GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Uw advertentie op GWHobby.net? Vraag naar de voorwaarden.

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Steam  (gelezen 1408 keer)

Mir

• Moderator
  • Hero Member
  • Moderator offtopic, werewolf
    • Facebook: Jaap Hoeve
Steam
« Gepost op: mei 26, 2012, 05:17:04 pm »

Hoi allemaal, kunnen jullie deze computern00b (bestaat die term nog?) uit de brand helpen?
Weet iemand of, en zo ja hoe je de locatie kunt veranderen, waar via Steam gekochte en gedownloade spellen geïnstalleerd worden? Deze worden automatisch in de Steam directory gezet, maar deze staat bij mij op de kleinste partitie, omdat ik destijds, jaren geleden, niet wist dat ik hierop veel ruimte nodig zou hebben. Deze is nu bijna vol, dus ik kan geen nieuwe spellen installeren. Een beetje flauw, want voor deze spellen heb ik al betaald en nu kan ik ze niet spelen. Ik zie nergens een optie waarmee je dit kunt veranderen :-\
Every problem has an expiry date.
- African proverb

"Logic gets you from A to B. Imagination takes you anywhere."
- Albert Einstein

Het is zo simpel

Ivo

• Hero Member
Re: Steam
« Reactie #1 Gepost op: mei 26, 2012, 06:41:50 pm »

Ik heb het zelf nooit bij de hand gehad, maar misschien heb je hier wat aan? (als je deze link zelf nog niet gevonden had, i.i.g.)

https://support.steampowered.com/kb_article.php?p_faqid=231

Wicked Dwarf

• Hero Member
« Reactie #2 Gepost op: mei 26, 2012, 08:52:23 pm »

Steam installeert het inderdaad in zijn eigen directory en zover ik het begrepen had is dat niet te wijzigen. Wat je wel kunt doen, en dat heb ik zelf ook gedaan, is Steam verwijderen en het op de andere partitie installeren. Als je dan de save games en dergelijke eerst even ergens anders opslaat, dan raak je die niet kwijt. Dat stukje heb ik dan weer niet gedaan en hoe het moet wordt via Steam uitgelegd.
"Gods will not do things for men, what men should do for themselves."

WHFB - Wood Elves - W:1 ; D:0 ; L:1

scipio86

• Hero Member
« Reactie #3 Gepost op: mei 26, 2012, 08:57:28 pm »

Alle Steam games worden in de Steam folder geinstalleerd. Je kan dit niet veranderen.
Wat ik een tijd terug heb gedaan om mijn Steam folder te verplaatsen is gewoon de hele Steam folder gekopieerd naar een andere schijf. Moet je zodra dat klaar is wel de shortcuts in je Start-menu/op je bureaublad veranderen zodat ze naar de nieuwe locatie van Steam.exe verwijzen.

Krewl

• Mod 40k & Computer zaken.
  • Administrator
  • Hero Member
  • Say hello to my boomstick!
« Reactie #4 Gepost op: mei 26, 2012, 09:02:42 pm »

Let me google that for you:

Eerste linkje (Als je het niet kan volgen hoor ik het wel, maar dit is redelijk duidelijk stap voor stap..)
https://support.steampowered.com/kb_article.php?p_faqid=231
In the grim dark future of the 41st millennium, even the nuns walk around with flamethrowers and pistols that shoot miniature rockets.

40K. PURE! DISTILLED! MANLINESS!

Mir

• Moderator
  • Hero Member
  • Moderator offtopic, werewolf
    • Facebook: Jaap Hoeve
« Reactie #5 Gepost op: mei 27, 2012, 01:06:09 pm »

Steam installeert het inderdaad in zijn eigen directory en zover ik het begrepen had is dat niet te wijzigen. Wat je wel kunt doen, en dat heb ik zelf ook gedaan, is Steam verwijderen en het op de andere partitie installeren. Als je dan de save games en dergelijke eerst even ergens anders opslaat, dan raak je die niet kwijt.

Alleen de save games, of alles? Ik kan natuurlijk alle games opnieuw installeren, maar dat kost onmeunig veel tijd. Tijd waarin ik ook kan gamen ;)
Maar bedankt alvast. Ik ga dat eens proberen. Wel te debiel voor woorden dat het niet anders kan. Ik wil gewoon zelf kunnen kiezen waar ik mijn games installeer. Daarvoor heb ik speciaal extra hardeschijfruimte gekocht.
Every problem has an expiry date.
- African proverb

"Logic gets you from A to B. Imagination takes you anywhere."
- Albert Einstein

Het is zo simpel

Cergorach

• Hero Member
« Reactie #6 Gepost op: mei 27, 2012, 07:06:42 pm »

Steam installeert het inderdaad in zijn eigen directory en zover ik het begrepen had is dat niet te wijzigen. Wat je wel kunt doen, en dat heb ik zelf ook gedaan, is Steam verwijderen en het op de andere partitie installeren. Als je dan de save games en dergelijke eerst even ergens anders opslaat, dan raak je die niet kwijt.

Alleen de save games, of alles? Ik kan natuurlijk alle games opnieuw installeren, maar dat kost onmeunig veel tijd. Tijd waarin ik ook kan gamen ;)
Maar bedankt alvast. Ik ga dat eens proberen. Wel te debiel voor woorden dat het niet anders kan. Ik wil gewoon zelf kunnen kiezen waar ik mijn games installeer. Daarvoor heb ik speciaal extra hardeschijfruimte gekocht.
Dat lijkt me een heel slecht idee, volgens mij kan je het beste gewoon de hele Steam folder verplaatsen, de games worden automatisch in deze folder opgeslagen en je kan niet even makkelijk alleen bepaalde games ergens anders installeren. Na verplaatsen Steam folder even Steam client handmatig starten, dan zou hij het weer moeten doen.
Pagina's: [1]