GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby sluit binnenkort. De komende weken zullen de subfora verdwijnen.

Pagina's: [1] 2 3 ... 14

Auteur Topic: Malifaux  (gelezen 38093 keer)

Aeschere

• Hero Member
Malifaux
« Gepost op: juli 15, 2012, 12:29:36 pm »

Hey,

Op zoek naar wat warmachine painting tips kwam ik het spel Malifaux tegen. De mini's hiervan zien er best ok uit en ook de sfeer heeft wel wat maar hoe is het spel zelf?
Wordt het veel in Nederland gespeeld?

Wat mij een beetje minder leek was het gebruik van kaarten (fate deck?) om spells en abilities door te krijgen. Is dit daadwerkelijk zo random of lijkt dat alleen maar zo?

Malebolgia

• Elderlings
  • Hero Member
  • Join the OPC!
    • Paintoholic
Re: Malifaux
« Reactie #1 Gepost op: juli 15, 2012, 12:35:08 pm »

Malifaux is een topspel...maar heeft vaak het probleem dat mensen al andere spellen spelen en er moeilijk aan toekomen. Ik heb zelf twee facties, maar speel het nauwelijks, te weinig tijd en teveel goede spellen!

En de kaarten zijn net zo random als een dobbelsteen. Maar dat is ook het idee, dus ik snap het probleem niet. Je trekt een kaart in plaats van dat je een dobbelsteen gooit. Werkt prima. Leuke aan Malifaux is dat je ook nog het resultaat kan beïnvloeden door kaarten uit je hand te spelen of met 'soulstones' (magische stenen; hier heb je een beperkt aantal van) extra kaarten bijkopen. Een beetje vergelijkbaar met boosten bij Warmachine&Hordes.
"That is not dead which can eternal lie,
And with strange aeons even death may die."

The Call of Cthulhu
H.P. Lovecraft

Aeschere

• Hero Member
« Reactie #2 Gepost op: juli 15, 2012, 01:44:28 pm »

Tja, zelf merk ik dat ik wel een beetje klaar ben met Warhammer en ik ben dus een beetje aan het rondkijken voor iets anders.
Warmachine is een goede optie en daarvoor ben ik nu al aan het schilderen maar iets anders erbij is misschien ook niet verkeerd.

Het kaarten vs dobbelsteen is maar deels waar natuurlijk maar als het spel eromheen draait dan zal het vast goed werken.

Enig idee hoe de malifaux community in Utrecht is? Ik zag dat Tijn het wel verkoopt maar ik heb het nog nooit iemand zien spelen.

Ik vond het oude draadje van Mark ook nog, is er in de tussentijd iets veranderd of kan je nog steeds goed spelen met een starter + 1-2 modellen?
In dat draadje wordt ook over Witch hunters ed gesproken maar deze kan ik niet meer terug vinden op de wyrd website, misschien mis ik iets?

goblin

• OPC jury
  • Hero Member
  • Bad things happen
« Reactie #3 Gepost op: juli 15, 2012, 09:22:28 pm »

Ooit een keer een demo gedaan met een blerrende zoon op de achtergrond. Ik vond het erg powerbattlen. Het is vergelijkbaar met magic als miniatuurspel. Warmachine alleen dan extremer. Ik vond het erg tof, maar Warmachine ziet er beter uit (in ieder geval...de oude modellen). Misschien dat ik er ooit nog wel eens aan ga, maar dan zou ik eerst mijn Khador moeten verkopen.

Aeschere

• Hero Member
« Reactie #4 Gepost op: juli 15, 2012, 10:15:01 pm »

Hem, nog meer powerbattle dan warmachine? Van wat ik lees is wm al aardig extreem. Misschien hier ook maar eens een demo van zien te krijgen.
De modellen zien er wel tof uit en je kan met weinig blijkbaar al aardig spelen.

Maar tot nu toe zijn jullie weinig enthousiast, best jammer, zeker als het een graadmeter is voor de scène in Nederland.

De Tafelridder

• Elderlings
  • Hero Member
    • De Tafelridder
« Reactie #5 Gepost op: juli 16, 2012, 10:04:40 am »

Ik kan eventueel kijken of Eagle jouw een keer een demo wil geven in mijn winkel in Leiden.
Hij wil graag het aantal spelers in de regio uitbreiden. Aangezien hij behoorlijk enthousiast is over het spel en de modellen.
DE spellenwinkel van Leiden: Verkoop en speelruimte.
Elke donderdagavond: Wargames avond!

Aeschere

• Hero Member
« Reactie #6 Gepost op: juli 16, 2012, 10:54:10 am »

Utrecht - Leiden is een prima afstand voor een toernooi oid maar net te ver voor enkel een demo. Alphen is al beter te doen maar ik weet niet hoe de spelvoorzieningen daar zijn.

Misschien tijdens de volgende ducosim?

psycho

• Elderlings
  • Full Member
« Reactie #7 Gepost op: juli 16, 2012, 04:44:15 pm »

We spelen om de week op zaterdag in Alphen in een lokaal buurtcenturm/peuterspeelzaal.
http://alphengamesguild.nl
Meestal is er wel iemand die malifaux bij zich heeft, zeker als je even meldt of je langskomt op ons forum.

Heb zelf een stuk of 4 crews en ruime ervaring met demo's geven.

Aeschere

• Hero Member
« Reactie #8 Gepost op: juli 16, 2012, 09:27:08 pm »

Bedankt. Ik zal de website in de gaten houden en kijken of ik een keer langs kan komen.

Waar kopen jullie je spullen eigenlijk? De subcultures heeft vrij weinig en ik heb nog geen nederlandse webwinkel kunnen vinden.
« Laatste verandering: juli 16, 2012, 09:31:48 pm door Aeschere »

psycho

• Elderlings
  • Full Member
« Reactie #9 Gepost op: juli 16, 2012, 10:56:18 pm »

De malifaux-mini's komen overal en nergens vandaan,
een groot deel via Eternal-War, een paar via Subcultures en een paar bestellingen direct by Wyrd voor bonus modellen zoals de gremlinette.

Aeschere

• Hero Member
« Reactie #10 Gepost op: juli 17, 2012, 02:45:16 pm »

Net een eerste bestelling bij Maelstrom gedaan:

Ressurectionists Undertaker's lot
Ressurectionists Canine Remains
Ressurectionists Mindless Zombies
Fate deck

Als het goed is krijgt Tijn het nieuwe regelboek ook binnen dus die haal ik daar dan wel. Ik ben benieuwd!

Aeschere

• Hero Member
« Reactie #11 Gepost op: augustus 02, 2012, 10:07:01 pm »

Met dank aan de Alphen crew heb ik mijn eerste potjes kunnen spelen en ik ben er best enthousiast over en ik zou het wel wat vaker en meer willen spelen.
Zijn er mensen die eventueel interesse hebben in een soort league, regelmatige potjes en/of toernooien?

Voron

• The Promised One!
  • Hero Member
  • Wassuuuup!
« Reactie #12 Gepost op: augustus 02, 2012, 11:10:20 pm »

Ik wil zelf heel graag een Outcast groepje, Gremlins of misschien Hamelin. Wat ik een beetje van hun regels heb gelezen lijken ze me echt geweldig! :D

Maar eerst ff Warmachine klaar maken XD
In an age of darkness. At a time of evil. When the world needed a hero. What it got was me.

De Tafelridder

• Elderlings
  • Hero Member
    • De Tafelridder
« Reactie #13 Gepost op: augustus 03, 2012, 12:13:59 pm »

Wanneer hier in de winkel in Leiden de grotere spelsystemen goed draaien, wil ik zeker kijken wat er met Malifaux gedaan kan worden.
Zowel wat betreft een gaming community hier voor Malifaux als toernooien.
Input van lokale spelers (zoals uit Alphen) wordt gewaardeerd.
Kom dus gerust hier af en toe langs om het spelletje te spelen, zodat anderen het ook kunnen zien. ;D
DE spellenwinkel van Leiden: Verkoop en speelruimte.
Elke donderdagavond: Wargames avond!

Eagle

• Hero Member
  • Ultimate Pandora player
« Reactie #14 Gepost op: augustus 03, 2012, 01:03:35 pm »

Ik heb een afspraak staan met aeschere voor Vrijdag 10 augustus 's avonds bij de Tafel ridder. Als jij dan open bent waarde zwager.

Dus iedereen in de buurt van leiden kom dan langs ik heb 3 crews en genoeg fate decks om meerder spelers het genoegen van een potje Malifaux te laten ondergaan.
Anders zitten we morgen ook weer op  onze vaste twee wekelijkse stek http://alphengamesguild.nl/
En eventueel kan een kleine groep ook eens bij mij thuis langs komen. Dat zijn de mogelijkheden in de randstad. Ik heb het met aeshere al gehad over een vast moment in maand of evt. een keer per twee maanden om te spelen op boven genoemde lokaties. Het spel is nl geniaal de mini's helemaal top en ik vind dat er meer mensen het met regelmaal moeten spelen!!  ;)

Oh en af en toe eens in Utrecht afspreken is natuurlijk ook een mogelijkheid!
« Laatste verandering: augustus 03, 2012, 04:55:51 pm door Eagle »
Ik denk dus ik ben.......verward
Pagina's: [1] 2 3 ... 14