GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Uw advertentie op GWHobby.net? Vraag naar de voorwaarden.

Pagina's: [1]

Auteur Topic: Oorlog tussen de lotr moderators.  (gelezen 1301 keer)

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
  • lotr fanaat
Oorlog tussen de lotr moderators.
« Gepost op: maart 10, 2008, 10:54:20 pm »

De afgelopen Ducosim was er een gevecht gaande tussen de twee Lord of the rings moderators van deze site.
Er was tussen het regelen van het toernooi tijd om de ruzie onderling te beslechten.
Hij (Voron) vocht tegen mij (Arabog) met de volgende legers:
Angbor the fearless
4 Knights of Dol Amroth te voet
3 men at arms of DA
3 axemen of Lossarnach
3 clansmen of Lamedon
4 rangers of Gondor
2 Rangers of the North
6 rangers of Arnor

Mijn leger bestond uit een cirtith Ungol leger met daarin:
Shelob
orc captain met schild
3 mordor uruk-hia waarvan 1 met tweehandig wapen
10 Orc trackers
15 Orc wariors.

Beide legers dus 300 punten en we speelden hetzelfde als de laatste ronde van het toernooi Pitch battle, of te wel lekker rammen en afmaken.
De eerste twee rondes werd er natuurlijk volop geschoten aan beide kanten, hij schoot met 12 rangers tegen 10 orc trackers van mij, hij probeerde gelukkig voor mij steeds alleen de orcs met schilden te raken en te verwonden. de rangers raakten wel veel maar verwonden weinig. MIjn orc trackers liet ik echter op de rangers schieten met hun lage defence. De trackers raakten niet veel maar verwonden wel steeds.
In de derde ronde kon Shelob een ranger of the north aanvallen, de rangers konden niet meer schieten richting shelob nu en gingen door met het schieten op de orcs met schilden. aan de rechterkant kwam Angbor met zijn 3 clansmen over een heuvel recht tegen over de orc trackers te staan, een niet te missen doel voor de trackers en twee clansmen sneuvelden voor ze ooit in gevecht kwamen.

In de vierde beurt kon shelob nog een keer chargen maar kwam ze wel ver van de rest van mijn troepen te staan, Voron zette een blok neer met alle 4 de knight, 3 axemen en de 3 pikeman. doordat hij zo bang was voor Shelob bleven deze troepen ver weg van mijn orcs. Mijn Orcs konden Angbor compleet omsingelen inclusief de rest van de mannen die in zijn beurt waren. een paar rangers en de laatste clansmen overleefden dit niet. Angbor won dit gevecht nog wel maar de volgende ronde werd voor hem de laatste. hij was weer compleet omsingeld door mijn captain, veel orks en de mordor uruk-hai.

Shelob kreeg door slecht gooien wel veel tegenslag en ook diverse wonden, de moedtesten haalde zij wel steeds maar ze kwam steeds weer tegen een overmacht te staan van knights, rangers, axeman en pikeman. Mijn orc trackers had ik nog steeds vrij staan om te schieten en elk model wat de moedtest niet haalde om Shelob aan te vallen was een prooi voor de trackers.

Shelob sneuvelde in de laatste ronde maar toen werd zijn leger wat al twee ronden gehalveerd was helemaal terug gebracht onder de 25%.

Mijn captain leefde nog dus ik zou de volle punten hebben gehaald als het om de punten zou gaan.
Al weer is mijn Cirith Ungol leger dus niet verslagen, mensen blijven bang voor Spinnen en vergeten altijd de overmacht aan Orks samen met de trackers.
De vrede was daarna snel weer gesloten tussen de moderators en we gingen verder met het uitreiken van de prijzen van het toernooi.
Een leuke korte partij.

stijn19

• Hero Member
Re: Oorlog tussen de lotr moderators.
« Reactie #1 Gepost op: maart 20, 2008, 04:09:39 pm »

klinkt als een leuk potje

ga je hier nog meer 'battle reports' opzetten?
Goblin Gardener

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
  • lotr fanaat
« Reactie #2 Gepost op: maart 20, 2008, 04:23:25 pm »

Binnenkort komt hier het complete verslag van het Ducosim toernooi op de site en verder staan er al diverse battle report hier op de site. elke keer als ik weer ergens een interresante battle heb gespeeld komt die er hier ook op.
Je mag zelf trouwens ook battle reports hier op de side neerzetten.

stijn19

• Hero Member
« Reactie #3 Gepost op: maart 20, 2008, 07:26:43 pm »

ok is goed zal er aan denken.  ;D
Goblin Gardener

Skaven Lord Vinshqueek

• Retired Admin
  • Hero Member
  • Bunny ear says flop
« Reactie #4 Gepost op: maart 21, 2008, 10:30:54 pm »

*steekt twee duimpjes omhoog*...

Ondanks dat ik geen Lord of the Rings speel, wel een goed battle report om te lezen.

Hopelijk bij een volgend toernooi wat meer de mogelijkheid hebben om even te kijken wat er gaande is. :)

Greetz
"In the Horned One we trust, all others we monitor." ~ Seer Squeek

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #5 Gepost op: maart 21, 2008, 10:49:00 pm »

Grappig om te zien dat Voron net zo goed is in LotR als in Warmachime...  ;D

Leuk report, volgende keer met foto's?  :D
Yeah, what I've felt, what I've known
Sick and tired, I stand alone
Could you be there
'Cause I'm the one who waits for you
Or are you unforgiven too?

Voron

• The Promised One!
  • Hero Member
  • Wassuuuup!
« Reactie #6 Gepost op: maart 21, 2008, 11:33:06 pm »

Grappig om te zien dat Voron net zo goed is in LotR als in Warmachime...  ;D

Leuk report, volgende keer met foto's?  :D

Tja, als je bedenkt dat ik zelf haast geen LOTR speel vind ik dat ik het nog aardig goed heb gedaan. Meeste foute/domme dingen die ik deed kwam omdat ik de regels niet kende. Maar toch vond ik dat ik het er goed vanaf bracht, had alleen wat weinig heroes :P (nouja, al mijn rangers of the north waren heroes, maar toch XD)
In an age of darkness. At a time of evil. When the world needed a hero. What it got was me.

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
  • lotr fanaat
« Reactie #7 Gepost op: maart 22, 2008, 09:59:27 am »

In een 300 punten leger kun je maar weinig helden kwijt voor lotr. Voron had nu 3 helden en ik had er maar 2.
Hij had wel veel sterkere wariors als mijn ork en met zijn peiken en speren kon hij als hij het goed deed elk gevecht ondersteunen. De grootste fout was dat hij te bang was voor Shelob en daar veel modellen om heen zette. zijn sterke wariors met hoge gevechtswaarde stonden zo lange tijd te vechten tegen 1 model met een nog hogere gevechtswaarde en zo'n hoge defence dat zijn Wariors geen tijd kregen om de zwakere orks af te maken. De zwakke orks wisten nu met een overmacht de losse modellen van Voron aan te vallen en dan zijn ze toch vrij sterk met een overmacht.
Aan het eind had hij dan eindelijk wel Shelob dood maar intussen was zijn rest van het leger inclusief zijn 3 helden al wel afgemaakt.
Van dit gevecht heb ik verder geen foto's kunnen maken. Zelf een battle spelen en tegelijk judge nam toch iets te veel tijd in beslag om nog foto's te nemen.

stijn19

• Hero Member
« Reactie #8 Gepost op: maart 22, 2008, 11:45:08 am »

ik zal als ik een keer met vrienden speel wel een reportje maken.

(het zal alleen vooral met dwergen en moria goblins zijn of gondorianen tegen harad)

is het trouwens vet om een dol amroth leer te bouwen of zijn ze toch te duur voor hun punten??
Goblin Gardener

Arabog

• Moderator
  • Hero Member
  • lotr fanaat
« Reactie #9 Gepost op: maart 22, 2008, 12:01:21 pm »

Een Dol Amroth leger heeft zeer goede modellen. goede gevechtwaardes samen met een goede defence. Je kunt er ook rangers van gondor in plaatsen.
De mounted knights zijn op dit moment de sterkste cavalerie modellen die er zijn. Nu er vorig jaar ook Modellen van Lossarnach en Lamedon zijn verschenen is een fiefdoms Leger nog sterker geworden. De Losarnach mannen zorgen voor extra ondersteuning of voor extra kracht, Lamedon zorgt voor extra moed en kracht. de pikeman zorgen nog weer eens voor nog meer ondersteuning.
Prince Imrahil is een van de sterkste good modellen, hij heeft hetzelfde profiel als Aragorn alleen niet de gratis machtpunt per beurt. Te paard is hij zeer moeilijk te verslaan, een hoge defence met een hoge gevechtswaarde, veel machtspunten in combinatie met lance en veel kracht.

stijn19

• Hero Member
« Reactie #10 Gepost op: maart 22, 2008, 01:08:22 pm »

klinkt netjes
Goblin Gardener