GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Welkom op GWHobby.net, hét Gaming & Warfare forum van Nederland en België.

Pagina's: [1] 2

Auteur Topic: Beast Out!  (gelezen 7259 keer)

Kievien

• Hero Member
Beast Out!
« Gepost op: januari 21, 2013, 12:05:20 am »

Zo, na Hardcore Rotterdam zit er voor mij n jaartje op waarin ik voornamelijk Skorne heb gespeeld (en dan met name Supreme Aptimus Zaal, Lord Assassin Morghoul en Tyrant Xerxis). Het word dus tijd voor wat nieuws. Mooi momentje om wat verf op al die Circle modellen te slappen die hier rond liggen. Voorlopig wil ik me even richten op 2 casters die het vrij aardig samen kunnen doen in 2-list Steam Roller toernooien. Mijn oog is gevallen op Kromac the Ravenous en Cassius the Oathkeeper en wel met de volgende lijsten :

Citaat
Kromac the Ravenous
+ Ghetorix
+ Warpwolf Stalker
+ Pureblood
+ Gorax
+ Druid Wilder
Shifting Stones
+ Stone Keeper
Tharn Bloodtrackers
+ Nuala the Huntress
Swamp Gobbers Bellows Crew
Lord of the Feast

Citaat
Cassius the Oathkeeper
+ Wurmwood, Tree of Fate
+ Megalith
+ Woldwrath
Shifting Stones
+ Stone Keeper
Shifting Stones
Druid + Woldstalkers
Druids of Orboros
+ Druid Overseer
2 x Gallows Grove
2 x Blackclad Wayfarer

Iemand commentaar op de lijsten zoals ze nu zijn? :)

Grtz. Kiev
« Laatste verandering: mei 04, 2013, 11:48:23 pm door Kievien »

Ahknas

• Hero Member
Re: Beast Out!
« Reactie #1 Gepost op: januari 22, 2013, 02:10:37 pm »

Lijken me erg leuke lijsten.

Stel dit zijn je 2 lijsten en je tegenstander heeft een standaard ironfleshed kayazy/wg leger voor je klaar staan. Welke van de 2 lijsten is daar het best geschikt voor? Cassius? en tegen hoge armor?

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #2 Gepost op: januari 22, 2013, 04:03:23 pm »

Cassius heb ik zelf nog (geen) ervaring mee, maar Kromac ziet er goed uit. Enige waar ik over zou twijfelen, zijn de Gobbers. Zou ik dan een Gallows Grove voor nemen, maar dat is mijn mening.  :)
Yeah, what I've felt, what I've known
Sick and tired, I stand alone
Could you be there
'Cause I'm the one who waits for you
Or are you unforgiven too?

raven guard

• Hero Member
  • Ride the Lightning !!!
« Reactie #3 Gepost op: januari 22, 2013, 11:32:01 pm »

De Kromac lijst ziet er goed uit.
Mijn 50 punten lijst lijkt er erg op. Ik heb alleen een Pureblood ipv de Feral en geen Lord of the Feast maar 2 Gallows Groves en een tweede set Shifting Stones.
Keuze tussen een Feral of een Pureblood is denk ik vooral persoonlijk. Ik neem een Pureblood vanwege zijn animus en de 10" Spray.
Gallows Groves zijn ook handig met Kromac omdat ze tough negeren binnen hun CMD, zo kun je garanderen dat je terug kan Sprinten. Dit is nogal belangrijk want met Sprint en Warpath houdt Kromac zijn beesten in leven. Verder kan je ze ook nog gebruiken als Arcnodes als je tijdens je feat een paar keer Rift cast om irritante high DEF low ARM infantry op te blazen.
De tweede unit Shifting Stones helpen gigantisch in de beweeglijkheid van Circle. Dubbel teleporteren in combinatie met Warpath zorgt voor onvoorspelbare threat ranges.

Over de Cassius lijst kan ik niet veel zeggen, omdat ik Cassius maar 1 keer gespeeld heb.
Wat ik wel mis, zijn makkelijke Hellmouth targets. Een tweede unit Shifting Stones zou daarbij kunnen helpen.
Ook ben ik niet echt fan van minimale units. Bij Wolfriders kan het nog wel, want dan krijgen ze meer de rol van solo en support jagers. Maar Warpborne hebben toch een volledige unit nodig om als roadblock te dienen. ARM 16/18 in melee gaat toch behoorlijk snel kapot. Je kan misschien ook nog een Gorax overwegen, zodat je tegen Armourlijsten extra hard kan uithalen in combinatie met Curse of Shadows.
"If you're worried about losing, just win."
Jason Flanzer

Kievien

• Hero Member
« Reactie #4 Gepost op: mei 04, 2013, 11:50:02 pm »

Cassiuslijst is volledig omgegooid.
Heb vandaag ook twee potten gespeeld met Kromac vs Kaelyssa en Saeryn. Reports volgen nog morgenochtend.
Iemand ondertussen commentaar op de aangepaste Cassiuslijst?

Grtz. Kiev

Kievien

• Hero Member
« Reactie #5 Gepost op: mei 05, 2013, 11:41:38 am »

Kromac vs. Kaelyssa

Deployment. Ik kies zelf voor de eerste beurt.

Deze foto geeft de situatie na mijn beurt 1. Het meeste heeft geadvancet, gerunt of geshift. Kromac is een gobbercloud in geadvancet en heeft een aantal spells op het bord geslingerd. Wild Aggression op de Pureblood (don't even ask), Warpath en Inviable Resolve op Ghetorix. De bloodtrackers zijn heel voorzichtig geadvancet om zo casualties door de Mage Hunter Strike Force te voorkomen.

Een beurt later heeft tom zijn leger ook in positie geplaatst. Kaelyssa geeft zichzelf Phantom Hunter en maakt een van mijn Shifting Stones dood met een Arkantrik Bolt via de Arc Node van een Phoenix.

Tijdens mijn beurt vallen de Bloodtrackers de Mage Hunter Strike Force aan en de gepreyde Mage Hunter Asssassin aan, maar missen hun attacks. Kromac heeft aan het begin van de beurt Inviable Resolve en Warpath geupkeept. Hij legt Wild Agression deze beurt op de Stalker. De Pureblood sprayt en killt alleen 2 sentinels. Hierdoor kan de Stalker Warpath gebruiken en een aantal Mage Hunter Strike Force killen onder de effecten van Lightning Strike. De Pureblood beweegt achteruit door Warpath, De Stalker door middel van Sprint. Tot slot teleporteren de overgebleven Shifting Stones naar posities waar ze irritant kunnen zijn.

Tom upkeept Phantom Hunter en killt met Vengeance 3 Bloodtrackers. Allocate 2 focus aan de Banshee en 1 aan de Phoenix.
De Banshee doet een poging de Stalker te Knockdownen via range, maar mist. Vervolgens chargen een aantal Sentinels en de Fane Knight de Stalker om hem in het stof te laten bijten. De phoenix advancet en killt geloof ik nog wat trackers. Rest van zijn leger valt hier en daar wat aan.

Mijn beurt 3. Ik upkeep alles, behalve WIld Agression gezien de Stalker er niet meer is. Kromac deelt Prmal uit aan zowel Ghetorix als de Gorax, dan feat hij om weer op 3 Fury te zitten en voor de increased Armor, omdat ik wel een aantal petsen verwacht. De Stone Keeper gebruikt zijn AOE om wat modellen uit Gheto's chargelane te verwijderen. De Pureblood sprayt en cleart nog wat meer. Ghetorix Warpath dichterbij de Banshee. De Trackers killen ook wat modellen en Warpathen de Gorax dichterbij de Phoenix. Ghetorix trekt de Banshee uit elkaar. De Gorax doet een beetje schade op de Phoenix.

Tom upkeept weer hetzelfde en besluit te assassinaten. Eerst trekt hij de Phoenix terug als bescherming voor Kaelyssa en geeft de Gorax een ander frenzy target. Vervolgens schiet hij een paar lichte schoten in Kromac met Mage Hunters. Deze transfert Kromac weg tot hij nog maar 1 fury over heeft. Kaelyssa probeert het dan zelf, maar wonder boven wonder overleeft Kromac 3 schoten. Dan probeert de Mage Hunter Assassin het, maar mist. Tot slot rent Tom zijn Fane Knight in melee om Kromac zo enigszins op zn plaats te houden. (Kaelyssa staat overigens niet op de foto, omdat ze achter de Phoenix schuil gaat.

Met veel geluk mag ik dan toch beginnen aan mijn beurt 4. De Gorax moet frenzien door Primal en killt hiermee een Arcanist. Frenzy regels zeggen dat het warbeast immediatly activate en dit betekent dat de frenzy kill dus Warpath triggert. Ghetorix Warpath 3 inch richting Kaelyssa en frenzied dan zelf ook door Primal. Hij laat haar op 1 HP staan. Vervolgens activeert Kromac zelf, neemt een free strike van de Fane Knight die hij transfert naar de Pureblood en cast dan een Rift op de Phoenix. Hij raakt en de blast damage word geboost om Kaelyssa op deze manier te grazen te nemen.

Al met al weer een aantal leermomenten gehad, maar moet zeggen dat de winst eigenlijk niet verdiend was. Kromac had gemiddeld genomen deze assasination niet moeten overleven.

Kievien

• Hero Member
« Reactie #6 Gepost op: mei 05, 2013, 12:27:32 pm »

Kromac vs. Saeryn

Ik neem de eerste beurt. Deploy ongeveer hetzelfde als vorige pot. Legion deployment is te vinden in bovenstaande foto.

Mijn beurt 1 is vrij standaard. Bloodtrackers rukken vrij aggresief op. Kromac plaatst Warpath, Inviable Resolve op Ghetorix en Wild Aggresion op de Stalker.

Harm's eerste beurt is een stuk actiever. De Deathstalkers leggen samen 3 Bloodtrackers om. De Angeluis charget en killet er nog 1. De Scytheans rennen. Seryn legt een Respawn op een van beide Angelius en slingert wat Tenacity rond. Forsaken trekt een beetje overtollige fury weg en de rest positioneert.

Ik upkeep vervolgens alles. De trackers doen 5 schade op een gepreyde Totem Hunter en reformen dan terug de zone in. De Lord of the Feast raaft een Scythean en kan daardoor de Totem Hunter en een Spell Martyr dood meppen. De Trackers kiezen een Death Stalker als nieuwe prey. Kromac cast Wraithbane op de Pureblood en advancet. De Stalker advancet ook. De Shifting Stones teleporteren de Pureblood, hij sprayt een Death Stalker, Saeryn en een Angelius en Warpath een beetje terug. De Death Stalker sterft, 2 damageop de Angelius en Saeryn blijft ongedeerd.

Van Harm's beurt heb ik helaas geen foto. Hij upkeept Respawn. Een Shredder gaat Rabid en vreet de Lord of the Feast op. De overgebleven Deathstalker mist zijn schot op de Bloodtrackers. Saeryn cast Breath Stealer op de Pureblood en Tenacity op zichzelf. De Scythean maait vervolgens samen met een Angelius de Pureblood om. De Forsakens ruimen overtollige Fury weer op.

Op dit moment schakel ik over op aggresieve modus. Ik upkeep alles en activeer Kromac als eerste. Hij advancet naar voren en cast Sprint op de Stalker. Daarna doet de Wilder hetzelfde op Ghetorix. De overgebleven Bloodtrackers killen hun gepreyde Death Stalker en triggeren daarmee een Warpath voor Ghetorix. Ghetorix kan nu de Scythean chargen en rukt deze uit elkaar, geeft daarmee de Stalker een Warpath move en Sprint daarna weg. De Stalker charget de andere Scythean en killt deze ook om daarna ook terug te trekken door middel van Sprint. Tot slot teleporteren de stenen Kromac naar een iets veiligere locatie en scoor ik mijn eerste CP.

Harm reageert door de druk op de ketel te zetten. Weer upkeept hij Respawn. Om te beginnen veroorzaakt een Shredder een CMD check bij de laatste paar Trackers, die ze falen. Saeryn popt haar feat, Breath Stealert Ghetorix en Tenacitied de Angelius. De eerste Angelius besluit Ghetorix te Armour Piercen, maar gelukkig helpen Unyielding en Inviable Resolve om de schade beperkt te houden. Ghetorix loopt in totaal maar 10 schade op.  De andere Angelius mist een paar van zijn attacks en doet de Stalker 11 damage en schakelt daarmee zijn mind uit. Ik zit echter nu met het probleem dat ik niet kan retaliaten.

Tijdens mijn beurt upkeep ik. Ghetorix faalt zn Frenzy check. Ik kan de Angelius niet targeten en dus maait Ghetorix een van de Trackers om en blijft Nuala alleen over. Zij ralliet overigens wel. Ik besluit de Gorax en Stalker zo te advancen dat de Angelius wel op zn plaats zal worden gehouden en teleporteer Kromac weer naar een beter plekje voordat ik mn beurt doorgeef.

Harms beurt begint ook met een ongelukkige frenzy. Zijn shredder charget de Angelius en knockt zn Spirit uit. Harm stuurt beide Forsakens naar voren en laat ze hun truukje doen. Nuala bezwijkt eraan, de Gorax loopt 6 schade op. De Angelius in combat met Ghetorix mist zn Armour Piercing en besluit daarna Ghetorix te repulsen. De andere Angelius slaagt erin de Stalker te doden en nog eens 6 damage op de Gorax te doen, die wonder boven wonder nog steeds al z'n aspects intact heeft.

Beurt 5, vanaf nu beurt der Epische Gobbers te noemen. Kromac gaat in Beast Form en cast Ornery op zichzelf, Primal op Ghetorix. (Bij nader inzien was dit misschien niet nodig geweest). De Wilder primalt de Gorax. Ghetorix killed de Angelius en de Forsaken ernaast. Harm respawnet de Angelius buiten zijn bereik. Vervolgens chargen mijn Gobbers de gerespawnede Angelius (niet met de intentie hem te killen, maar gewoon omdat deze met back strike, makkelijker te raken zouden zijn door de Stone Keeper dan de Angelius zelf waar ie nu stond, namelijk tiptoe in een cloud). De eerste Gobber heeft een 11 nodig om te raken en hit. Vervolgens gooit ie ook gewoon de benodigde schade (14+) om hem te doden. De Stone Keeper doet vervolgens nog 5 schade op een Shredder en killt de Forsaken. Door deze gebeurtenissen zitten we nu in een soort patstelling waar we we onderling steeds kleine steekjes uitwisselen, waardoor uiteindelijk over 5 beurten de stand 1:2 in Control Points is en de enige overgebleven modellen 3 Shifting Stones, Kromac en Saeryn zijn.

Dit is mijn beurt 10. Kromac begint zijn beurt in human form. Cast bestial en Inviable Resolve, feat dan (op dit punt word de foto genomen) en advancet de zone in. De Stones teleporteren mee. CP's : 3:2 aan het eind van deze beurt.

Saeryn valt me vervolgens aan. Door het hele gebeuren kan ze maar snijden tot 5 fury, omdat ze al beurten lang moet snijden om iets te kunnen doen. Ze charget en doet 1 damage op Kromac. Aan het eind van de beurt win ik op Control, hoewel ik wel moet zeggen dat ik dr op dit punt echt wel liever had gemept.
« Laatste verandering: mei 05, 2013, 12:59:13 pm door Kievien »

raven guard

• Hero Member
  • Ride the Lightning !!!
« Reactie #7 Gepost op: mei 05, 2013, 01:26:04 pm »

Coole reports!

Even wat tips van mijn kant.
In de pot tegen Kaelyssa staat de Shifting Stone te ver naar voren.
Wat ik meestal doe is dat ik een driehoek maak met de punt naar achteren met de unit die de UA heeft en dan de unit die geen UA heeft die gaan dan in een lijn.
Een tweede unit Shifting Stones erbij halen is trouwens wel een goed idee. Twee units Shifting Stones zijn meer dan tweemaal zo goed dan een unit Shifting Stones.

En dan nog even over de Prey van de Bloodtrackers. Je kan beter een unit preyen die wel naar voren moet komen of in ieder geval op de frontlinie opereert. Dus dat is dat geval de Strike Force.
Wat Tom had kunnen doen is de Mage Hunter Assassin naar achteren kunnen rennen en daar houden, zodat je eigenlijk het hele spel zonder Prey bonus speelt.
"If you're worried about losing, just win."
Jason Flanzer

Kievien

• Hero Member
« Reactie #8 Gepost op: mei 06, 2013, 01:32:35 am »

Thanks voor de tips. Tweede unit Stones komen er binnenkort aan :)
Wat betreft de Prey, zo had k er nog niet over gedacht. Heb je overigens n bepaalde reden  jouw 2de setje Stones in een lijn voort te bewegen?

Grtz Kiev

CallmeHK

• Hero Member
« Reactie #9 Gepost op: mei 06, 2013, 08:13:43 am »

Was een interessante pot. Ik dacht niet dat warpath zou triggeren de beurt dat je mijn 2 scytheans kon pakken popte daarom geen feat. Goed gezien dus. :p
Daarna was het idd berg afwaarts.  Zeker als gobbers een angelius dood kunnen chargen.

Rematch! ;)

Kievien

• Hero Member
« Reactie #10 Gepost op: mei 06, 2013, 09:01:47 am »

Rematch! ;)

Dat zeker. Ben echt blij dat ik nu weer op zaterdagen kan gamen. Voelde echt weer ns goed om meer dan 1 pot op n dag te spelen zonder dat t n toernooi was.

Ga ook proberen deze week nog ns ff n pot Vassal te spelen, maar kwam er gister achter dat ik blijkbaar nog n update mis. Eerst dat weer ff ritselen.

Kievien

• Hero Member
« Reactie #11 Gepost op: juli 15, 2014, 02:54:01 pm »

Okay, na een lange tijd (volgens gwhobby langer dan 120 dagen :P) niks van mijn kant ben ik dan toch weer terug en ook hard weer aan t oefenen. Ik heb nu een aantal potten weer gespeeld (real life en VASSAL) en ga me toch maar weer in dit topic open stellen voor kritiek.

Allereerst even de lijsten die ik op het moment test, als zijnde een setje voor een 3 list format.

eKreuger             pMorvahna                   Cassius & Wurmwood
+ Ghetorix          + Woldwarden                 + Warpwolf Stalker
+ Warpwolf Stalker  + Warpwolf Stalker           + Warpwolf Stalker
+ Megalith          + Gorax                      + Gorax
+ Gorax             Gatorman Bokor + Shamblers   + Druid Wilder
Druids of Orboros   Gatorman Witch Doctor        Gallows Grove x2
+ Overseer          Tharn Bloodtrackers          Tharn Bloodweavers
Shifting Stones     + Nuala                      Farrow Bonegrinders min
+ Stone Keeper      Shifting Stones              Farrow Slaughterhousers
Shifting Stones     + Stone Keeper               Shifting Stones
Gallows Grove       Skinwalkers                  + Stone Keeper
Victor Pendrake     + Alpha                      Shifting Stones
Blackclad Wayfarer                               Cylena Raefyll & Nyss Hunters max

In een 2 list format zou ik Cassius laten vallen. Mijn vraag hierbij is of er kritiek te geven is op de enkele lijsten en of er eventuele gaten in de matchups zitten. Ik heb persoonlijk het gevoel dat ik het vrij aardig dicht heb zo, maar ik kan natuurlijk altijd wat missen. Battle reps volgens zodra ik door heb hoe ik in vassal mn logfile fatsoendelijk krijg opgeslagen.

Grtz. Kiev

rob

• Hero Member
« Reactie #12 Gepost op: juli 15, 2014, 07:38:07 pm »

Misschien een idee om iets in de cassius lijst te stoppen zoals de swampgobbers?
Geeft je meer verschuil opties met prowl buiten alleen de feat.
Nuttig voor de stalkers en wurmwood want die is wel redelijk gevoelig voor shooting.

Kievien

• Hero Member
« Reactie #13 Gepost op: juli 15, 2014, 10:53:06 pm »

Was ik ook over aan het denken, maar de enige mogelijkheid die k zie om te zorgen dat ik die erin krijg is of n stalker downgraden naar n feral (wat ik niet zie zitten, omdat ie geen Pathinder heeft en vanwege zn gebrek aan Reach) of n Grove droppen. Nou denk ik dat die Gobbers wel beter zijn, maar t s zo verdomde fijn om 2 arcnodes te hebben haha. Zal mijn persoonlijkheid wel zijn die niet zo veel geef om veiligheid (en ook mede de reden dat ik vaak verlies. Ik denk dat ik gewoon even t verschil moet playtesten.

Grt. Kevin

rob

• Hero Member
« Reactie #14 Gepost op: juli 16, 2014, 08:43:13 am »

Andere optie zou kunnen zijn de boneginders te droppen. Ze geven +2 range aan je spells maar heb je die persé nodig met 2 arcnodes?
De animus van een dode recasten is ook niet super belangrijk denk ik want je hebt al 2 stalkers dus sprint zul je niet snel verliezen en als ze dood zijn heb je geen echt nuttige sprint targets meer. De Gorax zijn animus zou je ook niet snel verliezen als het goed is want dat is geen frontline warbeast.
Wat je dan met die overige punt moet weet ik ook niet.
Pagina's: [1] 2