GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Spelhobby is nu online. Registreer je op de nieuwe site!

Pagina's: 1 ... 6 7 [8]

Auteur Topic: Regeltopic/regelvragen.  (gelezen 53076 keer)

Muppet

  • Full Member
  • ***
  • Offline Offline
  • Berichten: 210
  • For the Lady!
Re: Regeltopic/regelvragen.
« Reactie #105 Gepost op: juli 10, 2009, 02:29:20 pm »

Ik zou het eerder domme spelontwerpers noemen maar goed.
Dit soort discussies/verwijtingen over de realiteit zie je wel vaker.
Punt is waarschijnlijk dat GW wil dat de cavalry niet een supersterke unit word in WOTR, dus het is eerlijker als je met infantry ook cavalry kan (counter)chargen.
Gelogd
"A spear of terror in the hand of Sauron, shadow of despair" - Gandalf, The Return of the King

''If pigs could fly, Scotland Yard would be London's third airport''

sander11

  • Newbie
  • *
  • Offline Offline
  • Berichten: 20
Re: Regeltopic/regelvragen.
« Reactie #106 Gepost op: augustus 25, 2009, 06:35:56 pm »

volgens mij is het cm of niet?
en gaat het niet zo als lord of de rings gewoon alleen gaat het met batteljonen of niet?

m.v.g. sander
Gelogd

Arabog

  • Moderator
  • Hero Member
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 3713
  • lotr fanaat
Re: Regeltopic/regelvragen.
« Reactie #107 Gepost op: augustus 25, 2009, 07:49:14 pm »

Lord of the rings(sbg) word op veel plaatsen gespeeld met inches. War of the ring alleen maar met inches.

Met War of the ring staat de "normale" cavalry met 2 ruiters in een tray. 1 tray is 1 company. met verschillende companies kun je weer formaties maken.
Gelogd

michiel the elf

  • Sr. Member
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 329
  • Que sera, sera
Re: Regeltopic/regelvragen.
« Reactie #108 Gepost op: april 29, 2011, 09:51:45 pm »

Mischien een beetje Threadnouncy, maar had geen zin een nieuw topic te openen. ::)  Ik was laatst een potje aan het spelen en kwam tegen een onverwachtse situatie te staan:

Mijn formatie met skoda was geheel aan gort geslagen behalve mijn epic hero Imrahil, maar we wisten niet of hij mocht blijven staan omdat epic hero's niet alleen mogen blijven staan. Moet je je epic hero in zo'n geval doodverklaren of kan hij gewoon doorspelen?

Alvast bedankt
Michiel
Gelogd
Victoria Concordia Crescit.

Ar-Pharazon

  • Hero Member
  • *****
  • Offline Offline
  • Berichten: 871
  • Warriors, advance!
Re: Regeltopic/regelvragen.
« Reactie #109 Gepost op: april 29, 2011, 10:21:19 pm »

Hij is in ieder geval dood 8)

Ik zal het uitleggen: Stel je hebt een formation met nog maar 1 (mounted) company over met 1 skoda erin en Imrahil. Zodra deze formation 2 hits oploopt is de laatste company gehalveerd en wordt de hele formation verwijderd (behalve bij Indomitable formations).

Maar even preciezer gekeken, wie gaat er nu als eerste dood als die company 2 hits oploopt, de skoda of Imrahil? Imrahil. Aangezien er een illegale situatie zou ontstaan als de skoda eerst dood ging. Je moet namelijk altijd minstens evenveel normale soldaten in een company hebben als epic helden. En als de skoda dood zou gaan is dat dat niet meer het geval.
Gelogd
SBG toernooi Baambrugge 3, doe mee!
http://www.gwhobby.net/forum/index.php?topic=20914.0

michiel the elf

  • Sr. Member
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 329
  • Que sera, sera
Re: Regeltopic/regelvragen.
« Reactie #110 Gepost op: april 29, 2011, 10:53:39 pm »

oké, dankje. We waren namelijk aan het twijfelen omdat een epic hero op de plaats van een normaal mannetje staat en dat mannetje weer terug komt als Imrahil van formatie zou wisselen.
Gelogd
Victoria Concordia Crescit.

Arabog

  • Moderator
  • Hero Member
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 3713
  • lotr fanaat
Re: Regeltopic/regelvragen.
« Reactie #111 Gepost op: april 30, 2011, 03:07:22 pm »

In dit geval was het slimmer geweest om je epic hero voor de fightfase al te verwisselen met een ander model. Nu is inderdaad de laatste company van de formatie gehalveerd en moet de rest dus verwijderd worden. maakt niet uit welk model als laatste in dit geval overblijft.
Imrahil is een gedeelte van de formatie zodra hij erin gaat zitten en moet dan ook tegelijk verwijderd worden.

of er moet nog sprake zijn van de fortune athelas. dan zou held nog terug kunnen keren in andere formatie.
Gelogd

michiel the elf

  • Sr. Member
  • ****
  • Offline Offline
  • Berichten: 329
  • Que sera, sera
Re: Regeltopic/regelvragen.
« Reactie #112 Gepost op: april 30, 2011, 06:25:26 pm »

Het was waarschijnlijk slimmer geweest, maar het was ons eerste potje en we waren alles nog een beetje aan het uittesten... :)
Gelogd
Victoria Concordia Crescit.
Pagina's: 1 ... 6 7 [8]