GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Welkom op GWHobby.net, hét Gaming & Warfare forum van Nederland en België.

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Online Schilderwedstrijd #2 - Craftsman (Stemmen)  (gelezen 5844 keer)

Malebolgia

• Moderator
  • Hero Member
  • Join the OPC!
    • Paintoholic
Online Schilderwedstrijd #2 - Craftsman (Stemmen)
« Gepost op: oktober 01, 2013, 08:50:49 pm »

We zijn bij nummer twee en er zijn weer een aantal mensen erg druk in de weer geweest met hun penselen. Hulde!
Ik denk dat de regels bekend zijn, maar hier nog even voor de duidelijkheid:

*Hieronder staan alle inzendingen van de Craftsman categorie.
*Elke deelnemer heeft maximaal twee inzendingen ingestuurd.
*Iedereen op GWhobby mag stemmen.
*Je mag maximaal twee stemmen uitbrengen; stem dus op de drie inzendingen die je het vetst vindt.
*Na een week sluit de poll en is bekend wat de top 3 is.
*De nummer 1 schuift de volgende keer door naar de Veterans!
*De top 3 wint speciale coins...een bronzen voor de nummer 3, een zilveren voor de nummer 2 en een gouden voor de nummer 1.

Without further ado...de inzendingen!

Woudschim - Oldhammer Ogre

Whiteridder - 15mm German Jagdtigers

Valkhyrus - Wood Elf Hornblower

Ivar Svenson - Chaos Champion

ibanezmark - Grim Angus

Helm - Death Korps of Krieg Grenadier Centaur Light Assault Carrier

Chameleon - Ogres

Chameleon - Saurus Warriors
« Laatste verandering: oktober 02, 2013, 08:52:25 am door Malebolgia »
"That is not dead which can eternal lie,
And with strange aeons even death may die."

The Call of Cthulhu
H.P. Lovecraft

dims

• Gast
Re: Online Schilderwedstrijd #2 - Craftsman (Stemmen)
« Reactie #1 Gepost op: oktober 02, 2013, 07:15:59 am »

Volgens mij is het traditie om naast het stemmen ook iets te zeggen over wat je zelf vind van de entries?

1. Woudschim,  Oldhammer Ogre
De base (met name de friemel op het schild) vind ik erg netjes. De rest van het schilderwerk is 'gewoon' goed. Qua smaak werkt het model niet voor mij - ik ben niet weg van die hele oude GW modellen.

2. Witteridder, Jagdtigers
Ik vind de camo - en daarmee de hull - erg 'plat'. Het mud-effect daarentegen is briljant.

3. Valkhyrus, Wood Elf Hornblower
Het rood mag netter, het vlekt een beetje. Jammer dat de base niet scherp te zien is, was ik wel benieuwd naar.

4. Ivar Svenson, Chaos Warrior
Het metaal loopt noga in elkaar over. Zwarte lijntjes tussen de verschillende delen zou het contrast versterken (iets wat je niet zo goed met alleen washes krijgt). Het idee van je luipaardprint op de cape is tof.

5. Ibanezmark, Grim Angus
Had meteen mijn stem. Crisp schilderwerk, detail allemaal netjes afgewerkt, goed kleurgebruik. Wat mij betreft had deze prima bij de veterans kunnen meedoen.

6. Helm, Grenadier
Ik ben persoonlijk nooit zo weg van dat extreem gritty uiterlijk dat bij veel Imperial Guard (mn Death Korps) wordt gebruikt, maar je doet het goed. Met handige truukjes maak je weathering, roest, modder, etc. Het modder zelf plakt een beetje alsof het purr is, ziet er qua vorm niet realistisch uit. Het prikkeldraad is mij iets té, en komt ook niet logisch over. Verder netjes schilderwerk. Mijn tweede stem.

7. Chameleon, Ogres
Weinig opmerkingen. 'gewoon' goed.De broeken zijn een beetje saai, weinig vorm in door weinig schaduwgebruik.

8. Chameleon, Saurus Warriors
Heel cool kleurenschema, werkt wel voor mij. De scales zijn netjes uitgewerkt!

mister youp

• Hero Member
« Reactie #2 Gepost op: oktober 02, 2013, 07:51:23 am »

Leuk dit, volgende keer doe ik mee!

1. Leuke pop, goed geschildert. Al had het wel iets vloeiender nog gekund. Het ziet vrij grof.

2. Ik sluit me aan bij bij Dims. Wel knap om dat op zulke kleine modellen gekwast te krijgen.

3. Tja... het model is gewoon goed, maar helaas wordt ik van het schilderwerk minder enthousiast. Bruine vlekje op de hoorn bij de pijlen had bijvoorbeeld echt niet gehoeven als je mee doet aan een wedstrijdje. De moldline op zijn arm ook niet. Over het gezicht ben ik wel zeer enthousiast! Let er ook op dat je de delen die je groen wilt hebben, niet rood gaat maken. Ik denk dat als je een complete unit op dit niveau had geschildert, dat je misschien wel mijn stem had gehad.

4. Het idee is goed en uit ervaring weet ik hoe moeilijk het is brons naast ijzer te schilderen. Dat moet echt strak. Probeer daar veel op te oefenen! Als je botkleur schildert op een zwarte onderlaag zijn meerdere lagen echt onontbeerlijk. Dus zet daar gewoon drie laagjes op. En wit gras?

5. Hallelujah, deze laat de concurentie ver achter zich. Goed te doen. De verf zit er strak op en de kleuren knallen lekker. Vooral de kilt en de streepjesbroek zijn prijzenswaardig. Lof.

6. Ik blijf fan van Helm zijn schilderwerk, puur omdat het zo ontzettend anders is als dat van mij. Het ademt zoveel duistere, modderige, loopgravenshitzooi uit als er maar in een model kan zitten. Ik ben het wel eens met Dims over de modder.

7. Niet spannend. Die groene schoenen zijn ook een beetje over de top vergeleken met de 'muted' (ik ben het Nederlandse woord kwijt) kleuren van de rest van de modellen, het vloekt ook wel een beetje als ik zo vrij mag zijn. Als je ogres indient in een schilderwedstrijdje dan moet je je echt gaan wagen aan tatoos en een banner indienen verplicht je tot een freehand. Het kleurverloop in de banner knalt wel lekker. Het was al spannender geweest als je bijvoorbeeld de touwtjes van de vlag een andere tint als de stok had gegeven.

8. Een complete unit, dat kan ik waarderen! En ik heb een zwak voor alles wat schubben heeft. Kleurenschema vlamt. Schilden hebben een leuk kleurverloop, evenals de speerpunten. Ondanks dat toch een paar tips voor de volgende keer. De unit oogt nogal mat, een paar highlights op de hoofdpantsers zou al een winst zijn. Volgens mij heb je ook de tanden over een rode basecoat gedaan? Vanuit een bruine basecoat werkt dat wat beter is mijn ervaring. En dan opwerken naar iets bottigs. Ook de schubben op het hoofd zijn iets te rood nog. Let ook op de tongen, die hebben dezelfde kleur als de huid. En de bekjes van die beesten staan echt niet ver open, dus daar valt een stuk minder licht op.

Ibanezmark krijgt zowieso een stem. Verder twijfel ik hard tussen Woudschim en Helm... twijfel twijfel... Ja, om de reden dat het zo een goede sfeer weggeeft ga ik voor Helm!

borkbork

• Hero Member
« Reactie #3 Gepost op: oktober 02, 2013, 08:16:51 am »

pffff....wat een appels en peren. Maar allemaal mooie inzendingen.

Heb nu even geen tijd om ze allemaal individueel van commentaar te voorzien en daarnaast hebbben beide heren/dames hierboven de belangrijkste dingen al gezegd.

scipio86

• Hero Member
« Reactie #4 Gepost op: oktober 02, 2013, 08:27:49 am »

Er staat dat je 3 keer mag stemmen, maar ik mag van de poll maar maximaal 2 stemmen uitbrengen.

Malebolgia

• Moderator
  • Hero Member
  • Join the OPC!
    • Paintoholic
« Reactie #5 Gepost op: oktober 02, 2013, 08:53:11 am »

Klopt, was een foutje. Het gaat om 2 stemmen. Gisteren konden mensen nog 3 stemmen uitbrengen, maar het is nu 2 zoals bedoeld.

Het idee is:

1-5 inzendingen: 1 stem
6-10 inzendingen: 2 stemmen
11+ inzendingen: 3 stemmen
"That is not dead which can eternal lie,
And with strange aeons even death may die."

The Call of Cthulhu
H.P. Lovecraft

Onimusha

• Hero Member
    • Grauenacht
« Reactie #6 Gepost op: oktober 02, 2013, 10:40:34 am »

Ik heb ook gestemd, er is inderdaad veel verschil kwa kwaliteit, maar toch zitten er een aantal hele mooie modellen tussen.
-=IF YOU MAKE SOMETHING IDIOTPROOF, THEY KEEP MAKING BETTER IDIOTS=-

Jayz

• Hero Member
  • Alliance Open & Generals of the West
    • Alliance Open
« Reactie #7 Gepost op: oktober 02, 2013, 11:00:02 am »

Damm had ik nu maar mijn camera opgezocht hier had ik nog net durven tussen staan.

meeste commentaar is al gegeven dus zal ik niet meer op ingaan maar ibanezmark - Grim Angus & Helm - Death Korps of Krieg Grenadier Centaur Light Assault Carrier, steken er toch wel echt bovenuit.
Alliance Open Events:
RTT 8 September
GT 17&18 November

Woudschim

• Hero Member
    • Masque-Obscura Fotografie en Ontwerp
« Reactie #8 Gepost op: oktober 02, 2013, 11:49:58 am »

Damm had ik nu maar mijn camera opgezocht hier had ik nog net durven tussen staan.

meeste commentaar is al gegeven dus zal ik niet meer op ingaan maar ibanezmark - Grim Angus & Helm - Death Korps of Krieg Grenadier Centaur Light Assault Carrier, steken er toch wel echt bovenuit.

Helemaal mee eens, deze hebben mijn stem!  :)

Fotografie en Ontwerp : www.masque-obscura.nl

Miniaturen (ook in opdracht) : http://miniaturenschilder.nl/

The Question

• Sr. Member
  • Conspiracy theorist.
« Reactie #9 Gepost op: oktober 02, 2013, 09:09:50 pm »

Allemaal mooie inzendinge (volgende keer ook eens wat maken hiervoor)
Mijn top 2:
Ibanez: Is al gezegd geworden maar vind ook dat dit wel bij de veterans had kunnen staan!
Woudschim (strak vooral freehand op schild) denk wel dat je foto's het model niet te goed doen,volgende keer misschien 4 foto's? ook richting veterans!

Al met al goede schilder goed niveau ga zo door!

Groetjes,

Jeroen.
Everything that exists has a specific nature, each entity exists as something in particulair and has characteristics that are part of what it is ; A = A.

Helm

• Hero Member
  • Ride to ruin and the world's ending!
« Reactie #10 Gepost op: oktober 04, 2013, 11:59:21 am »

Zo, gisteren gestemd en vandaag de feedback:

Woudschim - Oldhammer
Oldskool model, leuk :)
Mooie freehands en kleurenkeuze.
Verf ziet er wel een beetje korrelig uit.
-Stem

Whiteridder - 15mm German Jagdtigers
Mooi dat er weer een afwijkende schaal tussenzit bij afwezigheid van Horizon's ruimtescheepjes.
Geweldige modder (oh do tell!?).
Camo vind ik een beetje grof.

Valkhyrus - Wood Elf Hornblower
Mooie hoorn en boog!
De kleding vind ik hier en daar een beetje vlekkerig.
En laat die base zien man!?

Ivar Svenson - Chaos Champion
Kicke model!
Alleen kan het wat meer kleurverschil gebruiken, nu lijkt het nogal egaal.
Cool idee van de mantel.

ibanezmark - Grim Angus
Mooi geschilderd, cool model.
Streepjesbroek ftw!
Mooie details.
Ben vooral gecharmeerd van het goud.
-Stem

Helm - Death Korps of Krieg Grenadier Centaur Light Assault Carrier
Tsja erhm die is van mij...
Ik vind het jammer dat ik de foto's van de binnenkant niet heb meegestuurd die wel te zien zijn in mijn Vraks blog.
Heb er met veel plezier aan gewerkt :)

Chameleon - Ogres
Zowel hier als in het veterans gedeelte zijn de Ogres binnengevallen.
De banier vind ik mooi gelayered maar kan wel een freehand gebruiken.
De ogers zijn leuk geschilderd, ik kan ze niet helemaal optimaal zien door de foto's.

Chameleon - Saurus Warriors
Jeuj, een troep roze hagedismannen!
Mooie schubschilden!
Iet wat meer verschillen of een kleurtje erbij zou ik wel kunnen waarderen.

I'm Invincible - Black Knight
You're a loony - King Arthur

Middle-Earth SBG 2019:
W: 12
D: 1
L: 4

goblin

• OPC jury
  • Hero Member
  • Bad things happen
« Reactie #11 Gepost op: oktober 06, 2013, 10:00:45 pm »

Woudschim:
Ik houd van deze stijl. Mooie freepaint. Huid mag wel iets strakker. Base is prima. STEM.

Whiterider:
Heavy tanks, altijd fijn. Dirt is cool, maar dit is iets teveel. Camo is wel alternatief.

Valkyrus:
Mooie kleuren gekozen. Het mag alleen nog wat strakker.

Ivar:
Bruut model. Veel metaal. Op zich wel leuk om het metaal ook af te wisselen met geschilderd harnas. Maakt het model iets interessanter.

Ibanezmark:
Dit model heb ik ook ooit geschilderd. Leuk model om te schilderen. NMM is echt stoer. Huid is goed, net zoals de tartan. Toffe base. STEM.

Helm:
Zo vet die tanks van jou. De dirt vind ik tof, maar het zit er iets te dik op. Het mag wat meer highlights, maar de details (prikkeldraad) doen hem goed. STEM

Chameleon:
Leuk dat je werkt met veel contrast. Maar knalgroene schoenen voor ogres vind ik een tikje gek. De vlag is mooi gedaan. Huid heeft ook iets. Werk nog met wat roest op het metaal.

Chameleon:
Deze had bijna mijn derde stem. Volle unit. Knalkleuren. Mooie bases. Het rood had alleen nog iets meer diepte mogen hebben.

Ja, ik mocht nog drie keer stemmen?!?
Pagina's: [1]