GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Uw advertentie op GWHobby.net? Vraag naar de voorwaarden.

Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 19

Auteur Topic: WW 176: Het behouden Huys 2.0  (gelezen 31331 keer)

Ivar Svenson

• Full Member
  • Blood for the Bloodgod!
Re: WW 176: Het behouden Huys 2.0
« Reactie #30 Gepost op: januari 28, 2014, 03:50:10 pm »

Ivar zat in Zijn pauze wat te lezen in een soort tablet waar op de achterkant in grote vriendelijke letters de woorden: "GEEN PANIEK" op stonden. Wat stonen er toch fantastische dingen in dat boek. Hij had het vreemd genoeg op Mars, in een krater gevonden, maar geen van de andere kolonisten wist wat het was, dus had hij het, na wetenschappelijk onderzoek voor zichzelf geclaimd. In feite was het als een encyklopedie opgebouwd, maar dan eentje met hele vreemde artikelen. Bij de aarde stond er bijvoorbeeld niet meer dan: "Grotendeels ongevaarlijk" Op het moment was hij echter verdiept in een artikel over "De planeet Braadworst", kennelijk was er ooit een poging gedaan die planeet te Koloniseren vanaf de Aarde, maar dat was niet zo'n succes. Ivar was een momnet lang gelukkig omdat Mars zo'n vreedzame planeet was, totdat hem een halve seconde later weer te binnen schoot dat er hier gisteren ook een moord had plaatsgevonden. Hij had het lijk zelf niet gezien, maar anderen hadden hem er wel van verteld en bij het gezamelijke avondeten was Michiel de Elf, vanzelfsprekend, niet aanwezig geweest.
Ik geef AR wel gelijk dat mijn post een (bijna) onbegrijpelijke brijpost is, daarom stem ik voorlopig niet op hem. Daarnaast probeert hij met zijn vraag costruktief iets te vinden. (Nu ben ik al weer bezig haakjes te zetten, wel wat minder dan in die andere post.)
Ik ben trouwens pro vanavond stemmen.

waarschuwing. kon hem daarstraks niet versturen dus copypaste.

Even terzijde Tic, ja, dat pm gebeuren is een vrij vaak voorkomende onzinopener, maar nu wel degelijk relevant omdat niet iedereen een pm heeft gehad, of wist je dat soms niet (omdat je een pm had dus)?
Ik begin heel erg naar Tic te tenderen.

Waarschuwing, jaja

Goed, Ivar stond op punt van versturen toen jij ertussen kwam. Ik hoop dat je hebt genoten van mijn post, witte.
Hoe komt Flip trouwens aan die naam?

Edit: de hele tekst stond scheef, heb ik even rechtgezet.
« Laatste verandering: januari 28, 2014, 05:45:47 pm door Ivar Svenson »
Shagga, son of Dolf will chop of your manhood and feed it to the goats.
   -Shagga, son of Dolf

Whiteridder

• Moderator
  • Hero Member
  • Babes, bullets, bombs. Damn, I love this job!
« Reactie #31 Gepost op: januari 28, 2014, 04:36:52 pm »

Ik ga er zo weer vandoor, lekker naar huis toe, maar ik zal zo mijn stem wegdoen, en dan zie ik wel of er vandaag wordt gelyncht. Ik stem op deze keer op een inactiefje, Stijn, omdat hij normaal actief is, maar deze keer en de vorige keer niet actief meedeed.

Vindt het nu belangrijker om de inactiefjes eruit te krijgen, anders ga ik mij daar steeds aan ergeren.
Got problemz, hire the Ork Kommando team
Zolution? No. got more problemz? Yez

Gimli:Certainty of death, small chance of success... What are we waiting for?

R.I.P Pa

Lazo

• Werewolf jury
  • Full Member
  • **
« Reactie #32 Gepost op: januari 28, 2014, 05:13:34 pm »

Inactiefjes kunnen we nu beter laten voor wat ze zijn. Ze leveren niets op en we hebben maar 3 lynchrondes voor het raak moet zijn.
Today's world leaders resolve conflict with words. Words like Tomahawk Missle, SCUD Launcher, Joint Strike Fighter...

Bob

• Full Member
« Reactie #33 Gepost op: januari 28, 2014, 05:45:12 pm »

Inactiefjes kunnen we nu beter laten voor wat ze zijn. Ze leveren niets op en we hebben maar 3 lynchrondes voor het raak moet zijn.

Mee eens. Daarbij is het topic nog geen 24 uur open dus ze komen vanzelf wel aan op Mars hopelijk.
De wolven hebben een PM gehad dus dat maakt de kans voor mij kleiner dat er onder de inactiefjes een wolf zit. Laat ze lekker gaan.

Nee we gaan even terug naar AR. Het klopt dat AR in de afgelopen potten steeds in de eerste ronde alleen maar onzinposts maakt en toen was hij gewoon villie. Nu begint hij weer met een onzinpost, maar gaat zich daarna toch een beetje verdedigen, maar probeert het toch luchtig te houden, dat bevalt me niet zo.

AR

• Jr. Member
  • **
  • Gewoon AR
« Reactie #34 Gepost op: januari 28, 2014, 06:12:57 pm »

"Ze leveren niet op." Inderdaad een hele goede reden om ze te lynchen.
Citaat van: Pingwin
Ja, werewolf gaat voor een villie om de combinatie van de wolf vinden én de rest overtuigen dat je gelijk hebt.

tic

• Newbie
  • *
« Reactie #35 Gepost op: januari 28, 2014, 06:35:24 pm »

Even terzijde Tic, ja, dat pm gebeuren is een vrij vaak voorkomende onzinopener, maar nu wel degelijk relevant omdat niet iedereen een pm heeft gehad, of wist je dat soms niet (omdat je een pm had dus)?

blablabla hype hype hype. Nee Ivar, ik kan gewoon lezen.
Hieronder bevinden zich 3 wolven en een sorcerer. Zij hebben een PM gehad met hun rol, de rest niet.

Lijkt mij dan dat iedereen wel weet dat alleen de specials een pm hebben als de host het zegt en het al in de eerste posts ijver besproken is.

Dus als mijn opmerking over dat het altijd gebeurd mij nu als als wolf in jou ogen maakt, denk ik dat dat meer over jou rol zegt dan de mijne gezien je blijkbaar haastig opzoek bent naar verbanden om iemand verdacht te laten worden.

Valentinos

• Sr. Member
    • 12D
« Reactie #36 Gepost op: januari 28, 2014, 06:57:17 pm »

Maar dan kan je wel analyseren wie er voor een dag 1 lynch zijn: IceAR, Lod, Lazo, Whiteridder. Zijn 4 stuks. Toen ik begon met dit typen had ik nog ideeën over wel/niet blaffen, maar eigenlijk slaan die nergens op. Ok, dit stukje mag je ook negeren.

*snip*

Lazo zou best kunnen blaffen. Hij spreekt nog te veel in vaagheden, laat alles open, kan alle kanten nog op.
Altijd lastig theorieën verzinnen als je wolf bent ;).
Opzich interessant dat AR hier vrij blaat en het ook laat staan. Niet direct des wolves tenzij het postvulling is.

Over Lazo eens, maar dat wist je al :).

Hieronder bevinden zich 3 wolven en een sorcerer. Zij hebben een PM gehad met hun rol, de rest niet.

Lijkt mij dan dat iedereen wel weet dat alleen de specials een pm hebben als de host het zegt en het al in de eerste posts ijver besproken is.

Dus als mijn opmerking over dat het altijd gebeurd mij nu als als wolf in jou ogen maakt, denk ik dat dat meer over jou rol zegt dan de mijne gezien je blijkbaar haastig opzoek bent naar verbanden om iemand verdacht te laten worden.
interessante post van Tic. 'vol' in de verdediging en direct door in de aanval. Ivar lijkt gericht op zoek en er lijkt geen reden dat hij wolf is. Dat Tic het niet met hem eens is maakt niet dat Ivar wolf is :o. Eerder Tic. Te agressieve post in deze context. Krijg het idee dat Tic wat te verdedigen heeft en dat is niet goed.

Mars...de ijzige oppervlaktes lonkte Valentinos. Langzamerhand deed hij zijn mond open en zette zijn tanden er in. Het ijs brak en de chocolade sensatie kwam vrij in zijn mond. Het was een goede marketingstunt geweest van Mars. Win een reis naar Mars met een mega voorraad Marsen en Mars-ijsjes. De voorraad begon echter nu op te raken en er heerste al enige onrust in de groep. De sensatie van chocolade in je mond, langzaam smeltend op je tong is binnenkort verleden tijd. Een kolonist was vermoord. Valentinos vroeg zich af of dit kwam door de slinkende Mars voorraad of de winst van delfstoffen. Dat tweede kon hij zich niet voorstellen. Ze waren met z'n veertienen en zelfs een veertiende deel van de winst was genoeg om een de halve aarde op te kopen.

Valentinos zat in zijn cabine. Hij besloot dat dit voorval direct onderzocht moest worden. Wie was de volgende dode? Hij kon de volgende zijn. De drie individuen zullen moeten worden gevonden. Valentinos was niet helemaal onvoorbereid op deze situatie. Ondanks dat er geen wapens aan boord waren kan een vlaggenstok ook best prikken. Valentinos sleep de vlaggenstok en hing de vlag er weer aan. Hij trok zijn overall aan en ging met vlag en al op onderzoek uit.

Het kan, dus het moet 8)

Mir

• Moderator
  • Hero Member
  • Moderator offtopic, werewolf
    • Facebook: Jaap Hoeve
« Reactie #37 Gepost op: januari 28, 2014, 07:38:01 pm »

Geen lynch en lunch vandaag. Morgen de eerste, dan vrijdag, maandag, woensdag, etc.

Morgen lynchstemmen 20:00, lunch en sorcerer 22:00
Every problem has an expiry date.
- African proverb

"Logic gets you from A to B. Imagination takes you anywhere."
- Albert Einstein

Het is zo simpel

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #38 Gepost op: januari 28, 2014, 08:56:22 pm »

Sorry jongens, ik ga tot nader order op pauze wegens ernstige internet-problemen. Sorry.
Yeah, what I've felt, what I've known
Sick and tired, I stand alone
Could you be there
'Cause I'm the one who waits for you
Or are you unforgiven too?

IceAR13

• Newbie
  • *
  • m00
« Reactie #39 Gepost op: januari 28, 2014, 08:58:54 pm »

Geen lynch en lunch vandaag. Morgen de eerste, dan vrijdag, maandag, woensdag, etc.

Morgen lynchstemmen 20:00, lunch en sorcerer 22:00

Jammer dat het vandaag niet doorging, maar geen verkeerde beslissing aangezien er nog een man of 4 niks van zich heeft laten horen en van de actieven waren er ook zeker een stuk of 3 tegen. Heb ik iig een dag nog om mijn stem eventueel te veranderen!

interessante post van Tic. 'vol' in de verdediging en direct door in de aanval. Ivar lijkt gericht op zoek en er lijkt geen reden dat hij wolf is. Dat Tic het niet met hem eens is maakt niet dat Ivar wolf is :o. Eerder Tic. Te agressieve post in deze context. Krijg het idee dat Tic wat te verdedigen heeft en dat is niet goed.

Ik ben het niet met je eens dat Tic hier nu echt keihard aan het verdedigen is en vervolgens frontaal overgaat in een aanval. Ik vind meer dat beide heren een klein beetje suggestief bezig zijn en Tic schiet daar net wat verder in door.

Ik lees overigens nu ook maar eens de openingsfluff, had het geskipped tot nu toe, maar een ruimtebaby in dit gezelschap? :O
PJ Valentinos zegt (13:35):
Je moet leren "Valentinos heeft meestal gelijk" ;)

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #40 Gepost op: januari 28, 2014, 09:33:22 pm »

Sorry, neem ik terug. Om één of andere reden ben ik er weer, maar verwacht nog even niet te veel van me.
Yeah, what I've felt, what I've known
Sick and tired, I stand alone
Could you be there
'Cause I'm the one who waits for you
Or are you unforgiven too?

IceAR13

• Newbie
  • *
  • m00
« Reactie #41 Gepost op: januari 28, 2014, 09:46:54 pm »

Vinden jullie IC ook zo actief voor iemand met internet problemen?  ;D
PJ Valentinos zegt (13:35):
Je moet leren "Valentinos heeft meestal gelijk" ;)

Ivar Svenson

• Full Member
  • Blood for the Bloodgod!
« Reactie #42 Gepost op: januari 28, 2014, 10:02:15 pm »

Voor iemand met internetproblemen, ja. Wat betrft Tic, dit is wat mij opviel. We hebben geen tijd om fouten te maken door gewoon maar rendom te stemmen. Als mij nog iets anders opvalt zal ik dat ook zeker benoemen en beoordelen, maar zoiets had ik tot nog toe niet. Wat betreft dit:

Eerlijk is eerlijk, ik speel dit spel toch al een redelijke tijd en het aantal mensen dat hier goed kan lezen, zonder al te veel fouten, ligt hier enorm laag. (Als zou ik wel willen beweren dat wij in berijpend lezen boven het gemiddelde van de Nederlandse bevolking liggen) In het kort, jij staat op het moment boven aan mijn 'lijst' (de rest, behalve AR staat op 2), maar dat kan nog heel makkelijk veranderen.
Shagga, son of Dolf will chop of your manhood and feed it to the goats.
   -Shagga, son of Dolf

Lazo

• Werewolf jury
  • Full Member
  • **
« Reactie #43 Gepost op: januari 28, 2014, 10:16:06 pm »

"Ze leveren niet op." Inderdaad een hele goede reden om ze te lynchen.

Dus jij bent het ermee eens dat we inactieven gaan lynchen? 13 deelnemers, 3 wolven, houd in dat lynch 4 een wolf moet zijn of het is verlies. Ronde 1 een inactieve eruit stemmen, geeft ons weinig informatie op dag 2. We moeten het doen met de lunch. Wolven happen een inactieve, dag 2 wordt dag 1, wij verliezen een ronde en de wolven krijgen het makkelijker.

Ik zie dus van alles behalve een goede reden om ze te lynchen.
Today's world leaders resolve conflict with words. Words like Tomahawk Missle, SCUD Launcher, Joint Strike Fighter...

AR

• Jr. Member
  • **
  • Gewoon AR
« Reactie #44 Gepost op: januari 28, 2014, 10:47:56 pm »

Nu het andere scenario: we lynchen inactieve Stijn's niet. Dan happen de wolven een ander actief iemand (AR bijvoorbeeld), en dan zitten we op dag 2 nog steeds zonder informatie over die inactieve Stijn. Moeten we de inactieve Stijn de laatste dag ophangen en verliezen we daarmee de pot. Ook geen gunstig scenario, toch?
En vergeet het beloningseffect niet: wij belonen inactiviteit, dus gaat Stijn volgende keer nog inactiever zijn omdat het loont.
Zowel speltactisch als op de menselijke maat moet je inactieven straffen.

En welke informatie winnen we met het ophangen van een actieve villie? Nog steeds niets. Niets anders dan bij het lynchen van een inactieve villie. Informatie uit lynch/lunch is overrated. Het spel geeft informatie, de rest minder.
En stel dat we een actieve wolf te pakken hebben: dan heb je net iets meer informatie dan bij een inactieve wolf (die je ook heel prima kan pakken dag 1, net zo grote kans). Maar dat weegt niet op tegen de schade die inactieve Stijnen ons altijd bezorgen.

Stem staat definitief op notoire inactieveling Stijn totdat hij een bijzonder goede reden opvoert.

Citaat van: Whiteridder
Zal de inactiefjes in de gaten houden
Hoe? ::)

Citaat van: Ivar
Hoe komt Flip trouwens aan die naam?
;D

Citaat van: Bob
De wolven hebben een PM gehad dus dat maakt de kans voor mij kleiner dat er onder de inactiefjes een wolf zit. Laat ze lekker gaan.
Maar dan zou je in normale potten ook nooit inactievelingen hebben. En dat is empirisch statistich heel hard bewezen onjuist te zijn.

Verder heeft Bob een fixatie. Ach, vooruit. Bob is nu dan ook safe. Als wolf weet hij dat een fixatie hebben niet mag, als villie wil je nog wel eens in zo'n oude val trappen.

Citaat van: Flip
Een kolonist was vermoord.
Oh! Heb je al toegeslagen met je lunch? Ik wist niet dat je zo ver in de toekomst wilde kijken :o

Citaat van: IceAR
Ik ben het niet met je eens dat Tic hier nu echt keihard aan het verdedigen is en vervolgens frontaal overgaat in een aanval. Ik vind meer dat beide heren een klein beetje suggestief bezig zijn en Tic schiet daar net wat verder in door.
Ik ben het hier natuurlijk met de grote blaffende IceAR eens.

Citaat van: IceAR
Ik lees overigens nu ook maar eens de openingsfluff, had het geskipped tot nu toe, maar een ruimtebaby in dit gezelschap? :O
Wat? Baby's aan boord? Hebben we Stijn per ongeluk meegenomen? :P

Ivar blijft ook bezig met extreem slechte zinnen te construeren. Nederlands is ook zo'n lastige taal, ik snap je problemen. Lijkt me overigens een positief punt, alle gedachten door elkaar laten gaan terwijl je ze opschrijft zonder te onthouden hoe wat ook alweer door elkaar zat om daarmee wolven te kunnen vinden omdat het kan (oeps, doe ik het zelf ook). Of had ik Ivar al safegezet? Ben er absoluut niet bij met mijn hoofd dit potje.
« Laatste verandering: januari 28, 2014, 11:39:04 pm door AR »
Citaat van: Pingwin
Ja, werewolf gaat voor een villie om de combinatie van de wolf vinden én de rest overtuigen dat je gelijk hebt.
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 19