GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Spelhobby is nu online. Registreer je op de nieuwe site!

Pagina's: 1 [2]

Auteur Topic: Blackhawk's crea hoekje  (gelezen 12277 keer)

DragonMage

• Newbie
  • *
Re: Blackhawk's crea hoekje
« Reactie #15 Gepost op: augustus 29, 2012, 10:31:54 am »

Ik denk dat je er verstandig aan doet je voorlopig toe te leggen op anatomische verhoudingen. Zorg dus eerst dat je weet/ziet hoe groot benen (onder en boven), hoofd, romp, armen (onder en boven) zijn t.o.v. elkaar. Een idee daarbij is om poppetjes te tekenen zoals cdukino ze heeft meegegeven.
Wat me bij elke tekening opvalt is dat je armen wat aan de iele kant zijn. Soms maakt een milimeter meer een wereld van verschil.

Een volgende stap is ervoor te zorgen dat de houding klopt, en dat het perspectief klopt/consequent blijft
Het steampunk model dat je hierboven hebt getekend zit niet op de kist, maar hangt er wat voor.
Het rechter been rust op de kist, en dient onderin dus wat platter te zijn.
Het linker been lijkt wel gebroken. Het bovenbeen staat in een andere richting van het onderbeen.
De kist heeft een vreemde vorm. Zelfs als deze een schuin deksel heeft, zijn er te weinig aanwijzingen in het perspectief dat dit zo bedoeld is. Een handvat aan de zijkant kan het perspectief (verdwijnpunt) van de bodem bevestigen, en daarmee ook het schuine deksel

Als je deze (ver)houdingen beheerst, ga dan eens kijken naar spierspanningen/spiergroepen. Hierdoor krijgt een tekening meer diepte en worden benen en armen levendiger. De barbaar die je eerder al tekende zou gebaat zijn bij een bredere/stevigere schouderpartij en driehoekigere borstkast. Bij de Dryad (neem ik aan dat het is) vind ik het dijbeen weer veel te zwaar "gespierd" ten opzichte van de rest van het lijf.

De leukste tekening om naar te kijken vind ik het hulpje. Hier laat je zien dat je op de goede weg bent. Wat ik er wel jammer aan vind is dat in die hele tekening veel diepte en detail zit, maar de ogen er erg bekaaid van af komen. Was het je bedoeling om de voeten van het hulpje verkeerd om te hebben staan (Rechtervoet links en linkervoet rechts? kijk maar eens naar het formaat van de tenen). De middelvinger van de linker hand had ook wat langer mogen zijn om natuurlijker te lijken. en de ruimte tussen mond en rechter oor lijkt mij ook net iets te groot.

Ik hoop dat je aan mijn feedback wat hebt. Ik wens je in ieder geval veel tekenplezier toe.

Blackhawk

• Hero Member
« Reactie #16 Gepost op: september 03, 2012, 10:18:09 am »

heb er zeker wat aan, bedankt:)

over de steam punk gunmage: ah ik wist dat er iets neit goed zat. dit helpt dus heel erg.
de genasi ( D&D ras) heeft een pofbroek aan, dus daar is niks verkeerd aan kwa anatomische verhouding.

het hulpje is zonder enige voorbedoelingen getekent, en hoe dan ook, het is maar een klein raar mannetje :P

ok, nu even wat anders. wat fotografie uit australie:

voor de rest zie:http://smg.photobucket.com/albums/v499/eglagrodion/Australia/#!cpZZ1QQtppZZ24

Woudschim

• Hero Member
    • Masque-Obscura Fotografie en Ontwerp
« Reactie #17 Gepost op: september 03, 2012, 12:56:18 pm »

1 is qua belichting goed gelukt, compositie minder. Ik zie allemaal interessante lichtspiegelingen in het water, maar in plaats daarvan heb je ervoor gekozen om op de foto vooral de saaie zwarte lucht te laten zien.

2. Nette compositie, maar helaas te onscherp.

3. Deze zou ik even corrigeren voor verticale convergentie (voor dit soort foto's, probeer de camera zo recht mogelijk te houden, compositie bijsnijden kan dan later wel. ), en croppen zodat de vlek linksonder wegvalt

4. Tof dat je zo'n dier in het wild gevonden hebt, maar de foto kan beter, veel loze ruimte, saaie centrale compositie, te kort brandpunt en onscherp.

5. Deze is als beeld wel interessant. Het onderwerp alleen minder, wat wil je laten zien?

6. Toffe skyline, zonde dat je de mensen hebt afgesneden. Laat ze of weg, of maak ze een onderdeel van de foto. Nu voelt het als: "ik wil ze er niet op, maar ik kon niet anders"

7. Tof moment ook weer, maar jammer van de centrale compositie, foto kan ook nog wat contrast gebruiken.

Fotografie en Ontwerp : www.masque-obscura.nl

Miniaturen (ook in opdracht) : http://miniaturenschilder.nl/

Blackhawk

• Hero Member
« Reactie #18 Gepost op: december 06, 2013, 11:27:07 am »

thanks woudschim.
elke kleine beetjes helpen.

hier even een ander project waar ik mee bezig was. ik heb een tijd geleden eigen surfboard gekocht en deze dus dan ook beschildert.

schets:

achtergrond door middel van verschillende kleuren spuitverf en afwasmiddel:

met krijt de schets overtekenen op de board zelf:

zelf aan het werk:

en klaar:

ben dus al 1.5 jaar in australie, nooit verbrand geweest, totdat ik dus aan dit project begon. in totaal 26 uur aan gewerkt.
« Laatste verandering: december 06, 2013, 11:29:54 am door Blackhawk »

AK-47

• Sr. Member
  • We march for Macragge!
    • Dobbel Dragon
« Reactie #19 Gepost op: december 07, 2013, 01:52:59 pm »

Gaaf gedaan zeg dat surfboard, goed gelukt ook!
Maar betekend dit nu dat je hem niet meer kunt waxen?
"To secure ourselves against defeat lies in our own hands, but the opportunity of defeating the
enemy is provided by the enemy himself."

www.dobbeldragon.nl

Blackhawk

• Hero Member
« Reactie #20 Gepost op: december 12, 2013, 09:56:33 am »

jaja zeker. heb er natuurlijk een dikke laag coating over heen gegooid.
helaas heeft iemand hem beetje beschadigt en heeft het water het bovenste deel ( nemo ) er af gewast. dus ik moet dat fixen en zal dan toch maar investeren in een fiberglass coating
Pagina's: 1 [2]