GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby 2.0 komt eraan.
Lees erover in het subforum "Algemeen".

Pagina's: 1 ... 3 4 [5]

Auteur Topic: De Sage van Friezen, Franken en Vikingen (update 23-06 p.4)  (gelezen 18610 keer)

Raz

• Retired Admin
  • Hero Member
Re: De Sage van Friezen, Franken en Vikingen (update 23-06 p.4)
« Reactie #60 Gepost op: augustus 08, 2014, 09:43:39 am »

Mijn Sagaminiaturen staan er inmiddels een beetje beteuterd bij. Ik heb wel een Kult of Speed geschilderd voor Epic, maar voor Saga moet ik mezelf even een zetje geven. Twee kinderziektes de laatste drie weken heeft ook niet geholpen. Wel ben ik begonnen aan de slingeraars, die twaalf man zijn bijna af. Dan zit mijn vikingwarband dus in ieder geval helemaal in elkaar. Deze wil ik komend weekend afmaken en dan wil ik ook een begin maken aan de eerste eenheid van acht Bondi. Deze staan geundercoat op mijn bureau, dus dat scheelt :)

Edit: nou, het begin is gemaakt. Wapens, leer en hout hebben de eerste laag verf erop zitten. Ik ben ook verder gegaan met de slingeraars. Daarvoor moest ik bases bijsnijden, want ik had geen 20 x 20 mm meer. Het valt me echter tegen om de snede goed haaks te maken. Dus dat wordt toch een bestelling bij Renedra denk ik. Eens kijken of ik daar nog meer leuks zie... ;D
« Laatste verandering: augustus 11, 2014, 07:14:37 pm door Raz »
"You cannot win the war without the help of the population, and you cannot get the support of the population without at least beginning to win the war."

Raz

• Retired Admin
  • Hero Member
« Reactie #61 Gepost op: oktober 03, 2014, 09:19:30 am »

Na een lange stilte hier hoop ik dit project vanaf nu weer op te pakken. Vanaf begin augustus hebben we enkel gebroken nachten gehad en daardoor had ik niet de fut om een penseel op te pakken. Gelukkig is het tij gekeerd en slaapt onze kleine sinds dit weekend weer door (heerlijk een hele nacht slapen! 8)).

Het vinden van motivatie blijft nog wat lastig, daarom heb ik naast vierkante bases ook een dubbele sets wattle fences en een setje saxon tents besteld bij Renedra. Doorgaans ga ik wat eerder zitten voor scenery, dus het idee is dat ik daardoor weer de mojo terugkrijg (en hopen dat de ongestoorde nachten blijven ;)).
"You cannot win the war without the help of the population, and you cannot get the support of the population without at least beginning to win the war."

Raz

• Retired Admin
  • Hero Member
« Reactie #62 Gepost op: oktober 07, 2014, 12:52:31 pm »

Gistermiddag het pakketje van Renedra ontvangen. Het is weer mooi spul, dus zeker aan te raden! Bovendien gaf het me de gehoopte impuls om gisteravond gelijk met mijn Vikingen verder te gaan. De kleding van de eerste acht warriors heeft inmiddels een kleurtje, nu het schoeisel en de detail nog en dan kan ik het geheel een donkere wash geven. Ook kan ik binnenkort de slingeraars op hun bases zetten, wat betekent dat de Vikingwarband daarna in ieder geval inzetbaar is! 8)

Coenus Scaldingus

• Sr. Member
« Reactie #63 Gepost op: oktober 07, 2014, 01:38:38 pm »

Hopelijk houdt de motivatie nog even aan! Wanneer ze eenmaal gebouwd zijn kan je er inderdaad wat spelletjes mee spelen, wat mij zelf er altijd wel toe aanzet om ze ook van meer kleur te gaan voorzien.
Benieuwd naar de resultaten!
De figuren even terug zien er tof uit trouwens, had de update gemist blijkbaar.

Raz

• Retired Admin
  • Hero Member
« Reactie #64 Gepost op: oktober 08, 2014, 08:44:50 am »

Jep, klopt. Inmiddels voert de lokale winkel hier ook een klein assortiment Saga. Hij was helemaal verrast door de prijzen van de starters van GB (tegenover de prijzen van GW...) :D

Raz

• Retired Admin
  • Hero Member
« Reactie #65 Gepost op: januari 20, 2015, 08:52:51 am »

Sorry jongens, geen update van de warband, maar 'slechts' een tweetal links voor mezelf om op deze manier te bewaren:

Lebecq - Frisian trade in the Dark Ages
Van Es - Friezen tussen nul en duizend

Mocht iemand trouwens eens het boek Frieslands Oudheid van Halbertsma tegenkomen, ik ben er naarstig naar op zoek. Het wordt niet meer gedrukt.

ngetal

• Elderlings
  • Hero Member
« Reactie #66 Gepost op: januari 20, 2015, 01:19:29 pm »

en op geslagen ;)
voorheen deeguit
Pagina's: 1 ... 3 4 [5]