GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby zoekt schrijvers voor de nieuwe Main Site. Lees alles in het subforum "Algemeen".

Pagina's: 1 [2] 3 4

Auteur Topic: De Hobbit- overzicht nieuwe regels  (gelezen 24154 keer)

douwe002

• Sr. Member
  • http://s1094.photobucket.com/user/douwe002/profile
Re: De Hobbit- overzicht nieuwe regels
« Reactie #15 Gepost op: december 05, 2012, 11:10:43 pm »

Ben erg blij met nieuwe regels en meer diepgang in spel, verschillende nieuwe modellen voor dwergen voor mij kan niet beter ;D

Ar-Pharazon

• Hero Member
  • Warriors, advance!
« Reactie #16 Gepost op: december 05, 2012, 11:28:12 pm »

Denizen of the Deep heeft inderdaad gelijk wat dit betreft.

En dit is een probleem omdat axes zo erg overpowered in vergelijking met de rest. Een axe geeft namelijk +d3 S en -d3 D. Ook is het handig om altijd een paar modellen hamers en knuppels te geven, maar dit is ook mal, stel je een Gondor leger voor met een paar GotFC met axe, een paar met hamers en een paar met knuppels. Ik ben dan wel een powergamer maar voor de meeste toernooien zou mij ook dit te ver gaan.

Echter, ik verwacht om zowel de balans als het thema als de snelheid in het spel te houden hier op de meeste toernooien wel een soort regeling voor komt. Zelf zat ik te denken aan drie opties:

1. Helemaal geen special strikes
2. Alleen special strikes voor modellen waar expliciet staat aangegeven dat deze beschikking hebben over die strikes (dwz. alleen strikes voor een aantal van de nieuwe Hobbit modellen). Dit omdat het me lijkt dat gw de special strikes alleen voor die modellen echt gebalanceerd heeft gemaakt.
3. Specifieren welke modellen welke handweapons kunnen en dus welke strikes. Hierdoor zal het gebruik van de special strikes afnemen omdat veel modellen alleen maar zwaarden kunnen en de meer speciale wapens slechts voor enkele modellen beschikbaar zijn.

Of zoiets gelijk bij het eerste toernooi ingevoerd zou moeten worden weet ik niet, het beste lijkt me eerst nog wat te testen en vragen wat gw zelf er eigenlijk over te zeggen heeft.

Het nieuwe sterkste leger in de nieuwe regels is naar mijn mening een leger met meerdere Fellbeasten erin. Met de nieuwe monster regels kunnen deze ontzettend veel schade aanrichten. In de eerste pot die ik tegen mijn broertje heb gespeeld heeft hij mij eraf geveegd met zijn twee Fellbeasts, volgens mij doodde de Shadowlord iets van 10 modellen in 2 beurten. Natuurlijk was het wel even wennen om ertegen te spelen, en ik neem aan dat na verloop van tijd daar ook betere strategieën tegen worden gevonden.
SBG toernooi Baambrugge 3, doe mee!
http://www.gwhobby.net/forum/index.php?topic=20914.0

Lex

• Full Member
  • alea iacta est
« Reactie #17 Gepost op: december 06, 2012, 02:55:21 pm »

ik denk dat we die special strikes ook niet moeten overschatten : voorwaarde om ze te gebruiken is wel nog altijd dat je de fight wint en de penalty bij verlies is bij sommigen  toch niet te onderschatten : een - D3 op je defence kan zelfs een dwerg vrij weerloos maken ...

of anders de nieuwe regels geven veel meer diepgang aan het spel en het wordt veel beter nadenken wat je wanneer doet.

Denizen Of The Deep

• Full Member
  • The age of men is over
« Reactie #18 Gepost op: december 06, 2012, 06:01:33 pm »

Ik heb gehoord dat GW Italië verboden heeft om modellen te gebruiken die oorspronkelijk een ander hand weapon hadden en dan geconvert zijn, dit in afwachting van wat GW UK zal zeggen.
The time of the orc, has come

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
  • lotr fanaat
« Reactie #19 Gepost op: december 06, 2012, 06:09:02 pm »

Kan wel leuk zijn voor mijn "oude" geconverte modellen van osgiliath veterans. Die hebben nu al diverse wapens. Toch heel aannemelijk dat die alle soorten wapens hebben gepakt uit de ruines om maar vooral door te kunnen vechten.

Modellen met knuppels zijn er ook al wel in verleden gemaakt: bandobras took en ruffians.

niek

• Hero Member
  • May the Valar guide you.
« Reactie #20 Gepost op: december 06, 2012, 07:20:17 pm »

@ Denizen Of the Deep; eigenlijk ook wel goed, zo behouden veel legers hun karakter, bij de elfen bijvoorbeeld hun elegantie met de kromme blades. En de dwergen met hun bijlen en clubs. Het geeft een leger hun karakter, door de voor hun ontworpen wapens te gebruiken (een authenticiteits -gebruik ik het goed?- gevoel, zeg maar).
Daarom is het ook mooi dat die wapens meer diepgang hebben gekregen.

Maar een paar toernooi regels opstellen is natuurlijk wel een slim idee,
Schilderen, daar houd ik van!

Walgers

• Sr. Member
  • Organisator LOTR Utrecht
    • LOTR Utrecht
« Reactie #21 Gepost op: december 07, 2012, 11:40:33 am »

Ik heb sinds gisteravond de startset en ben druk aan het lezen. Ik mis echter de puntwaardes van de modellen. Zitten deze wel in de grote versie van het regelboek? In de kleine versie staan de modellen helemaal niet in, en hoewel deze wel staan in de quickstart guide, staan de puntwaardes ook hier niet vermeld.

Bij de In The Way mis ik de verduidelijking wat er gebeurd met een model dat in de weg staat. Er wordt wel gezegd dat Good niet mag vuren als er en Good model in de weg staat. Maar er staan niet expliciet vermeld dat wanneer de In The Way roll gefaald wordt bij een model in de weg, dat deze dan geraakt is. Mag ik aannemen dat hier die oude regel wel van toepassing is?

Ik heb pas een derde gehad van het boekje (zo jammer dat die treinen niet langzamer reden vanmorgen).

Verder ben ik onder de indruk van de kwaliteit van het materiaal.
LOTR Utrecht
Maandelijkse evenementen van Lord of the Rings, Warhammer 40k/Fantasy, Necromunda, Mordheim, Infinity, RPG
www.lotrutrecht.net

Helm

• Hero Member
  • Ride to ruin and the world's ending!
« Reactie #22 Gepost op: december 07, 2012, 12:09:10 pm »

De puntenwaardes staan wel in het grote boek.  >:(

Gelieve, net als velen, een klachtenmail te sturen naar customers service: uk.custserv@gwplc.com<uk.custserv@gwplc.com Hoe meer mensen dit doen de beter.
I'm Invincible - Black Knight
You're a loony - King Arthur

Middle-Earth SBG 2019:
W: 12
D: 1
L: 4

wraith 2.5

• Hero Member
  • Enter Madness
« Reactie #23 Gepost op: december 07, 2012, 12:47:01 pm »

Ik heb de starterset zelfs niet meer opgepikt omdat ik geen behoefte heb om naast 100 euro voor de set, OOK nog eens 65 euro uit te geven aan het volledige regelboek.
"Chaos.... is a ladder. Many who try to climb it fail, never get to try again. The fall breaks them. And some, are given a chance to clim, but refuse. They cling to their land, or their Gods, or love. Illusions. Only the ladder is real. The climb, is all there is......" ~ P. Baelish.

Denizen Of The Deep

• Full Member
  • The age of men is over
« Reactie #24 Gepost op: december 07, 2012, 04:34:34 pm »

Alle puntenwaarden staan in de geweldige army-builder van Lonely Knight: http://lonelyknight.0fees.net/
The time of the orc, has come

niek

• Hero Member
« Reactie #25 Gepost op: december 07, 2012, 08:08:38 pm »

Alle puntenwaarden staan in de geweldige army-builder van Lonely Knight: http://lonelyknight.0fees.net/
Yahoo!

Angrod

• Sr. Member
« Reactie #26 Gepost op: december 08, 2012, 10:04:51 pm »

Hulde aan Faan! Hoewel ik het boekje heb is deze summary zeer prettig! Dank!
Es ist überall nichts in der Welt, ja überhaupt auch außer derselben zu denken möglich, was ohne Einschränkung für gut könnte gehalten werden, als allein ein guter Wille. - I. Kant, Grundlegung zur Metaphysik der Sitten

lucas

• Full Member
« Reactie #27 Gepost op: december 08, 2012, 10:30:30 pm »

Heb al even door het regelboekje kunnen bladerren,
bolg en wat orc hunters komen er sowieso in.

Lucas
prepair for battle

niek

• Hero Member
« Reactie #28 Gepost op: december 09, 2012, 11:15:12 am »

Heel erg handige summary!

lucas

• Full Member
« Reactie #29 Gepost op: december 09, 2012, 11:23:45 am »

die golblim scribe,

kan die gewoon elke beurt een courage test doen en dan mag je zelf kiezen van welke kant er van de tafel een D3 golblims komen+het aantal C wat je teveel had toch?
Moet je hier voor golblims gebruiken die dood zijn of kun je er meer krijgen dan je mee begint?
zo ja, hoe zit het met broken, kun je hierdoor als je broken bent opeens niet meer broken zijn?

Lucas
prepair for battle
Pagina's: 1 [2] 3 4