GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby sluit binnenkort. De komende weken zullen de subfora verdwijnen.

Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 9

Auteur Topic: Laatste ontvangen boek  (gelezen 44336 keer)

Gunbird

• Hero Member
Re: Laatste ontvangen boek
« Reactie #15 Gepost op: november 04, 2013, 11:30:16 pm »

Ringed in Steel is uit. Het is een verslag van 1 tour in Vietnam, en gaat veel over de dingen die geregeld moeten worden om alles draaiende te houden, met tussendoor verhalen over ambushes en fuck ups. Helder en duidelijk geschreven, maar ik had er toch iets meer van verwacht. Echter, omdat er ook konvooien in vermeld staan houd ik em toch in de boekenkast.

Real

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #16 Gepost op: november 05, 2013, 10:28:58 pm »

Welk jaar was die tour? Ik begin een beetje moe te worden van alle overzichtswerken die de opbouw behandelen, dan de search and destroy periode, de ommekeer van Tet en vervolgens via Vietnamization meteen bij de terugtrekking van '73 uitkomen. Ik moet wat meer weten over die periode van zomer 68 tot 71, waarin er volgens mij juist meer gevochten werd dan ooit.
Zoals het onzin is tegen de leeuw te zeggen: 'Foei, wat ben jij een slechte leeuw dat je net een antilope hebt opgegeten,' zo is het onzin tegen de mens te zeggen: 'Foei, slecht mens dat jij naar oorlog verlangt.'

Arnon Grunberg - Occupation: Soldier

Toby

• Hero Member
    • wittwer.nl
« Reactie #17 Gepost op: november 05, 2013, 10:38:28 pm »

Dat is inderdaad een vrij onderbelichte periode. In de "late war" werd ook aardig wat nieuw spul geintroduceerd zoals de M551, de OH-58 en de AH-1.
3D printen en meer: www.dreid.nl

Gunbird

• Hero Member
« Reactie #18 Gepost op: november 05, 2013, 10:41:37 pm »

De tour was van 67 tot 68. Tet en de naween ervan worden er zijdelings in beschreven aangezien slechts een klein gedeelte van zijn eenheid er direct bij betrokken was.

Raz

• Retired Admin
  • Hero Member
« Reactie #19 Gepost op: november 11, 2013, 10:02:27 am »

Dat klinkt als een interessant boek. Zeker in asymmetrische conflicten vind ik dit soort alledaagse zaken erg interessant, omdat een belangrijk deel van de strijd zich juist op dit niveau afspeelt naar mijn idee. Een goede voor op de wensenlijst :)

Zelf deze tweedehands aangeschaft (kan helaas geen grotere image vinden):

De delen over de standpunten van de verschillende politieke stromingen zijn erg droog, maar daarnaast geeft het boek veel inzicht in het niveau van kennis en de verwachtingen van de Nederlandse staf over het verloop van de volgende oorlog. Ze waren beter op de hoogte, dan ik wist. Voor wie het Nederlandse leger in mei 1940 interessant vind, zou ik deze meepakken als je hem eens ergens tegenkomt.
"You cannot win the war without the help of the population, and you cannot get the support of the population without at least beginning to win the war."

borkbork

• Hero Member
« Reactie #20 Gepost op: november 11, 2013, 10:42:11 am »

In het kader van onze aanstaande move naar Turkije heb ik deze van mijn collegas gekregen.

goblin

• OPC jury
  • Hero Member
  • Bad things happen
« Reactie #21 Gepost op: november 11, 2013, 09:26:16 pm »

Piraten van Michael Crichton. Al een tijdje in bezit en ook uit. Haha heerlijke onzin.

Gunbird

• Hero Member
« Reactie #22 Gepost op: december 14, 2013, 10:35:14 pm »

The Black Bull: From Normandy to the Baltic With the 11th Armored Division

Net een paar dagen binnen, al een aardig stuk in gelezen en niet wat ik ervan verwacht had, maar toch aardig leesvoer.

Karak

• Hero Member
« Reactie #23 Gepost op: december 25, 2013, 03:39:26 pm »

The Black Bull: From Normandy to the Baltic With the 11th Armored Division

Niet de moeite waard of slecht geschreven? Met de 11th armoured in de kast voor FoW lijkt het me wel wat, maar de reviews op amazon zijn ook wisselend.

Niet geheel nieuw, maar vanwege eindelijk mijn Saga interesse uit de kast gepakt om toch eens te lezen: Shadows in the Dessert,  Kaveh Ferokh, over Perzische oorlogvoering van Cyrus tot de verovering door kalifaat. Interessant om een niet Europacentrische geschiedenis te lezen van oorlogvoering in het Oosten. Vooral allerlei Romeinen/Byzantijnen die Alexander willen na doen en geen rekening houden met een volledig ander leger dan dat van Darius III. Goede mix van militaire handelingen, economische, sociale, politieke en in deze periode niet onbelangrijk religieuze ontwikkelingen.

Gunbird

• Hero Member
« Reactie #24 Gepost op: december 25, 2013, 11:57:48 pm »

Goed geschreven en op zich de moeite waard, maar steeds snips an bits, memoires van veel verschillende mensen van de eenheid. Ik had meer een stap voor stap verwacht van operaties en bijbehorende fotos, daar was ik naar op zoek. Guess dat ik verder moet zoeken.

Toby

• Hero Member
    • wittwer.nl
« Reactie #25 Gepost op: december 28, 2013, 07:27:38 pm »

Een bezoek aan het Oorlogs- en Verzetsmuseum in Rotterdam en de daar aanwezige tweedehands boeken hoek (hoofdzakelijk WWII) heeft het volgende opgeleverd:

Leest een beetje als Keegan's A History of Warfare:

En een klassieker over de Vietnam oorlog, volgens mij heb ik ze nu bijna compleet.  :) In het Nederlands, maar voor 3,50 mag je niet zeuren.

Real

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #26 Gepost op: december 28, 2013, 08:04:36 pm »

13th Valley is echt geweldig. Ze zeggen wel eens dat een boek "haunting" is en dat was hier letterlijk het geval, aangezien het nog regelmatig door mijn hoofd spookt. Ik ga hem binnenkort opnieuw lezen.
Zoals het onzin is tegen de leeuw te zeggen: 'Foei, wat ben jij een slechte leeuw dat je net een antilope hebt opgegeten,' zo is het onzin tegen de mens te zeggen: 'Foei, slecht mens dat jij naar oorlog verlangt.'

Arnon Grunberg - Occupation: Soldier

borkbork

• Hero Member
« Reactie #27 Gepost op: januari 06, 2014, 07:09:12 am »

Armeen der Caesaren. Heel mooi boek over het Romeinse leger geschreven door een Thomas Fisher, een Professor uit Keulen, die een echte expert is op het gebied van Romeinse uitrustingstukken, met name helmen (Maar in mijn scriptie staat er lekker eentje die hij nog nooit gezien had  ;D  )

En deze: Mooi keizerrijk breed overzicht van hoe alle grenzen er uit zagen en werkten.

« Laatste verandering: januari 06, 2014, 07:11:41 am door borkbork »

Toby

• Hero Member
    • wittwer.nl
« Reactie #28 Gepost op: januari 06, 2014, 09:25:12 am »

Ziet er interessant uit, vooral de eerste. Maar als ik die ga lezen krijg ik vast de behoefte om iets mit Römern te doen. ::)

borkbork

• Hero Member
« Reactie #29 Gepost op: januari 06, 2014, 03:46:52 pm »

Ziet er interessant uit, vooral de eerste. Maar als ik die ga lezen krijg ik vast de behoefte om iets mit Römern te doen. ::)

Die eerste hoef je ook helemaal niet te lezen; plaatsjes kijken is al genoeg ;)

Und die Romer sind immer anstijkelich
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 9