GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Uw advertentie op GWHobby.net? Vraag naar de voorwaarden.

Pagina's: 1 2 3 [4]

Auteur Topic: De Hobbit- overzicht nieuwe regels  (gelezen 17769 keer)

Helm

• Hero Member
  • Ride to ruin and the world's ending!
Re: De Hobbit- overzicht nieuwe regels
« Reactie #45 Gepost op: januari 07, 2013, 04:13:24 pm »

Ik zou neigen naar een nee.

Alleen al om het wederom weer zo puur en duidelijk mogelijk te houden.

Voor een potje thuis in vriendschappelijke sfeer zou ik er dan weer voor kiezen om het wel toe te staan maar dan heb je sowieso minder strakke regels, me dunkt.
I'm Invincible - Black Knight
You're a loony - King Arthur

LotR/Hobbit SBG 2018:
W: 15
D: 3
L: 11

lucas

• Full Member
« Reactie #46 Gepost op: januari 07, 2013, 04:16:13 pm »

Ik heb het hier over de nieuwe modellen. (forlong/gil-galad mogen gewoon een paard)
Zo zou ik het ook mooi vinden.

Lucas
prepair for battle

hero of gondor

• Sr. Member
  • keep on rocking!
    • Gaming club zeist.
« Reactie #47 Gepost op: januari 07, 2013, 07:29:51 pm »

Leuke potjes gespeeld met hobbit regels ben er wel lang uitgeweest dus was wel wennen. Maar ik hou echt van de remove van volley fire. Niet meer blijven staan :D. Shield wall is ook leuk maakt die pikemen van de elven nuttig met fight 6.
People rocking in the free world!!

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
  • lotr fanaat
« Reactie #48 Gepost op: januari 08, 2013, 10:09:12 am »

Ik liet conversies van modellen wel toe als het ook inderdaad conversies waren en niet meerderheid proxie.
Als iemand dus bv radagast op een rohan paard had gezet dan liet ik het toe. niet als rohan model beetje was bijgeschilderd en gezegd werd dat is radagast. Zelfde met Forlong en andere modellen die een paard mogen. Gw heeft inderdaad hier nooit modellen te paard van uitgebracht. Hoogte en base van dit model te paard zijn wel bekent.

Slee van radagast moet nog uitkomen en groote van model is niet bekend: dus nog niet mee spelen. BAse heeft invloed op spel en regels.
Ponies zijn bekend bij Hobbits. zou het knap vinden als er nu al mensen zijn die die ponies willen gebruiken voor een dwerg model. word heel wat vijlwerk en maar paar dwergen zijn geschikt denk ik voor de conversie en dan weet ik niet of ze ook wel beter worden voor een battle.

Van het weekend nog 2 potjes gespeeld met nieuwe regels. vooral heroic strike kan veel invloed hebben in het spel en hebben we dus ook veel gebruikt.
Bogen zijn nu inderdaad een stuk minder geworden met schieten en vooral ook dat elke beweging met bogen nog eens -1 op schietwaarde geeft is even wennen en goed uitkijken. ook trowing weapons krijgen die -1 op schietwaarde. dus ook modellen als Gimli krijgen 4+ als ze gooien tijdens het chargen. Goblins raken nu als ze bewegen alleen nog maar op 6+ ed
  Ook de verandering in spreuken zal grote invloed krijgen bij toernooien. Veel zal wel positief zijn denk ik voor de meeste standaard legers.

Denizen Of The Deep

• Full Member
  • The age of men is over
« Reactie #49 Gepost op: januari 08, 2013, 01:16:01 pm »

Op zich ben ik zeer tevreden over alle nieuwe regels! De enige mindere zijn die van de Special Strikes maar dat is eerder omdat ze gewoon niet praktisch zijn. Al de rest is very good!

Ben benieuwd naar welke legers nu terug gebruikt gaan worden en welke niet meer...
The time of the orc, has come

Raz

• Retired Admin
  • Hero Member
« Reactie #50 Gepost op: januari 15, 2013, 11:25:00 am »

Zo te lezen bevat het spel nu meer diepgang dan eerder. Jaren geleden heb ik veel LotR gespeeld, maar op een gegeven moment was de charme er wat vanaf, vooral doordat het spel behoorlijk statisch was geworden en je als speler weinig tactische opties had behalve combats zo goed mogelijk indelen en je tegenstander vastzetten. Nu met the Hobbit spreekt vooral de achtergrond me wel weer sterk aan, maar zijn de wijzigingen/extra's genoeg om er een uitdagend spel van te maken met veel verschillende opties? Wat denken jullie en wat zijn jullie ervaringen met de nieuwe regels?
"You cannot win the war without the help of the population, and you cannot get the support of the population without at least beginning to win the war."

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
  • lotr fanaat
« Reactie #51 Gepost op: januari 17, 2013, 03:21:47 pm »

Ik speel het spel nu een jaar of 10 en heb het al steeds zien veranderen vanaf het begin. Ben ook nog begonnen met de oude startersboeken uit de oude basisdozen.
Wat het spel in de laatste jaren al enorm veranderde waren de hoeveelheid modelen die zijn uitgekomen met elk hun eigen regels en mogelijkheden. Het statische van het begin waarin je linie uruk-hai tegen linie Womt kreeg werd daardoor al snel verleden tijd. dat was inderdaad soms wie heeft veel geluk bij 6 gooien om te verwonden.

Betere cavalry, beter uitgewerkte sceanrio's, vliegende modellen ed hebben het spel al compleet verandert vergeleken met het begin.

Veranderingen laatste jaar zijn vooral het nu spelen met Warbands ipv 1 held en rest alleen troepen. Je krijgt hierdoor meer helden standaard op tafel en inzet heroic action heeft nu meer invloed.

Laatste regelboek met de hobbit verandert niet eens zo veel. De monsters worden sterker als je ze slimmer inzet. en er zijn wat hroic actions bijgkomen met dus nog extra keus voor je helden.

Heb de laatste weken diverse potjes gespeeld met nieuwe regels en het spel is wel positief weer aangepast.Sommige regels zijn even wennen en kunnen vreemd over komen. vooral het goed omgaan met heroic strike zal heel belangrijk gaan worden op toernooien denk ik. taktisch is het al een heel ander spel geworden door de scenario's met warband regels.

Lex

• Full Member
  • alea iacta est
« Reactie #52 Gepost op: mei 23, 2013, 07:16:08 pm »

ter info : de nieuwe FAQ's ivm the Hobbit en de 5 "oude" source books staan op de website van GW onder april 2013.

www.games-workshop.com/gws/content/article.jsp?catId=cat440134a&categoryId=1000018&section=&aId=3000006
« Laatste verandering: mei 23, 2013, 07:32:57 pm door Lex »

Ar-Pharazon

• Hero Member
  • Warriors, advance!
« Reactie #53 Gepost op: december 14, 2013, 05:49:56 pm »

Upgedate voor DoS.
SBG toernooi Baambrugge 3, doe mee!
http://www.gwhobby.net/forum/index.php?topic=20914.0

Helm

• Hero Member
« Reactie #54 Gepost op: december 14, 2013, 06:07:34 pm »

Ik krijg het nieuwe boek pas met de Kerst. Bedoel je dat er een online update is?

LotR/Hobbit SBG 2018:

Ar-Pharazon

• Hero Member
  • Warriors, advance!
« Reactie #55 Gepost op: december 14, 2013, 09:16:39 pm »

Nee, ik bedoel slechts dat ik de namen van de nieuwe profielen die bij het boek uitkomen, bij de nieuwe profielen heb toegevoegd. Verder heb ik een link geplaatst naar de profielen van AUJ.
SBG toernooi Baambrugge 3, doe mee!
http://www.gwhobby.net/forum/index.php?topic=20914.0

Helm

• Hero Member
« Reactie #56 Gepost op: december 15, 2013, 09:39:59 am »

Ah okay, cheers Faan.

LotR/Hobbit SBG 2018:

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
  • lotr fanaat
« Reactie #57 Gepost op: april 19, 2014, 11:23:27 am »

Toch de nieuwe faq op de site van gw weer. aardige aanpassingen u op regelboek en ook discusiepunten wat opgelost:

http://www.blacklibrary.com/Downloads/Product/PDF/The-Hobbit/THE-HOBBIT-RULES.pdf

verschil oa tussen hurl in summary en pag63 nu opgelost.

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
  • lotr fanaat
« Reactie #58 Gepost op: november 10, 2018, 04:17:07 pm »

Nieuw regelboek maakt ook dit een beetje oud. met bold aangegeven in beginpost wat weer is verandert. Grootste deel is wel redelijk gelijk gebleven.
Pagina's: 1 2 3 [4]