GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby sluit binnenkort. De komende weken zullen de subfora verdwijnen.

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Infernal Ruling base size & LoS blocking  (gelezen 4277 keer)

raven guard

• Hero Member
  • Ride the Lightning !!!
Infernal Ruling base size & LoS blocking
« Gepost op: november 10, 2012, 10:51:35 pm »

Bij sommige zal deze ruling al bekend zijn, maar het leek mij wel handig dat meer mensen ermee bekend raken.

http://privateerpressforums.com/showthread.php?102728-LOS-and-Blocking

Infernal Poeticruse:
Citaat
A small based model also cannot block LOS to another small based model behind it FROM a small based model, because of what FearLord said above.

Fearlord:
Citaat
As a LOS is infinitely thin, it is impossible for a single small based model to block line of sight (on its own) to a small based target, regardless of the base size of the attacker.

This is because, if you put 3 small based models in a perfect line with each other and then place an infinitely thin line from one, it will still touch both the other 2.
"If you're worried about losing, just win."
Jason Flanzer

TheWill2

• Moderator
  • Hero Member
Re: Infernal Ruling base size & LoS blocking
« Reactie #1 Gepost op: november 11, 2012, 12:08:46 am »

Dat is wel een handige. Dat zal ook dus ook zo gelden voor alle base sizes, zolang het maar tegen dezelfde grootte is.

Malebolgia

• Elderlings
  • Hero Member
  • Join the OPC!
    • Paintoholic
« Reactie #2 Gepost op: november 11, 2012, 10:15:23 am »

Volgens mij klopt de uitspraak van Fearlord theoretisch niet. De tweede base (of lijn, of volume, of whatever je er maar van maakt) zal altijd LoS moeten blokkeren in een ideale situatie. Maar praktisch gezien is dit onmogelijk, dus lijkt me een goede ruling.
"That is not dead which can eternal lie,
And with strange aeons even death may die."

The Call of Cthulhu
H.P. Lovecraft

scipio86

• Hero Member
« Reactie #3 Gepost op: november 11, 2012, 11:09:28 am »

Volgens mij klopt de uitspraak van Fearlord theoretisch niet. De tweede base (of lijn, of volume, of whatever je er maar van maakt) zal altijd LoS moeten blokkeren in een ideale situatie. Maar praktisch gezien is dit onmogelijk, dus lijkt me een goede ruling.

Nee, het klopt niet. De bases zijn even groot dus het is theoretisch mogelijk om met allemaal dezelfde grootte bases LOS te blokkeren, maar aangezien je daarvoor een computer nodig hebt die de modellen op de nanometer precieze locatie moet zetten komt het vrijwel nooit voor in een gemiddeld spel WM/Hordes.

Misschien dat in 1 van een biljoen spellen WM/Hordes een persoon op magische wijze zijn model op precies de juiste locatie zet om LOS te blokkeren is er, maar
de kans dat dit gebeurt is zo klein dat een ruling in deze trend geen slecht idee is.
Pagina's: [1]