GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Welkom op GWHobby.net, hét Gaming & Warfare forum van Nederland en België.

Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 206

Auteur Topic: Bespreek de film die je hebt bekeken :)  (gelezen 140175 keer)

Valentinos

• Sr. Member
    • 12D
Re: Bespreek de film die je hebt bekeken :)
« Reactie #15 Gepost op: oktober 07, 2007, 12:45:33 pm »

300

Een leuke onderhoudende film, mits je van het genre houdt, ongeveer de halve film is uitermate gewelddadig. Als je het als verfilming van het stripboek en niet van de werkelijkheid ziet, is het echt vermakelijk. De film moet het vooral hebben van stijl, die enigzins te vergelijken is met SinCity (zelfde bedenker, Frank Miller). Verwachte afgehakte ledematen waar het bloed rijkelijk uitspuit en veel doodskreten.
Ik vond de film bijzonder onderhoudend, er zijn vrijwel geen momenten die je even door wil spoelen. Audio-Visueel gezien steekt het naar mijn mening briljant in elkaar, en ook de vertellende wijze waarop de film zich ontplooit was verfrissend.
De acteurs deden wat ze moesten doen. Geen oscar binnenslepende prestaties maar zeker niet slecht.

Agreed, heel kort samengevat is 300 een mooi, maar ook buitengewoon luguber doodsballet. Vooral de scene waarin de Hoplieten in slow-motion de Perzen doodsteken is tegelijkertijd (filmtechnisch) briljant en tegelijkertijd heel erg fout.
Gisteren ook 300 bekeken. En ik kan het niet beter samenvatten. Filmtechnisch vond ik hem erg sterk.
Het kan, dus het moet 8)

JeNs

• Sr. Member
  • Member since 23-03-04
« Reactie #16 Gepost op: oktober 08, 2007, 03:31:33 pm »

The Frighteners is inderdaad wel leuk, maar niet zo speciaal als die andere twee. Het is alsof Peter Jackson gewoon een blockbuster wilde maken. Als zodanig is hij trouwens wel leuk hoor, beter dan veel andere horrorkomedies. Maar hij mist die speciale touch :D

Jup, verkeerd getypt btw. Ipv 'deze' moest het natuurlijk Bad Taste en Braindead zijn :)
Neuh, bed was gammel en die doos zette het elke keer weer tegen de drempel aan, dus het was inderdaad een drumroffel...  :-\

Sc2ptical

• Sr. Member
  • 我個中文名係阿拔
    • CrazyDutchinHK
« Reactie #17 Gepost op: oktober 18, 2007, 06:26:05 am »

Verleden week vrijdag heb ik "Lust, caution" gezien van Ang Lee. Het is een nieuwe film van Ang Lee wat zich afspeelt tijdens de WWII in China. Het is een drama film over een verzet groep wat vrij nieuw is met jongen mensen erin. Een van de verzetstrijdster moet een affaire beginnen met een verrader van het Chineze volk om hem te kunnen vermoorden. Verwacht geen akties, het is een lange film waarin veel geklept wordt. Maar het akteer werk is super van Tony Leung (bad guy) en de nieuwe actrice Wei Tang.

In HK heeft de film cat. III gekregen en dat betekend SEX, normaal is het een blote borst die je ziet, maar dit keer zie je wat meer onderdelen dan wat ik had verwacht en de sex scene's zijn vrij heftig.

Hij komt pas 31 januari in Nederland uit, maar het is de moeite waard moet ik zeggen, vooral het acteer werk is super.

Verder heb ik nog gezien:
- House of the flying daggers -  Mooie film met mooi Zhang Ziyi erin. :P Alleen het einde is gewoon klote, je zit gewoon met veel vragen die niet beantwoorden worden.
- Batlle of Britain

Onimusha

• Hero Member
    • Grauenacht
« Reactie #18 Gepost op: oktober 18, 2007, 03:19:38 pm »

Paprika

Erg mooie anime met vrij geflipte momenten waarin droom en werkelijkheid vervaagd en je soms echt niet meer weet wat nu wat is, maar dit alles zit erg goed in elkaar. Wanneer je echt gaat letten op de details dan merk je dat naast het mooie verhaal ook veel dingen met elkaar gelinked zijn en in mijn ogen hebben ze hier echt over nagedacht.
Nou wie van anime houd en wel in is in een vrij zieke film dan is deze voor jou, ik vond het in ieder geval echt geweldig

Hellraiser

Nu moet ik eerst even opbiechten dat ik een enorme Clive Barker fanaat ben dus deze beschrijving is niet helemaal onafhankelijk ;)
Er zijn momenteel 8 delen van Hellraiser gemaakt en de eerste 4 zijn een aan elkaar hangend verhaal de overige staan los van elkaar.
De eerste 4 delen volgen het verhaal van Frank die het eerste slachtoffer wordt van de cenobites. Deel 4 vind ik persoonlijk de allerbeste waarin de tijd terug wordt gedraaid waarin de box gemaakt wordt, ook gaat dit deel verder in de toekomst waarin een of andere sicko een mega kubus wilt creeren met een groot ruimte station.
Deel 5-8 zijn in mijn ogen goede films met leuke twists en duistere momenten en zeker geschikt voor iedere horror liefhebber
« Laatste verandering: oktober 18, 2007, 03:27:50 pm door Onimusha »
-=IF YOU MAKE SOMETHING IDIOTPROOF, THEY KEEP MAKING BETTER IDIOTS=-

Lord Raven

• Full Member
  • I ain't no white trash
« Reactie #19 Gepost op: oktober 18, 2007, 04:02:57 pm »

Harold en Kumar go to white castle

Briljante film, hilarisch met zeer veel erg bekende stukjes, zo uit eht leven gegrepen, wellicht een beetje uitgelicht, maar alsnog zeer bekend
Catching flies in his mouth
Tasting freedom while he dares
Then crawling back to the top of the stairs
He won't see the sun again for years to come
He's broken out in love

Like a cat without a care
Roaming freely through the streets
You could find him in amongst the pigeons in the square
But he won

Sc2ptical

• Sr. Member
  • 我個中文名係阿拔
    • CrazyDutchinHK
« Reactie #20 Gepost op: oktober 18, 2007, 04:32:48 pm »

*Met in acht name van de op dit forum geldende regels en het in werking gestelde operationele moderator beleid rond het handhaven van de aldus geschetste omgangsnormen voor forumbezoekers is op automatische wijze een door deze gebruiker geuite ongewenste verbale uiting vervangen door deze, met de intentie eventuele vijandigheden af te vlakken, alom bekende uitdrukking: beep*
Juist, zo is het. Ik heb mijzelf ff laten gaan. Mijn algemene excuses. Lange beep trouwens.

Trouwens, ik was een filmpje vergeten, naja film.. een miniserie. Shogun.

Edzard

• Hero Member
  • "Blaken en branden is het sieraad van de oorlog"
« Reactie #21 Gepost op: oktober 18, 2007, 04:48:56 pm »

Shogun is gaaf  :D

Maar eens een keertje kopen als ik m weer geodkoop ergens zie liggen.

Onlangs gezien: Lord of War

Gave film, volgt het leven van een wapenhandelaar. Een aantal grove stukjes, Nicolas Cage was denk ik een hele goede keus voor de hoofdrol. Wel een aanrader in ieder geval.

JeNs

• Sr. Member
  • Member since 23-03-04
« Reactie #22 Gepost op: oktober 18, 2007, 07:00:29 pm »

Gruwelijk ruige film. In principe niks nieuws (2 stoners gaan op pad), maar toch vind ik deze weer heel anders. Hmm beetje rare zin, maar je snapt wel wat ik bedoel!

Verder eindelijk Clerks gezien. Had Jay & Silent Bob al gezien, dus toen ik die 2 in Clerks zag moest ik gelijk lachen. Ook meer waardering gekregen voor Dante en Randall die echt een stoere rol hebben..!
Neuh, bed was gammel en die doos zette het elke keer weer tegen de drempel aan, dus het was inderdaad een drumroffel...  :-\

Wandelaar

• Hero Member
« Reactie #23 Gepost op: oktober 18, 2007, 09:54:07 pm »

Gruwelijk ruige film. In principe niks nieuws (2 stoners gaan op pad), maar toch vind ik deze weer heel anders. Hmm beetje rare zin, maar je snapt wel wat ik bedoel!

Verder eindelijk Clerks gezien. Had Jay & Silent Bob al gezien, dus toen ik die 2 in Clerks zag moest ik gelijk lachen. Ook meer waardering gekregen voor Dante en Randall die echt een stoere rol hebben..!
Drie zeer geweldige films, inderdaad! Heel erg veel humor en wat betreft Clerks ook nog aanzettend tot denken ook.
Citaat van: aunknorrie
Wel AR, het was leuk je gekend te hebben. Moet ik nog iets zeggen aan jouw familie of vrienden?

#geenhellevuurzofelalseenversmadevrouw

Pingwin

• Elderlings
  • Hero Member
  • Space Marine
« Reactie #24 Gepost op: oktober 18, 2007, 10:06:50 pm »

'k zal Harold en Kumar eens checken, nooit van gehoord maar jullie zijn wel erg positief :)

paprika stond ook nog op mijn kijk-lijstje.

Zelf de mini-serie Rome aan het kijken (geleend van een maat) en erg vermakelijk!
Miniature War Gamer

Kievien

• Hero Member
« Reactie #25 Gepost op: oktober 20, 2007, 12:17:01 am »

Briljante film, hilarisch met zeer veel erg bekende stukjes, zo uit eht leven gegrepen, wellicht een beetje uitgelicht, maar alsnog zeer bekend

Komt een vervolg van he?
Wist niet of jij dat al wist, maar ik denk meld t ff :p

Sc2ptical

• Sr. Member
  • 我個中文名係阿拔
    • CrazyDutchinHK
« Reactie #26 Gepost op: oktober 20, 2007, 06:35:02 am »

'k zal Harold en Kumar eens checken, nooit van gehoord maar jullie zijn wel erg positief :)

paprika stond ook nog op mijn kijk-lijstje.

Zelf de mini-serie Rome aan het kijken (geleend van een maat) en erg vermakelijk!
Verwacht nou niet zoveel van Harold and Kumar. Het is een leuke popcorn film en dat is het.

Rome, goeie miniserie.

Lord Raven

• Full Member
  • I ain't no white trash
« Reactie #27 Gepost op: oktober 21, 2007, 09:17:33 am »

Komt een vervolg van he?
Wist niet of jij dat al wist, maar ik denk meld t ff :p
weet ik, 2008, ze gaan als ik het goed heb op weg naar Amsterdam, maar krijgen wat problemen om het vliegtuig in te komen.
Catching flies in his mouth
Tasting freedom while he dares
Then crawling back to the top of the stairs
He won't see the sun again for years to come
He's broken out in love

Like a cat without a care
Roaming freely through the streets
You could find him in amongst the pigeons in the square
But he won

roon

• Hero Member
« Reactie #28 Gepost op: oktober 21, 2007, 12:29:55 pm »

Vorige week zondag Control van Anton Corbijn gezien. Erg indrukwekkende zwart/wit film over het leven van Ian Curtis, zanger van de band Joy Division. Samen met m'n broer waren wij wel op de hoogte van het hoe of wat betreffende het leven van die man, EN de muziek van Joy Division, maar het is echt heel mooi en ingrijpend in beeld gebracht. De combinatie van zwart/wit, de muziek van Joy Division en het verhaal maken het echt een film die je gezien moet hebben. Geen happy end, dat kan ik je wel zeggen.
Zaten tijdens de aftiteling nog in stilte de boel te verwerken, en liepen beduusd de zaal uit.

Aanrader.

Pil

• Hero Member
  • Hell's Last Survivor
« Reactie #29 Gepost op: oktober 22, 2007, 01:08:17 pm »

There were demons with guns
Who marched through this place
Killing everything that breathed
They're an inhuman race
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 206