GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby sluit binnenkort. De komende weken zullen de subfora verdwijnen.

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Nieuw thuis gezocht voor bandit de kater  (gelezen 1618 keer)

Skasnik

• Hero Member
Nieuw thuis gezocht voor bandit de kater
« Gepost op: mei 11, 2012, 11:10:13 pm »

Miischien een beetje vreemde plaats voor zo´n oproep, maar op het moment zijn we voor een van onze katers een nieuw thuis aan het zoeken, en niet geschoten is altijd mis. Het volgende stukje hieronder is geschreven door vrouwlief, dus ik ben geen medisch wonder, door ineens zwanger te zijn.

Wij zijn al meer dan 3 maanden opzoek naar een nieuw baasje voor onze Bandit. Bandit is een ontzettend lieve kat, die niet meer samen kan met onze andere katten.

Het begon een paar maanden geleden, Bandit kwam niet meer onder de bank vandaan, at niet meer
en was alleen maar aan het blazen naar de andere katten. Hij begon alles te laten lopen als een andere kat in de buurt kwam en at niet meer.
We zijn toen naar de dierenarts met hem geweest, en lichamelijk was alles in orde. Dus Bandit maar op de slaapkamer gezet.
Bandit werd weer helemaal zichzelf. Kwam weer aan, at weer, knuffelde weer en maakte lieve prrr geluidjes als ik nieste.
Maar op een slaapkamertje blijven wonen is ook geen optie, al helemaal niet nu ik zwanger ben en de kleine de eerste poos bij ons op de kamer komt.
We hebben geprobeerd hem weer bij de rest te zetten maar het is weer hetzelfde, zelf met gebruik van een speciale luchtverfrisser op aanraden van de dierenarts.

Op deze manier moeten we hem naar het Asiel brengen waar hij in een klein hokje gezet gaat worden totdat er eindelijk eens iemand komt voor hem. Hij kan namelijk niet in de grote ruimte bij de andere katten gezet worden.
Marktplaats staat al vol met katten, en we zijn al 3 maanden aan het rond vragen aan iedereen die we kennen en via facebook en hyves, totaal geen reacties.

Dus ben jij opzoek naar een lieve gecastereerde kater van net geen 3 jaar oud, of weet je iemand, en heb je geen andere katten of honden in huis. Stuur dan alsjeblieft een berichtje.

(ps gezien het een wargamer forum is, een kleine extra mededeling: in tegenstelling tot andere katten hier in huis, heb ik bandit nog niet kunnen betrappen mini´s als kattenspeelgoed gebruiken of bitbox leegroven  ;))

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
Re: Nieuw thuis gezocht voor bandit de kater
« Reactie #1 Gepost op: mei 11, 2012, 11:18:38 pm »

Inderdaad erg off-topic, dus beschouw dit even niet als een "goedkeurende post", dat laat ik aan de dienstdoende mods over, ik post dit even als voorzichtig-geïnterssseerd lid...

Hoe oud is Bandit, en in welke streek hangen jullie rond?
Yeah, what I've felt, what I've known
Sick and tired, I stand alone
Could you be there
'Cause I'm the one who waits for you
Or are you unforgiven too?

Duncan McDane

• Hero Member
  • Deplorable from the Proverbial
« Reactie #2 Gepost op: mei 11, 2012, 11:30:37 pm »

We hebben eenzelfde situatie in Te Koop ( een slang ), en daar is het niet toegestaan.
Verschil is dat het hier - neem ik aan - om gratis afhalen gaat, maar we moeten op het modforum maar even overleggen of we dit hier willen of niet.
Voorlopig laat ik dit open...
Very 'Eavy,
Very Metal!

Skasnik

• Hero Member
« Reactie #3 Gepost op: mei 11, 2012, 11:51:43 pm »

@ IQ:
Bandit is een gecastreerde kater die over een paar maanden 3 jaar wordt. Wij wonen zelf in midden-limburg, maar we vinden het niet erg om wat te reizen om het beestje een goed thuis te laten vinden. (maargoed, dat helpt ook maar een beetje, gezien het redelijk normaal is als mensen eerst willen komen kijken). Kattenbak enzo, kan eventueel bijgeleverd worden indien nodig.

@ LoD:
Ik had dit al bewust niet te koop gezet, gezien het idd gaat om gratis afhalen, en het niet bepaald een wargaming iets is.
We zijn al een tijdje een nieuw plekje voor Bandit aan het zoeken, dus de "normale" plaatsen hebben we al eerst geprobeerd.
Deze post is ook meer omdat de tijd gewoon begint te dringen, so to say. Ik kan goed begrijpen dat jullie als mods geen wildgroei van soortgelijke topics willen hebben.

Arathorn

• Hero Member
« Reactie #4 Gepost op: mei 12, 2012, 07:04:13 am »

Ay, lastig parket waar je zo in zit. Ik heb al twee van die draken rondlopen, anders had ik er wel eens serieus over na gedacht.

Succes met het vinden van een nieuw baasje voor hem  :)

thegreatwhite63

• Full Member
« Reactie #5 Gepost op: mei 12, 2012, 09:26:31 am »

Het is zeker niet zo dat ik alle fora ken maar als ik mij niet vergis hebben velen een rubriek waarin berichten kunnen worden geplaatst die totaal niets met het gekoesterde onderwerp/hobby of wat-dan-ook te maken hebben. Zeg maar een rubriek voor alledaagse zaken die toch deel uit maken van het leven.
Er is toch ook een verkeringstopic? Dus waarom geen rubriek voor vraag en aanbod dat niets met de hobby heeft te maken maar zich wel beperkt tot (verifieerbare) leden van het forum. 
Het is inderdaad wel lastig wat voor je het weet ben je een wijkplaats voor Ghanese scammers en Poolse prosties.

Bandit lijkt mij, als katten liefhebber, een heel leuk beest maar helaas ben ik financieel niet in de posities om hem een gezellig thuis te geven. Succes en een prettig weekend. Smokey (a.k.a. TGW63)
"Sometimes I wonder whether the world is being run by smart people who are putting us on or by imbeciles who really mean it." -- Mark Twain

Cassius

• Hero Member
  • Always angry! All the time!
« Reactie #6 Gepost op: mei 15, 2012, 04:22:35 pm »

Ik zal het ook eens op mijn FB zetten.

Heb zelf ook al twee Fragles rondlopen, dus 3 op een flat word te veel maar als dierenvriend vind ik het té zielig om zo'n beestje naar het asiel te moeten laten gaan.

@Skasnik: Hoe kunnen mensen je bereiken? Heb je een mailadres of FB account waar men naar toe kan gaan?
« Laatste verandering: mei 15, 2012, 04:24:22 pm door Cassius »
"I USE A CHAINSWORD TO BUTTER MY BREAD"
—Angry Marine
"TYRANID! TASTES JUST LIKE FREE RANGE CHICKEN!"
—Angry Marine

Duncan McDane

• Hero Member
  • Deplorable from the Proverbial
« Reactie #7 Gepost op: mei 15, 2012, 05:00:54 pm »

we moeten op het modforum maar even overleggen of we dit hier willen of niet.

De algemene tendens is dat we dit toestaan omdat het niet commercieel is ( en natuurlijk in het belang van Bandit ).
Hopen dat het gauw lukt met plaatsen van Bandit, lijkt me een prima katje met een lekker ondeugend koppie.
Very 'Eavy,
Very Metal!

Skasnik

• Hero Member
« Reactie #8 Gepost op: mei 15, 2012, 08:28:54 pm »

Dank jullie wel voor jullie reacties ten eerste.

We hebben op het moment een mogelijke plaatsje voor hem gevonden. Aankomende donderdag gaan we kijken hoe het gaat enzo. Dus ik zal donderdag een update geven over de situatie en of er verder gezocht moet worden.

Skasnik

• Hero Member
« Reactie #9 Gepost op: mei 20, 2012, 08:56:43 pm »

Update in kwestie:

Afgelopen donderdag hadden we Bandit naar mijn oma gebracht, die het wel wou proberen. Op zich ging het daar best goed, ook al niet hij zich weinig zien. Maar hij ging gewoon naar de kattenbak, en at ook gewoon. Zelfs met de andere kat van oma ging het goed. Dit komt, omdat de andere kat ook niet dominant is. In tegenstelling tot bij ons, waar bandit direct bromt en in elkaar duikt, ging hij gewoon recht overeind rusitg kijken wie de andere kat was. Dat de ander zoiets had van, wie ben jij en wat doe je in mijn huis is verder niks vreemds.

Wat echter wel een probleem is gebleken, was dat het te veel voor mijn oma was. Omdat bandit zich gewoon niet veel niet zien deze eerste dagen, en haar eigen kat natuurlijk ook iets anders gedraagt dan normaal. Voeg daar dan nog een keer slecht dromen bij, dan is het geen optie om bandit dan daar te laten. Toen we thuis kwamen met hem, hebben we hem nog effe bij de andere katten gezet, omdat ie zich zo goed had gehouden bij mijn oma, maar daar verviel hij direct weer in zijn oude gedrag.

Eindconclusie van dit verhaal:
Bandit is dus nog altijd op zoek naar een nieuw plekje voor hem. Uit dit weekendje is dus wel duidelijk geworden dat een andere kat in huis wel mogelijk is voor bandit, mits het karakter van de ander dat toe staat. Voor de mensen die het aanbod al hadden gedaan om te helpen met onze zoektocht, zal ik strakjes nog een nieuwe facebook post maken over bandit zodat deze gedeeld kan worden. (zal natuurlijk de link daarvan hier plaatsen via edit strakjes) Hoe meer zoiets gedeeld wordt, hoe meer kans er is, dat we een nieuw plekje met bijbehorend lief baasje kunnen vinden.

edit:

als je op steven frencken zoekt op facebook zou je de mijne moeten vinden, waar het verhaaltje staat wat gedeeld kan worden. Is direct ook een manier om mij te bereiken, samen met de pm van dit forum
« Laatste verandering: mei 20, 2012, 09:18:34 pm door Skasnik »

Cassius

• Hero Member
« Reactie #10 Gepost op: mei 21, 2012, 12:42:23 am »

Heb je foto op m'n wall gezet. Hoop voor je dat het werkt.
—Angry Marine
—Angry Marine

Cassius

• Hero Member
« Reactie #11 Gepost op: mei 23, 2012, 01:43:17 pm »

Je oproep wordt inmiddels al flink gedeeld op face book. Heb je reacties?
—Angry Marine
—Angry Marine

Skasnik

• Hero Member
« Reactie #12 Gepost op: mei 23, 2012, 10:16:00 pm »

Hij wordt idd erg netjes gedeeld, dank daarvoor (al moet ik erbij zeggen dat als ik had geweten welke soort mensen hij zou worden gedeeld ik er direct bij had gezet dat hij gewent is aan muziek varierend van Iris tot tproe)

Hoe het er naar uit ziet gaat bandit richting delft. Is voor 99% zeker op het moment. Via het forum van mijn andere rare hobby  :P

Arathorn

• Hero Member
« Reactie #13 Gepost op: mei 25, 2012, 06:17:29 pm »

Hij wordt idd erg netjes gedeeld, dank daarvoor (al moet ik erbij zeggen dat als ik had geweten welke soort mensen hij zou worden gedeeld ik er direct bij had gezet dat hij gewent is aan muziek varierend van Iris tot tproe)

Hoe het er naar uit ziet gaat bandit richting delft. Is voor 99% zeker op het moment. Via het forum van mijn andere rare hobby  :P

TPROE kan wel opgezet, of gespeeld worden voor hem ;) Een van de vrienden van mijn vriendin zit erin.
Pagina's: [1]