GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Spelhobby is nu online. Registreer je op de nieuwe site!

Pagina's: [1] 2 3

Auteur Topic: The Hobbit: The desolation of Smaug  (gelezen 13895 keer)

Helm

• Hero Member
  • Ride to ruin and the world's ending!
The Hobbit: The desolation of Smaug
« Gepost op: december 11, 2013, 12:14:52 pm »

Praat hier over de nieuwe Hobbit film.

SPOILER ALERT!

Ik ben vannacht naar de premiere geweest en heb mij erg vermaakt!
Ik vond de manier waarop het Dol Guldur gedeelte in de film met het originele Hobbit verhaal werd verweven erg goed gelukt en ook prachtig vormgegeven. Damn wat zag de Necromancer/Sauron er vet uit zeg!
Ook Beorn vond ik super en kan niet wachten op de regels voor dit model.
Het Demsterwold was minder donker dan ik had verwacht en bah wat waren die spinnen eng zeg, geweldig.
Azog heb ik nu wat minder mee gek genoeg dan na de eerste film maar Radagast des te meer, wat een held!
Lake town vond ik mooi vormgegeven en heb meteen inspiratie opgedaan om het na te bouwen, wellicht.
De scenes waarin Legolas en Tauriel gaan vechten met orcs in Laketown waaren m.i. totaal overbodig.
Thranduil en zijn bosrijk was dan weer meesterlijk. De toevoeging van Tauriel had niet echt gehoeven van mij, maar goed die snap ik wel.
De 'sappy' liefderigheid tussen Kili en Tauriel sloeg nergens op naar mijn smaak.
En dan Erebor en Smaug.... Damn.... SMAUG IS DE GEKSTE!
Als ze daar ooit een model van uit gaan brengen zou dat zomaar van Forgeworld kunnen zijn.
Bilbo vind ik een fijne hobbit-held, niet zo zeikerig als Frodo en Sam soms (vaak?)warenen Thorin is net zoals in het boek een grote zeikert.
Erg genoten en ik ga volgende week nog een keer!
I'm Invincible - Black Knight
You're a loony - King Arthur

Middle-Earth SBG 2019:
W: 12
D: 1
L: 4

Denizen Of The Deep

• Full Member
  • The age of men is over
Re: The Hobbit: The desolation of Smaug
« Reactie #1 Gepost op: december 11, 2013, 12:37:49 pm »

Ik ben hem ook gaan kijken deze nacht!
Even in stukjes gekapt:

Beorn: Zeer mooi vormgegeven, maar wel bijzonder kort. Ze hadden het iets meer mogen uitwerken.
Mirkwood: Wat Helm al zei, niet donker genoeg. Ook had ik graag de scene met het hert enzo teruggezien.
Thranduil's Halls: Prachtig. Kili en Tauriel is idd overbodig, maar gezien Tauriel toch niet bestaat maakt het me niet uit. Erger had geweest tussen 2 wel bestaande karakters waar het niet zou mogen zijn.
Legolas die opmerkt 'watvoor lelijk schepsel is dit? En Gloin antwoord: dat is mijn zoon Gimli. Heel de zaal plat. :)
Barrols: Een Morgul-pijl? Serieus PJ? Bolg vond ik wel vet.
Laketown: Zeer sterk. Ze hebben behoorlijk wat diepte toegevoegd door zo de armoede, opstand, etc. Thorin tegen de Meester: 'What say you?' Een grote glimlach verscheen op mijn gezicht.
Erebor was prachtig, Smaug was magnifiek. Het massief gouden standbeeld was een beetje over the top, maar goed daar begin ik aan te wennen.

Dul Guldur: Zeer sterke scene. Al had voor mijn part Gandalf Azog mogen afmaken  ;D Hoewel de twee verhaallijnen normaal 500 jaar uit elkaar liggen kan ik er mee leven dat ze ze samen genomen hebben. Maar waar was Thrain The Broken??

De hoeveelheid verwijzingen naar LOTR waren niet meer op één hand te tellen en dan heb ik er sowieso nog een aantal gemist. Zeer vermakelijk  :)

Al bij al een prachtfilm, ik heb zeker genoten!
The time of the orc, has come

Helm

• Hero Member
« Reactie #2 Gepost op: december 11, 2013, 12:45:23 pm »

Ja, waar was Thrain?

Bolg vond ik raar omdat het miniatuur er anders uitzag.

Waar dat standbeeld opeens vandaan kwam, was dat een vooropgezet plan? Vaag... Maar wel een mooi standbeeld, lol.

Middle-Earth SBG 2019:

morbal

• Hero Member
  • het gesprek is niet hier maar daar-->
« Reactie #3 Gepost op: december 11, 2013, 03:28:23 pm »

aangezien gandalf de sleutel krijgt van thrain is hij al lang dood...
Liefde is een schat aan herinneringen.
geschilderd: 601/ 300

Helm

• Hero Member
« Reactie #4 Gepost op: december 11, 2013, 04:03:18 pm »

De vraag is dan  waarom Thrain als mini is opgenomen in het assortiment van GW.

Middle-Earth SBG 2019:

niek

• Hero Member
  • May the Valar guide you.
« Reactie #5 Gepost op: december 11, 2013, 05:08:40 pm »

Ik ben vannacht ook naar The Hobbit geweest en wat een spektakel vond ik het zeg.
Ik heb vooral nu nog meer inspiratie gekregen om een Mirkwood leger te beginnen!

En Bolg, tja, hij lijkt nu meer op zijn vader. En hij heeft een boog.

Beorn: Ik denk dat er in de Extended Edition sowieso nog wat extra's met hem gaat komen, zal vast en zeker zo zijn. (Hoop ik..)

Mirkwood: Welke scene met het hert? Anders: We hoorden de spinnen praten! Heerlijk en zeer spannend ook!

Ik denk dat Thrain in de Extended Edition gaat zitten.
Schilderen, daar houd ik van!

Denizen Of The Deep

• Full Member
  • The age of men is over
« Reactie #6 Gepost op: december 11, 2013, 11:03:36 pm »

Mirkwood: Welke scene met het hert? Anders: We hoorden de spinnen praten! Heerlijk en zeer spannend ook!
Uit het boek hé. Ze schieten zo op een hert maar vinden hun pijl later gewoon terug denk ik? En ze jagen zo op zwarte eekhoorns die zeer slecht smaken als ik mij niet vergis.
In mijn verbeeldig was het diepste deel van Mirkwood altijd pik pik zwart, wat in de film wel helemaal niet het geval was.
The time of the orc, has come

borkbork

• Hero Member
« Reactie #7 Gepost op: december 11, 2013, 11:26:10 pm »

Misschien toch nog even snel tussendoor nog even een filmpje pakken, voordat ik zondag naar Turkije vertrek. Geen idee of ze daar de boel nasynchroniseren....hoop het niet.

niek

• Hero Member
  • May the Valar guide you.
« Reactie #8 Gepost op: december 12, 2013, 12:00:51 am »

Uit het boek hé. Ze schieten zo op een hert maar vinden hun pijl later gewoon terug denk ik? En ze jagen zo op zwarte eekhoorns die zeer slecht smaken als ik mij niet vergis.
In mijn verbeeldig was het diepste deel van Mirkwood altijd pik pik zwart, wat in de film wel helemaal niet het geval was.

Ah... heb het boek al een tijdje niet meer goed gelezen, daarom, die eekhoorntjes herinner ik me wel!
Schilderen, daar houd ik van!

Helm

• Hero Member
« Reactie #9 Gepost op: december 12, 2013, 11:05:16 am »

Misschien toch nog even snel tussendoor nog even een filmpje pakken, voordat ik zondag naar Turkije vertrek. Geen idee of ze daar de boel nasynchroniseren....hoop het niet.

Ik ben bang dat ze daar inderdaad nasynchroniseren.

Middle-Earth SBG 2019:

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
  • lotr fanaat
« Reactie #10 Gepost op: december 12, 2013, 11:32:00 am »

Had de film de eerste nacht ook al gezien. Vergelijking met het boekje is al bijna niet meer te maken zoveel verschil er zit tussen die beide.
ach ja en er moest natuurlijk ook wat romantiek in??? had toch liever wat uitgebreider bij Beorn gezeten dan die romantische verhaallijn erbij verzonnen.

Jammer ook dat bombur niet in water is gevallen en even zelf een standbeeld was. Veel van de fantasie/sprookje is nu verwisseld voor verzonnen actie.

Als je verhaal de hobbit niet goed kent dan is het wel een schitterende actie film geworden. een half uur lang volop gevecht met een draak in het donker. al dat vuur wat in 3d de zaal in word gespuugd.
Dol guldur had wel ongeveer zo kunnen zijn maar er word nergens vermeld dat gandalf al ooit in gevecht was met enige vorm van sauron in zijn eentje. snap niet waarom hij later dan zo bang is voor een Balrog.

douwe002

• Sr. Member
  • http://s1094.photobucket.com/user/douwe002/profile
« Reactie #11 Gepost op: december 17, 2013, 08:36:02 am »

Dol guldur had wel ongeveer zo kunnen zijn maar er word nergens vermeld dat gandalf al ooit in gevecht was met enige vorm van sauron in zijn eentje. snap niet waarom hij later dan zo bang is voor een Balrog.

Sauron is niet echt sterker dan de balrog, sauron is als rechterhand gekozen door morgoth vanwege zijn slimheid. Daarbij zijn ze alle 3 van dezelfde soort dus zullen ze ongeveer even sterk zijn.

Ik vond de draak echt episch. Als daar een forgeworld model van komt denk ik dat je alle lichaamsdelen apart moet kopen net zoals met een Titan :P.

Wel jammer dat het boek en film steeds verder uit elkaar gaan, maar daarvoor krijg je wel veel actie terug en mooie scenes. Het weekend toch maar weer voor de 2e keer er heen.

morbal

• Hero Member
  • het gesprek is niet hier maar daar-->
« Reactie #12 Gepost op: december 17, 2013, 09:30:19 am »

Ik ben hem gisteren gaan zien en het is inderdaad een zeer goede actifilm geworden. maar als je het boekje ernaast legt moet je inderdaad wel ver beginnen zoeken voor gelijkenissen. wel spijtig dat ze het oorspronkelijke verhaal zoveel opofferen voor het tauriel verhaal wat toch wel wat overbodig was in mijn ogen.
Maar het was een goeie film waar ik toch van genoten heb.
Liefde is een schat aan herinneringen.
geschilderd: 601/ 300

michiel the elf

• Sr. Member
  • Que sera, sera
« Reactie #13 Gepost op: december 20, 2013, 06:45:31 pm »

Ik kom er net vandaan! Nu pas? Ja nu pas!

Vond het een geweldige awsomesauce film met hele leuke verwijzingen.

Was alleen raar om bij de aftiteling te zien dat hij gebaseerd was op de Hobbit van Tolkien ::) :P
Victoria Concordia Crescit.

ibanezmark

• Hero Member
  • RUN, YOU FOOLS!!!
    • Burning Flame
« Reactie #14 Gepost op: december 21, 2013, 12:45:40 am »

Ik vond het een toffe film, alleen ben ik bang dat het zo uitgerekt wordt.
De scenes met Smaug vond ik wat langdradig worden, en misschien wat voorspelbaar. (Afgezien van het feit dat ik het boek gelezen heb en weet wat gaat gebeuren).

Taundriel overbodig? Niet echt. Ik vind het wel leuk om naar Evangeline Lilly te kijken.
Legolas overbodig? Ja. Maar dat is ook weer herkenning voor de leken.
De vechtscenes langs de rivier vond ik wel erg tof, maar meer oets voor de actiefilms van Jerry Bruckheimer dan voor in een Tolkien verhaal, maar toch wel leuk gedaan.

Nu weer een jaar wachten.  >:(
When a Chinese business partner writes the following in an e-mail "It's been a business doing pleasure with you" should I be concerned about the night we had all those drinks or is it just a grammar thing?
Pagina's: [1] 2 3