GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby 2.0 komt eraan.
Lees erover in het subforum "Algemeen".

Pagina's: [1] 2 3 ... 19

Auteur Topic: WW 176: Het behouden Huys 2.0  (gelezen 31393 keer)

Mir

• Moderator
  • Hero Member
  • Moderator offtopic, werewolf
    • Facebook: Jaap Hoeve
WW 176: Het behouden Huys 2.0
« Gepost op: januari 27, 2014, 07:23:04 pm »

De Nederlandse astronaut André Kuipers betoogde in 2013, nu exact twintig jaar geleden, dat de Nobelprijs voor de vrede een keer zou moeten gaan naar de internationale ruimtevaart. Niet voor niets heette de eerste door mensen bemande satelliet 'Mir' - het Russische woord voor vrede. Samenwerken aan onderzoek, wetenschap en vooruitgang brengt mensen dichter bij elkaar. Het uitzicht vanuit de ruimte op onze blauwe aardbol doet ons beseffen hoe klein en onbelangrijk de mensheid eigenlijk is en hoe nietig en onbetekenend onderlinge conflicten en geopolitieke spanningen zijn.
Om die gedachte te eren, heeft de missiecommandant van het grootste avontuur dat de mensheid ooit aangegaan is, de bijnaam Mir meegekregen.

We schrijven het jaar onzes heren 2033. Voor het eerst in de geschiedenis is een groep mensen erin geslaagd een permanente kolonie te stichten op een buitenaardse planeet. Het Nederlandse project Mars One is erin geslaagd om kleine groepjes, zorgvuldig geselecteerde, vrijwilligers in een serie enkele reizen die elk negen maanden duurden, over te vliegen naar de rode planeet. De groep telt ondertussen 14 kolonisten, en missieleider Mir. Sinds de aankomst van de eerste pioniers hebben zij gezwoegd om een leefbaar station op het marsoppervlak te bouwen. Binnen de overkapping is er verwarming en wordt er zuurstof geproduceerd. Men is er zelfs in geslaagd om, na uitvoerige experimenten op aarde, gewassen te verbouwen op Mars. Alle dierlijke producten moeten echter nog steeds worden ingevlogen vanaf de thuisplaneet. Elke nieuwe vlucht zit dan ook, behalve met extra kolonisten, propvol met voorraden gedroogd vlees, melkpoeder en ander noodzakelijk voedsel. Want veganist worden, al is het nog zo voor de goede zaak, doe je niemand aan. Het is trouwens ook veel te ongezond voor het uitputtende leven dat de astronauten/kolonisten leiden. Een van de bevoorradingsvluchten bracht een communicatiesatelliet mee, die in een baan rond Mars is gebracht en signalen naar de aarde uitzendt over de stand van zaken en wat er nodig is.
Ondertussen is er al veel bereikt. De kolonie is inderdaad levensvatbaar gebleken en dat op zich is al een enorme prestatie. Tegen de verwachting van veruit de meeste mensen in en in tegenstelling tot wat de gemiddelde reality tv-serie ons leert, hebben de kolonisten, die al jaren dag in, dag uit op elkaars lip zitten in een afgesloten ruimte zonder veel afleiding, elkaar nog niet de tent uit gevochten. Als alles goed gaat, lijkt het er zelfs op dat binnenkort de eerste marsbaby geboren zal worden. Een heuglijk feit om naar uit te kijken! Alles lijkt boven verwachting goed te gaan.

Tot op een dag het lichaam van een van de kolonisten gevonden wordt. Overduidelijk vermoord. Zoals altijd is er ook hier een handvol (in dit geval drie) individuen, die het voor de rest van de groep verpest. Aan het vredesideaal, het samen werken aan een betere mensheid en het opbouwen van een nieuwe beschaving is abrupt een einde gekomen, omdat drie van de kolonisten meer ambitie hebben dan goed voor ze is. Zij willen ervoor zorgen dat als de kolonie eenmaal, door het grootschalig ontginnen van delfstoffen bestemd voor de aarde, winstgevend is geworden, zij de leiding stevig in handen hebben. Zo zullen zij de vruchten van de hele expeditie plukken. Zij hebben op aarde goed opgelet en zaaien nu angst en paniek onder hun toekomstige onderdanen. Hiervoor schuwen zij overduidelijk het gebruik van geweld niet. Men dacht dat er geen wapens op de planeet waren, maar als het gaat om middelen om anderen van het leven te beroven, kent de creativiteit van de menselijke geest geen grenzen. Aan de rest van de groep de taak om deze tirannen-in-spe zo snel mogelijk te vinden en uit de groep te verwijderen.
Inmiddels is een noodsignaal naar de aarde gekomen met de roep om de aanvoer van versterkingen te versnellen.

Aldus begint weerwolf 176: Het Behouden Huys 2.0. De deelnemers:

1. Inquisitor Constantine lunch 2, villager
2. Aragorn lynch 2, sorcerer
3. IceAR13
4. LoD
5. Ivar Svensson lynch 3, wolf
6. Bob lunch 1, villager
7. Valentinos
8. AR
9. Lazo lunch 3, villager
10. tic lynch 1, villager
11. Wandelaar
12. stijn19gekickt wegens inactiviteit, villager
13. Whiteridder

Hieronder bevinden zich 3 wolven en een sorcerer. Zij hebben een PM gehad met hun rol, de rest niet.
De speeldagen zijn maandag, woensdag en vrijdag.
Op deze dagen de lynchstemmen voor 20:00 in een PM met graag in de onderwerpregel 'stem -> naam'. De lunch en sorcerer voor 22:00. De tijden kunnen afwijken, maar dat zal ik ruim op tijd aangeven.
De eerste speeldag is woensdag 29 januari.
And so it begins!
« Laatste verandering: februari 03, 2014, 11:25:34 pm door Mir »
Every problem has an expiry date.
- African proverb

"Logic gets you from A to B. Imagination takes you anywhere."
- Albert Einstein

Het is zo simpel

AR

• Jr. Member
  • **
  • Gewoon AR
Re: WW 176: Het behouden Huys 2.0
« Reactie #1 Gepost op: januari 27, 2014, 07:42:05 pm »

Wie heeft er een PM?

En dan nu maar eens de regels lezen :P
Citaat van: Pingwin
Ja, werewolf gaat voor een villie om de combinatie van de wolf vinden én de rest overtuigen dat je gelijk hebt.

IceAR13

• Newbie
  • *
  • m00
« Reactie #2 Gepost op: januari 27, 2014, 08:28:00 pm »

Ik eis rectificatie!

Waar is mijn e-mail/PM?

Wat moet ik nu doen in dit spel? :(
PJ Valentinos zegt (13:35):
Je moet leren "Valentinos heeft meestal gelijk" ;)

Ivar Svenson

• Full Member
  • Blood for the Bloodgod!
« Reactie #3 Gepost op: januari 27, 2014, 09:13:30 pm »

Ik eis rectificatie!

Waar is mijn e-mail/PM?

Spelen ;)
Oh, en lezen. In twijfel villie. Of hoorde ik daar subtiele ironie?
Hoe dan ook, ik ben nu door mijn persoonlijk pauze heen en moet weer aan het werk met aardrijkskunde. Gezien het feit dat ik dat morgen af moet leveren horen jullie vanavond vermoedelijk niks meer van mij, maar hebben wwe er vanaf morgen ook geen last meer van. Misschien post ik om een uur of twee nog wel iets, hangt een beetje af van mijn moeheid en de tijd dat ik klaar ben.
Shagga, son of Dolf will chop of your manhood and feed it to the goats.
   -Shagga, son of Dolf

AR

• Jr. Member
  • **
  • Gewoon AR
« Reactie #4 Gepost op: januari 27, 2014, 09:33:56 pm »

Ivar negeert mijn vraag. Mijn vraag was ook aan Ivar gesteld.

(tot zover mijn voornemen om dag 1 te overleven)
Ja, werewolf gaat voor een villie om de combinatie van de wolf vinden én de rest overtuigen dat je gelijk hebt.

Bob

• Full Member
« Reactie #5 Gepost op: januari 27, 2014, 09:43:13 pm »

AR en IceAR zitten alleen op dit forum voor weerwolf en hebben dit topic wel snel gevonden na de opening. De wolven hebben een PM gehad dus 1+1=2.

(tot zover mijn voornemen om AR dag 1 te laten overleven)

Lazo

• Werewolf jury
  • Full Member
  • **
« Reactie #6 Gepost op: januari 27, 2014, 10:03:14 pm »

Ivar negeert mijn vraag. Mijn vraag was ook aan Ivar gesteld.

(tot zover mijn voornemen om dag 1 te overleven)

Hier mijn reden hem te laten leven.  ;D ;D ;D

En Bob, er was aangekondigd dat het speeltopic vanavond geopend zou worden... Ik zoek er niet zo veel achter voor alsnog.
« Laatste verandering: januari 27, 2014, 10:05:00 pm door Lazo »
Today's world leaders resolve conflict with words. Words like Tomahawk Missle, SCUD Launcher, Joint Strike Fighter...

Mir

• Moderator
  • Hero Member
  • Moderator offtopic, werewolf
    • Facebook: Jaap Hoeve
« Reactie #7 Gepost op: januari 27, 2014, 10:04:49 pm »

Geen fluff? :'(

« Laatste verandering: januari 27, 2014, 10:09:56 pm door Mir »
Every problem has an expiry date.
- African proverb

"Logic gets you from A to B. Imagination takes you anywhere."
- Albert Einstein

Het is zo simpel

Lazo

• Werewolf jury
  • Full Member
  • **
« Reactie #8 Gepost op: januari 27, 2014, 10:07:02 pm »

Daar kom ik morgen wel aan toe na het schilderen van mijn muren. Dochter dacht dat koffiekleur mooi zou staan in spetters op de muur, en vanmiddag een Creatief met Poep uurtje. Helaas niet de Mr Hankey set gebruikt, maar het mooie canvas naast haar bed. Dat canvas van 3x3 meter...
Today's world leaders resolve conflict with words. Words like Tomahawk Missle, SCUD Launcher, Joint Strike Fighter...

IceAR13

• Newbie
  • *
  • m00
« Reactie #9 Gepost op: januari 27, 2014, 10:17:35 pm »

Geen fluff? :'(

Geen PM, geen Fluff!
PJ Valentinos zegt (13:35):
Je moet leren "Valentinos heeft meestal gelijk" ;)

AR

• Jr. Member
  • **
  • Gewoon AR
« Reactie #10 Gepost op: januari 27, 2014, 10:20:25 pm »

AR en IceAR zitten alleen op dit forum voor weerwolf en hebben dit topic wel snel gevonden na de opening. De wolven hebben een PM gehad dus 1+1=2.
Je bedoelt: AR komt hier toch alleen voor weerwolf, dus is het niet heel vreemd dat hij dit topic als eerste ziet, dus + 1 = AR is geen wolf, want een PM heeft geen invloed op zijn activiteit :P

(tot zover mijn voornemen om me niet te verdedigen tegen onzin)

Voornemens zijn wel weinig waard zo in januari.

Fluff? Kan je dat eten?

Ivar Svenson

• Full Member
  • Blood for the Bloodgod!
« Reactie #11 Gepost op: januari 28, 2014, 12:59:33 am »

Zo, vijf voor een, en ik ben klaar. Precies op tijd dus. AR, om op jou vraag terug tekomen, nee, ik heb geen PM gehad. (Ten minste niet van Mir, wel van Rogier, maar dat was voor de de eindejaars (vertraagde) miniatuurruil (doe allemaal mee)) Maar AR, stel je die vraag nou om heb zelf niet te moeten beantwoorden? Je smeert er zo dik bovenop dat je de regels nog niet hebt gelezen, een een PM heeft geen invloed op jou activiteit (volgens jou), dus...?
En @Mir: Fluff volgt morgen. Ik heb voor vandaag wel genoeg geschreven.
Shagga, son of Dolf will chop of your manhood and feed it to the goats.
   -Shagga, son of Dolf

Whiteridder

• Moderator
  • Hero Member
  • Babes, bullets, bombs. Damn, I love this job!
« Reactie #12 Gepost op: januari 28, 2014, 07:58:43 am »

Whiteridder vond al sinds kinds af aan Mars al zeer interesant. Alle boeken over Mars had hij gelezen en zelf had hij zich opgegeven voor Mars One in 2013, nu alweer 21 jaar geleden en niet zoals missieleider Mir aangaf, 20 jaar geleden.

Mars One, was alleen geen succes gebleven. Na een zuurstoflek was de helft van de mensen toen gelijk omgekomen en de rest zat toen opgesloten in een klein gedeelte van de basis. Toen er geen eten meer over was, was men elkaar gaan uitmoorden en elkaar op gaan eten. Hulp kon er toen niet komen.

Gelukkig is het nu, 21 jaar verder, heel anders. Extra veiligheids maatregelen om zuurstof lekken tegen te gaan, zelf voedsel verbouwen, ja we komen er wel. Nu nog een keer uit proberen te vinden hoe we dieren hier kunnen houden, dan zijn we helemaal zelfvoorzienend. En daanra richten op het mijnen, Whiteridder keek er al naar uit, weer een nieuwe uitdaging.

Whiteridder was ook heel blij toen hij, samen met de anderen, werd uitgekozen voor deze missie. Jaren naar toe geleefd en eindelijk was het zover, paar jaar geleden de eerste stappen op Mars. Na een moeilijke tijd van opbouwen was de basis zoals hij er stond nu eindelijk af en kunnen we eindelijk beginnen met de volgende stap, het ontginnen.

MAar nu was er iemand vermoord, proberen ze dan ook deze utopia te verstoren. Hij herinnerde zich nog een programma uit Nederland uit 2014 waar ook zoiets dergelijks op Aarde werd uitgeprobeerd. Dat was op een mislukking uitgelopen en van de 14 mensen heeft er toen maar 1 overleefd (de moordenaar). Helemaal krankzinnig geworden. Maar dat was allemaal zonder voorbereiding.  Maar daar waren ze nu op voorbereid, de groep kende elkaar al een tijdje en op aarde hadden psycologen hun begeleidt, en die hielden hun nu nog steeds in de gaten.

Maar zou er dan nu toch iemand krankzinnig geworden zijn, of ging het om pure winst? Waarom kunnen mensen niet gewoon in vrede met elkaar samen leven. 

Bij deze, de eerste fluf. En ik heb geen Pm gehad. @ Ar, of ik let niet goed op, maar in de begin tekst staat toch dat alleen de wolven en special character een pm krijgen. Iedereen gaat toch zeggen dat ze geen Pm hebben gehad of zie ik dat verkeerd?
Got problemz, hire the Ork Kommando team
Zolution? No. got more problemz? Yez

Gimli:Certainty of death, small chance of success... What are we waiting for?

R.I.P Pa

AR

• Jr. Member
  • **
  • Gewoon AR
« Reactie #13 Gepost op: januari 28, 2014, 08:13:05 am »

@Whiteridder: maar als iemand de regels niet goed leest, weet die niet of je een PM behoort te krijgen of niet, en dan kan iemand een fout maken! Of eigenlijk hoopte ik dat het niet in de regels stond, want dan kon ik met mijn geen PM zulke mensen goed verassen (sic).

@Ivar: wow, wat een onbegrijpelijke breipost (om het maar aardig te zeggen). Als ik een beetje je strekking probeer te begrijpen: je hebt dus geen relevante PM gehad. En ik heb dat ook niet. Daarom kan ik het vragen.

Bob is duidelijk de grapjas deze pot. Zulke mensen kunnen we niet gebruiken op Mars. Lynch Bob!

Valentinos

• Sr. Member
    • 12D
« Reactie #14 Gepost op: januari 28, 2014, 10:31:23 am »

Ik eis rectificatie!

Waar is mijn e-mail/PM?

nieuw jaar, nieuwe kansen? Is dit het jaar dat Ice een keer geen wolf is?  :o

(tot zover mijn voornemen om AR dag 1 te laten overleven)
;D best lullig, maar dat was ook mijn eerste gedachten. Gun echter AR wel een kans deze pot, aangezien de afgelopen pot dat ik meedeed hij ook al dag 1 dood ging. Ben wel benieuwd wie AR nu verdenkt. Bob willen lynchen is wel heel makkelijk...

Ice wil ik wel geloven. Safe
Bob verwoord mijn gedachten, dus ook geen stemkandidaat.

Lazo houdt duidelijk een slag om de arm wat betreft AR. Zeker interessant. Posities worden nu al ingenomen.
Het kan, dus het moet 8)
Pagina's: [1] 2 3 ... 19