GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Uw advertentie op GWHobby.net? Vraag naar de voorwaarden.

Pagina's: [1] 2 3

Auteur Topic: Game of Thrones  (gelezen 1818 keer)

Possible

• Moderator
  • Hero Member
  • For Pony!
Game of Thrones
« Gepost op: mei 07, 2019, 03:11:49 pm »

Ik ben vast niet de enige hier die GoT gelezen en gekeken heeft, en nu elke maandag social media ontwijkt om maar geen spoilers tegen te komen voor de aflevering die net uit is maar ik nog geen kans toe gehad heb om te kijken. Nu valt het me op dat er heel veel discussie is over de laatste seizoenen. Aan de ene kant een groep mensen die het allemaal ontzettend teleurstellend en crap vinden, en aan de andere kant mensen die het nog geweldig vinden en zeggen dat groep 1 veel te kritisch is (en dan nog een groepje van 3 a 4 personen die nooit GoT gekeken hebben).

Nu is mijn mening wat gematigder, maar ik ben toch wel tot op zekere hoogte teleurgesteld door de laatste paar seizoenen. Ik zie echter ook dat dat voornamelijk komt door het hoge niveau die de serie vroeger had, en dat het nu zeker geen slechte show geworden is, maar het wel wat potentie misloopt. Ik ben zeer benieuwd hoe andere hier tegenaan kijken!

Oh, en mocht het niet duidelijk zijn, dit topic zou wel eens SPOILERS kunnen gaan bevatten.
That orphanage attacked me! It was self-defence!

*Gecensureerd wegens zeer ontoepasselijke inhoud*

Oh, en degene die dat in zijn onderschrift citeert kan meteen een week niet op het forum!

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
  • lotr fanaat
Re: Game of Thrones
« Reactie #1 Gepost op: mei 07, 2019, 04:26:55 pm »

Wij lopen hier nog ver achter. We kijken nu met klein groepje 3 a 4 afleveringen achter elkaar op 1 avond. Zijn nu net bij seizoen 3 aflevering 4.
  Zijn wel spelers die lord of the rongs modellen gebruiken en er zo een got versie van te maken. Sean Bean model blijft zelfde natuurlijk.

Sir Jaigo

• Hero Member
« Reactie #2 Gepost op: mei 07, 2019, 05:47:54 pm »

Grote verschil zit in het moment dat je boeken volgt tot wanneer serie deze draad niet meer heeft en dus meer film/serie format volgt
Wel onder toezicht en inspiratie van george rr zelf

Denk dat als hij door schrijft ooit dat het meer inhoud krijgt

Ik vind laatste paar afleveringen te snel gaan.
Opbouw was lang en afronding wel geinig maar minder impactvol als gekund

Nu lijkt het mij meer alsof rek eruit is bij acteurs en iedereen wat anders wil
Dus afronden en klaar.
Plot ziet er nu heel voorspelbaar uit en weet zeker dat ik gelijk krijg
Dat vind ik jammer.

Verder prima serie en amusant.
Kijkt lekker weg .
Maar de diepgang en nuance.... involvement welke in boeken en begin was is wel beetje weg
Inderdaad... er is een potentie welke mijn inziens niet is waargemaakt.

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #3 Gepost op: mei 07, 2019, 11:16:45 pm »

Ik zal wel bij de minderheid horen, maar ik heb aflevering drie van de laatste serie met open mond en kippenvel zitten kijken.

Ja het laatste seizoen is... anders dan de eerdere seizoenen. Misschien logisch, omdat ze boeken los hebben moeten laten. Maar aan de andere kant heb je het wel na de eerste seizoenen wel gezien: de Kingslayer humt Cersei, Tyrion wordt dronken en de Starks wordt onrecht aangedaan. Juist de plotwendingen en de onverwachte keuzes van sommige characters in de laatste twee seizoenen spreken mij juist erg aan.

Naar mijn mening heeft de serie juist de laatste seizoenen een extra laag aangeboord, die het niveau juist verhoogt. Maar dat verwachten de meeste mensen niet, dus die schrikken ervan en vinden het minder. Maar ik dus echt niet.
Yeah, what I've felt, what I've known
Sick and tired, I stand alone
Could you be there
'Cause I'm the one who waits for you
Or are you unforgiven too?

Kaleb

• Hero Member
« Reactie #4 Gepost op: mei 08, 2019, 09:50:56 am »

Dat is de prijs die we betalen voor het grote aantal nieuwe fans. Die fans zijn niet hardcore fantasy, maar die zorgen wel dat het er zo goed uit mag zien. Het is nog steeds fan-ta-tisch, alleen het verhaal is duidelijk al lang niet van Martin zelf.

* Sinds dat ze de boeken hebben losgelaten is het verhaal meer en meer 'dun' geworden en ergens is dat prima (de boeken hebben naar mijn mening teveel nieuwe characters en plotlines geintroduceerd, ik kreeg een beetje een WheelOfTime gevoel). Dit is alleen wel aan de platte kant.
* Ook dat het meer en meer 'geldgedreven' is (paarden zijn duur, Ghost is blijkbaar te duur) en blijven die daarom zo veel mogelijk offscreen. Begrijpelijk, jammer, maar niet het zij zo. De laatste scene met Ghost was bv een ronduit beschamend afscheid, daar mag je toch wel een beetje $ aan uitgeven om die 2 een knuffel onscreen te gunnen.
* Om het grote publiek niet nodeloos in de war te brengen, negeren ze de onderliggende historie in de boeken. Geen ramp, maar super jammer (Bloodraven zou bv een weirwood bow + het zwaard Darksister in zijn cave gehad moeten hebben en de GoldenCompany zou het zwaard Blackfyre horen te hebben...., dus... bijvoorbeeld.... bij Cleganebowl hadden we dan de 2 blades van Aegon kunnen gebruiken...., om maar even een nutteloze zijstraat te noemen). Maar NissaNissa, valonquar, etc, dat is toch jammer dat Martin daar zoveel tijd aan heeft gespendeerd om dat op te bouwen om het vervolgens totaal te negeren.
* Blijkbaar mag het grote publiek ook niet met vragen blijven zitten, dus moeten we alles een nautische mijl van tevoren aan zien komen.
* Het is alsof de schrijvers van tevoren te horen hebben gekregen dat ze nog 6 afleveringen hebben. Zie maar hoe je het afrond. Allemaal erg gehaast en zoekende naar schokeffecten, zoals bij de red wedding, maar het mag geen tijd kosten, want er is al zo weinig tijd meer. De crux van de red wedding was immers niet dat "Robb vanuit ambush met een kruisboog overhoop werd geschoten". Alsof je SAW maakt als deel 2 van Psycho.

Blijft super, maar voor mij was het hoogtepunt S7E4 ("The spoils of war") met kort daar achter "Hardhome".
"As a rule of thumb, the designers do not hide "easter eggs" in the rules. If clever reading is required to unlock some sort of hidden option, then it is most likely just a result of wishful thinking."  (T10)

Crackbone

• Hero Member
  • Eindbaas met een Attitude
« Reactie #5 Gepost op: mei 08, 2019, 11:58:50 am »

't zijn wyverns. geen draken.

*grom

edit: en nu serieus.

Ik vond de vorige seizoenen niet vervelend om te kijken. S08E03 was de eerste keer dat ik echt, echt, ECHT Teleurgesteld was. Niet alleen door de belachelijke belichting (Helms Deep was ook donker, maar zette de sfeer duizend keer beter neer), maar man man man, welk tactisch vernuft hebben die gasten als ze denken dat dit de beste manier van warfare is.

Daarnaast was het ook de eerste keer dat ik Plot armor zag, en dat had ik niet verwacht van GoT waar iedereen altijd op elk moment het loodje kon leggen (Zoals in S08E04, eerder said Wyvern): Dat is waar voor je kijkt. Maar zoveel main characters, aan alle kanten belaagd, en bam, klaar. Erg zonde.

Wat me ook totaal tegenstond was de manier waarop 7 seizoenen lang Winter er aan komt, miljaren doden, en met een stab is ALLES voorbij. 7 seizoenen opbouw, en alles weg in een paar minuten.

Ik ga alles afkijken, heb alles met plezier gekeken, maar soms zit er even een mindere aflevering in. Slikken en doorkijken. Hopelijk is de volgende aflevering beter (en dat was ie gelukkig ook!)
« Laatste verandering: mei 08, 2019, 12:04:09 pm door Crackbone »

Possible

• Moderator
  • Hero Member
  • For Pony!
« Reactie #6 Gepost op: mei 08, 2019, 12:07:29 pm »

@ IC: Ik ben het er zeker mee eens dat sommige characters interessante keuzes maken, en de groei van die characters blijft een heel sterk punt. Maar tegelijkertijd zijn er ook veel characters die hetgeen wat hen bijzonder maakte kwijt zijn geraakt. Die extra laag waar je het over hebt zie ik dan ook niet zo direct. Heb je daar een voorbeeld van? Daarnaast is tot mijn persoonlijke spijt van de politieke intrige lang niets meer te bekennen geweest. Die is afgelopen aflevering pas weer een klein beetje terug gekomen in het gesprek tussen Tyrion en Varys. Vroeger (toen alles beter was :P) waren veel meer van de karakters semi-evil / neutral, wat zorgde voor veel meer onderlinge wrijving. En die wrijving zorgde juist voor de spanning, de mogelijkheid tot verraad, bedrog, sneaky plannetjes en achterkamer politiek. En juist daar was het waar veel karakters schitterden. Nu lijkt iedereen simpelweg goed of slecht te zijn, en is de enige vraag of Danny nog enigszins bijdraait in haar ego-trip.

@ Kaleb: Totaal eens met de scene van Ghost, alhoewel ik het idee had dat ze het misschien symbolisch probeerden over te laten komen. Jon die zijn Stark kant achter zich laat / de rug toe keert, en kiest voor zijn Targaryen roots. Dan is het alleen nog steeds slecht getimed, en niet zoveel waard als een daadwerkelijk afscheid. Maar laten we eerlijk zijn, Jon en Ghost hebben sinds seizoen 5 (of zoiets?) al geen degelijk contact meer gehad.
Ik zie niet in hoe het publiek niet met vragen mag blijven zitten. Ik zit persoonlijk vol met vragen, maar niet met de juiste. Het zijn allemaal vragen waar ik niet het idee van heb dat ze ooit beantwoord gaan worden. Vragen als "Waarom moest de NK zonodig zelf Bran omleggen? Moest hij dat wel? Wat deed Bran de hele tijd? Waarom is de NK immuun voor dragonfire? Hoe zie je vanaf een draak uit de lucht geen vloot van schepen die jou blijkbaar wel kunnen zien? Hoe wist Euron dat ze daar op dat moment zou zijn? Hoe hebben ze nou uiteindelijk dat hele leger eten gegeven in Winterfell? Waarom zouden de crypts zo veilig moeten zijn (niet beginnende over de obvious skeletons in de closet oversight)? Waarom gelooft iedereen het woord van Jon / Bran direct en vraagt niemand om het boek wat Sam gelezen heeft?" Vroeger had ik vragen die aanvoelden als cliffhangers, of mysteries, die nog zouden worden uitgelegd, en waar waarschijnlijk een geweldig verhaal achter zou zitten. Nu voelen ze aan als plotholes, lazy writing, of hoe je het ook wilt noemen.

@ CB: Amen. Afgezien van de giant arbalests. Vanachter een eiland, op die range, op een vliegend beest met zulke accuracy? Had geen moeite met het resultaat, maar de manier waarop had hier ook beter uitgedacht kunnen worden.

Ik denk persoonlijk dat we gewoon ontzettend verwend zijn geraakt door de geweldige show uit seizoen 1 t/m 5. Het is nog steeds een goede show, maar hij is niet meer geweldig.

Edit: Volgorde was ergens gefokt geraakt, even aangepast zodat tekst nu staat bij degene aan wie het gericht was.
« Laatste verandering: mei 08, 2019, 01:14:30 pm door Possible »

Oh, en degene die dat in zijn onderschrift citeert kan meteen een week niet op het forum!

Crackbone

• Hero Member
« Reactie #7 Gepost op: mei 08, 2019, 12:15:42 pm »

Waarom gooi je light cavalary vol tegen de front van een vijand die je niet kent?
Als je catapults hebt, waarom schiet je ze maar een keer?
Waarom zet je je troepen VOOR de baricades?
Fok dat, waarom zet je ze niet ACHTER je muur? Daar heb je die dingen voor!
Waar waren de archers op de battlements van Winterfell? Hoe slecht kun je je voorbereiden, vooral als de battle al even bezig is?
Het is een siege: Act like one!
Waarom gebruik je je draken niet voor, I dunno, effectiviteit?
Waar waren NK's battle-buddies?
Waarom inderdaad, zou Bran de NK kunnen lokken? Hij is een handig wapen, maar komop, dit zie je van 100 mijl aankomen.
Verstop mensen in een crypt. Waar doden liggen. Tegen een necromancer. Good job :')
De gevallene verdedigers komen terug? Wie had dat verwacht. Jon Snow sowieso niet...

and so on and so forth.

Die accuracy van die arbalest had ik eigenlijk nog niet eens over nagedacht... maar ok, resultaat was wel geestig. Was allicht beter geweest als er miljoen pijlen dat beest z'n kant op zouden komen, maar vooruit.

Wat Bran deed is ook een groot raadsel tijdens die hele battle. "Ben even weg, lol". wat?

Possible

• Moderator
  • Hero Member
  • For Pony!
« Reactie #8 Gepost op: mei 08, 2019, 01:23:05 pm »

...
and so on and so forth.

Dat niet iedereen achter de muren pastte snap ik wel. Winterfell is niet zo gigantisch, en we hadden het hier over tienduizenden troepen. Verder heb je helemaal gelijk, qua normale siege was het een afschuwelijke strategie. Het grootste argument voor de 'tactiek' die ze nu hadden was dat het de bedoeling was om de NK naar buiten te lokken, omdat hij degene is die je dood moet maken, en ze het zelfs met perfecte tactiek niet tegen de gigantische overmacht / hoeveelheid van de wights hadden kunnen winnen. En ze wilden juist dat de NK zich zo snel mogelijk liet zien (i.p.v. de battle te rekken) omdat mensen wel moe worden, en undead niet. Valt naar mijn inziens nog wel wat voor te zeggen.

Als de opstelling daadwerkelijk bedoelt was om zo veel mogelijk WW dood te maken, dan was het gewoon een shite idee. Was het bedoelt om de NK een false sense of security te geven, dan was het nog steeds een vreselijk idee, want wat was precies het idee? NK komt aan bij Bran, en dan moet Theon hem dood maken? Of Jon die de hele tijd op de draak zit? Of wilden ze hem sowieso van zijn draak afblazen? Waarom hadden ze dan niet direct zijn kant op kunnen vliegen en hem daar confronteren?

Crackbone

• Hero Member
« Reactie #9 Gepost op: mei 08, 2019, 01:47:47 pm »

precies!

En neem eens even propper afscheid van je hond, Jon!

>:(

Possible

• Moderator
  • Hero Member
  • For Pony!
« Reactie #10 Gepost op: mei 08, 2019, 02:03:40 pm »

En waarom waren er zo veel 'mooie' lijken om te verbranden? Werd iedereen niet omhoog getild door de NK? Hadden die dan niet het zelfde lot moeten ondergaan als alle andere lijken die door de NK omhoog getrokken werden?

Galvainn

• Full Member
« Reactie #11 Gepost op: mei 09, 2019, 09:51:11 am »

Waarom gooi je light cavalary vol tegen de front van een vijand die je niet kent?
Als je catapults hebt, waarom schiet je ze maar een keer?
Waarom zet je je troepen VOOR de baricades?
Fok dat, waarom zet je ze niet ACHTER je muur? Daar heb je die dingen voor!
Waar waren de archers op de battlements van Winterfell? Hoe slecht kun je je voorbereiden, vooral als de battle al even bezig is?
Het is een siege: Act like one!
Waarom gebruik je je draken niet voor, I dunno, effectiviteit?
Waar waren NK's battle-buddies?
Waarom inderdaad, zou Bran de NK kunnen lokken? Hij is een handig wapen, maar komop, dit zie je van 100 mijl aankomen.
Verstop mensen in een crypt. Waar doden liggen. Tegen een necromancer. Good job :')
De gevallene verdedigers komen terug? Wie had dat verwacht. Jon Snow sowieso niet...

and so on and so forth.

Die accuracy van die arbalest had ik eigenlijk nog niet eens over nagedacht... maar ok, resultaat was wel geestig. Was allicht beter geweest als er miljoen pijlen dat beest z'n kant op zouden komen, maar vooruit.

Wat Bran deed is ook een groot raadsel tijdens die hele battle. "Ben even weg, lol". wat?

Die tactiek was inderdaad lachwekkend. Ik dacht eerst nog dat het misschien komt doordat ik als Warhammer speler inmiddels wel iets van tactiek weet, en dat de rest het niet zou zien. Maar mijn vrouw (die helemaal niks met militaire strategie heeft) zei toen die Dothraki aanvielen ook meteen: "Dat is wel een heel stomme keuze toch?" ;D

Overigens vond ik de rest van die aflevering wel prima, ondanks de wel erg donkere belichting. Het was soms erg lastig om te zien wat er gebeurde, maar die keuze vond ik wel te begrijpen; ze wilden waarschijnlijk de chaos en onoverzichtelijkheid van het gevecht weergeven, wat op zich goed gelukt is. Al was het met name bij die gevechten tussen de draken vaak niet te zien wie wie was.

Aflevering 4 vond ik dan weer enigszins tegenvallen. Er werd erg veel tijd uitgetrokken voor het feest, waar verder weinig gebeurde, en erg weinig voor de daadwerkelijke actie.

En wat me helemaal tegenvalt is dat het personage van Daenerys als enige geen ontwikkeling lijkt door te maken. Ze is nog steeds extreem impulsief, en ondanks de jaren die ze doorgebracht heeft in het gezelschap van strategisch goed onderlegde adviseurs, heeft ze nog steeds het strategisch inzicht van een kiwi. Je weet dat je vijand de beste vloot van Westeros heeft, maar toch verwacht je ongestoord door te kunnen zeilen en stuur je je "kinderen" opnieuw wel erg makkelijk de dood in...

Ik hoop serieus nog wel op een paar plotwendingen in de laatste twee afleveringen, want als geheel is het laatste seizoen tot nu toe niet heel spannend. De belachelijke "teleport" reizen uit de vorige twee seizoenen zijn er gelukkig niet meer, maar qua actie en qua verhaal is het nogal magertjes tot nu toe.

Crackbone

• Hero Member
« Reactie #12 Gepost op: mei 09, 2019, 10:34:05 am »

aye, dat feest duurde ook naar wat het leek een eeuwigheid. We speelden dan ook maar "Spot the Starbucks cup" in plaast van echt het allemaal te volgen ^_^

Ik snap dat ze voor extreem donker zijn gegaan, maar daardoor was voor mij de schaal weg, terwijl dat in zo'n battle juist zo belangrijk is. Miljoenen op miljoenen dead te zien tegen een handje vol verdedigers is de stuff of legends, maar het leek steeds alsof het easy managable was. Elke keer als de camera over het leger van de dead trok, kon ik totaal geen inschatting maken van de schaal.

Edit: en ow, waar ik ook mijn vraagtekens bij had:

Missandei! Ze weet, ik wordt toch wel geexecuteerd. Was dan naar beneden gesproken terwijl je Cercei meesleept! Was het enige wat toen door m'n hoofd ging ^_^
« Laatste verandering: mei 09, 2019, 10:42:18 am door Crackbone »

Possible

• Moderator
  • Hero Member
  • For Pony!
« Reactie #13 Gepost op: mei 10, 2019, 08:55:59 am »

Edit: en ow, waar ik ook mijn vraagtekens bij had:

Missandei! Ze weet, ik wordt toch wel geexecuteerd. Was dan naar beneden gesproken terwijl je Cercei meesleept! Was het enige wat toen door m'n hoofd ging ^_^

Laten we eerlijk zijn, dan hadden we ook allemaal geklaagd. "Wat, 7 seizoenen werken naar een confrontatie tussen Danny en Cersei, en dan gaat ze op die domme manier dood!? Boooeee!" :P

Ik kijk zelf nooit de "in the next episode of..." stukjes van GoT (deed het vroeger wel altijd bij DBZ), maar kom toch op social media al wat verschillende dingen tegen over de preview van de komende episode. Even in een minder snel leesbaar lettertype voor mensen die die dingen ook liever niet zien:

[SPOILER]

Je ziet blijkbaar in de volgende aflevering Euron heel angstig naar de lucht kijken vlak na het geluid van een draak. Maar de blik van hem is zodanig verbaasd / angstig dat het bijna niet logisch is dat dat gewoon Drogon is. Hij heeft die draken al eerder gezien, en zelfs bewezen dat hij er makkelijk eentje neer kan krijgen met wat ballista's, dus vanwaar die blik? Wederom sub-optimal writing? Of komt er daadwerkelijk een plottwist aan? Er zijn fan theorien over Drogon die eieren gelegd zou hebben tijdens zijn afwezigheid. Misschien dat de kids komen helpen? In de boeken wordt er gepraat over een gigantische draak die lang geleden verdwenen is. Misschien dat die komt opdagen? Of zou er een andere reden zijn voor zijn verbaasde blik? Misschien heeft Dany er eindelijk voor gekozen om haar draken te bepantseren? Dan zou ik de verbaasde blik ook wel begrijpen.

[/SPOILER]

Kaleb

• Hero Member
« Reactie #14 Gepost op: mei 10, 2019, 11:32:42 am »

Je ziet blijkbaar in de volgende aflevering Euron heel angstig naar de lucht kijken vlak na het geluid van een draak. Maar de blik van hem is zodanig verbaasd / angstig dat het bijna niet logisch is dat dat gewoon Drogon is. Hij heeft die draken al eerder gezien, en zelfs bewezen dat hij er makkelijk eentje neer kan krijgen met wat ballista's, dus vanwaar die blik? Wederom sub-optimal writing? Of komt er daadwerkelijk een plottwist aan? Er zijn fan theorien over Drogon die eieren gelegd zou hebben tijdens zijn afwezigheid. Misschien dat de kids komen helpen? In de boeken wordt er gepraat over een gigantische draak die lang geleden verdwenen is. Misschien dat die komt opdagen? Of zou er een andere reden zijn voor zijn verbaasde blik? Misschien heeft Dany er eindelijk voor gekozen om haar draken te bepantseren? Dan zou ik de verbaasde blik ook wel begrijpen.
* Tyrion zag Drogon vliegen toen ze door Valyria voeren idd, maar die kunnen nog niet groot genoeg zijn gok ik.
* Het zou wel heel bizar zijn als die ineens op zouden duiken zonder aanleiding.
* Die 'verdwenen' exemplaren zijn 'sheepstealer' en 'the cannibal', maar die zouden inmiddels al wel overleden moeten zijn. Sheepstealer was de jongste van de 2 en die zou ergens in halverwege de 1e eeuw AC uit het ei zijn gekropen. En wat was het nu? 283 was Robbert's rebellion, dus 300 AC? Gezien dat ze 2 eeuwen noemen als de maximale leeftijd, kan die er haast niet meer zijn (al was dat nog zo tof, want die moet dan nog groter zijn dan Drogon).
* Er is flink op ingezet dat du moment dat er 3 nieuwe draken geboren waren, dat de magie ineens weer werkte (voor zowel de pyromancers, de ironborn & Toros of Myr bv). Dan zou het gek zijn als bv de cannibal er nog zou zijn.

Als Rhaegal het toch stiekem zou hebben overleefd, ondanks de pijltjes zou wel sneu "hollywood" zijn, maar ok. Niks in onmogelijk sinds ze de boeken hebben achtergelaten. Ik houd het er iig op dat het wishfull thinking is en dat er alleen nog een Drogon is (en ik vrees met grote vreze dat dat niet lang meer zo is).
« Laatste verandering: mei 10, 2019, 12:18:05 pm door Kaleb »
"As a rule of thumb, the designers do not hide "easter eggs" in the rules. If clever reading is required to unlock some sort of hidden option, then it is most likely just a result of wishful thinking."  (T10)
Pagina's: [1] 2 3