GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Spelhobby is nu online. Registreer je op de nieuwe site!

Pagina's: [1] 2 3 ... 17

Auteur Topic: HK's list building en batreps  (gelezen 77202 keer)

CallmeHK

• Hero Member
HK's list building en batreps
« Gepost op: januari 13, 2013, 12:51:14 pm »

Legion lijsten:

Citaat
Lylyth2
-Succubus
-Angelius
-Angelius
-Ravagore
-Ravagore
-Naga
Shepherd
Shepherd
Spell martier
Deathstalker
Deathstalker
Forsaken
Feralgeist

Citaat
Saeryn
-Angelius
-Angelius
-Angelius
-Shredder
-Raek
Forsaken
Forsaken
Spell Martier
Swamp gobbers
Slaughterhausers
Slaughterhausers

Citaat
Thagrosh1
-Archangel
-Carnivean
-Scythean
Shepherds
Deathstalker
Spell Martier
Max Warspears + UA
Swamp Gobbers

Citaat
Thagrosh2
-Raek
-Archangel
-Scythean
-Angelius
-Shredder
-Naga nightlurker
Forsaken
Forsaken
Spell martier

Citaat
Vayl1
-Ravagore
-Ravagore
-Ravagore
-Typhon
Spell Martier
Forsaken
Forsaken
Striders + UA

Citaat
Vayl2
-Angelius
-Angelius
-Ravagore
-Ravagore
-Shredder
Annysa Ryvaal
Max Raptors
Shepherd
Shpeherd
« Laatste verandering: maart 03, 2014, 01:45:30 pm door CallmeHK »

CallmeHK

• Hero Member
Re: Mercyperky!
« Reactie #1 Gepost op: januari 13, 2013, 02:53:19 pm »

record:

Bartolo, win - loss
7 - 4
-Loss tegen pIrusk via assassination. 50 punten. De battle ging heel goed en in mijn voordeel tot irusk bart doodcaste. Kon er weinig aan doen en hadden de dice anders gevallen was het gewoon een goeie game geweest. Agjah.
-Win tegen Rask via scenario. 50 punten. Ontzettende grind waar ik uiteindelijk kon winnen met 1 controll point voorsprong.
-Loss tegen eGoreshade via sceanrio. 50 punten. Veel stealth, teveel infantry. Weinig heavies voor Galleon om op te schieten is niet ideaal.
-Loss tegen eGrissel via scenario. 35 punten. Scatters van zijn bomber vallen perfect en killeb vroeg kell, ayana en meg. Holt neemt de benen. Ik krijg het niet voor elkaar beide zones te kunnen contesten.
-Win tegen Kraye via scenario. 35 punten. Mijn tegenstander killboxed zichzelf en hierna schiet galleon alles in de zone dood en Bart's feat zorgt dat dit de beurt erna nog eens kan.
-Win tegen Ossyanvia assassination. 35 punten. Ik krijg in het begin van de pot veel mazzel met het aantal shots en kan vroeg zijn strikeforce al aardig damage doen. Zijn feat turn schiet galleon 3/5de stuk maar de rest van de pot lukt het niet meer. De game eindigd als snapjaw een lane naar zijn caster vind en deze doodslaat met zijn staart.
-Loss tegen Vindictus via scenario. 35 punten. De zone niet goed gecontest waardoor mijn tegenstander ondanks zijn zwaar toegetakelde leger eenvoudig kan winnen door de zone te dominaten.
-Win tegen Sorcha2 via scenario. Mijn tegenstander las het scenario niet goed en ik kreeg snel 4 gratis punten! Hierna was het 1 objective neerschieten wat met hotshotgalleon makkelijk is. Rare win.
-Win tegen Vyross 2 via assassination. 35 punten. Nadat zijn Phoenix stierf en galleon in contestrange stond kreeg hij hem niet meer weg en heb ik langzaam alles kunnen doodmaken.
-Win tegen Vyross 2 via concede. 35 punten. Galleon maait in beurt 2 een griffon dood en ik feat. In beurt 3 nog een griffon en enkeleninvictors. Hij kan alleen galleon chargen maar dat doet weinig damage. Hierna ruim ik de rest van het op en geeft hij op.
-Win tegen Ravyn via scenario. 35 punten. Enorm slugfest. Ik had alleen nog Bart en hij alleen nog Ravyn, 2 stormbaan en 1 strike force,  maar slaagde er niet in Bart van zijn objective af te krijgen.

MacBain, win - loss
5 - 3
-Win tegen Lylyth2 via scenario. 50 punten. Kayazy met countermeasure jammen zijn linies dicht en grinden een weg samen met de nyss hunters door zijn striders en angel. Galleon blaast hex hunters op met zijn aoe's en snaojaw eet de ravagore op waardoor er niets meer is dat galleon kan doodmaken.
-Win tegen feora1 via assassination. 50 punten. Rennende jackhammer galleon sloopt vroeg avatar en zijn eiryss2 sterft aan boomhowlers waardoor er niets meer is dat failsafe galleon dood kan maken.
-Win tegen sevvy1 via scenario. 50 punten. Ik kan vroeg in het spel een reckoner draggen en slopen omdat hij zijn choir rende ipv passage te gebruiken. De kayazy en nyss vechten het uit met errants en blessing maar drijgen te vetliezen. Galleon komt in de zone terecht en ik kan genoeg slopen en weghouden om hier 3 punten te scoren. Daarna ren ik galleon om Gaze van avatar te blocken en kan ik de zone dominaten voor de winst.
-Loss tegen Calandra via concede. 50 punten. Ik ben er totaal niet bij met mijn hoofd en maak ontzettend veel fouten. Hij kan eenvoudig galleon slopen en ik geef hierna op aangezien het weinig nut heeft met mijn overgebleven modellen door zijn lijst heen te proberen te baggeren.
-Win tegen Dr. Arkadius via concede van de tegenstander. 50 punten. Hij faalt een charge met zijn hogs en zet 2 heavies voor galleon neer. Galleon trekt deze samen met zijn stealhead buddies open, macbaine feat en blockt lanes. De volgende beurt drag-ed galleon nog een hog binnen en slaat deze ook tot moes. Kayazy en bokur maken brine en de 3de hog af. Hier geeft mijn tegenstander op aangezien er niets meer is dat galleon damage kan doen.
-Loss tegen Vyross2 via assassination. 50 punten. Light jack spam met synergy. Leuke lijst. Ik blockte een lijn naar Drake erg slecht en een griffon met 3 focus en een synergy stack van 7 kwam aan.
-Win tegen Ossyan vis scenario. 50 punten. Mijn tegenstander komt niet goed genoeg van mijn kayazy af en word weinig plek in de killbox gegund. Ossyan killboxed zichzelf turn 2 waardoor ik eenvaoudig de volgende beurt de overige punten kan pakken.
-loss tegen Ravyn 35p via assassination. Ik stond dik voor maar MacBain werd vervelend door zijn laatste 4 modellen neergeschoten.

Durgen, win - loss
1 - 1
-Win tegen Nemo3 via assassination. Hij komt te ver naar voor en probeert met een stormclad LOS te blocken. Ik op de stormclad met een carpet bomb en clip nemo met 2 templates. Dankzij durgen/reload/artilerist/double powder/feat krijg ik nemo tot 1 HP. 2 nyss trekken LOS en met double powder halen ze nemo en schieten hem neer. Top turn 2 kill met mercs :D
-Loss tegen Sorcha2 via assassination. Feat, cyclone, boundless charge one shot mijn caster.. Ik blockte niet goed en onderschatte haar range.

Gorten, win - loss
0 - 2
-Loss tegen Terminus via assassination. Ik plaats mijn modellen niet goed en de kraken komt midden in de zone terecht en sloopt 2 van mijn heavies. Hierna kan ik niet meer winnen.
-Loss tegen High reclaimer via assassination. Enthousiast begin ik aan een assassination door een rockwall te casten en te featen.  zijn screen stopt tegen de rockwall en de reclamer schuift de clouds uit waar een volle unit nyss op hem beginnen te schieten. Helaas besluiten mijn dice ondergemiddeld te rollen en overleeft hij. Hierna kan de avatar Gorten kapotslaan aangezien ik er in mijn enthousiastme niet aan dacht hem te blocken.

Damiano, win - loss
1 - 1
-Win tegen Xerxis via scenario. Piraten blocken zijn relatief langzame leger weg bij de vlaggen en ik kan genoeg doodmaken om goed te scoren op een van de vlaggen terwijl ik de andere steeds kan contesten.
-Loss tegen Ossyan via scenario. Enorme grindfest waar we beide niet veel meer over hadden. Ik heb het niet echt verkeerd gespeeld maar zijn lijst was erg geschikt in het removen van bergen infantry.

Fiona, win - loss
2 - 1
-Win tegen pVyros via assassination. Hij las het scenario verkeerd en verspeelde een hele beurt aan een plan dat helemaal niet kon. Een beetje jammer maar het laat wel zien dat je het scenario echt goed moet lezen. Na het inzien van zijn vergissing gaf hij de moed een beetje op en kon ik Vyros (met mijn laatst mogelijke attack) afmaken.
-Win tegen Ravyn via assassination. Na mijn feat turn krijg ik een assassin arcnode dichtbij genoeg en soulfire met buffs doet 12 damage.  3 nyss kunnen LOS trekken en schieten Ravyn neer.
-Loss tegen eLylyth via assassination. 35 punten. Ik feat en ga naar voren aangezien het killbox was. Achteraf gezien had ik nog 1 beurt achter moeten blijven. Lylyth feat als reactie en hij krijg de dice die hij nodig heeft om Fiona neer te schieten, ondanks feat en 4 foc camp.
« Laatste verandering: maart 05, 2013, 11:59:16 pm door CallmeHK »

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #2 Gepost op: januari 13, 2013, 03:56:27 pm »

Leuk om te zien!

Ook ik heb een zwak voor Mercs (al kan ik niets met die dwergen...), dus ik ben benieuwd hoe het gaat. Misschien wel leuk om op te schrijven van welke caster je verloren hebt en op welk puntentaantal, dat zegt meer dan dat je nu met Bartalo verloren hebt.
Yeah, what I've felt, what I've known
Sick and tired, I stand alone
Could you be there
'Cause I'm the one who waits for you
Or are you unforgiven too?

CallmeHK

• Hero Member
« Reactie #3 Gepost op: januari 13, 2013, 04:04:05 pm »

Zal er een korte beschrijving bij doen. :)

Havock

• Hero Member
  • Rolls in.
« Reactie #4 Gepost op: januari 13, 2013, 05:47:34 pm »

Leuk om te zien!

Ook ik heb een zwak voor Mercs (al kan ik niets met die dwergen...), dus ik ben benieuwd hoe het gaat. Misschien wel leuk om op te schrijven van welke caster je verloren hebt en op welk puntentaantal, dat zegt meer dan dat je nu met Bartalo verloren hebt.

Forgeguard met Ashlynn = ijshockeyteam. Quicken zorgt er voor dat zew zo hard gaan als average Joe, en reach + weaponmaster gecominbeerd met crit smite doet leuke (?) dingen.

Tenzij je natuurlijk gewoon de pest hebt aan dwergen :')
« Laatste verandering: januari 13, 2013, 05:52:02 pm door Havock »
Resident forum Treadhead.

raven guard

• Hero Member
  • Ride the Lightning !!!
« Reactie #5 Gepost op: januari 13, 2013, 10:03:16 pm »

Cool initiatief!

Ik ben trouwens benieuwd naar je legerlijsten en de motivatie achter de verschillende keuzes in de lijsten.

Ik zal je progressie met interesse volgen, dus je hebt in ieder geval een iemand die het interesseert.  :P
"If you're worried about losing, just win."
Jason Flanzer

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #6 Gepost op: januari 13, 2013, 10:15:15 pm »

Tenzij je natuurlijk gewoon de pest hebt aan dwergen :')

Hangt er van af...

Gisteren bij "The Hobbit": nee.
Bij Warmachine: ja.  ;D

Alhoewel Forgeguard nog een mogelijke uitzondering kan gaan vormen...  ;)
Could you be there

CallmeHK

• Hero Member
« Reactie #7 Gepost op: januari 17, 2013, 10:25:15 pm »

Kleine verandering. Ik ga gewoon bumpen als ik mijn lijst verander. Dan zien jullie tenminste ook hoe ik daar over denk. Mijn eerdere lijst:

Drake MacBain
-galleon
Max boomhowler & co
Max kayazy assassins
Wrong eye
-snapjaw
-bullsnaper
Eiryss 2
Ragman
Saxon

Ik heb zojuist nog een pot gespeeld op vassal met de volgende lijst:

Drake MacBain
-galleon
Max kayazy assassins
Max steelhead halberdiers
Max steelhead cavalry
Orin midwinter
Ogrun Bokur
Eiryss 2
Ragman
Saxon

Dus - wrong eye en vrienden, - boomhowler, + steelhead halberdiers en horsemen, + orin en bokur.

Ik wilde eigenlijk de arm 23 galleon gaan spelen maar deze opties geven me een wijdere spreiding van damage. Boomhowler en snapjaw konden wel damage doen, maar de steelheads hebben een hoger volume van attacks en gewoon een hoge damage output. Orin is super om op te featen en de bokur zat er in omdat ik niet zo snel wist wat ik met de overgebleven 3 punten moest, maar hij was goud waard.

Ik ga volgende keer proberen op tijd te print screenen (of gewoon het spelletje opslaan) en er een repje over maken.

wicked_fool

• Hero Member
« Reactie #8 Gepost op: januari 18, 2013, 06:18:40 pm »

Je kunt je vassalpotjes gewoon opnemen, is veel eenvoudiger :P

CallmeHK

• Hero Member
« Reactie #9 Gepost op: januari 25, 2013, 05:02:30 pm »

Ik heb me ingeschreven voor het Vassal toernooi! Er doen 32 mensen mee! 4 rondes, divide and conquer, sr12.

Mijn ingezonden lijsten:

Drake MacBain
- Galleon

Ragman
Saxon Orrik
Eiryss, Angel of Retribution
Orin Midwinter, Rogue Inquisitor
Ogrun Bokur

Kayazy Assassins - Mercenaries - Leader & 9 Grunts
- Kayazy Assassin Underboss
Steelhead Halberdiers - Leader & 9 Grunts
Steelhead Heavy Cavalry - Leader & 4 Grunts

REINFORCEMENTS
Croe's Cutthroats - Leader & 9 Grunts

Durgen Madhammer
- Sylys Wyshnalyrr, The Seeker
- Wroughthammer Rockram
- Ghordson Basher

Master Gunner Dougal MacNaile
Reinholdt, Gobber Speculator
Rhupert Carvolo, Piper of Ord
Thor Steinhammer
- Grundback Gunner
- Grundback Gunner

Lady Aiyana & Master Holt - Lady Aiyanna & Master Holt
Cylena Raefyll & Nyss Hunters - Cylena & 9 Grunts

REINFORCEMENTS

Captain Damiano
- Nomad

Bosun Grogspar
Doc Killingsworth
First Mate Hawk
Lord Rockbottom
Gorman di Wulfe, Rogue Alchemist
Alexia, Mistress of the Witchfire
Ogrun Bokur

Press Gangers - Lass & 9 Grunts
Sea Dog Crew - Leader & 9 Grunts
- Mr. Walls, the Quartermaster - Mr. Walls
- 1 Rifleman's

REINFORCEMENTS
Lanyssa Ryssyl, Nyss Sorceress
Arcane Tempest Gun Mages - Leader & 5 Grunts
- Arcane Tempest Gun Mage Officer - Officer

Alleen de MacBain lijst heeft echt playtime gehad dus het zal allemaal wat stroef gaan, maar ik denk dat ik een redelijk solide mengelmoes heb kunnen maken.

Meer info:
http://z7.invisionfree.com/vassalwmh/index.php?s=47aad9a3647108e130a5a0d05d61a115&showforum=9

Alle andere lijsten:
http://z7.invisionfree.com/vassalwmh/index.php?showtopic=124

Mijn eerste pairing is ook al bekend. Ik moet tegen Nebo, een van de twee makers van de warmachine module. Word meteen een pittig begin dus. Ergens volgende week moet ik aantreden. Ik ga me nu eens buigen over welke lijsten hij heeft en hoe deze schalen tegen de mijne.
« Laatste verandering: januari 26, 2013, 11:07:31 am door CallmeHK »

CallmeHK

• Hero Member
« Reactie #10 Gepost op: januari 26, 2013, 02:48:17 pm »

Toernooipot 1 zit er op. Beschamend casterkillde Sorsha2 Durgen top van turn 2. Had ik moeten zien aankomen..

Ahknas

• Hero Member
« Reactie #11 Gepost op: januari 26, 2013, 03:12:09 pm »

Toernooipot 1 zit er op. Beschamend casterkillde Sorsha2 Durgen top van turn 2. Had ik moeten zien aankomen..

dat is altijd zuur. Volgende keer beter!

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #12 Gepost op: januari 26, 2013, 03:24:38 pm »

Hoezo beschamend?

Wat is je doel met dit toernooi? Je leger beter leren kennen en zo als speler beter te worden? Zo ja, heb je iets van deze battle geleerd? Dan hoef je je niet te schamen en kan je met opgeheven hoofd verder.  :)
Could you be there

CallmeHK

• Hero Member
« Reactie #13 Gepost op: januari 26, 2013, 03:30:48 pm »

Maar het is iets dat me al een keer eerder is gebeurt dus eigenlijk mag het dan niet nog eens. :P Maar het is gewoon weer een heads up inderdaad. Nu weet ik weer dat ze toch verder komt als ik dacht.

raven guard

• Hero Member
  • Ride the Lightning !!!
« Reactie #14 Gepost op: januari 26, 2013, 03:51:05 pm »

Jammer, zeker als je top of turn 2 verliest op casterkill. Dan leer je niet heel veel over je leger, alleen dat je je caster te ver naar voren hebt gezet.
Volgende keer beter!
"If you're worried about losing, just win."
Jason Flanzer
Pagina's: [1] 2 3 ... 17