GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Uw advertentie op GWHobby.net? Vraag naar de voorwaarden.

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Online Schilderwedstrijd #1 - Craftsman (Stemmen)  (gelezen 4990 keer)

Malebolgia

• Moderator
  • Hero Member
  • Join the OPC!
    • Paintoholic
Online Schilderwedstrijd #1 - Craftsman (Stemmen)
« Gepost op: juli 10, 2013, 09:55:01 pm »

Er is weer flink gekwast en we hebben dus een flinke bult aan inzendingen. Ik denk dat de regels bekend zijn, maar hier nog even voor de duidelijkheid:

*Hieronder staan alle inzendingen van de Craftsman categorie.
*Elke deelnemer heeft maximaal twee inzendingen ingestuurd.
*Iedereen op GWhobby mag stemmen.
*Je mag maximaal drie stemmen uitbrengen; stem dus op de drie inzendingen die je het vetst vindt.
*Na een week sluit de poll en is bekend wat de top 3 is.
*De nummer 1 schuift de volgende keer door naar de Veterans!
*De top 3 wint leuke prijsjes...die volgen nog.

Without further ado...de inzendingen!

ivo - Dark Elf Cold One Knights

ivo - Protectore of Menoth Covenant

Melanie - Left 4 Dead 2 Spitter (zelf gesculpt & gepaint)

Melanie - Freehands op een pc kast

jass - Legion of Everblight Shepherd

jass - Cryx Gerlak Slaughterborne

Wouter - Infinity Ariadna

ibanezmark - Freebooter Tocatl

ibanezmark - Freebooter Queen of Shadows

Chameleon - Ogres

Chameleon - Tomb Kings

Demon Hunter - Khorne Terminator Sergeant

Demon Hunter - Khorne Lord on Juggernaut

Mr. To - Necron Scarab

Valkhyrus - Necromancer

horizon - Novamarines Strike Group

Korhain the 28th - Korhil

morbal - Romans
"That is not dead which can eternal lie,
And with strange aeons even death may die."

The Call of Cthulhu
H.P. Lovecraft

Mr. To

• Hero Member
    • Facebook
Re: Online Schilderwedstrijd #1 - Craftsman (Stemmen)
« Reactie #1 Gepost op: juli 11, 2013, 12:56:53 pm »

Echt erg mooi geschilderd allemaal! Ik voel dat mn kansen niet al te groot zijn maar wel erg leuk om in de lineup te staan. Nog gemotiveerder voor volgende keer :D
40K:
3000p Necrons 60% geschilderd
 640p Space wolves
 600p Orkseses

Dropzone Commander (Hawk Talon):
UCM
Scourge

Toernooien:
17/03/13 Tafelridder (Leiden) 1500p 9e/10 plaats
03/06/13 Tafelridder (Leiden) 1850p 14e/14 plaats
10/2013 Tafelridder (Leiden); Winnaar Combat Patrol

morbal

• Hero Member
  • het gesprek is niet hier maar daar-->
« Reactie #2 Gepost op: juli 13, 2013, 10:20:33 am »

Sory mal, dat ik niet meer geantwoord heb. Mijn inzending is 6mm voor de geintreseerden :) Veel deelnemers is altijd leuk!
Liefde is een schat aan herinneringen.
geschilderd: 601/ 300

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #3 Gepost op: juli 14, 2013, 01:04:05 pm »

Pfoe, hoog niveau, hoor.

Ik geef later nog wat uitgebreider commentaar, maar mijn handen doen wat zeer van het volleyballen (tja... personeelsdag...). Stemmen zijn in ieder geval vergeven.
Yeah, what I've felt, what I've known
Sick and tired, I stand alone
Could you be there
'Cause I'm the one who waits for you
Or are you unforgiven too?

goblin

• OPC jury
  • Hero Member
  • Bad things happen
« Reactie #4 Gepost op: juli 15, 2013, 10:59:53 am »

IVO1: Wauw, prachtige Cold Ones, de pastelkleuren doen het goed op deze figuren. Base is prachtig. Top! Misschien alleen nog het metaal wat verdunnen. Ow ja, stem!
IVO2: Mooi geschilderd, maar ik vind de felle kleuren in vergelijking met het vieze wit niet echt passen. Het contrast is voor mij te groot.
Melanie1: Jeetje wat een ranzig ding. Blech, goed gelukt dus. Jammer dat het een beetje glimt.
Melanie2: Is dit geschilderd of met de airbursh gedaan? Ik vind het prachtig. Stem!
Jass1: Huidskleur is vet. Hier en daar had het wel meer highlights mogen hebben.
Jass2: Tof gedaan. Ook het bloed ziet er prima uit. Jammer van de achtergrond (zwart/groen). Dit leidt een beetje af. Het metaal had wat meer smerigheid mogen krijgen.
Wouter: Eigen mini, tartan kan beter. Blade is wel tof.
Ibanezmark1: Lekker vies, past goed bij deze mini. Tof dat felle groen.
Ibanezmark2: Prachtige mini. De Goblin met alle dieptes in het groen is goed gedaan. Jeetje daar ben wel jaloers op. De jurk had nog wat meer diepte kunnen krijgen.
Chameleon1: Huid is echt tof, jammer genoeg zijn de foto's iets onduidelijk, maar dat kan ook komen, omdat ogres onduidelijk zijn.
Chameleon2: Geinige dingen. Leuk dat het echt lijkt alsof ze door de grond gaan. Het rood en blauw had wat meer diepte mogen krijgen.
Rest komt nog...
Demon Hunter1: Goed vies en veel contrast met de base. Helaas zijn GW Chaos modellen een tikje ondefinieerbaar.
Demon Hunter2: Zie boven + stoere OSL op de ogen.
Mr.To: Toffe base en geinig die IG troeper erbij. Combi roze en metaal is tof. Wat meer kleurverschillen op de base was fijn geweest.
Valk: OSL is tof, jammer genoeg is het bruin en rood wat minder knallend.
Horizon: Contrast tussen wit en blauw is goed. Veel details op kleine mini's. Bases cool. Stem.
Korhain: Paars en goud is tof. Probeer nog een zwart randje bij de ogen te doen. Nu kijkt hij nog te verbaasd.
Morbal: Jeetje wat is dit tof. Welk spel is dit? Echt een tof leger. Helaas is het zo klein dat ik weinig over de paintjob kan zeggen, bijna een stem.
« Laatste verandering: juli 15, 2013, 08:06:04 pm door goblin »

Melanie

• Newbie
  • *
« Reactie #5 Gepost op: juli 15, 2013, 05:24:34 pm »

hey goblin,
het is helemaal met de hand geschildert. puur en alleen met penseeltjes en warhammerverf =)
heb nog nooit in mijn leven een airbrush vastgehad

goblin

• OPC jury
  • Hero Member
  • Bad things happen
« Reactie #6 Gepost op: juli 15, 2013, 08:06:19 pm »

Petje af!

morbal

• Hero Member
  • het gesprek is niet hier maar daar-->
« Reactie #7 Gepost op: juli 16, 2013, 10:46:58 am »

Dit is 6mm baccus, op bases voor polemos ( bassus spelsysteem) Ik gebruik die ook voor hail ceasar of warmaster ancients. In het spel telt dat ook maar voor een eenheid + commanders.  Dankzij de kleine schaal staat e wel een echt leger op tafel als je alles geschildert krijgt.
Liefde is een schat aan herinneringen.
geschilderd: 601/ 300

Chameleon

• Full Member
« Reactie #8 Gepost op: juli 16, 2013, 12:00:23 pm »

Chameleon1: Huid is echt tof, jammer genoeg zijn de foto's iets onduidelijk, maar dat kan ook komen, omdat ogres onduidelijk zijn.
Chameleon2: Geinige dingen. Leuk dat het echt lijkt alsof ze door de grond gaan. Het rood en blauw had wat meer diepte mogen krijgen.

1: Jah je hebt gelijk de foto's zijn idd onduidelijk. Sindsdien heb ik een betere setup voor foto's voor toekomstige deelnames :)

2: Van het rood snap ik maar het blauw heb ik echt mijn best op gedaan :)

Malebolgia

• Moderator
  • Hero Member
  • Join the OPC!
    • Paintoholic
« Reactie #9 Gepost op: juli 17, 2013, 09:31:06 am »

Zo, op de valreep ook nog even feedback geven:

Ivo - Cold Ones
Had ze natuurlijk in het eggie ook al gezien (de foto's zijn bij mij thuis gemaakt) en vind ze te gek. Erg stoer kleurenschema, strak geschilderd en super basing. Het enige dat ik mis is een freehand op de banner. Die is me wat te saai.

Ivo - Covenant
Wederom strak geschilderd, vooral de freehands in het boek zijn te gek. Maakt hem echt af. De kleuren werken ook als een trein. Vind wel dat je schilderstijl minder goed past bij deze lichte kleuren. Je hebt vrij weinig black-/darklining en dat zie je wel bij deze kleuren. Vooral waar het rood/groen/blauw tegen de botkleur aan zit. Het is netjes geschilderd, maar het oogt wat minder mooi op die manier. Ik denk dat wat duidelijke blacklining wel goed zou zijn. Daarnaast zou ik wat meer contrast in de huidskleur stoppen...de basecoat en highlight zitten nu zo dicht bij elkaar. Vooral bij de handjes lijkt het dan wat vlakjes.

Melanie - Spitter
Geweldige sculpt...en ze lijkt ook enorm goed. Ik heb altijd een bloedhekel aan spitters in L4D2, ook deze dame geeft me de rillingen. Top dus. Denk dat het sculptwerk van de fijnere delen (hemdbandjes en de string bijvoorbeeld) wat fijner kunnen, die zijn nu wat aan de dikke kant.
Het schilderwerk is denk ik erg tof...maar is lastig te beoordelen door de foto's. Ze zijn wat gelig en korrelig. Ik zou voortaan ook een neutrale achtergrond kiezen...ik voelde me nu wat bekeken bij één foto :P

Melanie - PC kast
Subliem gewoon. Dat je met een penseel dit op een pc kast voor elkaar krijgt is gewoon bizar. Wat een werk zeg! Ik wil niet weten hoe lang je hiermee bezig bent geweest. Lijkt me echt een monsterklus. Het schilderwerk is top, de kleurkeuze werkt goed en ik vind de variatie in designs ook tof. Doordat de kleuren overal vergelijkbaar zijn blijft het toch een geheel.

jass - Shepherd
Het kleurenschema werkt goed bij deze mini. De koude kleuren geven de mini echt een kil uiterlijk. Werkt als een trein!  Vind de basing ook netjes en toepasselijk bij de mini. Ik denk dat je de mini naar een hoger niveau kan tillen door de ogen te schilderen en iets meer contrast in de kleuren te krijgen. Je highlights zijn soms wat te subtiel, daar mag je best wat sterker aanzetten om de mini nog wat meer te laten knallen.

jass - Gerlak
Toffe mini in deze kleuren. De blauwe huid werkt erg goed en de andere kleuren passen er goed bij. Je ziet bij deze mini wel goed dat hij gewashed is...probeer dat subtieler te doen. Het helpt ook als je na de wash meer highlights plaatst, die mis ik nu ook wat. Bijvoorbeeld op de huid en de schedels. Bij de base zou ik deze nog iets gevarieerder maken.

goblin - Infinity Ariadna
Vind de sculpt maar niks, maar het schilderwerk is top! Goede contrasten, toffe kleuren en slimme eyecatchers. Vind vooral je manier van highlighten cool...erg strak en opvallend. Werkt als een trein op deze mini. De base is erg cool qua thema, maar ik vind hem wat te hoog. Staat een beetje raar. Qua schilderwek zou ik zelf de tartan nog aanpassen met een extra ruitpatroon erin...het is nu eerder een tafelkleed dan een tartan ;)

ibanezmark - Freebooter Tocatl
Wat me gelijk aantrekt is dat de totale paintjob erg natuurlijk oogt. Erg tof gedaan. Heel slim ook om voor een wit masker te kiezen, want het oog wordt nu gelijk naar het gezicht getrokken. Ik denk wel dat het bruin, rood en zwart wat donker zijn. Zorgt ervoor dat het wat lastig is om alles goed te zien. Ik denk dat je vooral het zwart wat sterker kan highlighten. Then again, zwart is een %#R$&#*(@-kleur om te highlighten, dus succes...

ibanezmark - Freebooter Queen of Shadows
Het eerste wat me opvalt is de lilakleurige jurk...geweldig! Staat zo goed en helemaal in combinatie met het blauwe haar. Echt te gek, die combinatie. Het past namelijk erg goed bij de mini. Het NMM ziet er goed uit, ik zou alleen meer contrast inbouwen. Dus puur witte highlights en werken naar puur zwart. Dan knalt het beter en oogt het meer als metaal. Het donkere lint op de jurk kan nog wat highlights gebruiken, die is wat donker. De goblin is erg lachen, alleen die paarse tepel is wat bizar ;)

Chameleon - Ogres
Ik denk dat je in het aantal stemmen vooral last hebt van je foto's...grainy en de kleur klopt niet. Maar dat moet bij de volgende wedstrijd helemaal goedkomen met je nieuwe foto setup. Van wat ik zie zijn het toffe Ogres. Een uniforme unit met coole kleuren. Met name het metaal ziet er goed uit. Veel diepte en verschillende effecten. De groene schoentjes zijn niet helemaal mijn ding, maar het voegt wel wat extra kleur toe, dat is handig. Ik had wel geprobeerd wat extra kleur rond de gezichten te krijgen, zodat je oog daar naar getrokken wordt.

Chameleon - Tomb Kings
Slim om je unit zo te bouwen! Twee units van 1 box...win. Nadeel is wel dat de bases nu wat leeg zijn voor de grootte. Ik zou de base wat meer aankleden, zodat dit minder opvalt. Ook hier vind ik het metaal tof. Duidelijk aandacht besteed aan de highlights en shading. Sommige onderdelen, zoals het masker van de champion kunnen nog wat meer contrast gebruiken, zodat het lekker knalt. Als laatste zou ik de base nog wat meer highlighten. Het zand oogt nu wel erg vlak.

Demon Hunter - Khorne Terminator Sergeant
Badaboem, in your face. Heerlijk. Ik houd wel van dit soort felle kleuren. Knalt enorm, maar heeft wel veel diepte en contrast. Het rood en metaal zijn tof geschilderd. De base is ook goed aangekleed en heeft goed contrast met de mini. Ik had zelf geen bloed op de bijl en de gunblade gedaan. Ondanks dat het goed bij Khorne past, heb je al meer dan genoeg rood. Anders wordt het overkill. En wat betreft de foto oogt deze wat hard. Met name zaken als de sneeuw, schedels en het hoofd ogen erg hard...alsof het overbelicht is. En ik zou geen spiegelende ondergrond gebruiken, leidt alleen maar af.

Demon Hunter - Khorne Lord on Juggernaut
Een groot deel van de feedback is ook van toepassing op deze rakker. Vind wel heel slim dat je OSL hebt toegevoegd op het oog. Ik had zelf voor groen gekozen voor maximaal contrast met rood, maar dit werkt ook prima. Ik had zelf wel voor meer verschil in kleur gekozen tussen Juggernaut en Berserker, want nu wordt het een wat rode blur. Misschien een zwarte Juggernaut met rode Berserker, dan knalt het meer en zie je de Berserker beter. En zwart + rood + brass werkt als een tiet.

Mr. To - Necron Scarab
Altijd tof, een mini die eigenlijk meer een diorama is. Geeft gelijk wat drama en verhaal aan je mini, dus tof gedaan. De conversion is ook netjes gedaan. Waar ik bij het schilderwerk vooral tegenaan loop is dat de base qua kleur zo dichtbij de Scarab zit. Het grijs en doffe zilver lijkt zo op elkaar, dat het een beetje een blur wordt. Misschien beter om voor een woestijn-/modder-/grasbase te gaan, zodat het model zelf meer opvalt. Erg tof dat je voor OSL hebt gekozen op het wapen en de ogen en de kleur is ook cool. Wat je bij OSL vooral moet onthouden is dat de lichtbron het felst moet zijn...de gloed moet dus minder fel zijn. Dat mis ik hier wel. Het is allemaal even rozepaars. Meng wat wit door je kleur en highlight de lichtbron nog wat meer, zodat die er echt uitknalt.
Voor je foto: als je een collage maakt, maak deze rustig. Hij is nu vrij druk. Een kleine balk tussen de foto's helpt al enorm. En ik zou maar één keer je naam in de collage terug laten komen. Nu leidt het nogal af.

Valkhyrus - Necromancer
Het eerste dat me opvalt is je schilderstijl. Heel anders dan hoe veel mensen schilderen, wat "schetseriger". Heeft qua stijl wel wat weg van John Blanche...bevalt me wel. Het tweede dat opvalt is de OSL...BAM! Heel slim gekozen, want je mini valt nu enorm op. Goede kleurkeuze en de uitvoering is ook netjes. Ik denk wel dat je nog wat meer moet kijken naar de lichtintensiteit. Deze is op de armen bijna even fel als op de punt van de zeis, terwijl de zeis verder weg staat. Om het effect nog sterker te maken is het goed om de OSL op de zeis dan wat zachter en subtieler te doen.
Qua kleur en contrast zou ik meer variatie aanbrengen in het bruin. Het is nu allemaal wel erg bruin en ik zie niet goed wat z'n jas is en wat zakjes en flesjes zijn. Als je meer gebruik maakt van blacklining en verschillende kleuren worden de details duidelijker.
Interessant trouwens dat ie geen base heeft! Is ie voor je diorama?

horizon - Novamarines Strike Group
Oké...KICKASS! Geweldig geschilderd man. Ben groot fan van space fleets en deze is echt tof geschilderd. Ik houd niet zo van BFG qua design, maar deze zijn wel sexy! Erg toffe kleure, strak geschilderd en ook top dat je de bases hebt gedaan. Ik wil hier wel meer van zien! 8) Dit was mijn persoonlijke favoriet van deze schilderwedstrijd!

Korhain the 28th - Korhil
Coole mini en tof geschilderd. Interessant kleuren van zijn kleding, tof! Qua kleur had ik of zijn pantser een andere kleur gegeven of zijn haar een andere kleur. Het zit nu wat dicht bij elkaar, net als de huid. De paarse dot haren aan zijn bijl kunnen nog wat meer highlights gebruiken. Bij de base zou ik wat meer highlights zetten want het oogt nu wat dof.

morbal - Romans
Holy shit, dat is klein zeg. Ik heb al vaker 6mm geschilderd en het is altijd een flink gepruts. Maar de modellen die ik heb gedaan, hebben niet zoveel detail als deze...dus chapeau! Het totaalbeeld oogt strak en dat past goed bij wat je geschilderd hebt. Ik denk wel dat het helpt als je een lichtere kleur kiest voor de base, want de kleur zit nu dicht tegen de kleur van de mini's aan. Zonde, want je verliest contrast en duidelijkheid.

Votes
Ik heb voor de verandering niet zelf gestemd, maar mijn vrouw heeft gestemd. We hebben samen de foto's gekeken...erg leuk, want zij kijkt heel anders naar de mini's dan ik. Haar stemmen waren voor:

Ivo - Cold Ones (de base en tray vielen goed in de smaak en de kleuren en het totaalbeeld ook)
Melanie - PC kast (ze vond deze echt geweldig!)
Valkhyrus - Necromancer (ze was gelijk verkocht van de OSL, vond ze supervet gedaan)

Dus horizon, ondanks dat je mijn favoriet was, is er geen stem naar je gegaan. Blame the woman ;).
"That is not dead which can eternal lie,
And with strange aeons even death may die."

The Call of Cthulhu
H.P. Lovecraft

horizon

• Hero Member
  • Destiny Eternity Infinity
« Reactie #10 Gepost op: juli 17, 2013, 08:46:58 pm »

Thanks Goblin & Malebolgia (en anderen die so far gestemd hebben in een hele toffe competitie!).

Dan te bedenken dat ik deze schepen secundair erbij heb geverfd maar op laatste moment moest afmaken omdat de ' paarse ' entry last kreeg van wit-uitslaand vernis laagje...  :P (herstel is on its way maar lastig...).

Beste wat ik aan gwhobby painting competitions heb overgehouden is dat ik wat meer 'knallend' moet verven en minder behoudend. Dank u. :)

Oh, malebolgia, geen probleem, de erkenning in de tekst is goed genoeg voor me. :)
Light at the Horizon

"Freedom is the right of all sentient beings."
- Optimus Prime

ibanezmark

• Hero Member
  • RUN, YOU FOOLS!!!
    • Burning Flame
« Reactie #11 Gepost op: juli 17, 2013, 09:57:04 pm »

Wow, 2de. Dat had ik niet gedacht. Bedankt voor het stemmen allemaal.

Ivo gefeliciteerd met de 1ste plaats. Een terechte winnaar lijkt me.
When a Chinese business partner writes the following in an e-mail "It's been a business doing pleasure with you" should I be concerned about the night we had all those drinks or is it just a grammar thing?

Ivo

• Hero Member
« Reactie #12 Gepost op: juli 18, 2013, 09:13:41 am »

Cool, zeg. Dat had ik van tevoren niet verwacht. Bedankt voor alle stemmen en commentaren. Ik zal er volgende keer zeker weer bij zijn, dit keer dan bij de Veterans.  :o

Marijn, bedankt voor de organisatie en het beschikbaar stellen van de toffe coins. Die krijgt een mooi plekje bij me thuis.

goblin

• OPC jury
  • Hero Member
  • Bad things happen
« Reactie #13 Gepost op: juli 19, 2013, 02:22:01 am »

@Malebolgia: Je hebt wel gelijk over die tartan. Hij kan wat boeiender, het is nu nog een afdrooghanddoek. Sculpt is een tikje vaag. Het moet het nageslacht zijn tussen een weerwolf en een mens. Van daar dat het hoofd een tikje vaag is. Ik ben dol op de sculpt, maar dat komt door het spel. Een echte Wouter mini. Klimmen, springen, bijten, hakken met gemak.
Pagina's: [1]