GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby sluit binnenkort. De komende weken zullen de subfora verdwijnen.

Pagina's: [1] 2 3

Auteur Topic: World Eaters Blog: Spawn x2  (gelezen 6020 keer)

Demon Hunter

• Sr. Member
World Eaters Blog: Spawn x2
« Gepost op: mei 10, 2013, 10:00:36 am »

Zo, na 5 jaar niks geschilderd te hebben heb ik deze week de (air)brush weer opgepakt! Het begon de laatste tijd weer te kriebelen om te gaan schilderen. Vanwege een reis naar Zuid-Afrika had ik een prepaid creditcard waar ik vanaf moest(als toerist krijg je de BTW terug daar). Een bestelling bij ForgeWorld later en op was ie ;D Door tutorials als deze en deze raakte ik geïnspireerd om zoveel mogelijk met een airbrush te werken. Bij een fijne zaak in Maarssen heb ik mijn oude siphon(onderzijde gevoed) airbrush ingeruild voor een gravity feed(bovenaf gevoed, veel zuiniger met verf) en compressor. De Lord is voor 80% met de airbrush gedaan. Beviel heel goed en werkte snel. De Lord is vooral een test mini en zal gebruikt worden voor kleine potjes 40k, ik heb nu goed de airbrush kunnen testen en weet nu beter hoeveel psi ik moet gebruiken.

Khorne-Lord-Front by JeroenDiks1987, on Flickr

Khorne-Lord-Side copy by JeroenDiks1987, on Flickr

Khorne-Lord-Back by JeroenDiks1987, on Flickr

*edit* Foto's aangepast
« Laatste verandering: april 29, 2014, 03:00:33 pm door Demon Hunter »

mister youp

• Hero Member
Re: World Eaters Blog: Khorne Lord
« Reactie #1 Gepost op: mei 10, 2013, 11:58:29 am »

Scherptediepte is iets heel gaafs als je foto's maakt. Maar het is een beetje onhandig als je vraagt om mini's te beoordelen.

In ieder geval ziet het er vet uit!

Death Falcon

• Full Member
« Reactie #2 Gepost op: mei 12, 2013, 09:12:05 pm »

5 jaar niet geschilderd is niet te merken :o

Goed beoordelen gaat echter niet doordat de focus telkens maar op een bepaald punt ligt waardoor de rest een beetje wazig wordt. Zo zie ik een blauwgekleurde tong op de kneecap van de linker knie? Zelfs het bloed op de bijl, waar ik normaal absoluut geen fan van ben, vind ik erg mooi.

Keep Up The Good Work!

Malebolgia

• Elderlings
  • Hero Member
  • Join the OPC!
    • Paintoholic
« Reactie #3 Gepost op: mei 12, 2013, 09:47:21 pm »

He cool, tof om te zien dat je weer terug bent Jeroen 8). Lang niks van gezien! Gave comeback zo...vooral die cape is kickass zeg!
"That is not dead which can eternal lie,
And with strange aeons even death may die."

The Call of Cthulhu
H.P. Lovecraft

Demon Hunter

• Sr. Member
« Reactie #4 Gepost op: mei 12, 2013, 09:56:50 pm »

Thnx! Moet wel zeggen dat ik wat moeite heb met de details zoals ogen. De airbrush werkt super, maar wel goed dat ik deze test mini eerst heb gedaan, had veel last van gesputter, blijkbaar door een lage psi. Het FW Lord Zhufor model waar ik nu mee bezig bent, ziet er veel beter uit. En wat werkt de airbrush snel! Half uurtje complete  termie armour gedaan met 4 kleuren en nog geprimed ook.

Commentaar over de foto's klopt. Dat is het nadeel van een grote sensor op een DSLR. Met deze macro werkafstand zit de scherptediepte je in de weg. Doe ze morgen wel even opnieuw met een focusstack en toch maar een zwarte achtergrond.

*edit* Foto's aangepast en foto's van WIP Terminator Lord toegevoegd

WIP-Terminator-Front copy by JeroenDiks1987, on Flickr

WIP-Terminator-Back copy by JeroenDiks1987, on Flickr
« Laatste verandering: mei 13, 2013, 10:28:22 am door Demon Hunter »

tyr

• Full Member
« Reactie #5 Gepost op: mei 14, 2013, 03:07:44 pm »

Heel mooi én rijk rood als basis....k ben benieuwd wat er volgt!

Demon Hunter

• Sr. Member
« Reactie #6 Gepost op: mei 14, 2013, 06:29:20 pm »

En ook de Termi Lord af! :) Moet alleen nog even de foto's van de bijl en achterkant opnieuw doen.

Khorne-Terminator-Lord-Front by JeroenDiks1987, on Flickr

Khorne-Terminator-Lord-Right by JeroenDiks1987, on Flickr

Mo!

• Hero Member
« Reactie #7 Gepost op: mei 14, 2013, 07:28:03 pm »

Geweldig hoe dat rood je kamer in knalt!!! Goed gedaan man!

Malebolgia

• Elderlings
  • Hero Member
  • Join the OPC!
    • Paintoholic
« Reactie #8 Gepost op: mei 15, 2013, 09:34:44 am »

Strak hoor! Weer lekker knallend en goed contrast tussen de kleuren. Als je de ogen nog duidelijker kan krijgen (groen gloeiend moet al prima werken), dan is ie echt helemaal af.

Dan over je camera...met je DSLR kan je neem ik aan je f-waarde toch ook h-e-l-e-m-a-a-l opschroeven tot 30+? Als je dat doet, dan heb je perfecte scherptediepte voor miniaturen. Oké, heb je wel een statief nodig, maar dat is wel de moeite. Ik schiet tegenwoordig al mijn foto's op maximale f-waarde om alles scherp in beeld te krijgen.

The Call of Cthulhu
H.P. Lovecraft

Demon Hunter

• Sr. Member
« Reactie #9 Gepost op: mei 15, 2013, 05:48:50 pm »

Thnx! De ogen wacht ik nog even mee totdat ik hopelijk weer wat van mijn penseelcontrole terug heb. Die priemoogjes zijn echt klein! 2 pogingen gedaan, 2 keer in de airbrush cleaner beland om te strippen.

Over de fotografie. Je moet zeker niet zo ver afstoppen! Bij F16 treed al diffractie op, waarbij je scherpte achteruit holt en andere artifects aan het daglicht komen. Daarnaast zie je bij zo'n groot diafragma elk stofje op de sensor zitten. Ik wil ook de achtergrond zo onscherp mogelijk hebben, terwijl de mini helemaal scherp is. Bij een crop camera zou ik nooit verder gaan dan F11, max F16. Meestal is de sweetspot van een lens 1 tot 2 stops afgestopt van zijn max diafragma opening. Bij mijn 24-105mm is dat F5.6. Dan moet je dus meerdere foto's maken op verschillende focuspunten en die in elkaar poetsen in Photoshop. Deze techniek is een standaardtechniek voor macrofotografie en heel makkelijk uit te voeren in Photoshop. Het is trouwens niet het diafragma dat dicteert dat je een statief moet gebruiken, maar het is de sluitertijd die compenseert voor de minimale hoeveelheid licht die het afgeknepen diafragma door laat ;)

Khorne-Terminator-Lord-Axe by JeroenDiks1987, on Flickr

Khorne-Terminator-Lord-Back by JeroenDiks1987, on Flickr

Khorne-Terminator-Lord-Side by JeroenDiks1987, on Flickr
« Laatste verandering: mei 15, 2013, 08:29:09 pm door Demon Hunter »

templar

• Hero Member
Re: World Eaters Blog: Khorne Terminator Lord
« Reactie #10 Gepost op: mei 15, 2013, 07:34:02 pm »

Knappe paintjob en mooie foto's

Grtz

Templar
Deathguard: 65 battles, 39 gewonnen,12 verloren,14 draw.
Iron warriors en khorne binnenkort.

Malebolgia

• Elderlings
  • Hero Member
  • Join the OPC!
    • Paintoholic
Re: World Eaters Blog: Khorne Terminator Lord
« Reactie #11 Gepost op: mei 15, 2013, 08:34:55 pm »

Over de fotografie. Je moet zeker niet zo ver afstoppen! Bij F16 treed al diffractie op, waarbij je scherpte achteruit holt en andere artifects aan het daglicht komen. Daarnaast zie je bij zo'n groot diafragma elk stofje op de sensor zitten. Ik wil ook de achtergrond zo onscherp mogelijk hebben, terwijl de mini helemaal scherp is. Bij een crop camera zou ik nooit verder gaan dan F11, max F16. Meestal is de sweetspot van een lens 1 tot 2 stops afgestopt van zijn max diafragma opening. Bij mijn 24-105mm is dat F5.6. Dan moet je dus meerdere foto's maken op verschillende focuspunten en die in elkaar poetsen in Photoshop. Deze techniek is een standaardtechniek voor macrofotografie en heel makkelijk uit te voeren in Photoshop. Het is trouwens niet het diafragma dat dicteert dat je een statief moet gebruiken, maar het is de sluitertijd die compenseert voor de minimale hoeveelheid licht die het afgeknepen diafragma door laat ;)

Aha, handige info. Ik heb even op wiki bijgelezen en dat is wel handig om te weten. Ik heb lopen experimenteren en de f happetaa lekker omhoog gegooid...geeft wel ideale scherptediepte. Had geen artefacten of problemen gezien (op zich ook niet gek als je gaat verkleinen naar kleine plaatjes), maar zal binnenkort eens foto's maken op f8 en vergelijken.

The Call of Cthulhu
H.P. Lovecraft

Demon Hunter

• Sr. Member
Re: World Eaters Blog: 1/2 Berzerker Squad
« Reactie #12 Gepost op: mei 20, 2013, 01:13:23 pm »

Zo dit weekend begonnen aan mijn eerste Berzerker/CSM met MoK squad. De Forge World World Eaters bits zijn echt prachtig gedetailleerd en schilderen heerlijk weg! De Chosen uit de DV box passen er ook mooi tussen, maar zijn wel een stukje groter/bulkier dan standaard CSM's.

Khorne-Bezerker-Squad-Front by JeroenDiks1987, on Flickr

Khorne-Bezerker-Squad-Back by JeroenDiks1987, on Flickr

Khorne-Bezerker-Squad-Champ by JeroenDiks1987, on Flickr

Khorne-Bezerker-Squad-Melta by JeroenDiks1987, on Flickr
« Laatste verandering: mei 20, 2013, 01:38:28 pm door Demon Hunter »

Demon Hunter

• Sr. Member
Re: World Eaters Blog: Helbrute
« Reactie #13 Gepost op: mei 22, 2013, 09:38:06 pm »

En we knallen nog even door, Helbrute af! Werkt echt ongelofelijk snel, airbrush + oil wash!

Helbrute-Front by JeroenDiks1987, on Flickr

Helbrute-Side by JeroenDiks1987, on Flickr

Helbrute-Back by JeroenDiks1987, on Flickr

Helbrute-Side-2 by JeroenDiks1987, on Flickr

Helbrute-Melta by JeroenDiks1987, on Flickr

Malebolgia

• Elderlings
  • Hero Member
  • Join the OPC!
    • Paintoholic
Re: World Eaters Blog: Helbrute
« Reactie #14 Gepost op: mei 22, 2013, 09:49:43 pm »

Awesome weer. Dat rood is echt zo kinky gewoon...knalt als een malle. En een airbrush mag snel werken, het blijft nog steeds een hoop detailwerk dat je met een penseel moet doen. Dus chapeau!
Wel jammer van de kieren tussen de plastic delen. Volgende keer ff puttyen!

The Call of Cthulhu
H.P. Lovecraft
Pagina's: [1] 2 3