GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby 2.0 komt eraan.
Lees erover in het subforum "Algemeen".

Pagina's: [1] 2

Auteur Topic: Ervaringen met modelwereld.eu?  (gelezen 7491 keer)

Phoenix

• Sr. Member
Ervaringen met modelwereld.eu?
« Gepost op: augustus 24, 2011, 12:57:59 pm »

Op 17-7 bestelling gedaan bij modelwereld.eu, tot op heden niks ontvangen. Na twee weken een email naar ze verstuurd en daarna de vermelde telefoonnummers gebeld, maar nergens reactie op en krijg niemand te pakken.

Ik heb met Ideal betaald, maar ik zie nu dat ze niet bij thuiswinkel.org zijn aangesloten. Ik wacht nog even af na mijn vandaag gestuurde email.

Iemand anders ervaringen met deze site?

horizon

• Hero Member
  • Destiny Eternity Infinity
Re: Ervaringen met modelwereld.eu?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 24, 2011, 01:01:00 pm »

http://modelworld.eu/

da's een leeg domein.
Light at the Horizon

"Freedom is the right of all sentient beings."
- Optimus Prime

Arathorn

• Hero Member
« Reactie #2 Gepost op: augustus 24, 2011, 01:39:15 pm »

http://modelworld.eu/

da's een leeg domein.

Komt omdat het modelwereld.eu is ;) Geen ervaring mee, maar ik zou mailen en/of bellen.

horizon

• Hero Member
  • Destiny Eternity Infinity
« Reactie #3 Gepost op: augustus 24, 2011, 01:40:57 pm »

oh jee....  ???

::)
Light at the Horizon

"Freedom is the right of all sentient beings."
- Optimus Prime

DragonMiniatures

• Jr. Member
  • **
  • Dragon Miniatures
    • Dragon Miniatures
« Reactie #4 Gepost op: augustus 24, 2011, 03:20:20 pm »

Een webwinkel hoeft niet perse aangesloten te zijn bij thuiswinkel.org. Voor de meeste (opstartende) webshops is dit niet te betalen.
Wel is het altijd slim om enkel bij een webshop te kopen welke op zijn website, onderaan of op de contact pagina, een KvK heeft staan.

Deze webshop heeft wel een kvk:
Citaat
Deze Verkoop- en Leveringsvoorwaarden (voorwaarden) zijn van toepassing op aanbiedingen, bestellingen en overeenkomsten van Modelwereld.eu. Door het totstandkomen van een overeenkomst tussen de klant en Modelwereld.eu volgens de procedure zoals deze is omschreven in deze Voorwaarden, accepteert de klant deze voorwaarden. Modelwereld.eu is geregistreerd bij de Kamer van Koophandel Gooi- en Vechtstreek met het inschrijfnummer: 32054924

Indien je het niet vertrouwt en je geld terug wilt hebben kan je altijd aanspraak op "de wet van kopen op afstand".
Hier een kopie van de tekst van een van mijn websites:
Citaat
De wet van kopen op afstand
Sinds 1 februari 2001 is de Wet “Kopen op Afstand” van kracht. Deze wet is van kracht wanneer wanneer consument en verkoper elkaar bij de aankoop niet hebben gezien. De volgende belangrijke uitbreidingen voor wat betreft de rechten van consumenten zijn in de Wet Kopen op Afstand opgenomen:

• Consumenten hebben recht op een afkoelingsperiode van 7 werkdagen na levering van het product. Zij mogen een product binnen deze periode terugsturen, waarbij ze alleen de portokosten voor het terugsturen hoeven te betalen. De verkoper mag dan geen verzend- of administratiekosten in rekening brengen. De verkoper mag wel voorwaarden verbinden aan het retour zenden. Wanneer de verkoper het product heeft gefinancierd, bijvoorbeeld door het verstrekken van een lening, wordt de financieringsovereenkomst automatisch ontbonden als de consument gebruik maakt van de afkoelingsperiode.
  • Het product moet uiterlijk 30 dagen na bestelling bij de consument geleverd worden. Wanneer dit niet gebeurt, kan de consument de koop onmiddellijk ongedaan maken. Dit geldt niet als de partijen een andere leveringstermijn hebben afgesproken.
  • Als de consument het product binnen de afkoelingsperiode terugstuurt, is de verkoper verplicht binnen 30 dagen het betaalde bedrag terug te betalen

Krijg je echt nergens gehoor op? Dan kan je even het domein checken op http://www.eurid.eu/
Hier krijg je contact gegevens van de persoon welke het domein heeft geregistreerd. Waarschijnlijk krijg je dan wel reactie.
Enkel zijn de mensen meestal niet zo blij als je deze info gebruikt  :)

Ik hoop dat je er wat aan hebt!

aunknorrie

• Hero Member
  • Hallo, ik ben aK en ik ben verslaafd aan mindfoks.
    • Volg me op twitter...
« Reactie #5 Gepost op: augustus 24, 2011, 03:37:20 pm »

Jongens, hebben jullie weleens overwogen dat die man/vrouw gewoon op vakantie kan zijn?

Het is niet de eerste eenpitter die dat vergeet op zijn site te zetten.

Blijft overigens goed om zorgvuldig te zijn.
En dan vind ik voor AK meest logische verklaring dat hij me 2 avonden achter elkaar heeft genomen.
* kuch * kuch *

(zo komt een man wel aan een reputatie)

DragonMiniatures

• Jr. Member
  • **
  • Dragon Miniatures
    • Dragon Miniatures
« Reactie #6 Gepost op: augustus 24, 2011, 03:57:10 pm »

Als je op vakantie gaat dan hoor je de bestellende klanten een e-mail te sturen dat de bestelling iets langer duurt.
Dat je het niet groot op je website zet is meer dan normaal. Dit is gewoon vragen om problemen.
Hier hebben ze namelijk ook pas ingebroken en alles leeg gehaald. Dan denk je wel een tweede keer na voordat je groot vermeld niet thuis te zijn.
Maar laat dan eventueel een familie lid of iemand anders reageren.

cthulhu

• Hero Member
« Reactie #7 Gepost op: augustus 24, 2011, 05:02:56 pm »

Als je op vakantie gaat dan hoor je de bestellende klanten een e-mail te sturen dat de bestelling iets langer duurt.

Dat kan dan wel zo zijn, maar ik kan je verzekeren dat er ook heel erg veel online winkels zijn die niet via email doorgeven dat ze op vakantie zijn.

Duncan McDane

• Hero Member
  • Deplorable from the Proverbial
« Reactie #8 Gepost op: augustus 24, 2011, 05:26:45 pm »

Oh, dat is die gozer die ook tonnen aan plastic modelkits op Marktplaats heeft staan.
Heb gemengde reacties over hem gelezen, o.a. hier:

http://www.twenot-forums.nl/viewtopic.php?t=24239

Laat even weten hoe het verder gaat, svp.
Very 'Eavy,
Very Metal!

Phoenix

• Sr. Member
« Reactie #9 Gepost op: augustus 25, 2011, 12:05:39 am »

Bedankt voor de reacties. Ook al blijkt uit de link van LoD dat er meerdere slechte ervaringen zijn, er blijkt ook uit dat de winkel wel actief is (sporadisch dan  ;) ).

Vakantie heb ik aan gedacht en daarom netjes meer dan een maand gewacht, maar de mogelijkheid bestaat altijd nog natuurlijk.

Van de quota van DragonMiniatures wist ik het volgende niet:
•Het product moet uiterlijk 30 dagen na bestelling bij de consument geleverd worden. Wanneer dit niet gebeurt, kan de consument de koop onmiddellijk ongedaan maken. Dit geldt niet als de partijen een andere leveringstermijn hebben afgesproken.

Weer wat bijgeleerd, maar de vraag blijft, hoe kan je de koop dan ongedaan maken? Geld blijft weg natuurlijk als er geen reactie komt.

Ik wacht of er een reactie op mijn email komt en zal nog een paar keer bellen. Zodra er meer te melden is zal ik dit laten weten.

DragonMiniatures

• Jr. Member
  • **
  • Dragon Miniatures
    • Dragon Miniatures
« Reactie #10 Gepost op: augustus 25, 2011, 12:56:38 am »

De aankoop kan enkel ongedaan gemaakt worden in overleg met de verkoper. Banken of ideal zijn geen tussenpersoon en een ideal betaling kan je niet via je bank laten terugstorten.

Waar het op neer komt is dat jij, indien je een bewijs van betaling/ bestelling hebt, altijd je gelijk krijgt wanneer er niet binnen die 30 dagen geleverd is. Lees wel eerst nog eens goed de voorwaarden door. Hier ben je namelijk me akkoord gegaan. Maar wanneer je de verkoper wijst op deze wet en zegt het op die manier te willen oplossen dan word hier meestal gehoor aan gegeven.

De vraag is dan, hoe ver wil je er nog mee door gaan? En om welk bedrag gaat het. Indien het echt vast loopt dan zullen vervolg stappen ondernomen moeten worden zoals politie ivm oplichting. Ik ga er van uit dat het niet zover hoeft te komen  :)

Real

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #11 Gepost op: augustus 26, 2011, 12:46:51 pm »

Aah, die kerel. Daar heb ik ook wel eens (vergeefs) contact mee proberen te zoeken via Marktplaats om wat plastic kits te kopen. Toen kreeg ik steeds geen antwoord en uiteindelijk heb ik het maar opgegeven.

Zuur als je al betaald hebt. Het zou inderdaad kunnen dat hij op vakantie is (het blijft een business die vooral als part-time hobby wordt gerund door amateurs), maar er zit niet zoveel anders op dan blijven bellen en mailen.
Zoals het onzin is tegen de leeuw te zeggen: 'Foei, wat ben jij een slechte leeuw dat je net een antilope hebt opgegeten,' zo is het onzin tegen de mens te zeggen: 'Foei, slecht mens dat jij naar oorlog verlangt.'

Arnon Grunberg - Occupation: Soldier

Phoenix

• Sr. Member
« Reactie #12 Gepost op: november 23, 2011, 10:08:52 am »

Vandaag iemand aan de lijn gekregen  :D. Er gaat naar de bestelling gekeken worden en ik word terug gebeld.

Lichtje in de duisternis :).

Phoenix

• Sr. Member
« Reactie #13 Gepost op: november 27, 2011, 07:28:43 pm »

Ik ben niet meer terug gebeld, maar heb mijn artikelen ontvangen, inclusief een briefje erbij dat dit de 2e keer van verzenden is. Eén kwast was niet voorradig en deze wordt nog nagestuurd, aldus het handgeschreven briefje.

Communicatie en bereikbaarheid een dikke onvoldoende, maar na vier maanden de artikelen ontvangen. Het betreft een legitime winkel die de spullen uiteindelijk uitlevert.  ;)

camino

• Full Member
« Reactie #14 Gepost op: november 28, 2011, 02:06:56 pm »

Ben benieuwd of je dat kwastje ooit binnen krijgt.
Ik zit al bijna een jaar te wachten op een na-levering. E-mail en telefoon is hopeloos , word gewoon niet op gereageerd.
Succes  ;D
Pagina's: [1] 2