GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby 2.0 komt eraan.
Lees erover in het subforum "Algemeen".

Pagina's: 1 2 [3] 4

Auteur Topic: De Hobbit- overzicht nieuwe regels  (gelezen 24157 keer)

Denizen Of The Deep

• Full Member
  • The age of men is over
Re: De Hobbit- overzicht nieuwe regels
« Reactie #30 Gepost op: december 09, 2012, 12:26:18 pm »

die golblim scribe,

kan die gewoon elke beurt een courage test doen en dan mag je zelf kiezen van welke kant er van de tafel een D3 golblims komen+het aantal C wat je teveel had toch?
Moet je hier voor golblims gebruiken die dood zijn of kun je er meer krijgen dan je mee begint?
zo ja, hoe zit het met broken, kun je hierdoor als je broken bent opeens niet meer broken zijn?

Lucas
Jep inderdaad. Die heeft C2 dus 1-6 goblins. Deze goblins moet je extra meepakken maar mogen ook uit je gesneuvelden komen. Slim genoeg heeft GW de regels voor broken veranderd. Nu telt niet meer het aantal modellen op de tafel, maar het aantal gesneuvelde modellen. Begin je met 50 goblins en summon je er doorheen het spel 20, jammer op 25 gesneuvelden ben je nog altijd broken.
The time of the orc, has come

lucas

• Full Member
« Reactie #31 Gepost op: december 09, 2012, 12:50:34 pm »

OK,
de golblim scribe is beter, hij heeft C3.
Zou het niet een heel leuk leger (700 pnts) zijn als je 8 golblim scribes gebruikt grinnah (leider) en 65 golblims.
dan komt er van alle kanten golblim spam op je af ;)

grinnah is ook erg goed volgens mij, voor 5 punten meer dan een captain een extra might een zweep en een regel waardoor hij zichzelf altijd uit de problemen kan houden.

Lucas

BTW wat is er precies veranderd met speren en pieken?
« Laatste verandering: december 09, 2012, 12:53:06 pm door lucas »
prepair for battle

Denizen Of The Deep

• Full Member
  • The age of men is over
« Reactie #32 Gepost op: december 09, 2012, 01:31:44 pm »

OK,
de golblim scribe is beter, hij heeft C3.
Zou het niet een heel leuk leger (700 pnts) zijn als je 8 golblim scribes gebruikt grinnah (leider) en 65 golblims.
dan komt er van alle kanten golblim spam op je af ;)

grinnah is ook erg goed volgens mij, voor 5 punten meer dan een captain een extra might een zweep en een regel waardoor hij zichzelf altijd uit de problemen kan houden.

Lucas

BTW wat is er precies veranderd met speren en pieken?
Volgens mij is Goblin Scribe een named hero...
Speren en pieken zorgen er nu voor dat een model mee kan vechten, met zijn eigen F en S, wel sowieso maar 1 A. Pieken kunnen alleen gebruikt worden om een andere piek te supporten. Dus melee - speer - piek werkt niet meer, enkel nog melee - piek -piek

lucas

• Full Member
« Reactie #33 Gepost op: december 09, 2012, 02:09:28 pm »

dus een sterke frontlijn (moranon orcs/towergards) gesuport door zwak (orc of warrior met speer).
en helden kunnen dus support niet veranderren met might.
prepair for battle

Bartelomeus

• Newbie
  • *
« Reactie #34 Gepost op: december 10, 2012, 02:34:58 pm »

dus een sterke frontlijn (moranon orcs/towergards) gesuport door zwak (orc of warrior met speer).
en helden kunnen dus support niet veranderren met might.

Nee, die linies zijn inderdaad minder goed geworden. En geen Uruk zwaard/Orc speer/Uruk pike sandwich meer :D
Helden kunnen nog wel might gebruiken in het gevecht maar alleen op hun eigen rol. Altijd apart rollen voor de support dus, tenzij deze exact dezelfde stats heeft als de andere in het gevecht.
Painting: Rangers of Gondor.
Gondor backlog reduction: 20/64

lucas

• Full Member
« Reactie #35 Gepost op: december 10, 2012, 04:17:26 pm »

het enige wat nu wel kan is dus een groep woodelves met speer achter een rijtje gondor warriorsmet schild
want F5 houdt je nu gewoon.
prepair for battle

Helm

• Hero Member
  • Ride to ruin and the world's ending!
« Reactie #36 Gepost op: december 10, 2012, 04:24:01 pm »

Dus de linies zijn wat zwakker geworden?

Ik heb altijd gevonden dat de sterkte van de shield wall het spel statisch maakte en ik de beginbeurten altijd interessanter vond.
I'm Invincible - Black Knight
You're a loony - King Arthur

Middle-Earth SBG 2019:
W: 12
D: 1
L: 4

lucas

• Full Member
« Reactie #37 Gepost op: december 10, 2012, 06:01:54 pm »

Wat je nu zegt klopt half,
Combi-linies zijn zwakker. (towergard gesuport door soldaat)
Maar die linies worden sterker door de mogelijkheid van het gebruiken van speciale wapens.

prepair for battle

Walgers

• Sr. Member
  • Organisator LOTR Utrecht
    • LOTR Utrecht
« Reactie #38 Gepost op: december 11, 2012, 11:45:46 am »

Als ik het goed begrijp verliezen de Easterling pikeman de defence bonus van de shields, en mogen ze die alleen gebruiken om te shielden.

Ik vind de vernieuwingen met de wapens, heroic actions en magie channeling een enorme verbetering. Het spel is in mijn ogen een stuk volwasseren geworden (ik wil niemand op zn tenen trappen met deze opmerking, ben zelf ook een enorm fan van het spel en ben 32). Het niveau van het spel is nu een stuk hoger, meer richting de warhammers.
LOTR Utrecht
Maandelijkse evenementen van Lord of the Rings, Warhammer 40k/Fantasy, Necromunda, Mordheim, Infinity, RPG
www.lotrutrecht.net

Denizen Of The Deep

• Full Member
  • The age of men is over
« Reactie #39 Gepost op: december 11, 2012, 02:56:51 pm »

Als ik het goed begrijp verliezen de Easterling pikeman de defence bonus van de shields, en mogen ze die alleen gebruiken om te shielden.

Helemaal niet, wat jij beschrijft is hun special rule (Phalanx) uit de sourcebooks en daar heeft The Hobbit Rulebook geen invloed op.

Lex

• Full Member
  • alea iacta est
« Reactie #40 Gepost op: januari 07, 2013, 09:38:08 am »

als ik de discussie elders op dit forum bekijk lijkt het erop dat we voor volgende toernooien duidelijk moeten vermelden of karakters waarvan wel een profiel maar geen model bestaat , toegelaten zijn of niet. voorkomt misverstanden..... ;)

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
  • lotr fanaat
« Reactie #41 Gepost op: januari 07, 2013, 10:48:30 am »

Oude regels hier op Gwhobby toernooien betreft modellen en proxies was altijd: modellen zijn pas toegestaan een maand nadat de modellen zijn uitgekomen.
Zo kan iedereen de profielen een keer nagekeken hebben in die tijd en kan er eventueel mee geoefend zijn op de diverse speelplaatsen. Ook kunnen voor en nadelen dan besproken zijn op forums.
Is het model nog niet uitgekomen dan ook geen proxies. grote van base kan nog veranderen bij uitkomen en ook preciese hoogte ed zijn nog niet bekent. Ook met nieuwe wapen regels weet je niet wat voor wapen model werkelijk krijgt. in het verleden stonden er wel vaker ook modellen in boeken en kwam men er bij gw zelf achter bij playtesten dat het model ander profiel moest krijgen.
Weet niet waar hier op het forum discusie over was maar heb nooit commentaar gehad op deze regel. Volgens mij is deze regel ook van toepassing bij meeste 40K en fantasy toernooien.

Uitzondering die denk ik met nieuwe regelboek wel zijn toegestaan zijn de modellen waar ook duidelijk de foto's bijstaan et de modellen en waarvan duidelijk is wat ze zijn en hoe groot ze zijn. knights of rivendel bv

Helm

• Hero Member
  • Ride to ruin and the world's ending!
« Reactie #42 Gepost op: januari 07, 2013, 10:50:45 am »

Ik sluit mij grotendeels bij Albert aan.

Alleen zou ik geen uitzonderingen maken om het zuiver en rechtlijnig te houden.
I'm Invincible - Black Knight
You're a loony - King Arthur

Middle-Earth SBG 2019:
W: 12
D: 1
L: 4

michiel the elf

• Sr. Member
  • Que sera, sera
« Reactie #43 Gepost op: januari 07, 2013, 03:09:03 pm »

Citaat
Alleen zou ik geen uitzonderingen maken om het zuiver en rechtlijnig te houden.
+ 1

Heb nu zelf gemerkt dat het, zeker op toernooien, beter werkt met een rulespack met zo min mogelijk uitzonderingen. Dus of je staat alle modellen toe die regels hebben of alleen de modellen die ook werkelijk uitgekomen zijn.

Nu moet er natuurlijk wel ruimte kunnen zijn voor conversies( tot op zekere hoogte). Nu weet ik dat scheidslijn tussen conversies en proxies heel vaag kan zijn, daarom lijkt mij dit het beste.

Er mag alleen gespeeld worden met modellen die daadwerkelijk uitgebracht zijn. Mocht je niet zeker zijn over bepaalde conversies in je leger stuur dan een PB met foto naar de judge zodat hij van te voren kan oordelen, anders bestaat de kans dat je model uit je legerlijst moet halen (en dus punten in mindering hebt).
Victoria Concordia Crescit.

lucas

• Full Member
« Reactie #44 Gepost op: januari 07, 2013, 03:42:29 pm »

Ik sluit me hier bij aan. (Alles wat michiel zegt)
Mag er gebruik worden gemaakt van equipment die niet is uitgebracht?
(paard elrond, torin's ompangnie op pony, radagast op zijn slee)

Lucas
prepair for battle
Pagina's: 1 2 [3] 4