GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Spelhobby is nu online. Registreer je op de nieuwe site!

Pagina's: 1 2 3 [4] 5

Auteur Topic: De Sage van Friezen, Franken en Vikingen (update 23-06 p.4)  (gelezen 25304 keer)

Raz

• Retired Admin
  • Hero Member
Re: De Sage van Friezen, Franken en Vikingen (vanaf p.3)
« Reactie #45 Gepost op: mei 14, 2014, 05:42:01 pm »

De eerste drie punten zitten in elkaar. De plastics van Gripping Beast zijn erg fijn. Het levert mooie miniaturen op en je hebt lekker veel opties. Al was het leuk geweest als elke sprue Dark Age Warriors een boog + pijlenkoker had gehad in plaats van speer nummer 6 en 7.

Twee punten hirdmen

Een punt bondi

Nu basen en undercoaten. O ja, tijdens het in elkaar zetten heb ik me goed laten vermaken door deze serie van de BBC: Blood of the Vikings. Helaas (voor mij dan) geheel gericht op de Britse eilanden, maar desalniettemin interessant om te kijken/luisteren tijdens het knutselen :)
"You cannot win the war without the help of the population, and you cannot get the support of the population without at least beginning to win the war."

Raz

• Retired Admin
  • Hero Member
« Reactie #46 Gepost op: mei 21, 2014, 12:11:14 pm »

En nog een pakketje ontvangen 8)

Hoe kan ik deze het beste bevestigen/beschermen? Los van bouwpakketten zo'n 20 jaar geleden heb ik nooit met transfers gewerkt :)
"You cannot win the war without the help of the population, and you cannot get the support of the population without at least beginning to win the war."

Real

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #47 Gepost op: mei 21, 2014, 12:49:41 pm »

Qua bevestiging moet je de handleiding goed doorlezen. Het is niet zo makkelijk als decals van bijvoorbeeld modelbouwkits.

Belangrijk is om te zorgen dat de ondergrond goed wit is. Dan komen de decals het beste tot hun recht.

Wat bescherming betreft kun je gewoon een standaard product als MicroSol gebruiken. Dat versmelt de decal met de ondergrond, zodat het noot meer los kan laten.
Zoals het onzin is tegen de leeuw te zeggen: 'Foei, wat ben jij een slechte leeuw dat je net een antilope hebt opgegeten,' zo is het onzin tegen de mens te zeggen: 'Foei, slecht mens dat jij naar oorlog verlangt.'

Arnon Grunberg - Occupation: Soldier

Raz

• Retired Admin
  • Hero Member
« Reactie #48 Gepost op: mei 27, 2014, 09:10:15 am »

Ik zal eens op zoek naar Microsol hier in Groningen. Ondertussen heb ik de 8 hirdmen geundercoat, het pantser geschilderd en ook al het hout. Volgende stap is het leer, dat ik ook op alle 8 in 1x ga doen. Daarna eens kijken of ik overstap op per 4. Het schiet in ieder geval mooi op, al moet het wel wennen na een jaar alleen maar 6mm te hebben geschilderd :)

Raz

• Retired Admin
  • Hero Member
« Reactie #49 Gepost op: juni 04, 2014, 02:23:46 pm »

Inmiddels ben ik doorgegaan met alle 8 Hirdmen. In plaats van jullie deze week 4 voltooide miniaturen te tonen wilde ik komend weekend gelijk alle 8 afhebben, het ging lekker. Na het leer en alle kleding moest alleen het gezicht en het haar nog, maar eerst een wash voor alle geschilderde delen (en daarna natuurlijk highlights etc.). Het pantser en hout werden na een laag Nuln Oil zo mat dat ik erg verbaasd was, want eerder glom de wash wel eens en dat vind ik niks. Dus met een goed gevoel bracht ik de wash aan op de kleding en het leer. Niet alleen is het nu in de dieptes zo donker dat het zwart is, het glimt ook verschrikkelijk :o Ik heb geen idee hoe het kan, want ik heb niets anders gedaan dan de keer daarvoor, toen het zo mat werd. Ik weet nog niet of ik de kleding over ga schilderen of dat ik ervoor kies om uiteindelijk de miniaturen maar een laag matte vernis te geven, maar ik baal er goed van. Iemand suggesties?

Daarnaast zag ik in de hobbywinkel Decal Medium en Decal Fix van Vallejo staan, dus die heb ik meegenomen. Eens kijken of dat wat is voor de shield transfers.

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #50 Gepost op: juni 04, 2014, 02:31:36 pm »

Sugestie:

:)
Yeah, what I've felt, what I've known
Sick and tired, I stand alone
Could you be there
'Cause I'm the one who waits for you
Or are you unforgiven too?

Raz

• Retired Admin
  • Hero Member
« Reactie #51 Gepost op: juni 11, 2014, 09:15:00 pm »

Die heb ik staan, daar zat ik zelf ook aan te denken :) Nadeel is dat hij zo geweldig mat is, dat ik daarna alle andere miniaturen ook moet doen. Een deel zo mat en de rest niet, dat werkt niet. En eerlijk gezegd doe ik dan liever die stomme wash de deur uit. Ik heb even getest met de wash van Armypainter. Een laagje hiervan verwijderd ook gelijk de glim van de GW-wash. Helaas had de lokale hobbywinkel hier alleen de lichte versie. Ik heb ze gevraagd of ze de donkere/zwarte kunnen regelen en hoelang dat duurt, maar nog geen antwoord. Iemand die me daaraan kan helpen? Het zou erg mooi zijn als ik de hirdmen snel kan voltooien, want daar ben ik ondertussen wel mee verder gegaan.

Hier is het eerste punt. Nog te doen: wash op donkere kleding + highlights op alle kleding, shield transfers, bases. Verder zijn ze klaar. Het schilderen van 28mm was overigens wel weer wennen. Het liep niet van harte, maar al met al ben ik aardig tevreden. Hopelijk kan ik bij de volgende miniaturen het tempo wat opschroeven als ik de 28mm-slag weer te pakken heb.

Het tweede punt is nog flink WIP, maar daar breng ik de komende dagen verandering in. Dan kan ik ze in een keer afronden als ik weer donkere/zwarte wash heb. Op de blauwe kleding is nog goed te zien hoezeer de wash glimt.

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #52 Gepost op: juni 12, 2014, 01:18:03 pm »

Netjes!

Het redelijk monochrome kleurenschema werkt erg goed.

Ik heb even getest met de wash van Armypainter.

De dip of de wash? De dip glimt als een glimworm op steroïden...  ;)
Could you be there

Raz

• Retired Admin
  • Hero Member
Re: De Sage van Friezen, Franken en Vikingen (update p.4)
« Reactie #53 Gepost op: juni 13, 2014, 10:13:16 am »

Het is ook wat eenduidiger dan bedoeld, want ik heb de meest afschilderbare van de 8 gepakt en ben daar mee verder gegaan. Er komt dus nog wat meer kleur in de warband als geheel. Ook wil ik nog wat kleurige versierselen aanbrengen op de rand van de tunieken, zoals een witte of rode baan. Dat doe ik in het laatste stadium. Daarnaast heeft een vriend van me gisteren de andere twee washes van Armypainter gekocht in Utrecht, dus die arriveren binnenkort! :D Het is de wash inderdaad, de dip glimt inderdaad ontzettend. Dan komt de Testors weer van pas ;) Inmiddels hebben ook de tweede 4 Hirdmen al meer kleur. Het hout en pantser is klaar en de bases hebben een basislaag gekregen. Vanavond voor de wedstrijd ga ik verder.

Raz

• Retired Admin
  • Hero Member
Re: De Sage van Friezen, Franken en Vikingen (update p.4)
« Reactie #54 Gepost op: juni 23, 2014, 04:07:45 pm »

Zo, het schilderwerk van de eerste twee punten zit erop! 8) De shield transfers moeten nog, maar dat ga ik straks voor een grotere hoeveelheid in één keer doen.

Het derde punt is al gebouwd, het zijn de warriors die ik eerder hier heb gepost. Deze ga ik vanavond basen en dan kunnen ze in de undercoat. Dan loop ik nog niet helemaal op schema, maar de achterstand wordt aardig minder. Ook ga ik aan de slag met het in elkaar zetten van punt 4 (nogmaals 8 warriors) en punt 5 (12 levies met slingers). Voor punt 6 wilde ik 4 berserkers nemen, maar ik ga eerst voor 4 gewone hirdmen. De berserkers lijken me nog steeds een mooie keuze, dus ze komen er nog wel. Maar met nog 4 hirdmen, een aanvoerder en vaandeldrager hoeft er alleen nog een toeteraar bij voor een mooie eenheid van 15 man sterk voor een rank-and-file regelset :)

Edit: verder stil hier trouwens, hoe gaat het met jullie projecten jongens? Nog vorderingen?
« Laatste verandering: juni 23, 2014, 04:11:49 pm door Raz »

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
Re: De Sage van Friezen, Franken en Vikingen (update 23-06 p.4)
« Reactie #55 Gepost op: juni 23, 2014, 05:41:25 pm »

Goed bezig, Raz. Jij dan. Ik moet mijn derde punt nog basen...

Je zegt dat je de schilden nog moet doen, maar je hebt ze zwart gemaakt. Maak je ze niet wit?
Could you be there

Raz

• Retired Admin
  • Hero Member
« Reactie #56 Gepost op: juni 23, 2014, 07:30:54 pm »

Zover ben ik dus ook met mijn 3e punt :) Goed punt van de schilden. Ik ga ze inderdaad nog wit schilderen, maar dat ben ik domweg helemaal vergeten te dom ??? Dat ga ik dan maar tegelijkertijd met de schilden van de warriors, kan mooi in een productielijntje.

Raz

• Retired Admin
  • Hero Member
« Reactie #57 Gepost op: juli 05, 2014, 05:46:58 pm »

Zo, naast enkele formaties voor Epic, heb ik ook de tweede eenheid bondi, de derde eenheid hirdmen en de leider (+ een toeteraar voor War and Conquest) in elkaar gezet. Voor deze warband resteert nu alleen nog een eenheid van twaalf thralls met slingers. Daarnaast wil ik nog een vaandeldrager maken voor bij de hirdmen en uiteindelijk nog vier modellen toevoegen aan de bondi voor een rank-and-file eenheid van 20 man, inclusief aanvoerder, toeteraar en vaandeldrager.

Heeft iemand trouwens ervaring met War and Conquest? Van wat ik ervan heb gehoord komt het grotendeels overeen met WAB, maar ik heb me er verder nog niet in verdiept.

Blonde Beer

• Hero Member
« Reactie #58 Gepost op: juli 05, 2014, 05:58:36 pm »

Ziet er gaaf uit! Hoeveel tijd was je kwijt voor de 8 in totaal?
Okay, mijn post is niet helemaal onderbouwd en er kunnen subtiele verschillen zitten met de werkelijkheid, echter klopt het voor 90% wel.

Raz

• Retired Admin
  • Hero Member
« Reactie #59 Gepost op: juli 06, 2014, 01:30:02 pm »

Er ging wat mis door het gebruik van Nuln Oil, dus dat heeft me extra tijd gekost. Maar die tijd weggestreept denk ik zo ongeveer 2 uur per model. Daarbij ben ik gestart met alle 8 en heb ik de eerste dingen gezamenlijk kunnen doen voor meer tempo. Kleding, haar en details heb ik per 4 gedaan. Ook heb ik het afgelopen jaar alleen maar 6mm geschilderd en dat kon ik merken :) Wat zijn de vlakken groot op 28mm ;D

Inmiddels heb ik een goede recensie gevonden over War and Conquest: http://pijlieblog.blogspot.be/2013/12/why-we-all-should-know-about-war-and.html. Dat klinkt erg goed, dus ik ga eens kijken naar die legerlijsten. Ook zit ik te spelen met het idee dom op termijn iets met de Rohanminiaturen te doen die ik nog heb liggen en waar ik graag nog eens iets mee wil doen. Ik zou ze wellicht kunnen inzetten als Bretonen, maar er is op LAF ook iemand die battleboards heeft gemaakt voor de legers van Lord of the Rings. Het bekijken waard denk ik.
Pagina's: 1 2 3 [4] 5