GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby 2.0 komt eraan.
Lees erover in het subforum "Algemeen".

Pagina's: [1]

Auteur Topic: The Saga of Yngvar the Far Travelled (1e punt ‘af')  (gelezen 3133 keer)

Ingmar

• Sr. Member
    • Strategikon
The Saga of Yngvar the Far Travelled (1e punt ‘af')
« Gepost op: maart 10, 2014, 04:22:26 pm »

Nou, ook maar een beginnetje maken dan, want de SAGA-blogs schieten uit de grond alsof het lente is!
Dit gaat dus ofwel een enorme motivatie voor me zijn, ofwel een enorme afknapper! Uiteraard ga ik natuurlijk voor optie 1. Allereerst maar wat praktische info.

Ik baseer mijn Saga op die van Yngvar the Far Travelled (Ingvar Vittfarne), een Zweedse viking uit de elfde eeuw na Christus, wiens Saga in de twaalfde eeuw werd opgetekend door een IJslandse monnik. Yngvar dankte zijn bijnaam aan het feit dat hij tijdens zijn reizen ver richting het Oosten trok, tot diep in 'Serkland'; het land van de Saracenen. Het lukte zijn expeditie uiteindelijk zelfs om de Kaspische zee te bereiken en deel te nemen aan een stukje Georgische burgeroorlog, inclusief veldslag tussen Saracenen en Byzantijnen.
Yngvar en (het merendeel van) z'n bemanning overleefden de reis weliswaar niet, maar vergaarden wel eeuwige roem. Er zijn maar liefst 26 runestenen ter nagedachtenis aan hun expeditie opgericht. Los van de naamsovereenkomst dus een goede basis voor m'n eigen saga!

Mijn plan is overigens wel ietwat meer bescheiden. Ik heb een doosje Viking Hyrdman en een setje ronde Renedra bases aangeschaft. Daarmee ben ik van plan het volgende te maken:

1 Warlord
2 punten hearthguard
1 punt berserkers
3 punten warriors

37 man in totaal. Met de 7 nog overgebleven man (44 per doosje) kan ik dan ofwel een extra unit hearthguard maken of een unit hearthguard omtoveren in een extra unit warriors. M'n eerste doel is echter een 6 punten warband!
« Laatste verandering: mei 01, 2014, 06:04:50 pm door Ingmar »
<---Strategikon - a blog about SAGA and other wargames

morbal

• Hero Member
  • het gesprek is niet hier maar daar-->
Re: The Saga of Yngvar the Far Travelled
« Reactie #1 Gepost op: maart 10, 2014, 04:57:29 pm »

Achtergrond verhaal ziet er al leuk uit. Altijd fijner om een leger op iets gebaseerd te zien dan een random leger. Is na deze expeditie de varagian guard onstaan? Misschien een idee om daar iets mee te doen.

Lijstje ziet er redelijk standaard uit. Beserkers zijn een must natuurlijk voor Vikingen.

Weet je al hoe je ze wilt opstellen/ verdelen? voor de max 6 dice gaan zonder reserve of toch een unit of 2 op reseve houden?
Mijn ervaring leert me wel dat je niet kan rekenen dat je beserkers een spel overleven.
Liefde is een schat aan herinneringen.
geschilderd: 601/ 300

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #2 Gepost op: maart 10, 2014, 05:28:00 pm »

Ben zelf erg benieuwd welke modellen je gaat gebruiken als beserkers, aangezien die weinig armour hebben...
Yeah, what I've felt, what I've known
Sick and tired, I stand alone
Could you be there
'Cause I'm the one who waits for you
Or are you unforgiven too?

Ingmar

• Sr. Member
    • Strategikon
« Reactie #3 Gepost op: maart 10, 2014, 07:00:15 pm »

Tja, IC je hebt helemaal gelijk. Voor nu is het 'gewoon' een unit hearthguard die wordt aangewezen. Ik was van plan om te beginnen met de warrior units om te oefenen met het schilderen van historics. Verder weet ik het nog niet voor wat betreft m'n warlord en berserkers.
M'n bitsbox bevat aardig wat dierenhuiden van GW, maar weet niet of ik daar iets mee kan. Ben in ieder geval geen held met greenstuff.. En als ik ze traditioneel naakt maak, dan zou ik er het liefste tattoeages op zetten. Iets dat ik ook nog nooit gedaan heb!

Morbal, ze werden wel ingezet in die vorm, maar de eerste Varangers dateren al uit de negende eeuw en waren Kievse Rus.

Raz

• Retired Admin
  • Hero Member
« Reactie #4 Gepost op: maart 10, 2014, 07:40:34 pm »

Erg leuk dat je een historische achtergrond hebt gekozen! Erg aansprekend ook dankzij het hoge 'Viking'-gehalte :D Heb je de serie Viking al gezien? Ook goed voor inspiratie.
"You cannot win the war without the help of the population, and you cannot get the support of the population without at least beginning to win the war."

Ingmar

• Sr. Member
    • Strategikon
« Reactie #5 Gepost op: april 30, 2014, 03:14:09 pm »

Zo, duurt even maar dan heb je ook wat! ;D Geheel in stijl op de laatste dag van april een update voor deze Saga of Warbands. Mijn prioriteit voor deze maand lag duidelijk niet op SAGA, dus vandaar deze last minute..
Heb me deze maand geconcentreerd op het afschilderen van een BFG Eldar vloot, als verjaardagscadeau voor mijn beste vriend. Dat project ben ik een half jaar geleden al gestart, maar heeft door omstandigheden maandenlang stil gelegen. Uiteindelijk lukte het me toch om het redelijk op tijd af te krijgen. Toen was de maand echter alweer bijna voorbij, waardoor ik in tijdnood kwam met m'n vikingen.

Hoewel ik nog steeds niet al te lang achter elkaar kan schilderen, is het me toch gelukt om de eerste punt aan hearthguard (soort van) af te krijgen. Schilden houden jullie nog te goed (nog geen transfers gekozen). Dat is trouwens ook meteen de reden waarom de bases nog zo kaal zijn. Wil eerst de schilden monteren en daarna pas Purity Seal/Matt Varnish aanbrengen. Als dat allemaal gebeurd is, komen de tufts en flock tevoorschijn. Voorlopig is het plan om twee soorten tuft (bloemen en groen) en twee soorten flock (licht en donker) te gebruiken voor de bases.

Nou ja, hier de resultaten voor deze maand:

De eerste GBP ervaring is trouwens goed. Modellen hebben minimale mold lines, soms helemaal niet, zijn makkelijk in elkaar te zetten en echt heerlijk om te schilderen. Dat beloofd wat voor de volgende maand!

« Laatste verandering: april 30, 2014, 03:20:54 pm door Ingmar »

Raz

• Retired Admin
  • Hero Member
« Reactie #6 Gepost op: mei 01, 2014, 11:10:37 am »

Goed om dat te horen. Ik kan niet wachten om de mijne eindelijk in huis te hebben :D Schilderwerk ziet er goed uit. Mooi helder! Welke kleur gebruik je voor de baarden?
"You cannot win the war without the help of the population, and you cannot get the support of the population without at least beginning to win the war."

Ingmar

• Sr. Member
    • Strategikon
« Reactie #7 Gepost op: mei 01, 2014, 11:19:40 am »

Dank je! Van de vijf baarden zijn er drie verschillende kleurenschema's.

Donkerste is GW Snakebite Leather, GW Agrax Earthshade, GW Snakebite Leather en 50/50 Snakebite/Bubonic Brown
Middelste is GW Bubonic Brown, GW Agrax Earthshade, GW Bubonic Brown (de blonde vikingen)
Lichtste is GW Bubonic Brown, GW Agrax Earthshade, 50/50 GW Bubonic Brow/Bleached Bone, Bleached Bone (lichtblonde baard)

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #8 Gepost op: mei 01, 2014, 12:47:38 pm »

Die GB Vikingen zijn inderdaad heerlijk om te schilderen!

Zit zelf te denken aan de die plastic Arabieren, of een setje Dark Age Warriors.

Je modellen zien er goed uit, ik zou alleen de bases nog een drybrushje geven met Bleached Bone of zo, voordat je er gras op doet.
Yeah, what I've felt, what I've known
Sick and tired, I stand alone
Could you be there
'Cause I'm the one who waits for you
Or are you unforgiven too?
Pagina's: [1]