GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby sluit binnenkort. De komende weken zullen de subfora verdwijnen.

Pagina's: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 19

Auteur Topic: WW141 Complot - De jacht is geopend!  (gelezen 28903 keer)

Mir

• Moderator
  • Hero Member
  • Moderator offtopic, werewolf
    • Facebook: Jaap Hoeve
Re: WW141 Complot - De jacht is geopend!
« Reactie #195 Gepost op: maart 14, 2011, 08:46:32 pm »

Ik zei het toch? :-\
Nou ja, ik snap het ergens wel, maar wie me een goede constructieve reden kan geven waarom IC verdacht was, krijgt van mij een sigaar.

@Loucom: Wat heb jij opeens? Eerst was je vrij afwezig, nu opeens voer je de boventoon.
Every problem has an expiry date.
- African proverb

"Logic gets you from A to B. Imagination takes you anywhere."
- Albert Einstein

Het is zo simpel

aunknorrie

• Hero Member
  • Hallo, ik ben aK en ik ben verslaafd aan mindfoks.
    • Volg me op twitter...
« Reactie #196 Gepost op: maart 14, 2011, 08:58:10 pm »

"Wie zei je dat er zijn?
"De heer Joustra en iemand van de Dienst Diplomatieke en Koniklijke Beveiliging. Ze hebben besloten iedereen van het kernkabinet en de Commissie Stiekem mansbewaking te geven.

Volkert knikte nuchter.
Voor Bob, IC en Anita was het te laat, maar
voor LR en Loucom was de beveiliging onderweg.
Volkert keek de DKB-officier aan. De teams van Lazo en die andere, die kunnen we toch ook inzetten, ik voel me een beetje naakt zo.

En..is dat de reden waarom jij hier bent, Tjibbe?" Vroeg Volkert wat overbodig. Tjibbe knikte somber, helaas wel Volkert, volgens de dreigingsanalyse loop jij geen exceptioneel risico.

Volkert ontplofte en liep zijn privekantoor in met de woorden "leg dat maar aan Pim en de anderen uit!"
En dan vind ik voor AK meest logische verklaring dat hij me 2 avonden achter elkaar heeft genomen.
* kuch * kuch *

(zo komt een man wel aan een reputatie)

mr.black

• Full Member
  • For the Birds!
« Reactie #197 Gepost op: maart 14, 2011, 09:34:47 pm »

Heren, dame. Aangezien m'n internet eruit ligt, is het wat behelpen. Ik hoop vanaf m'n mobiel de lunch te kunnen posten. Dit kan ik echter niet garanderen. Mocht dit niet lukken, vrees ik dat de lunch morgen pas rond een uur of 12 gepost kan worden. Excuses voor het (mogelijk) ongemak.
Stop met je leven, het is weer wederwolf tijd :)

mr.black

• Full Member
  • For the Birds!
« Reactie #198 Gepost op: maart 14, 2011, 10:12:08 pm »

Breaking news!
Premier Mark Rutte is vannacht op brute wijze vermoord. Er zal morgen, indien omstandigheden het toelaten, een gepaste uitvaart volgen.

AK is dood, hij was Mark Rutte, de gastheer.

Morgen volgt fluff en kan ik de benodigde pm's beantwoorden. Op m'n mobiel gaat dit te moeizaam. Nogmaals excuses voor het ongemak.
Stop met je leven, het is weer wederwolf tijd :)

aunknorrie

• Hero Member
    • Volg me op twitter...
« Reactie #199 Gepost op: maart 14, 2011, 10:19:03 pm »

Dang, ik kan niet eens meer Joustra ontslaan.

Gepaste afscheidsfluff volgt.
En dan vind ik voor AK meest logische verklaring dat hij me 2 avonden achter elkaar heeft genomen.
* kuch * kuch *

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #200 Gepost op: maart 14, 2011, 10:20:59 pm »

*diepe, diepe zucht.*  ::)
Yeah, what I've felt, what I've known
Sick and tired, I stand alone
Could you be there
'Cause I'm the one who waits for you
Or are you unforgiven too?

aunknorrie

• Hero Member
    • Volg me op twitter...
« Reactie #201 Gepost op: maart 14, 2011, 10:30:43 pm »

Oh what the ... Ik mag toch niet meer inhoudelijk reageren, dus Mark smeet de eeuwenoude deur van de torenkamer dicht en zag daar de assistente van Schatsema. Zoals de meeste GL'ers zag ze er goed uit. Ondanks de prettige verpakking kon ze alleen maar een slechte boodschap hebben. "Wat de ffnnnee, wat voert jou hier naar toe? Op dit moment."

"Eigenlijk ben ik een soort van zoenoffer."

Offer, klopte wel. Prelude, het stuk wat Mark eigenlijk nog altijd wilde instuderen was Mark's laatste gedachte.
* kuch * kuch *

Loucom

• Newbie
  • *
« Reactie #202 Gepost op: maart 14, 2011, 10:40:18 pm »

@ Mir ?? Ik was heb vandaag 3 post gegeven, deze erbij 4. Had vandaag een dag vrij rest van de week gewoon werken hoor.

En was dat het enige wat je te zeggen had?
Pingwin: Strakke actie hoor, echt een van de meesterlijkste wolvenstunts die ik ooit gezien heb! Wiens idee was het ook alweer dat vrouwen ook weerwolf mogen spelen?
WW 142, 25-03-2011

Mir

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #203 Gepost op: maart 15, 2011, 12:24:39 am »

Ik bedoel niet zozeer het aantal posts, als meer de toon ervan. En het viel me gewoon op. Waarom heb je eigenlijk niet gestemd?
En ja, op dit moment is dat het enige wat ik te zeggen heb :-X
- African proverb

- Albert Einstein

Het is zo simpel

stijn19

• Hero Member
« Reactie #204 Gepost op: maart 15, 2011, 07:48:26 am »

damn it. hmm dan had ik iig gelijk dat AK anders speelde dan normaal  :-\
Goblin Gardener

Ivo

• Hero Member
« Reactie #205 Gepost op: maart 15, 2011, 09:08:10 am »

Hm, AK eruit zat erin, gezien zijn fluff van gisteren. Het leek wel heel duidelijk dat hij uitkwam. Aan de ene kant niet helemaal logisch, aangezien hij nog nauwelijks onder vuur lag. Aan de andere kant was het misschien, om Wilders een dag voor de hap te beschermen. Even nagekeken: Op vrijdag (dag van de mislukte hap) was Wilders nog Bane, kan zijn dat AK de aandacht af wilde leiden zodat Wilders de maandag zou overleven.

Terugkijkend denk ik dat we de posts van AK nu in wat beter perspectief kunnen zetten. Hij zei oorspronkelijk dat hij zich meer wilde verdiepen in LR en Loucom. Dit was een edit op een post van 's middags, toen hij plotseling weg moest. Diezelfde avond was er geen hap. Later maakte hij een correctie. De personen die hij verdacht had waren LR en IC. Ten slotten trok hij die correctie weer in; het bleken alsnog LR/Loucom. Wat ik vooral interessant vind is dat hij voor de mislukte hap het heeft over mensen waarin hij zich wil verdiepen. Na de mislukte hap heeft hij het over die mensen als verdachten. En hij moet twee keer corrigeren, waarschijnlijk omdat hij zich zijn burgemeester-actie verkeerde herinnerd heeft en later de PM teruggekeken heeft.
Conclusie: Op de avond van de mislukte hap heeft de burgemeester Loucom en LR uitgenodigd. Dit hoeft niet doorslaggevend te zijn, maar speelt hen twee wel in de kijker.

Wat me verder opvalt: Mir wil na de lynch van IC weten wat de argumenten waren. Dit vind ik opvallend, vanwege een aantal redenen. Ten eerste was het duidelijk dat IC onder vuur lag. Daarbij is ook redelijk wat gepost (o.a. door mij) over waarom ik dit vond. Mir heeft hier voor de lynch wel wat aandacht aan besteed. Zijn conclusie was toen:

IC vind ik erg aanwezig, maar de ervaring leert dat als IC aanwezig is, dit weinig zegt over zijn rol en hij er wel standaard uitgestemd wordt. Ook nu ligt hij weer onder vuur. Voor de wolven een mooie kans om mee te lopen, niemand neemt het je kwalijk als je helpt IC eruit te stemmen. IC is op mij nog niet wolverig overgekomen, maar ik wil hem zeker ook nog niet safe zetten, alleen waarschuwen voor tunnelvisie.

Als je echt vond dat er zo weinig redenen waren, had je dat voor de lynch ook wel wat duidelijker kunnen maken. Twee vragen aan Mir: Waarom kom je achteraf pas met de vraag wat de redenen waren. En waarom zoek je zelf niet terug naar stemverklaringen? (En als bonus nog een derde vraag: Waarom wil je van Loucom eigenlijk horen waarom ze niet gestemd heeft, terwijl ze die vraag een pagina eerder al beantwoord heeft?)

En ten slotte voor een vraag voor LR: Ik heb even teruggelezen, maar kan geen post vinden met een aankondiging dat je op mij stemt en de afweging van die stem. Klopt dat, of heb ik er overheen gekeken?

Pingwin

• Elderlings
  • Hero Member
  • Space Marine
« Reactie #206 Gepost op: maart 15, 2011, 09:36:24 am »

Citaat
Terugkijkend denk ik dat we de posts van AK nu in wat beter perspectief kunnen zetten. Hij zei oorspronkelijk dat hij zich meer wilde verdiepen in LR en Loucom. Dit was een edit op een post van 's middags, toen hij plotseling weg moest. Diezelfde avond was er geen hap. Later maakte hij een correctie. De personen die hij verdacht had waren LR en IC. Ten slotten trok hij die correctie weer in; het bleken alsnog LR/Loucom. Wat ik vooral interessant vind is dat hij voor de mislukte hap het heeft over mensen waarin hij zich wil verdiepen. Na de mislukte hap heeft hij het over die mensen als verdachten. En hij moet twee keer corrigeren, waarschijnlijk omdat hij zich zijn burgemeester-actie verkeerde herinnerd heeft en later de PM teruggekeken heeft.
Conclusie: Op de avond van de mislukte hap heeft de burgemeester Loucom en LR uitgenodigd. Dit hoeft niet doorslaggevend te zijn, maar speelt hen twee wel in de kijker.

Eens.

Citaat
Als je echt vond dat er zo weinig redenen waren, had je dat voor de lynch ook wel wat duidelijker kunnen maken. Twee vragen aan Mir: Waarom kom je achteraf pas met de vraag wat de redenen waren. En waarom zoek je zelf niet terug naar stemverklaringen?

Makkelijk weerwolf spelen zo want hier ben ik het ook helemaal mee eens. Ik heb mijn motivatie voor mijn lichte verdenking tegen IC en uiteindelijke stem ook gegeven en hier van niemand vragen of opmerkingen over gezien. Dus tja, Mir vraagt hier naar dingen die hij makkelijk al had kunnen weten. Het gaat volgens mij ook niet om het krijgen van een antwoord maar indirect communiceren dat IC bewust zonder goede reden gedood is, als in door een wolf.

Verder had ik Mir, LR en IC als verdachten en met IC weg blijven er dan twee over. En ik moet vanmiddag nog bepalen of ik Bob toevoeg of niet.
Miniature War Gamer

Mir

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #207 Gepost op: maart 15, 2011, 12:45:23 pm »

Hm, AK eruit zat erin, gezien zijn fluff van gisteren. Het leek wel heel duidelijk dat hij uitkwam. Aan de ene kant niet helemaal logisch, aangezien hij nog nauwelijks onder vuur lag.

Ik had het er eerlijk gezegd niet uit gehaald. Mooi dat jij het wel gezien hebt, maar achteraf is dat altijd makkelijk om te zeggen. Het was volslagen onlogisch om nu uit te komen, helemaal zonder lijstje met mensen die hij uitgenodigd heeft. Ik vond AK's fluff vreemd, opvallend, maar had er niet direct uitgehaald dat hij MR was.

Citaat

Daar ben ik het mee eens.

Citaat
Wat me verder opvalt: Mir wil na de lynch van IC weten wat de argumenten waren. Dit vind ik opvallend, vanwege een aantal redenen. Ten eerste was het duidelijk dat IC onder vuur lag. Daarbij is ook redelijk wat gepost (o.a. door mij) over waarom ik dit vond. Mir heeft hier voor de lynch wel wat aandacht aan besteed. Zijn conclusie was toen:

IC vind ik erg aanwezig, maar de ervaring leert dat als IC aanwezig is, dit weinig zegt over zijn rol en hij er wel standaard uitgestemd wordt. Ook nu ligt hij weer onder vuur. Voor de wolven een mooie kans om mee te lopen, niemand neemt het je kwalijk als je helpt IC eruit te stemmen. IC is op mij nog niet wolverig overgekomen, maar ik wil hem zeker ook nog niet safe zetten, alleen waarschuwen voor tunnelvisie.

Als je echt vond dat er zo weinig redenen waren, had je dat voor de lynch ook wel wat duidelijker kunnen maken. Twee vragen aan Mir: Waarom kom je achteraf pas met de vraag wat de redenen waren. En waarom zoek je zelf niet terug naar stemverklaringen? (En als bonus nog een derde vraag: Waarom wil je van Loucom eigenlijk horen waarom ze niet gestemd heeft, terwijl ze die vraag een pagina eerder al beantwoord heeft?)

Vraag 1: Daarvoor moet je mijn posts beter lezen:
Ik moet weer werken, dus ook weer nu mijn stem insturen. Bij gebrek aan beter naar Bob. Niet dat ik 100% overtuigd ben, maar ik kan niet weer gokken zoals donderdag en hij zit me sowieso niet lekker. En zijn dood zegt sowieso iets over een mogelijke combinatie met LR of iemand anders.

Ik ben de rest van de middag niet meer online geweest en toen ik weg ging, was het nog niet duidelijk dat IC dood zou gaan. Ik was hoofdzakelijk een andere richting uit aan het denken (de connectie LR-Bob-missende hap) en liet IC even gaan. Wel had ik al aangegeven dat ik niet dacht dat IC wolf was en gewaarschuwd voor meeloopgedrag. Lijkt me redelijk.

Vraag 2: Die kan ik ook aan jou stellen: Jij leest blijkbaar ook niet terug, want hierboven staat mijn antwoord op vraag 1. Pingwin zegt het al redelijk: Het is een beschuldiging naar de kudde toe, dat IC zinloos de dood in is gestuurd, zoals zo vaak.

Bonusvraag: Daar heb ik serieus overheen gelezen. Ik heb de post wel gelezen, maar iets anders (kom ik zo op) viel me hierin op en over de excuses voor het te laat stemmen heb ik heen gelezen.

Om me nu niet blind te staren op mijn eigen verdediging maar ook nog niets constructiefs toe te voegen:
We zitten met Bob en Stijn die elkaar verwijten niets bij te dragen aan de pot. Pot en ketel, balk en splinter. Daar hebben we dus niks aan. Gisteren kwam ik tot de conclusie dat er een reële kans was dat Bob en Stijn samen wolf waren, of Bob en LR. Die laatste mogelijkheid is door Ivo redelijk getackled, aangezien de kans groot is dat LR en Loucom door AK zijn uitgenodigd. Als dat zo is, is één van beide wolf en heeft vrijdag de hap ingestuurd. Dit geeft tevens iets meer gewicht aan het argument dat de andere wolf redelijk inactief/onbetrouwbaar als partner is. Dat hoeft niet, maar eerdere overwegingen doen dat wel vermoeden.

Nogmaals op de lynch van IC terugkomend, ik zei dat het voor de wolven makkelijk is een hype op IC te instigeren of hierop in te haken als 'ie er al is.

2. Bob - IC
5. Pingwin - IC

6. Aunknorrie - LR
7. Ivo - IC
8. Loucom - Loucom(1)
9. Inquisitor Constantine - Bob
10. Lord Raven - Ivo
11. Mir - Bob
12. Stijn19 - Ivo

Pingwin stemt eigenlijk heel vaak in de loop van het spel een keer op IC. Ivo weet ik zo snel niet, maar hem heb ik eigenlijk wel safe staan. Blijft over, raad eens? Bob.

Stijn al heb je nog geen flauw idee, dat is gewoon onzin. Want wij moeten op bepaalde manier van jou reageren, kun jij ook doen om zo tot conclusie te komen, verdacht, minder verdacht, safe.
Je bent vandaag online en enige wat je ongeveer vind is dat wij niet goed posten omdat wij niet analyseren en zo tot verdachtmakingen komen.
Ik zet gewoon puntgewijs neer wat ik van iemand kan vinden en daar meestal een direct reactie achter.

Bob je vroeg waarom ik je verdacht vind, nou omdat opzich bijna altijd wel iemand op beschuldigingen ingaat. En jij haast zo koel onder blijft met IC. Maar na jou laatste paar post waarin jij langere analyses maakt ga je mij toch meer richting minder schuldig. Ik weet niet goed wat ik van je moet vinden. Al kan ik me ergens ook wel wat in IC duikbootwolf over jou vinden.

Van Loucom had ik tot die tijd nog bijna niks gehoord. Die dag gaat de discussie over inactiefjes en meteen is ze er als de kippen bij. Ze knalt Stijn keihard af, daar kan ik zeker inkomen. Maar zowel Stijn als Bob speelt, om een Lodisme te gebruiken, 'als een drol'. Van Bob vindt ze dit schijnbaar veel minder erg. Oké, ze moet het zeggen anders valt het misschien op, maar ze vindt het van Stijn veel erger dan van Bob.
Volgens mij probeert Loucom hier te voorkomen dat er vingertjes naar haar wijzen.

Conclusie: Ik kom als meest waarschijnlijke wolvenpaar op Bob en Loucom.

- African proverb

- Albert Einstein

Het is zo simpel

Pingwin

• Elderlings
  • Hero Member
  • Space Marine
« Reactie #208 Gepost op: maart 15, 2011, 01:25:03 pm »

@mir: Loucom had ergens geroepen dat er drie wolven in de pot zijn. Nu zijn het er twee. Op basis van die uitspraak ga ik de gok aan dat Loucom geen wolf is, want als wolf weet je dat je maar een maatje hebt en als bewuste bluf, nou, leuk gedaan.

Nu geef je aan dat je reden wat gemist hebt dus dit zal er ook wel doorheengeschoten zijn maar ik wil wel graag je mening hierover.

Ik blijf namelijk op het groepje LR, Mir en dan Bob uitkomen. (ik heb bob nagelezen en ik zie eerlijk gezegd niets om hem op safe te zetten)

En het klopt trouwens dat ik IC dood wilde spelen gister, hij was voor mij een van de drie die ik niet safe kon zetten en de enige van de drie die ik dacht dood te kunnen krijgen. Daarbij heb ik Bob wel verkeerd ingedeeld (die was tot dat punt te inactief om mee te spelen dus ik had iets van als je wolf bent dan zoek je het maar lekker uit, nu is hij wel actiever en een deelnemer aan het spel.)

Ik neig trouwens momenteel het meeste naar LR.
Miniature War Gamer

Ivo

• Hero Member
« Reactie #209 Gepost op: maart 15, 2011, 01:59:11 pm »

Ik had het er eerlijk gezegd niet uit gehaald. Mooi dat jij het wel gezien hebt, maar achteraf is dat altijd makkelijk om te zeggen. Het was volslagen onlogisch om nu uit te komen, helemaal zonder lijstje met mensen die hij uitgenodigd heeft. Ik vond AK's fluff vreemd, opvallend, maar had er niet direct uitgehaald dat hij MR was.

Citaat

Daar ben ik het mee eens.
Tuurlijk is het achteraf makkelijk om te zeggen dat ik aan zag komen dat AK good-special fluffte en bezig was dood te gaan. Maar ja, als ik dat voor de lynch had benoemd, wat het voor de wolven helemaal een no-brainer. ;)
Verder heb ik het idee dat je jezelf tegenspreekt. Je zegt dat het onlogisch was voor AK om uit te komen, zonder lijstje. Echter, daarna ben je met me eens dat hij de belangrijkste uitnodiging (die van vrijdag) wel degelijk heeft achtergelaten. Daarmee geeft hij dus nuttige informatie en direct ook zijn reden om uit te komen; bang dat hij gehapt zou worden (of bang dat Wilders gehapt zou worden als hij niet uit zou komen?)

Om me nu niet blind te staren op mijn eigen verdediging maar ook nog niets constructiefs toe te voegen:
Leuke verspreking. ;)

Heb net alle stemronden nog even doorgelopen. Valt helaas niet zo heel veel uit op te maken, omdat er geregeld mensen een stemronde gemist hebben. Daarmee weinig verbanden te leggen tussen wolven die mogelijk hetzelfde of juist anders stemden. Enige wat me wel opviel is dat Loucom en Bob in de eerste ronde allebei Pingwin gestemd hebben. Is niet direct gebruikelijk voor een wolvenkoppel, lijkt me. Verder de lynch van gisteren. Redelijk verdeeld tussen Ic, Bob en mij. Ic bleek safe, ik weet mezelf safe. Stel Bob en Loucom wolven. Bob zat in de hoek waar de klappen vielen, dus alle zeilen bij voor de wolven; ik stel me overleg voor tussen Bob en Loucom over hoe ze Bob onder de lynch vandaan kunnen krijgen. En dan stemt Loucom niet? Lijkt me erg onwaarschijnlijk.

Dus: Stel dat Bob wolft, dan zie ik de combinatie met Loucom in ieder geval niet gebeuren. Blijft over Bob-Mir, of Bob-LR. Bob-Mir lijkt niet waarschijnlijk vanwege de aanval van Mir op Bob en vanwege het feit dat de burgemeester dan mis zat met LR-Loucom op vrijdag. Bob-LR vind ik lastiger inschatten. Ze geven allebei weinig concrete aanknopingspunten, eerlijk gezegd zie ik deze combinatie niet echt voor me, behalve dat ze allebei (als ik het me goed herinner) in soortgelijke bewoordingen geschreven hebben dat ze de pot normaal anders zouden spelen.

Ik ben geneigd Bob safe te zetten. Voor mij blijven Mir en LR op de verdachtenlijst staan, met een eervolle vermelding voor Pingwin. Ik heb hem deze pot ooit op gevoel safe gezet, maar daar waren eigenlijk weinig concrete aanwijzigen voor. Blijft dus gevaarlijk. Wat me daarbij ook opviel: Ping loopt deze pot mooi met mij mee, komt uit op hetzelfde lijstje Mir-IC-LR. Nu IC afvalt, kom Bob er ineens bij op zijn lijstje (nadat Mir ook Bob op de korrel heeft) en komt LR nu als eerste in het vizier bij Pingwin. Mir lijkt dus een beetje "voor de vorm" op het lijstje te staan. Aan de andere kant hebben we Mir, die erg hard op zoek is naar wolven onder de IC-stemmers, maar Pingwin dan heel simpel aan de kant schuift met een (excuse-le-mot) flutreden.

Ik zie wel heel veel zaken naar Mir wijzen, maar het blijft gokken. Ik ga vanmiddag Pingwin zijn posts nog eens nalezen om te zien of ik daar toch iets verdachts kan vinden. Ik hoop verder van harte dat we nog wat meer posts van anderen mogen krijgen, ben vooral heel erg benieuwd naar LR en Bob. Joehoe? :)
Pagina's: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 19