GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Uw advertentie op GWHobby.net? Vraag naar de voorwaarden.

Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 7

Auteur Topic: Epic spelers gezocht  (gelezen 24490 keer)

smeets

• Hero Member
  • love is the answer.
Re: Epic spelers gezocht
« Reactie #15 Gepost op: februari 25, 2014, 09:27:13 am »

Ha die Raz,Ik heb een beetje IG en SM ;)
Ja, het is erg gevaarlijk om op Ebay te gaan snuffelen.... ::)

Timberwolf

• Sr. Member
« Reactie #16 Gepost op: februari 26, 2014, 12:56:27 am »

En heeft iemand nog zwaar lopen bieden gister op ebay? :/
Afijn ik heb nu wel en een thunderhawk gunship voor veel...

Hopen dat het snel hier is. Dan kan ik beginnen met schilderen.

Raz

• Retired Admin
  • Hero Member
« Reactie #17 Gepost op: februari 26, 2014, 09:37:49 am »

Gevaar van het toenemende enthousiasme hier ;) Ik was het niet, heb al een Thunderhawk liggen 8) Mijn Marines zijn sowieso wel volledig, afgezien van een Warlord Titan, en voor mijn Orks heb ik ook meer dan genoeg spullen om mee lekker mee uit te leven (heb ook boyz, battlewagonz en gunwagonz te ruil, als iemand interesse heeft).

Wat Marine Scouts betreft kan ik iedereen aanraden om deze te maken van gewone modellen. De echte zien er mooi uit, maar zijn moeilijk te vinden en dan dus vaak erg duur. Ook hebben ze niet de bewapening, zoals in de Compendium staat (shotgun en heavy bolter). Mijn scouts heb ik gemaakt door de clips van de bolters te snijden, zodat ze een langwerpig profiel krijgen dat beter bij een shotgun past en voor elke base heb ik de missile launcher bijgesneden tot een rechthoek en deze vervolgens licht ingeboord. Daarna een donkergrijze paintjob, et voila, een nette formatie scouts :)
"You cannot win the war without the help of the population, and you cannot get the support of the population without at least beginning to win the war."

Timberwolf

• Sr. Member
« Reactie #18 Gepost op: februari 26, 2014, 01:53:46 pm »

Zijn scouts echt nuttig? Vroeg ik mij af.
Wel laag in punten en dubbele charge begrijp ik.

Heb je een fotootje van je geconveerde scouts?

Raz

• Retired Admin
  • Hero Member
« Reactie #19 Gepost op: februari 26, 2014, 02:30:30 pm »

Het is de enige formatie die je als Space Marine als garrison kunt neerzetten, dat maakt het al een leuke keuze. Ze zijn daarnaast ook maar 150 punten en zijn een leuke extra als je met een commander meerdere formaties laat engagen door de dubbele engage movement inderdaad. Ook de grotere zone of controle zou erg handig moeten zijn, maar dat heb ik in onze potjes nog niet bemerkt.

De verwijderde bolterclips zijn niet te zien, dus het is de vraag of dat de moeite waard is :D
"You cannot win the war without the help of the population, and you cannot get the support of the population without at least beginning to win the war."

Woudschim

• Hero Member
    • Masque-Obscura Fotografie en Ontwerp
« Reactie #20 Gepost op: februari 26, 2014, 03:28:33 pm »

Ik vind Epic er altijd tof uitzien. Als iemand ooit nog eens een berg orks tegenkomt voor een leuke prijs...

Fotografie en Ontwerp : www.masque-obscura.nl

Miniaturen (ook in opdracht) : http://miniaturenschilder.nl/

Raz

• Retired Admin
  • Hero Member
« Reactie #21 Gepost op: februari 26, 2014, 07:34:00 pm »

De berg die ik vorig jaar tegenkwam, heb ik zelf gekocht ::) Het is een heerlijk leger, vooral omdat je zoveel lekker zelf kunt knutselen. Meer dan de helft van mijn big gunz heb ik zelf geflanst, net als al mijn killa kans en flakwagonz. Als je van converten houdt, dan is dit echt je leger. Dat geldt voor chaos trouwens ook :)

Timberwolf

• Sr. Member
« Reactie #22 Gepost op: februari 28, 2014, 08:49:46 pm »

Raz, ik zou ze niet zo snel herkennen als scouts. Maar ik heb de rest van je leger niet gezien. :)

Gister dan eindelijk mijn eerste pakketje ontvangen. Vandaag een eerste kleurlaag aangebracht. Ik hoop binnenkort wat te laten zien.

Prijzen op ebay kunnen trouwens behoorlijk oplopen. Voor de wat meer unieke units dat is. Probeerde terminators te verkrijgen maar voor 20 pond + rond de 5 pond verzendkosten is toch een hoop geld voor vier stands. Maar even laten schieten. Onder het motto laat ik rustig aan beginnen.

Even een vraag. Met hoeveel punten word er gemiddeld gespeeld?

Raz

• Retired Admin
  • Hero Member
« Reactie #23 Gepost op: maart 01, 2014, 01:46:45 pm »

Ze lijken inderdaad niet op de reguliere modellen, maar binnen mijn leger zijn ze voldoende anders zodat op tafel duidelijk is dat het om een andere formatie gaat. Gisteren weer een setje scouts op ebay gespot, maar die gingen voor 15 euro voor 4 stands... ??? Dat wordt me te gortig :)

Op toernooien wordt voor Epic Compendium standaard 2700 punten gespeeld. Dat spelen we hier de laatste tijd ook ongeveer. Met enige afwisseling per leger is 1500 wel het minimum voor een interessant begin, denk ik. Anders heb je maar weinig formaties en juist de plaatsing daarvan en onderlinge ondersteuning maken het spel.

Voor Marines is dat dan wel een leuke lijst:
Scout Formation
Devastator Formation
Predator Annihilator Formation
Predator Destructor Formation
Whirlwind Formation
Bike Formation + Chaplain

Timberwolf

• Sr. Member
« Reactie #24 Gepost op: maart 02, 2014, 08:30:52 pm »

Raz, die scouts had ik ook gezien.  :D wel een bod op gedaan. Maar ik denk dat iemand zijn zinnen had gezet op de scouts en terminators.

Gister heb dan wel terminators gewonnen (12,50 pound). Ook gister een tweede en derde pakketje ontvangen. Nu heb ik even genoeg. Vandaag nog even wat geschilderd. Maar dat gaat allemaal nog even duren voordat het af is.

Ben begonnen met 1x tactical, 2x devestator en 2x landspeeder formations.

Raz

• Retired Admin
  • Hero Member
« Reactie #25 Gepost op: maart 03, 2014, 05:42:27 pm »

Dat klinkt als een goeie start! Ik ben benieuwd naar het schilderwerk, dus vooral foto's plaatsen! 8) wat voor bewapening hebben je Landspeeders? Ik heb zelf de metalen, maar kom in mijn set helaas wapens te kort.

Zelf momenteel bezig met de rhinos van de scouts, daarnaast enkele killa khans converten en tenslotte ork objectives bouwen. Die laatsten gaan na de rhinos in de verf.

Timberwolf

• Sr. Member
« Reactie #26 Gepost op: maart 03, 2014, 11:02:52 pm »

Foto's ga ik nog wel maken. Maar eerst schilderen. Ben een beetje afhankelijk van het daglicht en overdag werk ik. Zo heb ik een daglichtlamp in de bestelling :). Want mijn thuis verlichting is wel slecht om onder te schilderen.

Ik heb twee oude plastic landspeeder squads. Dus basis bewapening. Maar ben wel in overweging om enkele modelen te veranderen in Typhoons. Zijn deze nou +10 of +25 per stuk? Ik heb twee lijsten van internet, die verschillende punten aangeven.

Verder heb ik vandaag vanwege jouw topic (raz) 20 rhino's van ebay besteld (gewonnen). Via shapeways de nodige upgrades. Handig! Het enige is dat ik eigenlijk helemaal geen Predators in de planning had. En ga je die scouts Razorbacks geven? Leek mij wel een aardige optie.

Raz

• Retired Admin
  • Hero Member
« Reactie #27 Gepost op: maart 04, 2014, 08:20:06 am »

Cool dat je ook voor Shapeways bent gegaan, ideale manier om voor een mooi prijsje een flink wagenpark aan te schaffen! Ik kan je aanraden om de turrets even goed te laten soppen. Er zit veel release-agent op de bits. Leg ze maar eens een tijd op een vel papier, dan zie je het spul gewoon bijna in het papier trekken.

Typhoons zijn volgens de Epic Compendium +25, Tornados +10. Wel bevat de lijst trouwens niet de puntenreductie van de Landraiders (75 ipv 100) die op Tacticalwargames wordt gehanteerd. Wij gebruiken deze wel. Gevolg hiervan is wel dat 4 Landraiders 300 punten zijn en 4 Predators 275, dus dan is het verschil wel erg klein. Misschien dat we de Landraiders in de toekomst toch maar weer prijziger maken.

Mijn scouts zitten tot nu toe in Rhinos, maar Razorbacks zijn wel een leuke toevoeging natuurlijk. Ze zijn niet zo sterk, maar ook niet duur. 2 met twin Heavy bolter en 2 met twin Lascannon geeft lekker wat vuurkracht en dan zijn ze nog steeds in te zetten als garrison. Ik zal het eens uitproberen :)

Wat heb je verder in gedachten voor je lijst? Mijn tegenstander speelt momenteel het volgende:
- Devastator Detachment
- Assault Detachment + Chaplain
- Bike Detachment + Chaplain
- Scout Detachment
- Terminator Detachment
- Landraider Detachment
- Whirlwind Detachment
- Reaver Titan

Timberwolf

• Sr. Member
« Reactie #28 Gepost op: maart 04, 2014, 12:31:59 pm »

Hier had ik mijn lijst vandaan: http://epic-uk.co.uk/wp/army-lists/

Ik zou zoiets kunnen neerzetten voor 2700

475 - Tactical + 2x razorback + Hunter + Captain
550 - Thunderhawk + Devastator + 2x dreadnought    
200 - Landspeeder                     
200 - Landspeeder                      
225 - Assault + Chaplain                  
175 - Assault                         
275 - Predator (4 annihilators)               
300 - Whirlwind
300 - Whirlwind
-----------
Totaal 2700

Heb alleen het spel nooit gespeeld :) en weet niet hoe heftig titans zijn.

Malebolgia

• Elderlings
  • Hero Member
  • Join the OPC!
    • Paintoholic
« Reactie #29 Gepost op: maart 04, 2014, 01:17:47 pm »

Binnenkort maar weer eens een potje doen Raz? 2700 begrijp ik? Even kijken:

Lord of Change (200)
8 Discs + Lord (Daemon Prince) (325)
2 Firelords (250)
8 Thousand Sons + Cabal + rhinos (490)