GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Spelhobby is nu online. Registreer je op de nieuwe site!

Pagina's: [1] 2

Auteur Topic: Blackhawk's crea hoekje  (gelezen 12299 keer)

Blackhawk

• Hero Member
Blackhawk's crea hoekje
« Gepost op: februari 03, 2012, 02:49:44 pm »

ben momenteel bezig met wel 3 toelatingen om zo weer aan de studie te mogen beginnen. hiervoor moet ik dus ook de nodige dingen maken en mijn portfolio in orde brengen. dus ik hoop hiermee in de komende tijd wat werk en vorderingen te tonen.

eerst maar een tekening die ik hopelijk snel kan afmaken. er meot dus nog wat aan gefotosoept worden vandaar.

dit is 1 van de 7 zondes waar ik mee bezig ben. dit moet "Envy" voor stellen.

aunknorrie

• Hero Member
  • Hallo, ik ben aK en ik ben verslaafd aan mindfoks.
    • Volg me op twitter...
Re: Blackhawk's crea hoekje
« Reactie #1 Gepost op: februari 03, 2012, 04:15:48 pm »

Kleur dan haar ogen ook groen, voor de rest geen andere kleuren.
En dan vind ik voor AK meest logische verklaring dat hij me 2 avonden achter elkaar heeft genomen.
* kuch * kuch *

(zo komt een man wel aan een reputatie)

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #2 Gepost op: februari 03, 2012, 05:32:16 pm »

Kan je tegen wat opbouwende kritiek?

Ik vind het werk namelijk niet zo mooi...

Het bovenlijf is in mijn ogen te lang. Daarnaast zijn de armen in mijn ogen te mannelijk, is het hoofd in verhouding veel te klein en zitten de hoorns op een vreemde plaats. Ik weet niet of je die wel in je portfolio moet doen...

I know, everyone's a critic...
Yeah, what I've felt, what I've known
Sick and tired, I stand alone
Could you be there
'Cause I'm the one who waits for you
Or are you unforgiven too?

Blackhawk

• Hero Member
« Reactie #3 Gepost op: februari 03, 2012, 08:14:53 pm »

alles wat je genoemd heb ben ik bewust van, en daar komt dus photoshop aan te pas. de hoorn word verplaatst, de arm ( voornamelijk de rechter camera pov) moet ik verfijnen. het hoofd is juist wel goed dacht ik, mischien zelfs te groot had ik soms het idee.
reden dat ik dit ga doen in photoshop omdat je uiteindelijk niet meer kan aanpassen op het papier, je maakt het er alleen maar rommeliger mee. en dus moet je tekenen wat je kan en zo strak mogelijk om het in photoshop te kunnen aanpassen..

@AK: ook van plan ja, de energie van de slang word ook " sprankelend" groen., en de "topaz armband" krijgt ook een gloed.

verder ga ik er mischien nog wat " demonische" elementen aan toe voegen. maar dat is voor later een zorg.

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #4 Gepost op: februari 03, 2012, 09:15:40 pm »

het hoofd is juist wel goed dacht ik, mischien zelfs te groot had ik soms het idee.

Hoofd inderdaad wel, althans, de haardos, maar het gezicht oogt wat ielig.

Ben benieuwd wat het er met fotosjop mee kan doen.  :)
Could you be there

Blackhawk

• Hero Member
« Reactie #5 Gepost op: februari 03, 2012, 09:27:44 pm »

hmm ik zie het niet wat je bedoelt. mischien komt het doordat de hand er voor een gedeelte voor zit?en de kaak lijn daar ergens verdwijnt waardoor je zelf  " invult" waar het hoofd verder gaat?

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #6 Gepost op: februari 03, 2012, 09:30:42 pm »

Nee, meer de andere kant, maar ik zie wat je bedoelt. Maar dan lijkt het gezicht me uit proportie, te veel naar de zijkant...
Could you be there

Blackhawk

• Hero Member
« Reactie #7 Gepost op: februari 03, 2012, 09:45:41 pm »

oh dus puur het gezichts oppervlak eigenlijk? dat zou dus opgelost kunnen worden door het linker oog (camera pov) iets naar links te verschuiven en de rest daarop nog 50% van dei waarde te verschuiven ongeveer. dan zou het best zijn dat ik zo een wat breder gezichtsoppervlak creëer.

A Luna

• Hero Member
  • ◉_◉
    • CMoN Gallery
« Reactie #8 Gepost op: februari 03, 2012, 10:44:30 pm »

Vond het meer op 'lust' lijken... Misschien heel ongepast dat ik dat zeg.
Maar ik ben het met IC eens.

Misschien als een leuk inspirationeel dingetje: bekijk eens dante's hel. Die heeft voor elke zonde ook wel een kring waar mensen gestraft worden, misschien kun je iets ervan gebruiken om ironie of afstraffing uit te beelden.

Blackhawk

• Hero Member
« Reactie #9 Gepost op: februari 29, 2012, 08:58:39 pm »

eigenlijk nog bezig met het kijken hoe ik de tekening in photoshop goed kan bewerken, maar heb al wel wat gedaan eraan.

maar intussen tijd 3 anderer tekeningen + een wip, van een tijd geleden.
reden om te posten is dat ik denk dat dit wel goed portfolio materiaal is. zeker voor game art design, waar je dus characters moet kunnen tekenen.
dit zijn 3 characters van een DnD groep van 1,5 jaar geleden waaronder de minotaur monk wip is:

en de laatse. een duel/scene. iets wat ik eigenlijk nooit doe, maar toch aardig is gelukt voor een eerste keer. verder geinspireerd op de warmachine fluff. ( ook eerste keer dat ik wat steampunk probeer)

« Laatste verandering: februari 29, 2012, 09:06:54 pm door Blackhawk »

stormtrooper

• Sr. Member
« Reactie #10 Gepost op: april 11, 2012, 03:53:52 pm »

Hoi Black,

Nice tekeningen.
De eerste vind ik zelf een klein beetje raar. misschien door die rare grote schoenen ofzo. Voornamelijk de laatste vind ik erg leuk en goed gelukt! Ga je nog door met de 7 hoofdzonden?

greetz

Woudschim

• Hero Member
    • Masque-Obscura Fotografie en Ontwerp
« Reactie #11 Gepost op: april 11, 2012, 05:03:01 pm »

Je weet het allemaal best plastisch over te brengen, mijn tips, let echt op verhoudingen en compositie, daar valt nog veel winst te behalen.

Fotografie en Ontwerp : www.masque-obscura.nl

Miniaturen (ook in opdracht) : http://miniaturenschilder.nl/

irongollem

• Hero Member
    • Iron Arts miniature painting
« Reactie #12 Gepost op: april 12, 2012, 01:00:46 pm »

Je ziet dat het idee er wel is maar proporties en perspectief je nog niet gemakkelijk afgaan. Als tip wil ik je daarom meegeven die tekeningen waarin je dit zelf herkent te nemen en de pose daarvan door iemand te laten acteren (vriend, vriendin of jijzelf) en daar een foto van te nemen. Gebruik nu deze foto voor een tweede versie van de pose (of je m afmaakt of niet moet je zelf weten natuurlijk).

Op deze manier train je jezelf niet alleen om perspectief en proporties juist te tekenen, maar omdat je de zelfde poses opnieuw doet, krijg je ook een beter beeld van wat je nou eigenlijk verkeerd deed.

Groeten,
Succes,
Jeffrey
Opzoek naar iets wargaming related? check http://irongames.weebly.com voor uitgebreide lijsten met links!

cdukino

• Newbie
  • *
« Reactie #13 Gepost op: april 12, 2012, 04:27:44 pm »

Ik weet niet waarvoor je de portfolio precies maakt. Maar eventjes wat tips en opmerkingen van een ex-lerares tekenen die weet hoe hard de wereld van de kunst, illustratie en porfolio's kan zijn. Ik kan dus een beetje hard overkomen nu, maar beter nu horen en er iets mee kunnen dan er bij de beoordeling achter te komen. Maar wat een portfolio betreft laat je je vooral niet tegenhouden, het ergste wat je kan doen is niet proberen. Houd er echter rekening mee dat je wel kritiek zal krijgen (en dat is niet altijd leuk, believe me I know. Ik heb aardig wat voor mijn kiezen gehad), daar is het een portfolio voor, om beoordeeld te worden.

De grijswaarden zitten er goed in, dat gaat al goed.
De ideeen zijn leuk, en je weet deze goed over te brengen.
Details zijn goed uitgewerkt.

Nu de puntjes van kritiek en tips.

Houd de volgende regel in de gaten: Je portfolio is zo sterk als de zwakste tekening erin. Twijfel je zelf erg over een tekening... doe hem er niet in. Originelen kun je in een portfolio stoppen maar ik zou dat niet snel doen, aangezien je nooit weet wat er mee gebeurt en misschien wel meerdere kopieen nodig hebt.

Dus een kopie. De kwaliteit hiervan telt dan dus erg mee, dus zorg ervoor dat die goed is... dit is tenslotte wat ze zien en beoordeeld wordt. Volgens mij heb je een foto van de tekeningen gemaakt in plaats van ze in te scannen? Ze lijken wat vaag en grijs hierdoor. Dat is zonde en heeft met je tekeningen verder niets van doen. Maar zorgt in een portfolio voor sterke minpunten.

Digitale aanpassingen. De kwaliteit van de aanpassingen (ook technisch) wordt meegenomen in de beoordeling. Tenzij je echt een photoshop-wizard bent is het bijna niet te doen om de mate van wijzigingen die je aangaf goed in photoshop te doen zonder dat je ziet dat het gefotoshopped is. Je krijgt de tekening structuur nooit vlekkeloos nagemaakt. Duidelijke photoshop-sporen (of alle sporen van correctie wat dat betreft) is een sterk nadeel in een portfolio. Oogt namelijk niet professioneel. Al is het meer werk... vaak is in dit geval overdoen beter. De tekening is namelijk niet portfolio klaar origineel anders had je hem niet willen aanpassen. Een gefotoshopte tekening voor jezelf als basis en deze verbetered overtrekken en opnieuw uitwerken kan wel heel handig zijn en tijd besparen. Dus dit kunnen en doen kan zeker nuttig zijn.

Tenzij je voor een kunstzinnige opleiding gaat waar anatomie minder belangrijk is in bepaalde stijlen, zul je hier nog wat op moeten oefenen. Mensen zien zoveel mensen dat iedereen snel zal zien dat er iets niet klopt. Gebruik veel fotoreferentie materiaal of zoals hiervoor aangeraden een model. Als anatomie namelijk nog wat te veel rammelt op plaatsen (en het spijt me dat is hier en daar nog wel het geval) leidt dat af van de rest omdat dat de aandacht trekt.
Dit is te leren door oefenen, oefenen en nog eens oefenen... en goed observeren. Als ik je werk namelijk bekijk zie ik dat je al wel op de goede weg bent.

Probeer altijd eerst de volumes in de tekening, en de algemene anatomy en verhoudingen schetsmatig goed te krijgen voordat je details invult. Deze schets is de basis waar de de rest aan ophangt.

Probeer regelmatig zo een aantal 5 minuten schetsjes te maken om lichamen enzo te oefenen. En probeer altijd eerst op je tekening op de juiste groote heel dun zo'n schets te maken van het gehele figuur tot je hier tevreden mee bent, voor je met de invulling en details bezig gaat. Zo heb je de verhouingen goed, kom je niet halverwege er achter dat je figuur niet op het papier past en zie je anatomie foutjes snel wanneer ze nog makkelijk te verbeteren zijn, zonder veel tijd en werk te verliezen. Als je hier een gewoonte van maakt zul je zien dat je snel verbetert, want je hebt het wel degelijk in je.

Dit soort schetsjes bedoel ik (deze zijn niet van mij maar mijn werkwijze is wel hetzelfde):

« Laatste verandering: april 12, 2012, 04:44:21 pm door cdukino »

Blackhawk

• Hero Member
« Reactie #14 Gepost op: juni 01, 2012, 02:31:48 pm »

@cdukino:
bedankt voorje reactie.
de toelating is al lange tijd geleden geweest, en ben helaas niet aan genomen.maargoed.

Anatomie heb ik altijd en vind ik nogsteeds moeilijk. en hoor het vaak genoeg over de anatomie.
je tips over portfolio opbouwen vind ik sterk,maar ik heb altijd gedacht dat juist orginele tekeningen en schetsen laten zien de manier was. wel natuurlijk in een goeie map waar er niks mee gebeurd.
waarom een ingescande/uitgeprinte versie laten zien?
de "dnd" karakters heb ik iemand laten inscannen. niet optimaal maar wilde ze op die manier toch digitaal hebben. de rest is ind een foto van de tekening.

digitale aanpassing ben ik al weer inderdaad van af gestapt. daar ben ik achtergekomen dat dat me nog niet goed genoeg afgaat ivm het bewerken van tekeningen.

verder zal ik je tips onthouden.
Momenteel zit ik in australie,en een huisgenoot hier uit canada heeft een kunst academie gedaan,en heeft me ook al wat tips gegevenen zijn hulp aangeboden met anatomie en beweging.

hier 2 recente tekeningen:

ook hier weet ik dat anatomie niet klopt. maar ben toch verder tevreden met dit. dit is pasmijn 2de tekening met een steampunk karakter.

en dit is haar kleine hulpje ( letterlijk, tekening is niet groter dan 15 cm)

Pagina's: [1] 2