GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby zoekt schrijvers voor de nieuwe Main Site. Lees alles in het subforum "Algemeen".

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Ducosim 15 december 2007  (gelezen 1029 keer)

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
  • lotr fanaat
Ducosim 15 december 2007
« Gepost op: december 03, 2007, 02:25:55 pm »

Deze keer zal ik er weer bij zijn op de Ducosim te Utrecht.
Datum zaterdag 15 december
plaats Jaarbeurshallen te Utrecht

Voor het lord of the rings spel heb ik in elk geval alle modellen mee die voorkomen uit de tweede Era.
de meeste modellen ervan staan in dit Topic: http://www.gwhobby.net/forum/index.php?topic=64.0

Ik zal in elk geval demo's geven aan iedereen die belangstelling heeft en daarnaast zijn er ook anderen die legers meenemen om tegen elkaar of tegen mij te batlen.
Als er Mensen zijn die nog willen spelen met of tegen andere specifieke modellen dan kunnen die dat hier vermelden, kijk bij mijn lijst voor de modellen die ik eventueel nog kan meenemen: http://www.gwhobby.net/forum/index.php?topic=62.0

« Laatste verandering: september 21, 2008, 10:43:29 am door arabog »

johan

• Newbie
  • *
    • my miniatures space
Re: Ducosim 15 december
« Reactie #1 Gepost op: december 04, 2007, 09:59:14 pm »

sorry ik kan niet, wil wel maar vier vrijdags tot diep in de nacht me verjaardag en heb zondags een teamtournooi :)
theres only one lord of the ring, only one that can bend it's will... and he does not share power

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
  • lotr fanaat
Re: Ducosim 15 december
« Reactie #2 Gepost op: december 16, 2007, 12:21:02 pm »

Even nog een kort battle verslagje:
Mijn Tweede Era leger(Elendil, elf kapitein en voor de rest wariors) tegen een Mordor leger(Mordor troll chieftain, ringgeest, kaptein, orc trackers en Morranon orcs)
Objective: degene de meeste modellen binnen 5" van een centre objective heeft na 6 beurten wint.

eerste twee beurten: omdat het gaat om een objective in het midden bewegen alle modellen dus bijna volop naar voren, de Numenor wariors met boog bewegen maar voor de helft om toch nog te kunnen schieten en verwonden hierbij wat Orc trackers.

Derde beurt: ik had prioriteit en de troepen stonden net nog niet dicht bij elkaar voor mij om alles aan te vallen. Mijn Numenor troepen stelde ik dus iets terug op in een perfecte linie. Wariors met schild voorop en de wariors met speer en schild daarachter, Elendil in het midden voorop met ook achter hem een warior met speer en schild. Mijn elfen groep moest eerst om een heuvel trekken en stelde ik zo op dat de 3 met boog nog een keer konden schieten. de 6 Numenor wariors met boog stonden aan de zijkant meer naar achter.
In zijn bewegingsfase lukte het hem om met de ringwraith Elendil te compelen, Elendil moest dus volop naar voren en kwam tegen een groep Morannon orc te vechten, met veel geluk overleefde Elendil dit gevecht.
De rest van zijn troepen stelde hij op in linie's die 5" rond het objectives waren, ik moest dus door zijn linie's heen om de game nog te kunnen winnen.

Beurt 4: hij prioriteit, alles kwam nu tegen elkaar in gevecht, de Mordor trol en een Morannon orc kwamen tegen Elendil aan de elfen kwamen tegen een groep Morannon orc aan met daarbij de ringwraith en zijn ork kapitein. In mijn bewgingsfase wist ik nog wel om meer wariors tegen de Mordor troll te krijgen waardoor dit gevecht opgesplits moet worden. Elendil kwam dus nu alleen eerst uit tegen de Morannon ork die hij versloeg in zijn heroic fight waarna hij het alsnog opnam tegen de troll. nu wel ondersteunt met een speer en 4 andere numenor wariors. beide kanten hadden in dit gevecht nog alle machtspunten en beide kanten haalden dus ook een 6. Een dobbelsteen moest dus bepalen wie de winnaar werd in dit gevecht, Elendil en de Mordor troll hebben dezelfde fightvaleu. Dit gevcht werd gewonnen door de Mordor troll. Maar gelukkig voor mij overleefde Elendil ook dit gevecht.

Verder kwamen de elfen ook moeilijk door zijn linie heen, wel was de ringwraith weer in gevecht waardoor hij snel door zijn wilspunten geraakte, in de vierde buurt probeerde hij ook eerst nog een spreuk met twee wilspunten die hij niet haalde.
De Numenor wariors met boog vuurden nog steeds op de Orc trackers vice versa. aan beide kanten vielen wat slachtoffers.

Beurt 5: weer volop gevechten. de ringwraith moest zich wel volop terugtrekken omdat hij bijna door zijn wil heen was. De elf kapitein kwam tegen zijn ork kapitein, beide ondersteunt met een speer, de elf won maar het lukte niet om te verwonden door een slechte worp. Elendil vocht weer een Heroic fight tegen Morannon orcs, dit keer niet tegen de troll. het lukte een paar Numenor wariors wel om wat Morannon orcs te verwonden.

Beurt 6(de laatste): Elendil zette ik ondersteunt door 5 wariors vol tegen de Mordor troll chieftain aan in een heroic fight, de Elf kapitein zette zijn laatste machtspunt ook in voor een heroic fight. Ik moest nu in de laatste beurt echt vol door zijn linie gaan om tenminste nog iets van mijn modellen in de buurt van het objective te krijgen.
Elendil en zijn manschappen gooiden een 6 en de Troll wist met zijn laatste machtpunt en ook een 6 van te maken, de dobbelsteen besliste dus in dit gevecht weer wie de winnaar zou worden, dit keer won Elendil en om te verwonden gooiden de NUmenor wariors wel heel goed. eerst 3 keer een 6 en vervolgens met dezelfde stenen weer allen 5 of 6. Elendil wist met zijn laatste twee Machtpunten om nog 1 wond erbij te krijgen.(de troll overleefde 1 wond dankzijn zijn ene faith punt) doordat Elendil met 5 wariors dit Heroic gevecht dus dodelijk had beeindigt konden deze 6 modellen volop door de linie breken en opnieuw in gevecht gaan met Morannon orcs. Elendil verwonde hierbij nog een Moranon orc.
Ook de elf kapitein won zij ngevecht en kon nog een Morannon orc extra verslaan.
De boogschutters lukt het net niet om alle orc trackers uit te schakelen, 1 orc trackers overleefde 7 pijlen van zowel Numenor als elfbogen.
De gevechten waren nu afgelopen en bij het modellen tellen binnen 5" van het objective waren er nog genoeg Morannon orc over voor hem dat hij de battle had gewonnen, ook zijn ringwraith en kapitein leefden nog binnen 5".
Het was een leuke partij om te spelen, net niet genoeg Morannon orcs kunnen verwonden door de elfen en Numenor modellen. Doordat ik in de minderheid begon en zijn slimme opstelling net verloren.

Zo zijn er die dag meerdere battles gespeeld. De volgende Ducosim zal zijn op zaterdag 8 maart, dan zal ik een toernooitje gaan opzetten.
Pagina's: [1]