GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby zoekt schrijvers voor de nieuwe Main Site. Lees alles in het subforum "Algemeen".

Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 17

Auteur Topic: HK's list building en batreps  (gelezen 47774 keer)

CallmeHK

• Hero Member
Re: Mercyperky!
« Reactie #30 Gepost op: februari 16, 2013, 04:58:19 pm »

Vandaag 2 keer tegen Ravyn gespeeld en beide Bart/galleon en fiona geprobeerd.

Beide keren gewonnen. Tijdens de Bart vs Ravyn pot had ik alleen Bart die zijn flag dominate (close quarters) tegen zijn Ravyn, 2 stormfall en 1 mager hunter strike force.  Ravyn moest het zelf proberen maar faalde en ik won op scenario. Deze pot was erg close en had best verkeerd voor mij af kunnen lopen.

Tijdens Fiona tegen Ravyn kreeg ik een kayazy arcnode dichtbij genoeg na mijn feat turn een lucky charm/arcane secrets soulfire voor 12 damage.  Daarna combinen 3 nyss haar dood.

Beide potten heb ik feat gepropt en daarna gechargeerd om meer van zijn leger te vangen. Beide lijsten overleefde in een killbox tegen Ravyn dus ik ben erg tevreden. Ik denk dat ik Fiona gewoon eens wil uitproberen in Leiden hoewel ik nog geen cryx game heb gehad met haar.

@IC Ashlynn is zeker een goede keuze. Ik twijfelde eerst ontzettend tussen gorten of ashlynn maar koos uiteindelijk voor de dwerg. Nu ik de dwerg niet meer wil spelen is ashlynn zeker een goed alternatief, maar voorlopig nog even niet.

CallmeHK

• Hero Member
« Reactie #31 Gepost op: maart 03, 2013, 09:20:16 am »

Gister tijdens duco een paar aardige potten kunnen spelen. Mijn lijsten waren:

Ik speelde eerder wrong eye and snapjaw bij Bart en Macbain met steelhead halberdiers en cavalry maar ik was bang dat ik wat problemen had met bepaalde match ups. Voornamelijk cryx. Nu is onze cryx meta in Nederland vrij klein dus echt een hard counter zoeken was niet nodig, maar ik wilde toch een van mijn lijsten beter kunnen gebruiken mocht ik ze tegenkomen. Ook enemy collosals (stormwalls) konden een probleem zijn en MacBain is relatief sterk in deze match up omdat Galleon meestal gevaarlijker is. Om dit waar te maken moest ik hem wel beter in leven kunnen houden en had ik wrong eye and snapjaw misschien hier wel nodig.

Dus:

Bartolo
-Galleon
-Vanguard

(geen spiny growth meer in de lijst dus kogels vangen is handig. Arm 22 op een light is overigens ook erg goed. Hij heeft niet veel doodgemaakt gister, maar was zijn punten in verdediging zeker waard. Een arm 22 light met reach ergens indrukken is super.

Gun mages + ua
-Mule

Geen spiny growth meer betekend dat Galleon een stuk minder kan tanken als normaal, dus heavies wegschieten leek me wel goed. Ook gunmages die stealth negeren is sterk in de cryx match up. De gunmages zijn gister echter heel de dag bezig geweest om rennende modellen met reach proberen dood te maken.. in melee.. De mule heeft ook meer met zijn knots gezwaaid dan op heavies schieten. Ik twijfel nog een beetje of de 16 punten het waard zijn. Of ik moet er gewoon vaker mee spelen. : )

Thor
-Gunner

Dit werkte als een tiet! De gunner heeft een aantal gatormen posse neergebeunt, Eirys2, 2 greylords en enkele kayazy assassins. Ik ben zelfs aan het denken Eiryss uit mijn lijst te halen en er nog een blaster bij te stoppen. Ook vond ik een 2de mechanic nodig in de lijst. (Dit was eigenlijk de reden dat ik thor überhaubt meenam met Bart.)

Dirty Meg
Aiyana and holt
Ik twijfelde of ik ze per se nodig zou hebben, maar toen galleon dankzij kiss, conquest net niet totaal overhoop haalde was ik overtuigt dat ze toch zeker wel nodig waren. Ook in de cryx match up wil magical attacks wel eens handig zijn.

Eiryss2
Is alleen maar gestorven. Doet ze meestal als ik haar speel. Ik haar haar misschien er uit, hoewel ze nare upkeeps van galleon kan afhalen. (grasp, backlash.)

Na afloop van het toernooi had ik wat vreemde gedachtes. Ik kan de mule veranderen in een 2de vanguard en sylys spelen ipv Meg. Zo houd bart genoeg focus over om batten down the hatches EN broadsides te casten. Zodra je 3 warjacks hebt is de cost 3 weg te strepen tegenover het feit dat je 3 ranged attacks maakt, waarvan 1 de damage is geboost. Extra shieldguard is nooit slecht. Met de overige 3 punten zou ik dan een 2de bunny op Thor kunnen spelen of zelfs een buccaneer bij de gunmages. (Assault + snipe = knockdown net op 21") Maar achteraf gezien is 10 punten betalen voor 2 jacks met hoge armour die eigenlijk niet veel anders doen dan infantry doodmaken, wat galleon al in zijn eentje kan niet zo heel goed.. Voorlopig de lijst maar even zo houden maar er zijn wel een aantal aanpassingen mogelijk.

-------------

MacBain
-Galleon
Max kayazy + ua
Max croes cutthroats (heb ik uit ge-sideboard voor nyss tegen Lylyth2)

Ik speelde croe's omdat ik tegen de meeste hordes match ups liever MacBain speelde dan Bart. Fortune is goed met ze, ze passen in het "hahaha shooting" leger aangezien nagenoeg alles stealth heeft en poison is awesome. De enige hordes match up die ik kreeg was echter tegen Harry met lylyth2 waar ik toch meer zag in de def 15 nyss met betere melee stats en hogere speed.

Wrong eye
-snapjaw
-bull snapper

Ik was erg tevreden over hu functie bij MacBain. Failsafe en spiny growth maakt hem toch armour 23 en hij houd pas op als hij helemaal stuk is. Ook kunnen ze niet worden beschoten wat in de lijst past. En snapjaw slaat pittig hard zodra ragman in het spel is.

Gorman

Was de baas die hij gebruikelijk was. Hij kon met een acid bomb op snapjaw 4 hex hunters killen en de beurt erna een shepherd en spell martier. Ook is black oil goed tegen collosals waar ik de lijst eigenlijk voor heb.

rhupert
Ragman

Ragman is te gek bij een collosal! Met toegang tot jackhammer, een huge base met reach draait de collosal overtoeren en zijn ps gaat door het dak heen. Ook met gunports schieten op low arm modellen die je collosal proberen te engagen is erg tof je blasts nergens heen kunnen deviaten. Ik ben een fan!

Ik denk dat de Macbain lijst het redelijk doet tegen shooting en ook tegen collosals (meestal gaan die 2 hand in hand) Zodra er meer gargantuans uitkomen kan het lastiger worden hoewel de lijst een aantal leuke synergie truukjes heeft om ook hier van te kunnen winnen. Buiten jackhammer/deathfield en spiny growth/failsafe kun je denken aan bijvoorbeeld black oil + voodoo doll.

Wat wel een probleem kan zijn is dat alles stealth heeft en de meeste guns dus naar galleon worden gericht. Geen probleem als hij arm 23 is, maar anders als batten down the hatches, kun je hem met upkeep/animi stripping deze keer wel naar een stuk lager droppen. De menoth gunline bestaat al een tijdje en die geven meestal geen drol om upkeeps. Legion heeft wraithbane en dankzij vayl2 purification, wat ook vervelend kan zijn. En bijna elke warmachine lijst kan potentieel Eirys2 hebben. Een bokur of een vanguard zou nuttig kunnen zijn maar dan weet ik niet precies wat ik er uit kan halen. Shield guards zouden misschien met wrong eye and snapjaw/snapper combo kunnen concurreren maar dat wil ik voorlopig nog blijven spelen. Voorlopig dus nog geen aanpassingen maar wel wat denkvoer.

pew pew

« Laatste verandering: maart 03, 2013, 11:04:22 am door CallmeHK »

Havock

• Hero Member
  • Rolls in.
« Reactie #32 Gepost op: maart 03, 2013, 04:45:47 pm »

Ik denk inderdaad dat je meer hebt aan een stevig leger om je collossal heen dan investeren in wrong eye en een bull snapper, het is een leuke combinatie maar staat teveel open voor slechte matchups.

Is Thor met een Basher ipv een gunner geen idee? Pronto maakt het ding best vervelend qua afstand en gunstige hoeken creeëren en het is een goede counter, slam iets zodat het plat ligt en DEF 5 is.

Gun Mages met UA zijn het al waard zonder dat je ze een Mule mee geeft, imho: Accurate annti-stealth met wat control in de vorm van wegduw-pew-pew.
Mule is leuk maar gooit de pricetag inderdaad aardig omhoog, normaal niet zo'n probleem maar met een collossal die al 18 punten opvreet...
Resident forum Treadhead.

CallmeHK

• Hero Member
Re: HK's list building en batreps
« Reactie #33 Gepost op: maart 19, 2013, 02:15:56 pm »

Dag vrinden. Tijd voor een update, hoewel anders.

zoals sommige misschien was opgevallen heb ik de titelnaam van het topic veranderd. Aangezien ik plots toch naar het WTC mag om voor Nederland te spelen heb ik na lang overwegen toch gekozen om dit met Legion te gaan doen. Mercs zijn zeker competative in de huidige meta. Lijsten bouwen heeft meer aandacht nodig als bij sommige andere facties maar dat is natuurlijk ook deel van de uitdaging. Des al niet te min ga ik voorlopig met Legion verder. Vooral omdat Legion beter in het team past en een aantal probleem match ups en skew lijsten wel aankan. Ik ga gewoon door met posten in dit topic, probeer repjes te maken en mijn hersenspinsels duidelijk over te brengen.

Lylyth2 word zeer waarschijnlijk een van mijn casters in de meeste toernooien. Sinds de naga nightlurker zijn bijna al haar bad match ups verdwenen. Met haar spells en de naga is ze goed genoeg bewapend om ook tegen collosals te spelen.
Mijn huidige lijst is dezelfde als ik vorig jaar op het NK speelde.

Lylyth2
-Succubus
-Ravagore
-Ravagore
-Angelius
-Bolt thrower
-Naga nightlurker
Striders + ua
Shepherd
Shepherd
Forsaken

Het enige waar ik soms twijfels over heb is de bolt thrower. Hij zit er in om een untyped damage ranged shot te hebben, en KD isperfect om lanes te openen naar casters.

Als 2de caster wil ik waarschijn Saeryn of eVayl spelen. Saeryn lijkt echter in deze meta steeds beter uit de verf te komen. Ik doel daarmee op het feit dat SR13 close combat en zones veel meer aanmoedigd dan ranged games langzame attrition. Saeryn is in your face en doet dit goed tegen andere facties die deze speelstijl ook hebben. Ik speelde haar ook tijdens het NK maar mijn huidige lijst is een tikkeltje anders.

Saeryn
-Succubus
-Angelius
-Angelius
-Scythean
-Scythean
-Shredder
Striders + ua
Forsaken
Shepherd
Spell martier
Spell martier

ten opzichte van mijn vorige lijst is typhon verwisseld voor een 2de scythean. Take down en Removed from play word steeds belangrijker en werkt tegen een aantal legers erg goed. (Goatvahna, Gaspy2, zaal, Trolls) De deathstalkers hebben plaats gemaakt, samen met wat switches van solos en typhon -> scythean voor Striders + ua. Weinig verschil tussen die keuzes. Beide waren voor infantry clearing, maar striders zijn een beter antwoord tegen Druids, hebben meer body's en een hoger volume van attacks. Ben zelf erg benieuwd hoe de lijst het doet.

Een 3de caster voor evt Masters format casters is nog in de maak. Ik ben in ieder geval aan het spelen geweest met Lylyth1, Thags1 en Vayl1.
« Laatste verandering: maart 19, 2013, 02:21:01 pm door CallmeHK »

Deacis

• Hero Member
« Reactie #34 Gepost op: maart 19, 2013, 03:37:45 pm »

De Naga heeft ook een untyped damage ranged shot. Dan zou je eventueel de Bolt thrower kunnen droppen voor BFS + feral geist.

Heb je gelijk meer punch tegen heavy/colossal lijsten en een extra objective holding model.

CallmeHK

• Hero Member
« Reactie #35 Gepost op: maart 19, 2013, 04:43:38 pm »

Goed idee. BFS laat ravagores zelfs in melee relatief goed kloppen. Ga ik zeker proberen.

CallmeHK

• Hero Member
« Reactie #36 Gepost op: maart 22, 2013, 04:22:29 pm »

Mijn tegenstander liet me Mohsar, Krueger2 en Morvahna2 zien. Ik had Lylyth1, Lylyth2 en Saeryn. Ik koos voor Saeryn aangezien RFP echt nodig is tegen Morvahna en haar feat altijd nuttig is aangezien de meeste circle lijsten melee georiënteerd zijn. Hij koos voor Mohsar tegen wie ik vrij weinig ervaring heb. Erg toffe caster moet ik zeggen. We speelde rally point.

(excuses voor de ietsje te kleine plaatjes.)

Hij won de roll off en koos om te beginnen.

Circle turn 1:

Alles rent naar voren. De stenen porten allemaal op een manier waarop ze de stalker volgende beurt kunnen dubbel porten. Megalith cast mirrage op de tharn na een trample. De gobbers advancen richting mijn zone en gooien een cloud neer waar een gallow grove zich in kan verstoppen.

Legion turn 1:

Ik ben bang voor zijn enorme threat range en durf dan ook niet echt naar voren te komen. De stenen kunnen dubbel teleporten voor meer dan 8" vooruit, dan nog reach en mogelijk mirrage. Jakkes. Erg moeilijk inschatten waar zijn beesten terecht kunnen komen. Aangezien ik speler 2 ben kan ik nog wel een beurt wachten vind ik zelf. De striders vliegen een flank op. De angels advancen en schieten 1 tracker neer. De achterste scythean was prey en die wilde ik dan ook het meest naar achter houden van alles. Saeryn cast tenacity on opzichzelf en een angel en geeft de voorste angel respawn. Het objective word de zone in geport.

Circle turn 2:

Mijn tegenstander is slim en wilt ook niet commiten aan mijn threat ranges. Hij sprint zijn trackers zijn zone in, teleporteerd het objective om LOS te blocken en dumpt een berg pilaren op het veld. De feralgeist en swamp gobbers proberen mijn zone zo goed mogelijk te contesten zodat alleen hij punten scoort.

Legion turn 2:

Ik besluit dat het verstandigste is wat punten weg te schieten in mijn zone en dan tegelijk met hem te scoren. Met superieure ranged game heb ik een klein voordeel in de stand off. De martier rent richting de feralgeist. De striders schieten beide gobbers neer met combines. Ik reform een beetje maf om een gearcte crevasse tegen te gaan. De angels advancen. De eerste schiet de pilaar kapot. (yay fire!) De 2de schiet de grove dood. Saeryn activeerd en arct een gebooste hellfire naar de gobber en ik rol 2,2,1. Crap! Nu gaat hij punten scoren en ik niet. Dit forceert mijn hand enorm. Ik denk er even over om te featen en de scythean in de zone te gooien maar dan ben ik weer bang voor een assassination tegen saeryn. Ik besluit hem het punt maar te geven en te hopen dat ik nog in de race kan blijven. De rest van de beesten shuffled wat rond.

Circle 1 - 0 Legion

Circle turn 3:

Hij herpositioneerd de feralgeist om het nog wat lastiger te maken hem nog een eens te assassinaten. Hij rent de pureblood terug naar zijn zone en campt met zijn leger in de zone. Hij dumpt pilaren om mij weg te blocken.

Circle 2 - 0 Legion

Legion turn 3:

Een angel gaat dichtbij de feralgeist staan en schiet een pilaar stuk. De striders advanced en schieten op de pureblood en een steen voor wat damage. De andere angel advanced en schiet een steen kapot. Een martier rent achter de angel aan. Saeryn charged het objective en feat. Ze cast een ge-arcte blight bringer op de angel die de feralgeist automatisch dood. De prey scythean breekt beide pilaren. Ik cast tenacity op de non prey scythean en ren hem daarna de zone in. Ik ren een forsaken naar de tharn in de hoop dat ze vluchten maar hij haalt zijn check.

Circle 2 - 1 Legion

Circle turn 4:

De stalker activeert en slaat beide trackers bij de scythean dood. Hierna teleporteren de stenen hem uit de scytheans melee range. Megalith loopt wat, gebruikt zijn animus en cast curse of shadows op de scythean. Alle tharn schieten op de scythean maar krijgen hem niet dood. De pureblood gebruikt wraithbane en schiet hem net niet dood. Mohsar zelf sprayed en cast daarna een crevasse om hem te doden en mij fury te ontzien. Hij cast nog een pilaar om LOS te blocken.

Circle 3 - 2 Legion

Ik check LOS van de angel naar de pureblood en denk dat ik hem wel kan chargen. De striders activeren en schieten de wilder dood en doen nog wat schade op de pureblood. Saeryn loopt naar voren, cast respawn op de angel en tenacity. Hierna charged de angel de pureblood en blaast hem mijn zijn AP attack op. Ik koop nog een attack om de 2de unit stenen ook teleport te ontnemen. Ik gooi de gobbers naar voren en verstop mijn pray scythean er achter om de beurt er na megalith te kunnen slopen. Ik ren de shredder nog de zone in en geef mijn turn door.

Circle 3 - 3 Legion

Met een def 15 respawn angel in de zone waan ik me wel veilig. Helaas bleek niets minder waar.
Zijn trackers advancen en schieten mijn objective net niet stuk. De stalker cast lightning strike op Mohsar. Mohsar cast sands of fate en komt in melee range van het objective welke hij zonder al teveel moeite stuk slaat. Hierna sprint hij terug de zone in. Megalith gebruikt zijn animus en slaat met 2 klappen de shredder tot moes. De gorax doet primal op zichzelf en dubbelhanded throwed mijn respawn angel de zone uit. :(

Circle 5 - 4 Legion

Ontzettend toffe pot. De feralgeist zat me ontzettend dwars en heeft toch wel een grote rol gespeeld in het geheel. Ook gaaf om voor het eerst tegen Mohsar te spelen! Ik weet wel ongeveer wat hij doet maar met zoveel teleporterende zaken is het echt lastig om ranges in te schatten.

Ondertussen heb ik nog wat heen en weer geruild met solos en kom ik op de volgende lijst uit:

Saeryn
-Scythean
-Scythean
-Angelius
-Ravagore
-Shredder
Spell Martier
Spell Martier
Spell Martier
Swamp gobbers
Shepherd
Forsaken
Striders + ua

Toch een ravagore. Ik miste zijn gun toch wel erg en in een standoff zoals in deze pot is een krachtig ranged weapon wel welkom. Ook heb ik nu alle 3 de martiers meegenomen. Ze worden vrij snel gesniped dus meer is nooit erg.

kilvati

• Hero Member
  • ...
    • Forward Kommander
« Reactie #37 Gepost op: maart 22, 2013, 05:13:22 pm »

Ehhh, je mag geen modellen gooien die groter zijn dan jezelf.
“If you know the enemy and know yourself, you need not fear the result of a hundred battles. If you know yourself but not the enemy, for every victory gained you will also suffer a defeat. If you know neither the enemy nor yourself, you will succumb in every battle.”

― Sun Tzu, The Art of War

CallmeHK

• Hero Member
« Reactie #38 Gepost op: maart 22, 2013, 05:28:48 pm »

Sh*t op dat moment niet aan gedacht. Enfin, als ik zo naar de plaatjes kijk was een slam ook wel gelukt.

Weer iets dat ik nu niet meer vergeet.
« Laatste verandering: maart 22, 2013, 05:33:47 pm door CallmeHK »

aatje

• Sr. Member
« Reactie #39 Gepost op: maart 22, 2013, 07:52:28 pm »

Slam tegen een grotere base is alleen kd...?

raven guard

• Hero Member
  • Ride the Lightning !!!
« Reactie #40 Gepost op: maart 22, 2013, 07:55:20 pm »

Slam tegen een grotere base betekent dat de slamafstand wordt gehalveerd.

@Harm

Gave report, beetje jammer van dat foutje van de Circle speler.
Tegen wie speelde je eigenlijk?
"If you're worried about losing, just win."
Jason Flanzer

kilvati

• Hero Member
  • ...
    • Forward Kommander
« Reactie #41 Gepost op: maart 22, 2013, 08:03:56 pm »

En min 2 to hit
“If you know the enemy and know yourself, you need not fear the result of a hundred battles. If you know yourself but not the enemy, for every victory gained you will also suffer a defeat. If you know neither the enemy nor yourself, you will succumb in every battle.”

― Sun Tzu, The Art of War

CallmeHK

• Hero Member
« Reactie #42 Gepost op: maart 22, 2013, 08:05:20 pm »

Wat Casper zei.

Tegen 'Grapeshot Raisins'. Volgens mij uit de UK. Zag hem laatst Jamie P inmaken.

jass

• Hero Member
  • "A photo a day keeps the depression away!"
    • Lens Therapy
« Reactie #43 Gepost op: maart 22, 2013, 08:14:55 pm »

Zo zijn battlereports erg aangenaam om te lezen en dat via VASSAL moet ik ook maar eens uitproberen. Staat al tijden op de pc maar nooit wat mee gedaan.
Prioriteit 2014 2015
Uh, prioriteiten zijn er om veranderd aangepast te worden...
Momenteel: Bolt Action (US Marines)NEW, FNG2T, Warmachine (Cygnar), SAGA (Pagan rus), X-wing (Imperial), Dead Man's Hand

Deacis

• Hero Member
« Reactie #44 Gepost op: maart 22, 2013, 09:47:39 pm »

Zeker leuk om te lezen!
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 17