GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby 2.0 komt eraan.
Lees erover in het subforum "Algemeen".

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Mega battle (reportje)  (gelezen 875 keer)

Angrod

• Sr. Member
Mega battle (reportje)
« Gepost op: juli 31, 2011, 08:56:33 pm »

http://www.spelkwartier.nl/forum/viewtopic.php?f=22&t=24546&p=115360#p115360

Beetje laat dag, maar er zijn altijd geinteresseerden :)

Inschrijven kan gewoon hier, of via PB'tje naar mij.
Kost niks, wint niks, gaat om de lol

"t is in het spelkwartier (arnhem), we beginnen tegen 11 uur ;), a.s. zaterdag, uit mijn hoofd 7 augustus
« Laatste verandering: augustus 08, 2011, 04:21:51 pm door Angrod »
Es ist überall nichts in der Welt, ja überhaupt auch außer derselben zu denken möglich, was ohne Einschränkung für gut könnte gehalten werden, als allein ein guter Wille. - I. Kant, Grundlegung zur Metaphysik der Sitten

Angrod

• Sr. Member
Re: Mega battle
« Reactie #1 Gepost op: augustus 01, 2011, 12:29:54 pm »

Even de originele post

Oke, wie heeft er zin in een mega battle;

Regels zijn als volgt;
1000 punten per speler.
Objective based scenario (schrijf ik later nog).
Good VS good/evil vs evil is mogelijk.
Alle leger moeten kloppen volgens LOME.
Teams worden op de dag zelf gemaakt (random door een D6).
Geen grey company, spiderqueen/balrog is named, BBB/Lome/Rulespack NL (in die volgorde, aflopend).
Geen proxies/lege bases/WYSIWYG.
aanvullingen?

Let's say... Zaterdag 6 augustus?

Inschrijven als het ff kan voor het einde van deze week.
Inschrijflijst;
1. Mark/Mark
2. Vosje/Angstkruiper
3.
4.
5.
6.

Reserve/Judge:
1. Mees/Angrod

Scenario;

Objectives;
Er zijn in et spel 7 objectives. 4 hiervan liggen binnen de deployment zones (2 bij elke kant), 3 hiervan liggen op het overige speelveld. Objectives worden geclaimt door binnen 6" ervan te staan (Dit is met een 40mm base) of door erop te staan (met een terreinstuk).
Daarnaast krijgt elke speler een geheim objective toegewezen door de jugde. Dit objective is voor die speler opzich en kan zoiets zijn als, claim meer objectives dan je ally, of die en die speler moet gewiped zijn aan het eind van het spel, claim dat en dat terrein stuk. Ook dit is van invoed op de eindscore.
Aan het eind van een beurt waarin een kant (niet speler) broken is word er een D3 gegooit, op een 1 loopt het spel af.

Deployment;
Na deployment van siege weapons moet elke speler (niet elke kant) de helft van zijn mini's (in mini's, niet in punten) neerzetten. In welke volgorde word bepaald door een D6, per speler. daarna gaat het in tegenovergestelde volgorde terug.
Kant I heeft spelers A en B, Kant II heeft Spelers C en D. Dobbelsteen worpen; A; 3, B; 6 C;5, D;4. Volgorde; A, D, C, B, B, C, D, A.
Deployment is 6" uit de rand (evt. 12", afhankelijk van aantal spelers/grootte tafel)

Zullen we tegen 11 uur beginnen?
Es ist überall nichts in der Welt, ja überhaupt auch außer derselben zu denken möglich, was ohne Einschränkung für gut könnte gehalten werden, als allein ein guter Wille. - I. Kant, Grundlegung zur Metaphysik der Sitten

Helm

• Hero Member
  • Ride to ruin and the world's ending!
« Reactie #2 Gepost op: augustus 07, 2011, 11:26:58 am »

Ik laat verstek gaan, kameraad.
I'm Invincible - Black Knight
You're a loony - King Arthur

Middle-Earth SBG 2019:
W: 12
D: 1
L: 4

Angrod

• Sr. Member
« Reactie #3 Gepost op: augustus 08, 2011, 01:53:36 pm »

Even een reportje

L.S.

Gister was het dan zover, de LotR mega battle te arnhem, in het SKA. Toen wij om tien over tien allemaal aanwezig waren konden we beginnen. Ja ik was te laat.
Allereerst was er Nikkie. Hij had een beast lijst meegnomen met warg riders, batswarms, druzarg en 3 cave trollen.

Daarna kwam Wouter. Een kommandant van Isengard onder leiding van Sauruman en Lurtz. Tevens had hij het meeste mini’s, een raar voorval met een White hand army.

Wouter werd gevolgd door Mark, die ook met Isengard speelde, maar dan met Vrasku in plaats van Lurtz.

Mark kon overigens niet ophouden over de vorm van het volgende terreinstuk

Na Mark kwam Michiel (beter bekend als Michiel de elf) die zijn naam eer aan deed door met Rivendell te spelen. Een mix van galadrhim gaurd en elven warriors onder leiding van Glorfindel.

Tot slot hebben we dan mijzelf, ik speelde met een white council leger; Galadriel, Thranduil, gandalf, sauruman, radagast en 3 sentinels brachten mij tot 8 magic casters, gevolgd door wat elf warriors en galadrhim.

Het scenario was als volgt: er waren vijf objectives aangevuld door één groot objective. Elk klein objective leverde aan het eind van de fight pahse één punt op, terwijl het grote objective twee punten leverde per beurt. Een objective kon geclaimt worden binnen 1” van het objective. Het grote objective binnen 2”. Bij gebruik van dit scenario raad ik na gister echter aan beide afstanden met 1” te vergroten.
Deployment was 6” van een klein objective af (grote objective in het midden, deployment naar buiten), 6” diep, 16” breed.
Foto’s van tafel en deployment:

Links ik, met alweer een Grima aan mijn kant, rechts michiel, die beide flanken verdedigd tegen mark en mij, glorfindel op links.

Links mark (daar links van zat michiel), met twee kleinere phalanxen gedekt door schutters, rechts de helft van Wouters leger, die alles in een grote phalanx had staan.

Links de andere helft van Wouters leger. In het midden Nikkie (daar rechts van zit ik weer), met de cavetrollen op links, bats op rechts, wargs in het midden.

The stage is set! Commence!

Tja dat zeg ik wel heel spanned, maar uitgezonderd van een in the way shot tegen grima (wat het de kop koste) en twee wounds op golrfindel (lucky shots) gebeurd er weinig, nikkie trekt een sprintje naar de heuvel, mark marcheerd hem gestaagd tegemoed, terwijl Wouter zijn kansen afwacht. Ik kijk angstig naar mijn twee buren, net als michiel (die wel glorfindel van de flank wegtrekt).
Deze foto is het einde van beurt 3, we zien nikkie die de heuvel heeft bezet met zijn bats en naar voren is gerend met zijn wargs. We zien Mark als enige op de heuvel af marcheren, terwijl wouter zijn tegenstanders tacktisch observeert en zijn kansen afwacht. Michiel beweegt een companie elfen richting mark, terwijl een kleine groep de wacht houd om mij op afstand te houden. Ik beweeg mij iets naar rechts (richting nikkie’s objective), maar vanwege de grote groep wargs voor mij gaat de opmars slechts langzaam en voorzichtig.
Nu pas word de score een beetje interresant, Nikkie staat bovenaan met 5 punten terwijl de rest van ons slecht 3 punten hebben.

Beurt 4 en 5 zijn een vervolg op de voorgaande beurten, Nikkie houd zijn punten gestaagd en eindigd met een totaal van 11 punten tegen 5 voor elk van ons. Zijn trollen sprinten naar de heuvel (iets waar de rest last van zal blijven houden tot het einde), zijn wargs duiken alle gaten en hoeken in. Dit leid ertoe dat er tussen wouter en mark een grote groeps wargs komt die daar tot het einde zal blijven, tussen mij en michiel heeft dit echter minder succes omdat hij een magische barrage op zijn dak krijg… Radagast stuur wargs weg in rechtepaniek, terwijl de sentinels kapiteins midden in slaglinies zetten zodat ze omsingelt worden. Ook zijn gandalf en sauruman druk bezig met het schieten van scourcerus blasts terwijl galadriel een companie elfen leid naar nikkie’s één punts objective.
Mark merkt de naderende elfen van michiel op en besluit één phalanx terug te sturen naar zijn eigen objective om daar michiels aanval af te slaan. Zijn schutters nemen posities op en openen het vuur, daarmee enkelen elfen neerschietend. Marks tweede phalanx komt eindelijk bij de heuvel aan, maar weet daar nog niet door te stoten.
Nikkie’s objective word minimaal verdedigd en het lijkt erop dat wouter ook een phalanx hierheen zal sturen, terwijl zijn andere phalanx nu richting de heuvel marcheerd.
Michiel’s elfen marcheren gestaagd door richting mark, terijl een andere groep zich terug trekt in een bos dichtbij de heuvel nadat zij een derde van de manschappen zijn verloren aan mijn schutters.
Beurt 4

Beurt 5, laatste foto geeft de casulties weer. N.B. Nikkies casulties zijn voornamelijk wargs, geen riders.

Beurt 6 begint spannend, nikkie heeft een gestaagde voorsprong behaald en zijn overwinning lijkt verzekerd. Zijn wargs worden op zijn linkerflank geblokeerd door getransfixete mini’s en zijn keuzes zijn als volgt, terugtrekken, met minder riders michiels elfen aanvallen of blijvenstaan en mijn bowfire/magic incasseren. Zijn keuze valt opterugtrekken, onderandere omdat mark nu met de volle phalanx op zijn bats staat in te hakken en druzag niet dichtbij genoeg is om de bats slag kracht mee te geven. Aan de andere kant is nikkies offensief echter zeer geslaagd en hij brekt door tot achter de linies. Ook aan mijn kant is zijn aanval niet zonder succes, een van zijn captains breekt door tot achter michiels linie en hij staat daar nu te wachten op een kans om michiels opbejctive te pakken. Ik was zo druk met een wargs dat ik even een captain vergeet te transfixen en dat zal mij bezuren, de captain slaat zonder warg een sentinel en een elf neer, daarmee mijn optie tot volleyfire ook neerslaand.
Nikkies terugtrekken geeft mij de kans om gandalf en sauruman uit het defensief terug te trekken en te bewegen richting het offensief op mijn rechterflank, hetgeen Wouter een beurt later tot het besluit brengt al zijn uruks richting de heuvel te bewegen en de magiërs met rust te laten.
Michiel en mark ervaren inmiddels de chaos van de slag en beide kanten lijden zware verliezen omdat geen van beide generaals weigerd ook maar een centimeter prijs te geven. Ook staat mark bij de heuvel, zijn plan is om een schijnaanval uit te voeren op de heuvel om er zo langs te lopen richting mijn steed mager wordende verdediging (zoals mark goed gokt, een paar beurten later zal namelijk het meerendeel van mijn troepen te ver weg zijn om te hulp te komen).

Beurt 7
Nikkie houd zich deze beurt betrekkelijk rustig, al zijn doorstoot troepen manouvreren wat zodat zij niet direct gecharged kunnen worden en hij houd de hevel gestaagd, ook staan zijn trollen er nu echt op. Echter door een scoucerous blast van mark valt er een gat in zijn verdediging waardoor drie uruks de top bereiken, wel krijgt mark het zwaar op zijn flank doordat nikkies wargs zich hebben terug getrokken naar zijn flank (zijn schijnaanval werkt een slag te goed).
Mark en michiel vechten beide nog steeds, de verliezen zijn hoog, evenals de inzet, nog steeds geeft geen van beide generaals grond weg zonder dat daar bloed voor vloeit.
Wouter marcheerd weer een beurt voorwaards, zijn beide flanken verdedigd door bersekers en lurtz.
Ik (pantsy elf als ik ben) trek mij terug in een bos, een aanval vrezend van nikkies wargs en de komst van gandalf en sauruman afwachtend (a wizard arrives precisly when he means to, maar met nikkies grote voorsprong vrees ik dat ze deze maal menen de pot niet te winnen).
De eindstand van de rond eius echter verassend, omdat mark enkele uruks op de heuvel weet te krijgen contest hij nu het objective en zo eindigen wij met Nikkie vooraan met 15 punten, tegen de rest met 7.

Een close up van de heuvel

Beurt 8 en 9
Deze beurten waait er een nieuwe wind. Nikkie’s trollen op de heuvel maken het de uruk-hai van mark te moeilijk om een doorslag te slaan. Golrfindel arriveerd op de flank van michiel en drijft zo mark stap voor stap terug (niet zonder dat er zwaar gevochten word natuurlijk). Ook zorgen de wargs van nikkie dat mark zich niet op een front richting mij kan begeven.
Ik beweeg mij uit mijn bos en durf de salg aan, een enkele warg (commanded door galadriel) naar mij toesturend om nikkie’s linie iets te verzwakken, deze zal echter niet vallen. Tot mijn verbazing schakeld nikkie niet over op een charge, nog steeds erop vertrouwend dat wouter het mij moeilijk zal maken en nikkie terkt zich terug.
Michiel en ik spelen een hide and seek spelletje en ik schiet op alles wat er maar evne losloopt, maar veel richten mijn pijlen niet uit. Even doe ik een poging tot een charge, maar doordat michiel tactisch uit mijn zicht beweeg besluit ik dit toch niet te doen.
In beurt negen neem ik Nikkie’s objective in, terwijl nikkie de laatste van marks uruk-hai opruimt op de heuvel. Mark stoot met enkele uruk’s door maar het arriveren van wouter maakt dit helaas minder glorieus. Ook michiel besluit nu tot een aanval op de heuvel.
Michiel weet mark net een beetje meer terug te drijven, waarvan het effect pas de volgende beurt ten volle te zien is…
Stakes are high en de score is als volgt (beurt 9); Nikkie: 16, mark; 9, Michiel; 9, Wouter; 9, Mees; 10
Beurt 8:

Beurt 9:

Beurt 10 en 11
Deze beurt begint met angst voor alle generaals. Nikkie ruimt de laatste restjes van marks leger op, maar heeft al een paar beurten geen punten ontvangen van het midden en hoewel marks captain zwaar gewond is contest hij nog steeds. Ook krijgt nikkie geen punten van zijn eigen objective meer. Michiel, Wouter en Mark zullen snel een doorbraak ergens moeten forceren omdat zij anders geen kans meer maken. Ik heb nu dan eindelijk twee objectives gestaagd in mijn macht, maar nikkie’s voorsprong is te groot en ik zal ook een aanval op de heuvel moeten uitvoeren als ik niet wil dat nikkie de overwinning net weggrijpt (niemand komt door 3 trollen heen die staan de verdedigen), echter op mijn flank staat nog een groep wargs die voorkomt dat ik een opmars kan maken.
Echter, Gandalf en Sauruman houden hun woord (“A wizard arrives presicly when he means to.”) en met twee sorcerous blasts jaag ik ze weg (richting wouter). Deze actie vertraagd mij echter wel een beurt en de volgende beurt maken mijn troepen zich op voor een aanval op de heuvel.
Michiel breekt door bij mark en weet zo zijn objective te contesten. Beide kanten hebben zware verliezen geleden en mark heeft nu de versterking van zijn schutters en vrasku, die al die tijd al op het objective stonden. Dit dwingt Michiel tot terug trekken, maar mark verliest wel 1 punt, omdat zijn objective gecontest was.
Michiel verslaat de sauruman van mark, die de volgend ebeurt ter nouwer nood ontsnapt door een heroic movement. Ook transfixed hij 1 van de trollen van nikkie terwijl hij een poging doet naar boven te klimmen, hij flaat echter een van de twee trollen te doden en ook marks captain word verslagen door de derde trol.
Hoewel hij nu de heuvel beheerst komen de troepen van alle kanten op hem af… Dit belooft nog spannend te worden.
Zo eindigen wij met een stand van: Nikkie: 18, Wouter: 11, Michiel: 11, Mark: 10, Mees: 14

Beurt 10:

Beurt 11

Beurt 12, 13, 14

Met zowel Nikkie als Mark als Michiel gebroken is de pot alles behalve voorbij. Hoewel nikkie grip op de heuvel sterk is moet hij nu aan allekanten verdedigen en Tranfixen en Scorcerous blasten vliegen over heuvel van zowel mij als Wouter. Ondanks alles weet nikkie nog twee beurten de heuvel te houden, waardoor hem een score word bezorgd van 22 punten (hetgeen mij even deed schrikken, omdat punt technisch nikkie mijn enige opponent was op dit moment).
Michiel maakt zich op voor de verdediging van zijn eigen objective, met mark op links en mij op rechts en wij beide azen op het objective.
Ook vallen Nikkies overige wargs (die eerder zijn doorgebroken) Michiels en Wouters objectives aan, echter de hoge fight van michiel en de hoge streght van Wouter breken de aanvallen op en Nikkie vecht zich dood in 2 beurten (de rest rende weg).

Beurt 12 Stand: Nikkie: 20, Wouter: 12, Mark: 11, Michiel: 12, Mees: 16

Beurt 13: Stand: Nikkie: 22, Wouter: 13, Mark: 12, Michiel: 13, Mees: 18

Beurt 14 Stand: Nikkie: 22, Wouter: 14, Mark: 13, Michiel: 14, Mees: 20

Beurt 15
The games draws to a close, Nikkies trollen vallen nu langzaam aan de magische barrage en nu staan alle spelers m.u.v. Mark op de heuvel. Michiel verdedigd dapper aan twee kanten en het heeft zin.
Met in beurt zestien de laatste beurt Houd michiel ter nauwer nood zijn objective vast. Ik haal eindelijk een geleik met Nikkie in punten en we kijken gespannen naar de klok. Met 10 minuten besluiten we dat er nog een beurt gespeeld gaat worden.

The end
Beurt zestien is niet anders dan beurt vijftien. De tweede trol bezwijkt en er staat er nog een. Met zowel Nikkie als Michiel als Wouter als Ik op de heuvel blijft dit objective contested.
Michiel houd dapper stand tegen Mark en mij.

Zo zag het einde eruit;

De heuvel

Het begin objective van Wouter

Het begin objective van Michiel

Het begin objective van Nikkie

Mijn begin objective

Met een eindscore van
Last but not least; Mark met 15 punten.
Op de voet gevolgd door Michiel en Wouter; 16 punten
Een close call voor Nikkiel; 22 punten
En een krappe overwinning voor mij; 24 punten.

Nog even de casulties, niet alle zijn evenduidelijk:

Ikzelf… Tja… Eén Sentinel een elf warrior en een galdhrim

Wouter: Een bende uruks, net als ik niet broken.

Michiel: Een hoop elfen getuigen van een zware strijd tussen hem en Mark waarin beide hun grond dapper hielden

Mark: Tja… het meeste zat al ingepakt... Maar ook hier zien wij weer het gevolg van de slag tussen hem en michiel.

Nikkie: Op 1 cave troll na kan zijn hele troepenmacht getruigen van een blitzkrieg die hem constand combat leverde tegen 4 spelers.

Heren de pot was mij een waar genoegen, ik heb nog een paar weken vakantie en ik zou het graag nogmaals doen, dus als jullie dit ook zien zitten hoor ik het graag.

Helm

• Hero Member
  • Ride to ruin and the world's ending!
Re: Mega battle (reportje)
« Reactie #4 Gepost op: augustus 08, 2011, 07:34:39 pm »

Leuk verslag, Mees!
I'm Invincible - Black Knight
You're a loony - King Arthur

Middle-Earth SBG 2019:
W: 12
D: 1
L: 4

douwe002

• Sr. Member
  • http://s1094.photobucket.com/user/douwe002/profile
« Reactie #5 Gepost op: augustus 14, 2011, 10:08:42 pm »

Mooi verslag wat een actie wat en en strategie. Foto 11 die ziet er mooi uit al die legers die naar het midden gaan.

Ramors

• Hero Member
  • Er moet toch iemand de prijzenpot spekken?
« Reactie #6 Gepost op: augustus 14, 2011, 10:41:48 pm »

Respect voor je uitgebreide verslag. Zag er mooi uit. Als lotr  leek was ik wel het overzicht kwijt ;)
Fantasy: Empire, Orcs 'n gobbies, Ogre's
40K: Imperial Guard, DKoK, TAU, Marines, Inquisition, Skitarii, Aeldari
FoW: Mid-war German DAK, British 8th army
Infinity: Haqqislam
Pagina's: [1]