GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Spelhobby is nu online. Registreer je op de nieuwe site!

Pagina's: [1] 2 3 ... 9

Auteur Topic: Laatste ontvangen boek  (gelezen 44337 keer)

Gunbird

• Hero Member
Laatste ontvangen boek
« Gepost op: oktober 09, 2013, 02:59:18 pm »

Het lijkt me wel leuk om een boekentopic te starten in ons (Fow inclusief) Historische gedeelte, dus bij deze. Ik ben altijd op zoek naar goed leesvoer, zeker met de korte blokken tijd die ik heb met mijn 2 koters. Dus voel je vrij om de boeken die je ontvangt/koopt te posten en als het ff kan je ideen erbij even weer te geven.

Ik trap af met Six Days in June van Eric Hammel, How Israel won the 1967 Arab-Israeli War.

Net uit de brievenbus gevist en meteen de eerste 2 hoofdstukken verslonden. Ik heb het boek aangeschaft om meer te leren over deze oorlog. Mijn interese voor Israel gaat terug naar begin middelbare school toen ik het conflict ben gaan volgen, maar ik heb me nooit echt verdiept in de voorliggende historie anders dan wat je leerde op school (en dat was bitter weinig). Door het uitbrengen van de regels door Battlefront is mijn interese ervoor weer gekickstart, en dit boek is mijn startpunt.

Waarom dit boek? Ik las een topic op TMP met geschikte boeken voor het conflict en dit boek werd meerdere keren genoemd, dus het ging op de lijst van boeken die ik wil bestellen als er geld voor is. De prijzen die ik vond op Bookdepository en Amazon waren me wat te hoog, maar doordat een kennis me de volgende link toespeelde: http://www.bookfinder.com/ spitte ik de lijst weer eens door en vond ik een gebruikte hardcover voor 8 euro inclusief verzending (als het even kan ga ik altijd voor de hardcovers, gebruikte staat is altijd ok want als het te slecht zou zijn zou het niet verkocht worden).

Ik ga het boek lezen om meer te leren over deze oorlog en de rol van Jordanie daarin, hoewel mijn interesse nu al gewekt is door de uiteenzetting over de commando's van Yasser Arafat en wat Israel daar tegen (en ook niet) deed. Dit belooft een zeer interessant boek te worden.

Qua hobby lijkt me dit leuk om te doen in 6mm of 20mm, maar das nog toekomstmuziek.
« Laatste verandering: oktober 09, 2013, 03:03:27 pm door Gunbird »

borkbork

• Hero Member
Re: Laatste ontvangen boek
« Reactie #1 Gepost op: oktober 09, 2013, 03:09:19 pm »

ook maar ff een duit in het zakje

http://www.gereduitdegrond.nl/
Gaat over vondstmateriaal dat detectoramateur hebben gevonden uit het Romeinse fort in Alphen aan den Rijn. Uiteraard ook aantal hoofdstukken over militaria, paardentuig

« Laatste verandering: oktober 09, 2013, 03:16:26 pm door borkbork »

Gunbird

• Hero Member
« Reactie #2 Gepost op: oktober 09, 2013, 03:14:14 pm »

Het 2e boek wat ik vandaag ontving is:

Ringed in Steel, Armored Cavalry, Vietnam 1967-68 door Micheal D. Mahler

Aangeschaft voor 6.80 inclusief verzending vanuit de States, dit hardcover boek is vooral bedoeld om me meer te leren over het oogpunt van een pantser commandant en wat meer te lezen over konvooibescherming, een langlopend project van me dat ik graag weer wil oppikken (in due time). 214 paginas, ik denk dat ik het boek snel uit zal hebben, zodra dat het geval is, dan post ik meer.

borkbork

• Hero Member
« Reactie #3 Gepost op: oktober 09, 2013, 03:15:16 pm »

oeps, ik ben aan het falen

Edzard

• Hero Member
  • "Blaken en branden is het sieraad van de oorlog"
« Reactie #4 Gepost op: oktober 09, 2013, 04:43:52 pm »

Uit mijn vaders bibliotheek geleend: Schaduwen over de woestijn van Brouwer. Ik heb het al een tijdje geleden uitgelezen, maar ik vond het een Ć©rg interessante (bedrijfskundige) analyse van de oorlog in de woestijn '41-'42. Leest ook erg plezierig  :)

Toby

• Hero Member
    • wittwer.nl
« Reactie #5 Gepost op: oktober 09, 2013, 05:02:54 pm »

Interessant leesvoer Johan! Ik heb op vakantie The things they carried van Tim O'Brien gelezen. Samen met Dispatches van Michael Herr en What it is like to go to war van Karl Marlantes een van de belangrijkere autobiografieƫn over de Vietnamoorlog.
3D printen en meer: www.dreid.nl

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #6 Gepost op: oktober 09, 2013, 05:30:43 pm »

Opgepikt tijdens mijn bezoek aan het Airborne museum in Oosterbeek, helaas nog niet aan toegekomen.
Yeah, what I've felt, what I've known
Sick and tired, I stand alone
Could you be there
'Cause I'm the one who waits for you
Or are you unforgiven too?

ngetal

• Elderlings
  • Hero Member
« Reactie #7 Gepost op: oktober 09, 2013, 07:45:29 pm »

@edzard,

Ik heb dat boek al een tijd thuis en al en keer of twee gelezen erg goed geschreven en vanuit een uniek oogpunt, management.

Ben zelf bezig in het boek "Militaire geschiedenis van Nederland, de tachtigjarige oorlog."

http://historiek.net/nieuwe-boekenreeks-over-militaire-geschiedenis-nederland/22739/

Goed boek met een hoop militaire achtergrond. Zeker een aanrader.

Marc
voorheen deeguit

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #8 Gepost op: oktober 09, 2013, 07:52:15 pm »

Ziet er mooi uit, dat boek.  :)
Yeah, what I've felt, what I've known
Sick and tired, I stand alone
Could you be there
'Cause I'm the one who waits for you
Or are you unforgiven too?

Real

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #9 Gepost op: oktober 09, 2013, 08:51:37 pm »

Ik heb net deze uit:

En ik ben net begonnen aan deze:

Zoals het onzin is tegen de leeuw te zeggen: 'Foei, wat ben jij een slechte leeuw dat je net een antilope hebt opgegeten,' zo is het onzin tegen de mens te zeggen: 'Foei, slecht mens dat jij naar oorlog verlangt.'

Arnon Grunberg - Occupation: Soldier

Toby

• Hero Member
    • wittwer.nl
« Reactie #10 Gepost op: oktober 09, 2013, 09:04:58 pm »

Ziet er ook allemaal interessant uit. Moeten we niet ook een ruilsysteem introduceren? ;)

Rutger, waar gaat "The way of the knife" over?
3D printen en meer: www.dreid.nl

Real

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #11 Gepost op: oktober 09, 2013, 09:09:29 pm »

Over de competitie en symbiose tussen JSOC en de CIA over wie in welke landen geheime oorlogen met paramilitairen, special forces en drones mag voeren.  :P
Zoals het onzin is tegen de leeuw te zeggen: 'Foei, wat ben jij een slechte leeuw dat je net een antilope hebt opgegeten,' zo is het onzin tegen de mens te zeggen: 'Foei, slecht mens dat jij naar oorlog verlangt.'

Arnon Grunberg - Occupation: Soldier

Gunbird

• Hero Member
« Reactie #12 Gepost op: oktober 23, 2013, 01:13:48 pm »

Net ontvangen.

Op aanraden van Piers, dus ik ben benieuwd. Leuk detail, boek is een hardcover afkomstig uit de legerbibliotheek van het Britse Army Air Corps. Sinds de aanschaf in 2006 is het 1 hele keer uitgeleend geweest, en nu in mijn boekenkast.

goblin

• OPC jury
  • Hero Member
  • Bad things happen
« Reactie #13 Gepost op: oktober 23, 2013, 02:26:48 pm »

Ronin van Osprey Wargames.

Raz

• Retired Admin
  • Hero Member
« Reactie #14 Gepost op: oktober 28, 2013, 08:55:27 am »

@Gunbird: By Tank is een goede aanwinst, het is erg interessant, al was de schrijfstijl af en toe niet mijn smaak.

@Real: Hoe bevalt dat boek van Wickham? Het ziet er uit als een toekomstige aankoop ;D

Zelf heb ik net deze ontvangen en uitgelezen:

Renan geeft een inzichtelijke uiteenzetting over de grondslagen van de natiestaat, geheel tegen de gedachten van zijn tijd in (19e eeuw). Dit was des te interessanter, omdat ik tegelijkertijd ook deze aan het lezen ben (die ik al langer had liggen):

Nadat ik heb genoten van de autobiografische columns van Frits Bolkensteijn is inmiddels deze onderweg:

Ik ben benieuwd :)
"You cannot win the war without the help of the population, and you cannot get the support of the population without at least beginning to win the war."
Pagina's: [1] 2 3 ... 9