GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Uw advertentie op GWHobby.net? Vraag naar de voorwaarden.

Pagina's: 1 [2]

Auteur Topic: Beast Out!  (gelezen 7108 keer)

Kievien

• Hero Member
Re: Beast Out!
« Reactie #15 Gepost op: december 06, 2014, 01:33:27 pm »

Goed,

Even een thread-necrotje hierzo. Na een lange tijd toch maar weer eens aan de slag. Gezien ik mijn tas nog een tijdje niet terug ga zien biedt dit de mogelijkheid een aantal dingen die ik normaal niet zou proberen te testen. Ik ben op het moment qua fysieke modellen een beetje gebonden aan spul dat ik niet heel vaak speel. Verder moet ik eigenlijk gewoon weer gaan spelen en ga ik dus ook weer aan de slag met Vassal. Het plan is om minstens 1 x per week te gamen.

Gisteravond dus een eerste uitsapje weer naar de Gameforce in Eindhoven gemaakt. De lijst die getest zou gaan worden :
Mohsar
- Gorax
- Argus Moonhound
- Warpwolf Stalker
- Riphorn Satyr
Stoneward + Woldstalkers x2
max Reeves of Orboros
Gallows Grove
Shifting Stones
Shifting Stones + Stonekeeper
Victor Pendrake

Ik speelde tegen Niek (met Skorne):
Hexeris2
- Basilisk Drake x4
max Venator Slingers
max Venator Reivers + UA
max Preatorian Keltari
Hakaar the Destroyer
Ancestral Guardian x3
Extoller Soulward x2

Niek kiest kant, en ik kies ervoor om als tweede te gaan. (Bij nader inzien wellicht slimmer geweest als eerste te gaan, maar ik had er niet op gerekend dat de lijst zo snel in mn face zou zitten).

Turn 1, Skorne
Niek deployt van links naar rechts : Slingers, Drake, Hakaar, Extoller, Ancestral, Drake, Ancestral, Hexeris, Keltari, Ancestral, Drake, Extoller, Drake, Reivers. Niek rent de units behoorlijk aggressief naar voren. Het centrum van Keltari iets meer dan de flanken. De Drakes verdelen zich tussen de units in Hexeris kiest voor een centrale positie. De standbeelden maken de achterste linies op met hun eenogige kameraden.

Turn 1, Circle
Ik heb nu in de gaten dat ik mezelf in de positie heb gezet dat ik nu te dealen heb met n hele hoop boze Skorne die op mijn tafelhelft staan. Niek heeft de units zo gepositioneerd dat mijn shooting makkelijk op de Keltari kan schieten, maar die zijn onder de invloed van Ashen Veil en op een heuvel zeer lastig neer te halen. De flanken die wat terug staan zijn veel lastiger te beschieten, maar wel haalbaar. Hier en daar schiet ik wat Slingers en kgeloof een enkele Reiver neer. Mohsar zelf kan door zn eyeless sight met n Crevasse 3 Keltari opruimen en beperkt zo het aantal Keltari dat bij mijn linies gaat komen.

Turn 2, Skorne
Niek besluit zijn beurt met Hexeris te beginnen. Hij cast via zijn gebonde Krea (op de voor mij linkerflank) Ashes to Ashes op een woldstalker en rolt een 6 voor het aantal additional hits. (Oh jee) Totale aantal casualties : 2 (Pfiew). Vervolgens knallen de Slingers en de Drakes beide units op 4 modellen na helemaal kapot! (Te vroeg gejuicht). In het centrum chargeren 3 Keltari mn Gorax en een steen van mn Stone Keeper unit. De gorax loopt een beetje schade op en de steen sterft (met wat hulp van een spray van een Drake). De rest positioneert zich er achter. De Reivers schieten op mijn Reeves en killen er 2.

Turn 2, Circle
Gezien het feit dat Hexeris na deze beurt maar 1 fury heeft en 3 van zn 4 Drakes op 2 of 3 fury zitten besluit ik dat dit mijn feat beurt gaat worden. Ik clear de Keltari in het midden met mn Gorax en gebruik de Stalker om er vanuit het bos nog een paar weg te meppen. Mohsar advancet naar een positie waar ik al zijn warbeasts en HExeris in mijn feat heb. Gevolg : Hexeris mag niet leachen, niet door modellen in mn CTRL channelen en er mag niet van de beasts geleached worden. VErder ruimt hij hier en daar wat modellen op met zn spray en cast hij 2 Pillars om de Stalker te beschermen. De Riphorn positioneert zich zodat hij eventueel de beurt erna geteleporteerd kan worden. Op de rechterflank halen de Reeves een volledige stunt uit door met aiming bonus bijna de volledige waterfall eruit te pompen en zo de Reivers tot op 3 man te reduceren. Op de linkerflank gaat het een stuk minder en doen de overgebleven woldstalkers niet veel buiten wat damage op de Drake daar leggen en wat slingers doodschieten met hulp van Mark Target van de Moonhound. De Moonhound cast overigens Hound op Hakaar.

Turn 3, Skorne
Niek's Drakes frenzien allemaal op 1 na. Hakaar's Righteous Vengeance move zorgt ervoor dat de Hound wat meer naar het midden  kan bewegen en zo de Drake z'n frenzy kan vermijden. Niek kan zn leger nu niet ondersteunen omdat hij de fury niet heeft om zn spells te upkeepen en veroorzaakt minimale casualties. Hij feat echter wel om MIJN fury van mn Warbeasts te stelen en besluit offensive spells ermee te casten. Dit gaat helaas niet door mijn feat (zn enige targets zijn ebschikbaar via een channel door de Drake). Ik kom er dus vrij goed mee weg buiten het feit dat n Ancestral mijn Moonhound tot op 1 box sloopt en Hakaar mijn Stalker toch te grazen neemt.

Turn 3, Circle
The onslaught continues op de rechterflank. De Reeves maaien de overige Reivers neer. Nu staat er in principe alleen nog een Ancestral Guardian en wat Drakes. Mijn linkerflank is vrijwel verloren (Niek heeft al 1CP gescoord hier en gaat deze beurt zeker weten nog een punt scoren) en ik besluit dus ook interference te spelen. Ik positioneer mijn Moonhound om Mohsar te beschermen, nadat Mohsar Curse of Shadows op de Ancestral Guardian die hem engaget legt om free Strikes te voorkomen en daarna weg Sands of Fate naar de rechterflank bij de Reeves. Tot slot cast hij Hound op de Ancestral, omdat de enige melee threat is aan deze kant. Vervolgens teleporteer ik de Riphorn tegen zowel de Guardian als Hakaar aan en sloop Hakaar, maar laat de Ancestral op 1 box staan. De Gorax valt de Drake aan op de flank en doet hetzelfde. 1 box... 

Turn 4, Skorne
Basically... Death by Drake :( Een Drake Spray, n Hellfire en nog een Drake Spray later is Mohsar niet alleen blind en oud, maar ook dood.

W/L Mohsar :
0/1
Pagina's: 1 [2]