GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Spelhobby is nu online. Registreer je op de nieuwe site!

Pagina's: 1 [2] 3

Auteur Topic: The Hobbit: The desolation of Smaug  (gelezen 13894 keer)

Helm

• Hero Member
  • Ride to ruin and the world's ending!
Re: The Hobbit: The desolation of Smaug
« Reactie #15 Gepost op: december 21, 2013, 09:57:49 am »

Nee nee!
Ik geloof dat het laatste deel deze zomer komt!
I'm Invincible - Black Knight
You're a loony - King Arthur

Middle-Earth SBG 2019:
W: 12
D: 1
L: 4

morbal

• Hero Member
  • het gesprek is niet hier maar daar-->
« Reactie #16 Gepost op: december 21, 2013, 12:18:06 pm »

Wishfull thinking? Of gebaseerd op geruchten?
Liefde is een schat aan herinneringen.
geschilderd: 601/ 300

Coenus Scaldingus

• Sr. Member
« Reactie #17 Gepost op: december 21, 2013, 12:34:42 pm »

Als ik me niet vergis was dat het oorspronkelijke idee (nou ja, in ieder geval nadat het drie films werden), maar dat is onderhand weer verandert: nu is het gewoon net als de LotR trilogie, drie keer halverwege December.

Grievous

• Hero Member
  • Play like you got a pair!
« Reactie #18 Gepost op: december 25, 2013, 09:53:51 am »

Lijkt mij sterk dat deel 3 in zomer uitkomt, dan draaien er meestal Marvel blockbusters.

Ga maar ervan uit dat de film pas in december uitkomt, dan kunnen ze meer tickets verkopen.
Never interrupt your enemy when he is making a mistake.

Napoleon Bonaparte

Ar-Pharazon

• Hero Member
  • Warriors, advance!
« Reactie #19 Gepost op: december 25, 2013, 01:07:35 pm »

Volgens mij is het precies zoals Coenus het zegt; het plan was om hem volgende zomer uit te brengen maar dat wordt december.

Heb DoS inmiddels ook gezien en ik vond het best een grappige film. Ik ben wel al op het punt gekomen waarin ik besef dat je de Hobbit films als enigzins Tolkien realistische verfilmingen niet serieus kunt nemen en er zoveel nutteloze actie is in gestopt dat het meer gewoon een lollige actie film is. Sommige dingen waren echt zo belachelijk (bv. Bombur die ongeveer 30 orcs uitschakelt door ze omver te rollen), dat ik er nog om moest lachen ook :P

Wat ik wel raar vond is dat het Smaug in een half uur niet lukt om 7 dwergen uit te schakelen.
SBG toernooi Baambrugge 3, doe mee!
http://www.gwhobby.net/forum/index.php?topic=20914.0

Helm

• Hero Member
« Reactie #20 Gepost op: december 26, 2013, 05:44:48 pm »

Ik merk om mij heen dat beide Hobbit films veel mensen niet bijster enthousiast maken.
Er had denk ik meer ingezeten....

Middle-Earth SBG 2019:

morbal

• Hero Member
« Reactie #21 Gepost op: december 26, 2013, 06:41:22 pm »

ik denk dat ze zeker de laatste, als film zijnde zeer goed zijn, maar als verfilming stellen ze echt wel teleur. In mijn ogen hadden ze azog eruit moeten laten, misschien Bolg grotere rol laten spelen en het op 2 films moeten houden.

Ik ben benieuwd naar de volgende films welke verdraaiingen ze daar in gaan steken.

(even vanbuiten, Bard schoot toch met een gewone pijl smaug neer? die zwart was geschilderd?)
sneuvelen fili en kili al door de draak? of krijgen ze toch hun heldhaftig einde en de laatste slag?

Mr. To

• Hero Member
    • Facebook
« Reactie #22 Gepost op: december 26, 2013, 08:08:31 pm »

Sorry maar als je een een film van een boek ziet moet je nooit verwachten dat ze alles uit het boek hebben kunnen verfilmen. Een verfilming is nooit goed als jr van het boek uitgaat. Wat ik bij deze het beste vind van alle 'verfilmingen' is dat ze zich buiten het boek om gaan en dat ze meer van de geschreven wereld erin verwerken namelijk Tolkiens andere boeken en aantekeningen. Ik vind dat, ondanks het langzame films zijn dit juist iets is waar mensen normaal om zeuren namelijk dat er zoveel vergeten wordt. My 2ct.
40K:
3000p Necrons 60% geschilderd
 640p Space wolves
 600p Orkseses

Dropzone Commander (Hawk Talon):
UCM
Scourge

Toernooien:
17/03/13 Tafelridder (Leiden) 1500p 9e/10 plaats
03/06/13 Tafelridder (Leiden) 1850p 14e/14 plaats
10/2013 Tafelridder (Leiden); Winnaar Combat Patrol

morbal

• Hero Member
« Reactie #23 Gepost op: december 26, 2013, 08:57:30 pm »

de toevoeging van Gandalf vind ik fantastich! maar als je dingen wilt toevoegen, zou ik het fijn vinden (utopi, ik weet het) dat het ook daadwerkelijk ergens door tolkien geschreven is.of sterk gebaseerd, een dode ork levend laten is net het omgekeerde. een Tauriel/ kili romance? dwergen die achterblijven? dat vind ik een kronkel te ver.

Maar ja ik juich juiste toevoegingen toe!

phantom_lord

• Hero Member
  • 'No sacrifice, no victory'
« Reactie #24 Gepost op: december 29, 2013, 09:25:13 pm »

ik heb hem gisteren pas gezien (jaja, lekker laat i know) en ik vond hem erg goed! minder onzin als de eerste film (alhoewel nog steeds nogal veel) en hij was echt interessant. dat hele tauriel - kili verhaal een beetje minder, helemaal dat hij dan geraakt moet worden met n morgul pijl (als dat al bestaat heeft echt niet iedere random orc zo'n ding...) en dat dat genezen moet worden met athelas (wat geloof ik alleen in de handen van de koning zijn echte genezende kracht heeft) door zo'n elf. Wat ik dan wel gaaf vindt is dat die hele tocht van tauriel en legolas dat hele gebeuren met een thranduil die zich niet met de buitenwereld wil gebeuren lekker in het licht zet. En ik hoop echt dat er meer info komt over die scars van thranduil.

Wat ik ook sterk vindt in de film is het nadeel wat aan de quest van thorin zit, namelijk het wakkermaken van smaug. In het boek is niemand erop tegen dat ze het gingen doen, ze dachten alleen dat het niet ging lukken. Nu is het echt afwegen "quest doen en dan de kans lopen dat smaug wakker wordt" vs "niets doen en dan het risico lopen dat sauron hem wakker maakt en half midden aarde in de as legt...". erg tof, zo krijg je net wat meer diepte in het verhaal.

En Smaug, Oh god! Pure briljantie zoals hij in de film zit. Hij ziet er gelikt uit, echt super, beweegt f****** vet, en de stem op dat beestje! ik geloof dat de oude draken in tolkiens wereld konden betoveren met hun stem, maar dat zou deze bij mij ook kunnen. Echt geweldig. Hij speelt met zijn eten, hij heeft een ego groter als hijzelf, en hij heeft een degelijke pesthekel aan alles wat dwarf is. Ook die scene dat hij dat standbeeld van goud ziet, alsof die slang een spontaan verliefd wordt! Ik was geduurende de film echt voor smaug aan het duimen dat hij er toch minstens eentje te pakken zou krijgen (bombur ofzo, die gaat geloof ik in het boek ook dood). Ik ben nu al over de plas dat bard hem overhoop schiet voordat de 3e film halverwege is.

"Welcome to where time stands still
No-one leaves and no-one will"
- Sanitarium, Metallica

borkbork

• Hero Member
« Reactie #25 Gepost op: december 29, 2013, 09:28:27 pm »

en hij heeft een degelijke pesthekel aan alles wat dwarf is.

ha ha, ik mag dat beest nu al ;)

Ik moet nog gaan kijken, maar heb hier nog geen engels talige versie kunnen vinden, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik nog geen turks twee woorden turks spreek.

Jerry81

• Full Member
« Reactie #26 Gepost op: januari 01, 2014, 09:11:13 pm »

Ik ben nu al over de plas dat bard hem overhoop schiet voordat de 3e film halverwege is.
Ik heb hem afgelopen weekend gezien in 3D en dan met nog een toevoeging voor een sneller aantal beelden per seconde. Dat kan ik wel aanraden voor mensen die normaal 3D beeld wat onrustig vinden (zoals ik).

Wat een prachtfilm! Dat die draak dood gaat interesseert me eigenlijk niet zo heel veel. Ik kan me nu al verlekkeren aan de uiteindelijke veldslag die gaat plaatsvinden. En natuurlijk de dwergen die hun rijk weer innemen.

Mr. To

• Hero Member
    • Facebook
« Reactie #27 Gepost op: januari 02, 2014, 11:20:52 am »

de toevoeging van Gandalf vind ik fantastich! maar als je dingen wilt toevoegen, zou ik het fijn vinden (utopi, ik weet het) dat het ook daadwerkelijk ergens door tolkien geschreven is.of sterk gebaseerd, een dode ork levend laten is net het omgekeerde. een Tauriel/ kili romance? dwergen die achterblijven? dat vind ik een kronkel te ver.

Maar ja ik juich juiste toevoegingen toe!

Veel van wat is toegevoegd (ok niet legolas, tauriel en kili enzo) komt uit Silmaurillian en andere aantekeningen. Ook dat overleg met sauruman, galandriel, gandalf en elrond komt daadwerkelijk uit zijn aantekeningen van dat het heeft plaatsgevonden. Deze films zijn niet alleen de hobbit maar ook andere boeken en aantekeningen van Tolkien :)

@Jerry: het enige nadeel wat ik had met HFR was vorige keer dat alles sneller afgespeeld leek te zijn... verder wel iets scherper nog naar mijn idee :)
40K:
3000p Necrons 60% geschilderd
 640p Space wolves
 600p Orkseses

Dropzone Commander (Hawk Talon):
UCM
Scourge

Toernooien:
17/03/13 Tafelridder (Leiden) 1500p 9e/10 plaats
03/06/13 Tafelridder (Leiden) 1850p 14e/14 plaats
10/2013 Tafelridder (Leiden); Winnaar Combat Patrol

Helm

• Hero Member
« Reactie #28 Gepost op: januari 02, 2014, 01:56:10 pm »

Een aantal dingen komen uit Nagelaten Vertellingen, niet uit de Silmarillion.
Veel is echter gewoon extra actie voor de extra actie, helaas.

Middle-Earth SBG 2019:

Aragorn

• Voorzitter en Forumhoofd
  • Administrator
  • Hero Member
  • Never tell me the odds
« Reactie #29 Gepost op: januari 04, 2014, 08:39:59 am »

Zo dan. Gisterenavond dan eindelijk geweest. Wat een onwijs gave film zeg. Zoals al gezegd totaal niet meer te vergelijken met het boek. De toevoegingen storen het verhaal zeker niet.

Beorn: tja, had inderdaad beter uitgewerkt kunnen worden. Ik denk ook dat er meer humor in had gezeten als ze dit volgens het boek hadden gedaan, maar goed, daar was nu waarschijnlijk geen tijd en ruimte voor door de jagende orcs.
Legolas en Tauriel: voegen zeker iets toe aan de film, maar dan moet je wel het boek even vergeten. De vechtscènes op de oevers vond ik meesterlijk.
Laketown: heel gaaf gedaan, maar ik had een lichtelijk deja vu gevoel. Kan me alleen even niet herinneren naar welke film, maar ik neig naar Eragon.
Smaug: SMAUG. Wat een meesterwerk. Alleen de manier van ontwaken al. En dan de stem. Zeker betoverend. Wat me alleen heel erg stoorde was het feit dat Smaug wel een compleet dwergenleger kan verwoesten, maar het bijna aflegt tegen 10 redelijk bewapende dwergen en een hobbit. Maar goed, deze actie was in ieder geval beter dan wanneer Jackson hier het boek had gevolgd. Dan was de zaal waarschijnlijk in slaap gevallen. ;D

Al met al een heerlijke film, net als deel 1. Bij beide delen moet je het boek inderdaad als leidraad zien en iedere verdere vergelijking uitsluiten.
In GOD we trust. All others we monitor.

Do you know what the chain of command is? It is the chain I beat you with until you remember I am in charge.
Pagina's: 1 [2] 3