GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Uw advertentie op GWHobby.net? Vraag naar de voorwaarden.

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Digitale Camera vraag  (gelezen 369 keer)

Herbie79

• Newbie
  • *
Digitale Camera vraag
« Gepost op: oktober 18, 2011, 09:37:28 pm »

Deze is ff totaal off topic maar toch ook weer niet  :D

Weet iemand een digitale camera waarmee ik mijn miniaturen echt scherp in beeld kan krijgen ? ik heb er nu 1 maar alle foto's zijn wazig van dichtbij.

Groetjes Herbert

Arathorn

• Hero Member
Re: Digitale Camera vraag
« Reactie #1 Gepost op: oktober 18, 2011, 09:45:13 pm »

Sowieso een camera waarmee je een macro functie hebt, en het liefst een macrolens op kunt zetten.

Woudschim

• Hero Member
    • Masque-Obscura Fotografie en Ontwerp
« Reactie #2 Gepost op: oktober 18, 2011, 10:30:54 pm »

Wat is je budget?  ;)

Fotografie en Ontwerp : www.masque-obscura.nl

Miniaturen (ook in opdracht) : http://miniaturenschilder.nl/

cthulhu

• Hero Member
« Reactie #3 Gepost op: oktober 18, 2011, 10:58:39 pm »

Ik heb zelf een Nikon D90, maar dat is voor een wat hoger budget...persoonlijk raad ik een Nikon D7000 aan, maar die is dan nog een stukje duurder dan mijn D90. Van compact camera's heb ik geen idee wat goed is of niet...ook lastig om op internetrecensies af te gaan aangezien de ene site zegt dat de ene camera echt helemaal geweldig is, en de andere vindt weer compleet het tegenovergestelde.

Woudschim

• Hero Member
    • Masque-Obscura Fotografie en Ontwerp
« Reactie #4 Gepost op: oktober 19, 2011, 12:50:16 am »

Mocht je voor een spiegelreflex willen gaan:

Koop de goedkoopste body die je kunt vinden, en de duurste lens die je kunt betalen.
De camera maakt alleen het plaatje, voor miniaturen fotograferen ga je niet de mogelijkheden nodig hebben die een duurdere en geavanceerdere body heeft (duurzaamheid, gebruiksgemak, prestaties onder extreme omstandigheden), maar het verschil tussen een goedkope "kitlens", en een lens van hogere kwaliteit maakt het verschil van dag en nacht.

Tweedehands heb je voor een euro of 200 een leuke body, en voor nog een 200 euro iets als een 60mm f/2.8 macro-objectief. Koop daarbij goede verlichting en een statief, ook erg belangrijk,. en technisch beter gaan je foto;s niet worden.

Maargoed, zoek je een goede compact, dan weet ik je niet zo goed te adviseren, ik ben zelf fotograaf, en alleen bekend met het spiegelreflex spul (en analoge camera's, mocht je ECHT goede foto's willen, koop een technische camera, kost je 150 euro en je bent klaar... wel zelf je film ontwikkelen, haha)
« Laatste verandering: oktober 19, 2011, 12:54:12 am door Woudschim »

Fotografie en Ontwerp : www.masque-obscura.nl

Miniaturen (ook in opdracht) : http://miniaturenschilder.nl/
Pagina's: [1]