Hierbij mijn topic voor BoB III, een protectorate leger met Thyra. Ik sta mezelf een concessie toe, om de Hierophant te gebruiken die ik eerder geschilderd heb als testmodel voor mijn kleurenschema. Daarbij wordt het nog steeds aanpoten voor mij, totaal 2 heavies warjacks en 21 infanterie modellen in drie maanden.
Zoals bekend van het formaat wordt de eerste periode het moeilijkst; 15 punten in deze maand (ten opzichte van 10 in de volgende maanden), met daarbij nog de warjacks points en de caster als extra's. Ik heb geen zin om twee heavies in de eerste maand te schilderen, dus toch direct een unit Daughters in periode 1. Periode 2 wordt in vergelijking een stuk makkelijker, met alleen een heavy warjack. Wellicht kan ik die ruimte gebruiken om wat schade uit periode 1 in te halen, of vast in het voren te werken voor periode 3. In periode 3 zitten namelijk zowel een choir als een minimum unit zealots. Niet hele moeilijke modellen om te schilderen, maar met slechts 0,5 punt per model tikt het niet echt aan. De Monolith bearer en Seneschal compenseren gelukkig een beetje.
Vanavond volgt een foto met groupshot van hoe de boel er nu bij staat, geprimed, gebased of nog in bits. Ik houd in deze openingspost mijn progress bij via kleurtjes. Dat alles er over drie maanden maar groen bij mag staan.
Periode I - 15 puntenThyra, Flame of Sorrow (+6) --
plakken, primer, basing, schilderen, lakken* Blood of Martyrs (9) --
plakken, primer, basing, schilderen, lakken* Hierophant (2) --
plakken, primer, basing, schilderen, lakkenDaughters of the Flame (5) --
plakken, primer, basing, schilderen, lakkenNicia (3) --
plakken, primer, basing, schilderen, lakkenRhupert Carvolo (2) --
plakken, primer, basing, schilderen, lakkenPeriode II - 24 puntenThyra, Flame of Sorrow (+6)
* Blood of Martyrs (9)
* Guardian (9) --
plakken, primer, basing, schilderen, lakken* Hierophant (2)
Daughters of the Flame (5)
Nicia (3)
Rhupert Carvolo (2)
Periode III - 35 puntenThyra, Flame of Sorrow (+6)
* Blood of Martyrs (9)
* Guardian (9)
* Hierophant (2)
Choir of Menoth (Min) (2) --
plakken, strippen, primer, basing, schilderen, lakkenDaughters of the Flame (5)
Holy Zealots (Min) (4) --
plakken, primer, basing, schilderen, lakken* Monolith bearer (2) --
plakken, primer, basing, schilderen, lakkenKnight Examplar Seneschal (3) --
plakken, strippen, primer, basing, schilderen, lakkenNicia (3)
Rhupert Carvolo (2)