GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby sluit binnenkort. De komende weken zullen de subfora verdwijnen.

Pagina's: [1]

Auteur Topic: The Partisan's Companion [Casemate Publishing]  (gelezen 663 keer)

Raz

• Retired Admin
  • Hero Member
The Partisan's Companion [Casemate Publishing]
« Gepost op: oktober 11, 2011, 04:45:56 pm »

Learn how regular citizens fought back against Hitler's army in this exclusive translation of the first guide for Soviet partisans

The original version of this manual was distributed to the public in December 1941 as Nazi tanks rolled toward Moscow. Inside was chapter after chapter of guerrilla warfare and survival tactics designed to turn ordinary civilians into freedom fighters capable of defending the motherland against a superior force.

Of historic note as the first step toward the development of an organised Soviet partisan movement, the original book had an initial printing of 50,000 copies; printed on low-grade paper, they are rare finds today. In this translation, you'll learn the tactics of partisan warfare as practiced by Soviet citizens during World War II, including how to destroy tanks; set up and use improvised sniper positions; carry out sapper work such as felling trees, damaging telephone and telegraph wires and destroying bridges; fighting with knives and entrenching tools; and surviving under harsh winter conditions.

The Partisan's Companion's relevance to the 21st century is undeniable: the partisan, or guerrilla, has remained a deadly threat that cannot be downplayed or marginalized.

Interessant voor deze of gene? Real?

Zie: http://www.casematepublishing.co.uk/index.php

Wees gewaarschuwd, ze hebben daar veel te veel mooie boeken ::)
"You cannot win the war without the help of the population, and you cannot get the support of the population without at least beginning to win the war."

Gunbird

• Hero Member
Re: The Partisan's Companion [Casemate Publishing]
« Reactie #1 Gepost op: oktober 12, 2011, 01:19:40 pm »

De revised 1943 editie is maar 12.99 Pond tegen 19.99 voor de begin van de oorlog versie. Is voor mij wel handig, na mijn eerste bataljon Russen (begin 2012) heb ik ook al een aardig setje Partizanen verzameld om te schilderen.

Kan het alleen nu niet veroorloven ivm Crisis en de andere crisis, met shipping erbij komt het toch al gauw weer neer op een euro of 20.

<ping> Bookdespository heeft em ook. 12 euro en 5 cent, en gratis verzending....http://www.bookdepository.co.uk/Red-Armys-Do-it-yourself-Nazi-bashing-Guerrilla-Warfare-Manual-Lester-Grau/9781612000091 Denk dat ik maar even een hint ga droppen voor een verjaardagskado.......
Pagina's: [1]