GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Spelhobby is nu online. Registreer je op de nieuwe site!

Pagina's: 1 [2] 3

Auteur Topic: Martinus7 zijn hoekje  (gelezen 14960 keer)

greenee22

• Sr. Member
Re: Martinus7 zijn hoekje
« Reactie #15 Gepost op: juli 07, 2014, 09:57:21 pm »

Ik ben het met alle comments over snelle gesture drawings eens.
Er is een youtubekanaal genaamd 'onairvideos' ofzoiets die wekelijks drawing sessions uploaden.
Het boek 'figure drawing for all it's worth' van Andrew Loomis geeft een goede uitleg over hoe je dit effectief kan leren. (Dat kan je beter zelf googelen, als ik je de link geef werkt ie niet for some reason)

link naar youtubekanaal:
https://www.youtube.com/channel/UCAZZ8kXStsAD_SJS9LWNdEQ

Martinus7

• Full Member
« Reactie #16 Gepost op: juli 07, 2014, 11:12:23 pm »

Hoi, ik ga (zeer) snel schetsen zeker eens proberen, allen bedankt voor het commentaar en de links. Mijn volgende (langdurige tekeningen) project wordt line-art tekenen voor een waterverfcursus over 2 weken, ik moet ook waterverf gaan kopen, en waterverf papier. Ik ben nogal van de line-art en potlood schetsen, kleur ben ik niet heel goed is, wordt dus een uitdaging die waterverfschildercursus :)

Edit: lol, als wargamer heb ik natuurlijk veel potjes met verf op waterbasis, ik denk dat ik die ook gewoon meeneem naar de cursus
« Laatste verandering: juli 08, 2014, 08:37:23 am door Martinus7 »

greenee22

• Sr. Member
« Reactie #17 Gepost op: juli 27, 2014, 01:01:19 pm »

Wargameverf is geen waterverf (aquarel) maar acryl, het droogt namelijk watervast op en heeft andere eigenschappen. goed om te weten, misschien? :)
Veel plezier!

Martinus7

• Full Member
« Reactie #18 Gepost op: oktober 29, 2014, 10:43:54 pm »

...
« Laatste verandering: april 25, 2015, 09:35:10 pm door Martinus7 »

Martinus7

• Full Member
« Reactie #19 Gepost op: januari 14, 2015, 07:50:44 pm »

...
« Laatste verandering: april 24, 2015, 05:44:52 pm door Martinus7 »

Martinus7

• Full Member
« Reactie #20 Gepost op: februari 19, 2015, 12:03:45 am »

...
« Laatste verandering: april 24, 2015, 05:45:14 pm door Martinus7 »

A Luna

• Hero Member
  • ◉_◉
    • CMoN Gallery
« Reactie #21 Gepost op: februari 19, 2015, 11:42:24 am »

Die garnaal vind ik top! Leuke stijl.

Je fantasy tekening, daarvoor heb ik een aantal pointers die je kan gebruiken voor elk soort tekening:
1. compositie: bedankt van tevoren hoe je alles weer wil geven. Denk aan de gouden ratio (http://jwilson.coe.uga.edu/emt669/student.folders/frietag.mark/homepage/goldenratio/image19.gif). Qua tekenen houdt dit in hoe je ogen zich voortbewegen over het papier. Het is de taak van de artiest om de kijkers ogen te stimuleren om dit patroon te volgen. Je hebt als focus punt het gezicht van de elf (is gedetaileerd). Gezichten, kijk richtingen van ogen en diepte laat iemand naar een bepaalde plek kijken. Kijk maar eens naar deze van Feng Zhu (held van de concept art)
http://www.itsartmag.com/features/itsart/wp-content/uploads/2013/07/feng-Zhu-2.jpg
Het geeft een mooie uitleg hoe alle lijnen naar het focus punt wijzen waardoor deze meteen je aandacht trekt. Vanaf hier worden je ogen begeleid door de hele tekening.
2. anatomie: het is hier al eerder gezegd. Ga anatomie tekeningen maken. 15 minuut sketches... 10 min, daarna 5. Ga stick figures tekenen (is een pain in the ass, maar door 'muscle memory' zal je hand onthouden hoe lang en waar elke lijn terecht moet komen). Maak zo'n 50-100 stick figures per dag. Droom ze. Dan gaat je anatomie vooruit.
3. referenties: zoek referenties. Van zwaarden, uilen, lichamen, rots, kleding, etc. Elk zwaard dat ik zie lijkt net een broodmes, de speer daarentegen ziet er gevaarlijk, puntig en nasty uit (dus top werk). De uil heeft nogal vreemde vleugels en wenkbrauwen. De kleding ziet er erg uit als t-shirts en jeans en vooral waar het gescheurd is, ziet er nogal vreemd uit. Ook het schild van de soldaat is nogal plat.
4. Stijl: hier en daar heb je paar schaduwen gemaakt, het zou mooi zijn als je dit dan op meerdere plekken alom doet. Of juist helemaal geen. Zoek uit wat voor jou het beste werkt, wat je fijn vindt om te tekenen. Daarbij zijn je fineliner lijnen hier en daar nogal schetserig. Je moet 'confident' worden met je eigen lijnen en dit is puur oefenen. Net zoals de stickfigures zou je kunnen oefenen met het tekenen van rechte lijnen. I'm not shitting you. Probeer een zo recht mogelijke lijn te maken op papier. Het is een pain, maar na zo'n 2000 lijnen zal het een stuk beter gaan om uit de losse pols een rechte/kromme lijn of een cirkel te maken en deze zal 'confident' (weet nederlandse woord nog steeds niet) op papier staan en dat reflecteerd naar professionaliteit.

Daarbij; vergeet niet om te blijven doen wat je leuk vindt. Ik geef je tips ter verbetering en ik moet de persoon die 20.000 stick figures en 50.000 lijnen voor de lol doet nog vinden. Het zijn alleen wel essentiele dingen om beter te worden.

Martinus7

• Full Member
« Reactie #22 Gepost op: februari 22, 2015, 11:18:00 pm »

Dankjewel voor je uitgebreide commentaar en de 2 links. Ik ben het er mee eens wat je zegt. Ik baalde eigenlijk eerst een beetje dat ik de tekening online had gezet, ik was er niet heel tevreden over, maar ik heb ook van sommige vrienden flink wat tips gekregen naar aanleiding van deze tekening, dus het was nuttig. Zal het proberen toe te passen. En dankjewel voor je commentaar op garnaal tekening, de collega voor wie de tekening was, was er geloof ik blij mee (Zij houdt deze garnalen in een aquarium, ik had er een tijdje terug ook wat in een aquarium, de tekening was als afscheidscadeautje toen ze wegging bij ons op werk).

Martinus7

• Full Member
« Reactie #23 Gepost op: augustus 28, 2015, 02:58:21 pm »

Wat je eigenlijk wil doen als je tegen High Elves, Wood Elves, Dark Elves, Eldar, Dark Eldar of Retribution of Scyrah speelt:

Commentaar is altijd welkom

Martinus7

• Full Member
« Reactie #24 Gepost op: februari 02, 2016, 01:32:14 pm »

Hoi wargamers, hier een tekening van Barbaarsen, ze zijn wel wat gevaarlijker dan op het eerste gezicht lijkt, dus pas op!

Commentaar en kritiek is welkom. Mocht iemand deze schets willen hebben kan ik het origineel sturen voor 15E + verzendkosten. Het is ongeveer de helft van een A4-tje groot.

Woudschim

• Hero Member
    • Masque-Obscura Fotografie en Ontwerp
« Reactie #25 Gepost op: februari 02, 2016, 08:37:05 pm »

Cool!

Fijn dat je normale afmetingen gebruikt voor vrouwenlichamen trouwens! Nice. :)

Ik zou gaan kijken naar dynamiek in de poses.

Fotografie en Ontwerp : www.masque-obscura.nl

Miniaturen (ook in opdracht) : http://miniaturenschilder.nl/

Martinus7

• Full Member
« Reactie #26 Gepost op: februari 03, 2016, 03:00:57 am »

Ja poses oefenen en misschien een referentie voor de pose bij tekeningen gebruiken is zeker een idee. En vrouwen met normalere proporties tekenen is soms ook leuk en voegt soms wat realisme toe, vrouwen zien er niet allemaal uit als een dun model dat daarna nog gephotoshopt is qua proporties.

Martinus7

• Full Member
« Reactie #27 Gepost op: april 10, 2016, 05:10:27 pm »

Het thema van de tekenbijeenkomst gisteren van de Rotterdam Draw Club was Deathmetal, vanwege de film die werd vertoond, hier mijn tekening. De Rotterdam Draw Club is te vinden op facebook en komt om de paar weken bijeen in de Gamers of the West in Rotterdam.

Martinus7

• Full Member
« Reactie #28 Gepost op: mei 09, 2016, 10:20:14 pm »

Korte 40 strip,

Techniek, potlood en kneedgun, lichtblauw uitgeprint, met fineliner ge-inkt, en lichtblauw didtaal verwijderd. Besloten om de comic maar zonder tekst te doen, ook omdat het achtergrondverhaal van 40k soms wat verandert. Commentaar of kritiek is altijd welkom.

Edit: ik geef maar even een link naar mijn DA account, photobucket verknoeide de resolutie:
http://maarten-michiel.deviantart.com/art/Sisters-of-Battle-Nurgle-and-Grey-Knights-W40k-608039884
« Laatste verandering: mei 09, 2016, 10:27:03 pm door Martinus7 »

spinnert

• Newbie
  • *
« Reactie #29 Gepost op: juni 29, 2016, 02:01:58 pm »

Ziet er allemaal zeer mooi uit wat je tekent, ik krijg meteen zin om ook een potlood te pakken en aan de slag te gaan.
Pagina's: 1 [2] 3