GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby zoekt schrijvers voor de nieuwe Main Site. Lees alles in het subforum "Algemeen".

Pagina's: [1]

Auteur Topic: World of Tanks: Basisinformatie en meer.  (gelezen 9723 keer)

Aapje

• Hero Member
  • Welcome to where time stands still
World of Tanks: Basisinformatie en meer.
« Gepost op: november 06, 2013, 12:24:04 pm »

Ik dacht, ik open dit topic maar met al die vragen over basis-dingen. Ik kopieer zo af en toe van mijn eigen tekst uit het World of Tanks topic.

Welke tank moet ik nemen?
Dit hangt volledig af van jezelf. Vooral van je persoonlijkheid en speelstijl.

Als je een geduldig mens bent, zorg dan dat je een sniper wordt. Veel mensen kunnen niet goed snipen, omdat ze helemaal gek worden na 3 minuten niets te hebben gedaan. Een sniper kan zijn: Een Tank Destroyer, de Tiger-reeks van de Duitsers (zijn heavys, maar de Tiger kan worden gespeeld als sniper) en andere tanks die een hele hoge accuracy hebben (tussen de 0.3 en 0.4). Vooral als een tank een hele lage armour heeft en een hoge accuracy, dan is het handig om te snipen.

Als je niet geduldig bent, zorg je dat je geen sniper wordt. Neem bijvoorbeeld een light tank (om te spotten, je racet over de map heen maar zorgt dat je niet dood gaat, zodat je de positie verraadt aan je medestanders, die vervolgens je tegenstanders kapot schiet). Of een medium, die een stuk wendbaarder is, een betere view heeft maar een minder kanon. Die moet je zo af en toe ook wel eens als spotter gebruiken (zeker als je een tier 6 bent en je zit in een tier 8 bak).

Daarnaast heb je nog heavy's. Heavys zijn niet makkelijk om te spelen, je bent de kogelvreter als je top tier bent (weinig penetratie aan de voorkant, dus je kunt in principe overal door heen knallen) en het heeft een redelijk goed kanon vaak, waarmee je zo (op tier 6 of iets dergelijks) een kwart damage doet.

Artillery is een apart vak. Als je artillery gaat spelen, zorg je dat je ergens achterin in een bosje gaat zitten. Als je daar zit, druk je de shift-knop in, zodat je view van bovenaf krijgt. De spotters in je team (vaak de light tanks, lage tiers buitengesloten), zorgen er voor dat er rode puntjes op de kaart komen. Je speelt vooral met je minimap, je ziet waar je kijkt op de map door het groene rechthoekje. Wacht altijd behalve als het niet anders kan tot je cirkel zo klein mogelijk is! Opties waarin het niet mogelijk is: Laatste optie om een tank te vernietigen of jij bent kapot.

Spelen zonder arty of met arty in het team.
Als er gespeeld wordt met arty, is het super belangrijk dat alle flanken gedekt zijn. Dus niet met z'n allen op één punt gaan zitten, nee, gewoon goed uit elkaar staan en zorgen dat alle toegangen gedekt zijn. Gebruik vaak de minimap! Als je ziet dat er één flank niet gedekt wordt, wijs daar op. (control + click op het vakje op je minimap). Vraag dan of je één of twee tanks mee kan krijgen naar die flank.

Zonder arty geldt eigenlijk hetzelfde, echter is het minder erg als er één flank open ligt (de open liggende flank kan langs om te cappen, maar je raakt je arty niet kwijt. Cap kan altijd gereset worden, vaak een taak voor snipers die ver achter blijven).

Tiers
Er zijn 10 tiers, 10 klassen waarin een tank zit. Van 1 tot en met 10 natuurlijk.

Let er goed op wat voor tank je wilt gaan spelen. Stel ik wil een tiger spelen, dan kijk je voordat je ook maar één tier twee tank vrij speelt, hoe je op de tiger tank komt. Daarbij moet je zorgen dat je altijd eigenlijk kijkt dat je elke tank echt speelt! Niet zomaar free experience in een tank gooien om een tank over te slaan! Ookal heb je 3 tier 10 tanks, is het nog af te raden om met een nieuwe tank meteen zoveel tiers over te slaan.

Tiers gaat eigenlijk om hoe sterk tanks zijn. Dat je niet als je slappe tier 1 tank tegen een dikke tier 10 tank staat. De meeste tanks van 1 tier zijn gelijkwaardig aan elkaar, zij het door snelheid of door kracht. In principe kun je met een willekeurige tier 4 tank, elke andere tier 4 tank slopen.

Speelmodi.
Tegenwoordig heb je natuurlijk random battle, maar ook platoon en 7 vs 7, daarnaast nog team battle en nog een paar.

De eerste drie zijn interessant.
Met de eerste drie kun je het volgende krijgen: Assault, encounter, standard battle.
Bij een assault hangt het er vanaf welk team je bent, maar het is altijd zo dat één team één vlag moet verdedigen en het andere team moet hem over nemen (of, alles slopen natuurlijk). Als aanvallende partij kun je twee dingen kiezen: Alles via één kant in een rush er door heen knallen of op alle flanken aanvallen. Als verdedigende partij moet je eigenlijk altijd een gelijkwaardige balans hebben tussen alle flanken. Vaak gaat het ongeveer 7 op de ene flank en 8 op de andere (als er twee manier zijn om bij de vlag te komen, bijvoorbeeld op Sand River assault). Soms wil dat ook niet helemaal goed komen, dan heb je van die figuren die lekker makkelijk willen verdedigen en dat jij met twee anderen (ja, ik heb het mee gemaakt op Sand River) op de andere flank staat. Dan zit er maar één ding op: Het beste er van maken. Zorg dat je goed in cover staat (bergje, huisje, steentje) en zorgen dat je met z'n drieën die flank houdt.

Bij een encounter gaat het er om dat er één neutrale vlag is, die je moet cappen (of gewoon alles vernietigen). Het is niet aan te raden om iedereen rechtstreeks naar de vlag te sturen, omdat je anders in je rug wordt aangevallen.

Standard battle is eigenlijk twee basissen, één voor elk team. En dan gewoon of flag cap, of alles vernietigen.

Platoon is een team vormen met 2 of 3 bekenden (al dan niet via World of tanks zelf) en met hun een random battle starten. Zorg er hier voor dat je de goede tiers kiest!

Spotter (light tier 4+ vaak): Die komt altijd in een bak met tier +0 tot +4.
Normale tank: Die komt altijd in een bak met tier -2 tot +2.
Arty: Komt altijd in een bak met tier 0 tot +3.

Dus je wilt een spotter combineren met een arty. Zorg er dan voor dat beide tanks dezelfde tier zijn.
Een spotter met een normale tank (heavy, td, medium): Zorg dat de spotter 2 tiers lager is dan de normale tank.
Normale tank en arty: Zorg dat de arty 1.5 tiers lager is dan een normale tank. Het hangt er vanaf wat die persoon vaak voor een bak krijgt in een random battle, als de persoon vaak 2 tiers hoger krijgt, zorg je dat je een normale tank van 2 tiers hoger hebt. Als het vaak 1 tier hoger is, dan een normale tank van 1 tier hoger.

7 vs 7, je bouwt twee teams met maximum tier points van 42.
42 punten kun je krijgen door bijvoorbeeld 7 tanks met tier 6 te krijgen, maar ook door 1 tank tier 7, 5 tier 6 en 1 tier 5 (denk aan een spotter). Voor elke tier die een tank heeft, gaat er één punt van het totaal af. Dus heb je een tier 8 tank, dan gaat er meteen 8 van de 42 af.
Je kunt ook minder dan 7 tegen 7 doen, volgens mij is het minimum 5 tanks.

Crew
Crew is je bemanning die op je tank zit.

Skills en perks

Zo snel je crew op 100% zit, kun je kiezen uit verschillende skills en perks. Skills en perks maken je crew beter op de vlakken waarop ze slaan, zoals bijvoorbeeld camo, dan krijg je betere camouflage op je crew. Er zijn verschillen tussen skills en perks. Met elk percentage hoger van de main skill (gunner, driver, loader) wordt je tank ietsje beter. Zo krijg je een snellere reload bijvoorbeeld.

Skills

Skills gaan altijd. Als jij een skill op 3% hebt (bijvoorbeeld Repair), dan repairt de crewmember 3% sneller. Repair is echter een skill waarbij de totaal aantal percentages van alle crew members (stel 2 op 100%, 1 op 50% en 2 op 0%, totaal 250%) wordt gedeeld door het aantal crew members (5 in dit geval). Dan krijg je een gemiddelde skill van 250/5=50.

Het maakt dus niet uit of de skill op 3% zit, of op 100%, het werkt altijd.

Perks
Perks gaan in als de perk op 100% zit. Als je bijvoorbeeld een perk hebt (ik noem een 6th sense) die op 98% zit, heb je pech, die werkt niet. Zelfde geldt voor BiA.

Retrain
Correct me if i'm wrong. Als je normaal retraint en je betaalt er niets voor, krijg je 80% retrain (hangt er even vanaf waar je crew vandaan komt).

Stel het volgende:
Niets betalen:
Zelfde tank --> zelfde tank: retrain naar 80% (light --> light)
Andere tank --> andere tank: Retrain naar 60% (light --> medium)

Premium tank --> premium tank: 100% (mits zelfde soort tank, met andere soorten tank gaat het naar 80%.)
20k silver betalen:
Zelfde tank --> zelfde tank: Retrain naar 90%.
Andere tank --> andere tank: Retrain naar 80%.

Premium tank: niet doen.

200 gold betalen (dacht ik):
Zelfde tank --> zelfde tank: Retrain naar 100%
Andere tank --> andere tank: Retrain naar 100%.

Skills/perks droppen

Als je skills en perks gaat droppen met de drop-knop, dan gebeurt het volgende als je niets betaalt:
Van de base-skill (tot de eerste 100%) gaat 20 procent af, van de eerste skill/perk ook, van de tweede skill/perk ook enzovoort. Echter, als je bezig bent met de derde skill/perk, en die zit op 60%, gaat die 60% op in de gewone training + eerste skill/perk en dan nog de tweede skill/perk. Die gaan eerst naar 100%, daarna komt pas je derde skill/perk. Probably blijft er zo'n 20% over (niet getest).

Als je wel wat betaalt, zelfde verhaal, maar dan gaat overal 90% vanaf. Al je experience gaat dan naar de base skill (gunner, driver etc), daarna naar je eerste skills/perks en daarna je tweede etc. Je houdt dan meer over voor je derde skill/perk, wat handig kan zijn.

Waarom droppen?

Stel je bent drie skills verder (eerste, tweede en derde compleet vol) en je hebt bij de vierde zo iets van: "Ik wil wel een BiA er bij. En je hebt het volgende:"
commandergunnerdriver
100%100%100%
100% 6th sense100% repair100% repair
100% repair100% camo100% camo
100% camo100% fire100% fire
40% BiA40% BiA40% BiA

Nou, dan ga je de skills/perks droppen. Omdat je het zo vervelend vind dat het nog 300.000 potten duurt voordat je het voor elkaar hebt om die crew zo hoog te krijgen.

Wat er dan gebeurt:
commandergunnerdriver
100%100%100%
100% eerste skill/perk100% eerste skill/perk100% eerste skill/perk
100% tweede skill/perk100% tweede skill/perk100% tweede skill/perk
100% derde skill/perk100% derde skill/perk100% derde skill/perk
X% vierde skill/perkX% vierde skill/perkX% vierde skill/perk
Waarbij X% wordt bepaald door de hoeveelheid silver/gold wat je er in pompt.

Nou is het handig, zie "Perks" om voor de eerste drie skills/perks allemaal perks te kiezen die je wilt. BiA, 6th sense, Mentor (misschien?) en voor andere crew members misschien deadeye? Of andere perks. Die gaan sowieso al naar 100%. Daarna ga je de benodigde skills doen (repair, camo, firefighter, clutch braking (kan in plaats van een perk), smooth ride (als je een snelle tank bent), noem maar op).

Kijk goed wat je wilt. Skills zijn niet zo belangrijk met retrainen, maar perks wel. Dan krijg je het volgende:

commandergunnerdriver
100%100%100%
100% eerste perk100% eerste perk100% eerste perk
100% tweede perk100% tweede perk100% tweede perk
100% derde skill/perk (liefst een perk die je wilt)100% derde skill/perk (liefst een perk die je wilt)100% derde skill/perk (liefst een perk die je wilt)
X% vierde skill/perk (camo/repair)X% vierde skill/perk (camo/repair)X% vierde skill/perk (camo/repair)

Welke skills/perks wil je?

Welnu, dit is een lastige vraag en kan ik niet één twee drie voor je vertellen. Behalve 6th sense, want die wil je altijd. Kijk op deze site om te zien welke je wilt hebben:
http://wiki.worldoftanks.com/Crew

Equipment

Hier zie je midden onderin onderin service. Daaronder zie je een rij met allemaal figuurtjes, waarvan de eersten de dingen zijn die je op je tank hebt (gun, turret enzovoort). Daarna zijn er drie dingetjes met een plusje er bij. Daar kun je equipment in gooien. Equipment maakt je tank beter op één bepaald gebied.

Wat voor equipment moeten we hebben?
Het handigste is om te kijken hoe je speelt (zie bovenin). Grofweg gebruik ik twee typen tanks.
Tanks voor geduldige mensen en tanks voor ongeduldige mensen. Gooi de heavy's bij de ongeduldige mensen en de arty's bij de geduldige mensen.

Voor ongeduldige mensen heeft een camo-net geen meerwaarde, omdat ze toch te veel rijden. Continu als de rupsbanden bewegen (ook bij het draaien), gaat de camo-net uit.

Voor geduldige mensen is het juist weer super handig om een camo net te hebben.

http://wiki.worldoftanks.com/Equipment
In de bovenstaande link vind je alle equipment. Improved ventilation is super handig: Je main-skills (driver, loader etc) worden allemaal 5% beter. Dus dan krijg je in plaats van 100%, 105%. Scheelt reloading time.

Er staat duidelijk overal bij wat het doet, dus lees het even goed door.
Als je body vaak stil staat (turret maakt niets uit) voor langer dan 3 seconden, is een camo net + een binocular scope handig. Je staat toch vaak stil en je ziet sneller tegenstanders + zij zien jou minder snel.

Als je dat niet doet en je wilt toch een betere view range hebben door middel van equipment, dan is coated optics nog een goede optie.

Het is helemaal aan jezelf, maar een tank gun rammer is vaak goed. Het verkort je reload met 10%, super handig als je een lange reload hebt (bijvoorbeeld 10 seconden), want dan gaat er gewoon een hele seconde van je reload af. Als je dezelfde tank tegen komt maar dan van je tegenstander, heb je een leuk cadeautje als jij hem in 2 keer af hebt en zij zijn nog bezig te herladen. Tank gun rammer vind ik persoonlijk niet echt helpen beneden de 5 seconden reload, omdat de reload al zo kort is.

Als er nog vragen zijn of opmerkingen over mijn tekst, plaats ze rustig hier onder! Als je denkt dat het een domme vraag is, PM hem dan gerust naar mij. Ik voeg er dan gewoon een kopje bij in deze post en ik meld via PM dat het antwoord er in staat en ook wat het antwoord is.
« Laatste verandering: november 13, 2013, 02:09:09 pm door Aapje »

Krewl

• Mod 40k & Computer zaken.
  • Administrator
  • Hero Member
  • Say hello to my boomstick!
Re: World of Tanks: Basisinformatie en meer.
« Reactie #1 Gepost op: november 13, 2013, 12:34:39 pm »

Moet zo'n mooi verhaal niet een sticky nu WoT zo populair is hier? Zo ja geef maar aan, plak ik hem voorlopig wel bovenaan.
In the grim dark future of the 41st millennium, even the nuns walk around with flamethrowers and pistols that shoot miniature rockets.

40K. PURE! DISTILLED! MANLINESS!

Aapje

• Hero Member
  • Welcome to where time stands still
« Reactie #2 Gepost op: november 13, 2013, 12:42:32 pm »

Moet zo'n mooi verhaal niet een sticky nu WoT zo populair is hier? Zo ja geef maar aan, plak ik hem voorlopig wel bovenaan.

Kan handig zijn, vooral voor nieuwe spelers. En met onduidelijkheden kan er worden gepost en dan zullen ik en nog een aantal mensen die het veel spelen (ik noem een Havock, IC, ...) er op reageren en dan pas ik de beginpost er op aan ;).

Krewl

• Mod 40k & Computer zaken.
  • Administrator
  • Hero Member
  • Say hello to my boomstick!
« Reactie #3 Gepost op: november 13, 2013, 01:35:20 pm »

Done, als het weer afsterft haal ik hem weer weg natuurlijk. :D
In the grim dark future of the 41st millennium, even the nuns walk around with flamethrowers and pistols that shoot miniature rockets.

40K. PURE! DISTILLED! MANLINESS!
Pagina's: [1]