GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby sluit binnenkort. De komende weken zullen de subfora verdwijnen.

Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 14

Auteur Topic: Malifaux  (gelezen 38095 keer)

Method

• Hero Member
Re: Malifaux
« Reactie #30 Gepost op: april 07, 2014, 10:33:22 am »

Misschien dat hier ook mensen zijn met wat meer ervaring die antwoord kunnen geven op een paar vraagjes van mij:
- Hoeveel soulstones speel je voor een 'leuke' pot. Oftewel, wanneer kan je al spelen en wanneer wordt het echt leuk. Bij Warmachine kan je al spelen met 15 punten, maar vanaf 25 wordt het echt leuk. En dan is 35 gebruikelijk en 50 uitdagend. Daarboven is voor de die-hards (waar er genoeg van zijn hier op het forum). Flames of War speel je vanaf 750 punten, maar liever 1500 of 1750. Freebooter kan je spelen met 250 doubloons, maar 500 is echt leuk.
- Ga je nou iedere beurt in de Closing fase je discard pile en je stack pile door elkaar schudden? Of wacht je totdat al je kaarten op zijn? Of beiden?
- Welk 'leger' lijkt qua speelstijl het meeste op Khador. Ventjes die hard kunnen slaan en veel kunnen hebben. Lilith en Nephilim lijken mij het meeste te passen of niet?
- Welk 'leger' lijkt qua speelstijl het meeste op Goblins. Heel veel ventjes die dankzij hun aantal een tegenstander aan kunnen en waarbij je gerust een foutje mag maken. Gremlins met Som' er Teeth lijkt mij het meest geschikt of niet?

Thanks!

Momenteel spelen we weer echt veel in onze groep dus ik denk dat ik wel wat antwoorden kan geven  ;)

Ik denk dat 35 soulstones toch wel het minimale is, de meeste starter (nieuwe) zitten ook rond deze punten.
(Alhoewel hier ook flinke schommelingen inzitten...
bij. Claw and Fang starter (Marcus) is gevuld met 34 punten aan poppetjes, Rasputina's maar 25 punten  ???)
Intressant en eenleuke pot word het inderdaad vanaf 50 soulstones, dan kan je ook echt een paar grotere jongens inzetten of een leuke Horde (Gremlins).

Eind van de Turn schud je alle kaarten weer door elkaar, dus de stapel en je discard stapel, dan discard je kaarten uit de hand die je kwijt wil en trek je een aantal nieuwe kaarten tot je hand weer vol is.
Als tijdens een Turn je stapel leeg is (is ons nog nooit gebeurd) dan word inderdaad de stapel en discard stapel nieuwe geschud.

Als je Shooting wil zit je in de regel met Guild aardig goed, dit is echt een of ik schiet je dood of ik sla je dood fractie, maar eigenlijk kan je dat niet zo vastpinnen op één fractie....
Of anders Von Schill uit Outcasts, als je daar een leuke Freikorps leger neemt zit je aardig goed.
Alhoewel het spel zo goed gebalanceerd is qua Defence, als je bijv. Victorias speelt die kunnen hun Defence boosten to 8, wat echt super veel is, maar daarvoor hebben ze maar 7 leven ofzo.
IMHO is er alleen echt een groot verschil in de fracties qua toveren, sommige fracties kunnen beter toveren als de andere.
Toch denk ik dat alles aardig gebalanced is, iedere fractie heeft wel een iets waar ze goed in is.
Maar als ik een Khador vergelijk zou moeten noemen denk ik in richting Von Schill.

GGremlisn zijn natuurlijk de Goblins van Malifaux, hier kan je echt hele Hordes op het veld plaatsen.
Ik heb ze zelf ook gespeeld in de oude regel versie, maar dat beviel me niet. Daar was de Gremlin speler meer met zichzelf bezig als met de tegenstander/schemes...

De nieuwe dozen die uit gaan komen hebben allemaal de nieuwe kaartjes, voor de oudere figuren (die ook ooit eens allemaal nieuw gaan uitkomen) is er de Arsenal deck met de nieuwe Wave 1 kaartjes. Voor de oudere figuurtjes is nu op de site van Wyrd een download te vinden van de Wave 2 poppetjes.
Ook daar gaat een Arsenal deck van uitkomen, geen idee waarom ze dit gesplitst hebben maar het zal met het playtesten te maken hebben.

Ff een persoonlijke opinie

Ik vind dit spel echt super, het blijft tot de laatste ronde spannend en is de winnaar tot op de laatste getrokken kaart onduidelijk. De nieuwe manier van Schemes en Strategies is zo goed dat aan het eind van de game iemand toch noch gewonnen kan hebben wegens zijn strategie victory points ondanks dat het er echt naar uitzag dat de tegenstander Board Control had.
De legers zijn echt super gebalanced en tot nu toe hebben we nog geen overpowered Master kunnen vinden (vorige regelset was the Dreamer echt onmogelijk).
We vonden de vorige regelset bests gecompliceerd, vooral voor nieuwelingen, en we waren er echt bang voor dat Wyrd het spel met M2E om zeep zou helpen, maar het is echt een super spel geworden die ik iedereen aanraad  ;D
Love is a four letter word...

goblin

• OPC jury
  • Hero Member
  • Bad things happen
« Reactie #31 Gepost op: april 07, 2014, 12:18:14 pm »

Bedankt voor alle antwoorden. Wauw jij bent wel heel enthousiast.

Method

• Hero Member
« Reactie #32 Gepost op: april 07, 2014, 12:23:02 pm »

Bedankt voor alle antwoorden. Wauw jij bent wel heel enthousiast.

Ik geniet er gewoon van als een spelsysteem tot de laatste ronde spannend blijft en niet voor de game begint al duidelijk is wie er wint...

"Oh jij speel Necrons, gefeliciteerd...."
 ::) ::) ::) ::) ::)

De miniaturen zijn top en heel erg verschillend van elkaar, van cowboys tot robots tot zombies tot ninjas. Voor iedereen is er wat bij....

Eagle

• Hero Member
  • Ultimate Pandora player
« Reactie #33 Gepost op: april 07, 2014, 01:49:17 pm »

We vonden de vorige regelset bests gecompliceerd, vooral voor nieuwelingen, en we waren er echt bang voor dat Wyrd het spel met M2E om zeep zou helpen, maar het is echt een super spel geworden die ik iedereen aanraad  ;D
Namens alle playtesters: Bedankt.

Fijn om te zien dat er meer zijn die dit super spel een warm hart toedragen. Ik heb nog geen saaie pot gespeeld met dit spel. En ja wave twee arsenal deck heeft idd met playtesten te maken.
Dus mensen: Come over to the breach. Let bad things happen!
Ik denk dus ik ben.......verward

goblin

• OPC jury
  • Hero Member
  • Bad things happen
« Reactie #34 Gepost op: april 07, 2014, 08:26:36 pm »

Ik ben vooral dol op de fluff. Echt genieten. Verder vind ik het ook leuk dat je tot het einde toe nog kan winnen. Bij veel spellen weet je al na een half uur wie er gaat winnen. Ik vind Malifaux vergelijkbaar met Warmachine, maar gelukkig met een stuk minder figuren. Daarnaast zit er redelijk wat humor in de Gremlin figuren.

Onimusha

• Hero Member
    • Grauenacht
« Reactie #35 Gepost op: april 10, 2014, 07:38:59 am »

Ik heb gisteren mijn no shelter here doos binnen gekregen en in elkaar gezet, maar wat een gepiel is dat met die kleine onderdeeltjes zeg  :-\ Het is me uiteindelijk gelukt, maar ze hadden wat betere en duidelijkere verbindingen kunnen maken. Baby kade viel me een beetje tegen, ik heb ook de oude versie ooit gekocht en denk dat ik die ga gebruiken voor de game. Voor de rest zit er veel en vooral kleine details in, ik ben alleen bang om het te verven :P
-=IF YOU MAKE SOMETHING IDIOTPROOF, THEY KEEP MAKING BETTER IDIOTS=-

Method

• Hero Member
« Reactie #36 Gepost op: april 10, 2014, 08:31:00 am »

maar wat een gepiel is dat met die kleine onderdeeltjes zeg  :-\

Dat kan ik beamen....
De nieuwe plastic modellen zijn echt top, maar soms zo een gepiel om in elkaar te zetten. Soms ook erg onzinnig dat bepaalde onderdelen los gegoten zijn en niet direct in één geheel.

Wat ik ook erg bagger vond was dat sommige modellen absoluut geen vlakte hebben waarmee je ze op een base kan plakken.
De ergste waren de Ten Thunder Orians, die hebben alle naaldhakjes aan met een "plak oppervlakte" van 2 bij 2 millimeter  ??? ::)

rob

• Hero Member
« Reactie #37 Gepost op: april 10, 2014, 11:11:42 am »

ik vond malifaux 1 ook niet fijn werken.
we hebben het geprobeerd maar ons viel het systeem enorm tegen.
zou je enkele veranderingen van malifaux 2.0 dan kunnen opnoemen die het spel beter maken? miniaturen vind ik namelijk super dus wil het best nog een kans geven als het nu verbeterd is.

Method

• Hero Member
« Reactie #38 Gepost op: april 10, 2014, 11:34:03 am »

Hmmm de grootste verandering is dat de figuren niet meer zo overladen zijn met extra regels, dat is wat ons heel erg gestoort heeft.
Hierdoor ben je niet meer zoveel je eigen kaarten aan het doorlezen, maar loopt het spel wat vloeiender.

Voorheen was er voor iedere actie soort een Duel (Simple, Magic, Attack) dit is nu terug gebracht naar een voor Simple en Attack.
Nu moet je meestal bij het toveren ook eerst een Target Number halen voordat je uberhaupt gaat vergelijken met de Defence of Willpower van je tegenstander.

Soulstones gebruik is erg veranderd, je kan nu voor een Duel aangeven dat je ze gebruikt en deze genereren dan + op je flips.

De rode Joker is geen extra flip meer op damage, maar je krijgt een Severe en Weak damage (Ice Golem geeft dan een mooie 21 damage af  ;))

Het hele Scenario gedeelte is op de kop gesteld, de eigen keuzes is nu bijna weg genomen.
Toen ging de Dreamer altijd voor Deliver de Message voor instant victory points, nu word er geflipt welke 5 Schemes uit gekozen mag worden.

Pffff waarschijnlijk vergeet ik de helft, maar ik kan je vertellen dat door alle veranderingen het spel een stuk makkelijker en vloeiender gaat, maar nog steeds heel erg tactisch is.

Ook wij zitten nog in de leerfase dus mocht ik wat onjuist posten hoor ik het graag...

Onimusha

• Hero Member
    • Grauenacht
« Reactie #39 Gepost op: april 13, 2014, 10:01:54 am »

Ik heb vrijdag mijn eerste potje gedaan en moet zeggen dat de enorme hoeveelheid synergy in mijn leger toch wel erg leuk was, in principe had ik een antwoord op elke situatie kunnen hebben mits mijn modellen in de juiste range stonden en juiste volgorde geactiveerd werden. Maar natuurlijk ging het niet zo vlekkeloos, al met al een leuke eerste ervaring gehad aan dit spel.

goblin

• OPC jury
  • Hero Member
  • Bad things happen
« Reactie #40 Gepost op: april 13, 2014, 11:35:11 am »

Je hebt Neverborn of niet?

Eagle

• Hero Member
« Reactie #41 Gepost op: april 13, 2014, 07:55:37 pm »

No shelter here doos, ja dat is Neverborn Mijn favoriet Pandora. Nou ja een van mijn favorieten.

@rob:

Het spel is veel gestroomlijnder geworden. Zoals eerder gemeld is de enorme lap text die er vroeger op sommige kaarten stond een heel stuk minder. Nu kun je je modellen wel ingewikkelder maken dmv het aanschaffen van upgrades maar dat kost wel wat punten. De nadruk is meer als vroeger komen te liggen op de synergie tussen master en andere modellen. Dit maakt het in het begin makkelijker om je crew uit te breiden. Pandora doet het met Woe's dan koop je meer Woe's dit houd niet in dat synergy met ander modellen niet werkt (pandy doet het prima met reconers (iluminated)of Teddy (Nightmare) ) maar het is gewoon veel duidelijker voor de beginner.

De scenarios  die nu meer random zijn is ook een hele verbetering. Dit op twee manieren: Vroeger waren er een aantal scenario's die voor sommige masters auto win waren en voor ander niet te winnen. Dat is nu niet meer zo omdat je uit een aantal kan kiezen en de voorwaarden om te winnen veel algemener zijn geworden.

Soulstones werken heel anders: Nu kun je de waarde van de kaart die je draait met soulstones niet meer bij de andere kaart die je draait optellen (wat het tegen een master vaak onmogelijk maakte om tegen te  resisten). Nu geeft het bijvoorbeeld een + flip op je draai (kaartje extra draaien en dan zelf een kiezen dus) of je koopt er een suit bij die je nodig hebt voor een bepaalde combo.

En dan een ander heel belangrijk verschil in 2.0 zijn die combo's. Tegenwoordig kun je vaak nog maar een keer reageren op een combo( of trigger zoals het heet). Dus geen Rasputina die 10x achter elkaar met haar blast loopt te gooien of een convict gunslinger die maar blijft schieten. Dit zorgt er voor dat met name Masters maar ook een aantal andere modellen (Nekrima bijv) veel beter te counteren zijn. En het voor veel mensen weer leuk is om tegen Pandora te spelen ( en ik er dus weer mee kan spelen) om maar wat te noemen.

Zoals eerder opgemerkt 2.0 is echt een verbetering van het systeem. Het heeft veel tijd gekost en heel veel testen ( je wil niet weten hoe vaak sommige modellen ingrijpend zijn veranderd) maar het resultaat mag er zijn. De hele sfeer is er nog en het werkt goed. De negatieve speel ervaring die je met sommige masters kon hebben is er (met harde hand) uit gehaald.
Mochten mensen ooit in de buurt van Alphen of Leiden komen laat het me weten dan leg ik het je het spel graag nog eens uit. Of gewoon voor een leuk potje Malifaux als je het spel al beheerst.

Onimusha

• Hero Member
    • Grauenacht
« Reactie #42 Gepost op: april 29, 2014, 12:29:29 pm »

Ik vond persoonlijk dat de regels makkelijk op te pakken zijn, maar de uitdaging ligt hem ( in mijn factie iig) in het onthouden welke mogelijkheden ieder model heeft en dat kan echt veel zijn. Maar de basis regels zijn nu goed te doen en ook heel helder, het taalgebruik is wel vrij wiskundig opgezet om het regeltechnisch dicht te timmeren, maar goed daar kom je wel omheen.

Ik heb nu 2 potjes gespeeld van 35SS en het bevalt prima, ik heb slechts een paar vragen tot nu toe; Is de blast van een ontploffend varken gehalveerd op een incorporeal model, ik heb gelezen dat de normale blast dat wel doet, omdat het van een Sh attack afkomt, maar kan niks vinden over de biggetjes ( mijn god wat zijn die dingen hard).

Moet Pandora LOS hebben naar het model waar ze de wound van op zich neemt?

Eagle

• Hero Member
« Reactie #43 Gepost op: april 29, 2014, 05:34:00 pm »

Voor aura's moet je line of sight hebben. Dus de martyr mogelijkheid van Pandy gaat alleen op als je line of sight hebt en dat geld ook voor haar missery.
Voor de ontploffende varkens neem ik aan dat je die afvuurt met de piggapult. De piggapult doet een ranged attack (er staat een pistooltje op de aanval) dus half dammage op incorporeal modellen want de piggapult doet de attack.
En Gremlins met biggen zijn idd spijkerhard als je zo goed stackt.

Onimusha

• Hero Member
    • Grauenacht
« Reactie #44 Gepost op: april 30, 2014, 09:16:32 am »

Bedankt voor het antwoord, maar het ging me eigenlijk om de kleine piglets die zichzelf kunnen opblazen, daar staat niet bij dat het een Sh of Ml attack is
De piggapult heeft mijn tegenstander nog niet gelukkig, want ik heb gezien wat die kan aanrichten  :o
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 14