kan.
Tuurlijk, niks mis met spelen om te winnen, prima, het moet wel uitdagend zijn maar als het niet leuk, fair en gezellig is met oeverloos gezeik wat er nou eigenlijk met die regel bedoeld wordt - lees, hoe kan ik ervoor zorgen dat ik er voordeel en jij nadeel van ondervindt ?- , zonde van de tijd, geld en energie.
Dus, mijn advies, laat het niet van anderen afhangen maar kijk naar jezelf, voel jij je happy bij de groep of niet. En als andere mensen je ontwijken, hou lekker de eer aan jezelf. Het is een hobby, geen strafcorvee of religieuze secte. Niemand kan je ( buiten toernooien ) dwingen om spel X op manier Y tegen tegenstander Z te spelen en er zijn gelukkig mensen genoeg die ook op zoek zijn naar tegenstanders. En afstand is geen probleem, Nederland is klein en een extra matras is zo neergelegd, in het verleden veel gedaan en ben het nu weer met een klein groepje aan het opstarten, werkt perfect.  :)
Very 'Eavy,
Very Metal!

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #23 Gepost op: februari 28, 2019, 04:12:55 pm »

Het matras wat minder, maar verder...  ;D
Yeah, what I've felt, what I've known
Sick and tired, I stand alone
Could you be there
'Cause I'm the one who waits for you
Or are you unforgiven too?

Possible

• Moderator
  • Hero Member
  • For Pony!
« Reactie #24 Gepost op: februari 28, 2019, 04:46:31 pm »

@Possible: omdat je uiteindelijk toch me zoveel woorden aan de straat wordt gezet, de rest zijn mooie woorden. Je moet wel heel veel relativeringsvermogen en zelfcontrole bezitten om daar geen rotgevoel aan over te houden. Bij mij zou het in ieder geval niet noodzakelijkerwijs beter vallen.

Ik zou zeggen dat 'mooie woorden' juist het tegenovergestelde van adding insult to injury zijn. Je gaat met iemand in discussie over de speelstijl binnen de club, en vraagt of hij zich daaraan kan aanpassen. Zo niet, dan probeer je diegene aan een andere geschikte plek te helpen. Een insult zou ik het meer vinden als je diegene aanraad nooit meer bij een club te gaan spelen omdat je hem een gigantische koekenbakker vind. :P

Maar ik zal jouw voorkeur onthouden, mocht ik jou ooit uit mijn niet bestaande wargame club willen zetten. ;)

Duncan McDane

• Hero Member
  • Deplorable from the Proverbial
« Reactie #25 Gepost op: februari 28, 2019, 05:22:15 pm »

@Possible: A.V. is irl een prima kerel, als die uit een of ander clubje wordt gemieterd, sja, dan denk ik dat de resterende clubleden mentale ondersteuning nodig hebben  ;D

Edit: Enne, IC, je mag ook buiten je tentje opzetten als het je niet bevalt. De nachtwc is nummer 12, achter de schutting  8).
Very 'Eavy,
Very Metal!

Possible

• Moderator
  • Hero Member
  • For Pony!
« Reactie #26 Gepost op: maart 01, 2019, 08:52:23 am »

@Possible: A.V. is irl een prima kerel, als die uit een of ander clubje wordt gemieterd, sja, dan denk ik dat de resterende clubleden mentale ondersteuning nodig hebben  ;D

Want dan gaat hij op een gory murder rampage en moeten alle overlevenden jarenlang in therapie?  ;D

Aerendar Valandil

• Hero Member
  • Tralala....
« Reactie #27 Gepost op: maart 01, 2019, 09:16:21 am »

@Possible: Nee, ik ben penningmeester. Zie maar eens een nieuwe te vinden.
Groetjes,

Possible

• Moderator
  • Hero Member
  • For Pony!
« Reactie #28 Gepost op: maart 01, 2019, 09:20:16 am »

@Possible: Nee, ik ben penningmeester. Zie maar eens een nieuwe te vinden.

Oke, oke, ik neem alles terug, je mag blijven. :-X

Lionhammer

• Full Member
« Reactie #29 Gepost op: maart 09, 2019, 12:10:23 pm »

Mocht de club teveel problemen hebben met je speelstijl, dan moeten ze dat face-to-face met je bespreken, en niet sneaky een andere club oprichten. Alhoewel dat laatste wel hun recht is (je kan het ze moeilijk verbieden) is het niet netjes. Tenzij het echt hun bedoeling was twee aparte clubs te hebben, 1 voor competitive play en 1 voor casual play.
Is inderdaad ook onbeleefd, en vooral richting enthousiaste wargamers die een bepaalde game willen spelen en dat het in een club wel gebeurd zonder dat ze op de hoogte worden gehouden.

Dus, mijn advies, laat het niet van anderen afhangen maar kijk naar jezelf, voel jij je happy bij de groep of niet. En als andere mensen je ontwijken, hou lekker de eer aan jezelf. Het is een hobby, geen strafcorvee of religieuze secte. Niemand kan je ( buiten toernooien ) dwingen om spel X op manier Y tegen tegenstander Z te spelen en er zijn gelukkig mensen genoeg die ook op zoek zijn naar tegenstanders. En afstand is geen probleem, Nederland is klein en een extra matras is zo neergelegd, in het verleden veel gedaan en ben het nu weer met een klein groepje aan het opstarten, werkt perfect.  :)
En het helpt inderdaad. Ik doe dit vooral met Magic.
Ook daar wilde een paar mensen weer de pret bederven, maar deze keer heb ik gezegd dat ze moesten ophouden of gewoon wegblijven. Het heeft goed geholpen.
Pagina's: 1 [2] 3