GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby zoekt schrijvers voor de nieuwe Main Site. Lees alles in het subforum "Algemeen".

Pagina's: [1]

Auteur Topic: The Saga of Karak  (gelezen 3314 keer)

Karak

• Hero Member
The Saga of Karak
« Gepost op: maart 10, 2014, 04:54:18 pm »

Ik had al enige tijd een Sassaniden legertje klaar staan voor een WAB project, dat nergens heen ging sinds WAB door GW geschrapt werd (en WAB 2.0 weinig recht deed aan de legers uit "beyond the golden gate"). En omdat de Byzantijnen hun cavalerie tactieken toch van de Perzen hebben geleerd, leek het mij een goed idee om dit legertje maar een met Saga te spelen als Byzantijnen.

Wat ik heb:
1 Warlord/Basileus (geschilderd)
12 Hearthguard Cataphractoi met Kontos (8 geschilderd)
8 Hearthguard Cataphractoi met bogen (geschilderd)
4 Hearthguard met bogen (ongeschilderd)
2 Standard Bearers
12 Light Mounted archers (ongeschilderd)
nog enkele schilden moeten worden afgewerkt

Een voorbeeld van een paar modellen:

En een moderne reconstructie:

Het is mijn bedoeling om dit legertje de komende tijd af te schilderen en dat te kijken of ik het ga uitbreiden of een andere warband ga schilderen.

Nu staan op de plank:
De vier resterende Cataphractoi met Kontos en de twee Standard bearers.

morbal

• Hero Member
  • het gesprek is niet hier maar daar-->
Re: The Saga of Karak
« Reactie #1 Gepost op: maart 10, 2014, 05:01:21 pm »

Als ik snel even tel heb je al je 6 punten geschilderd ;)
Maar die modellen lijken inderdaad perfect bruikbaar voor byzantijen. Van welk bedrijf zijn ze?
Liefde is een schat aan herinneringen.
geschilderd: 601/ 300

Karak

• Hero Member
« Reactie #2 Gepost op: maart 10, 2014, 05:22:16 pm »

Ik denk dat het allemaal gripping beast is, ik wil nog wat bij armorum and aquila bij te bestellen om meer variatie te hebben (oa kontos boven hands met twee handen vast en boogschutters die herladen).

Met de 4 die half af zijn erbij (en de basileus) heb ik 6 punten geschilderd. Ik hoop nog een paar uurtjes te vinden deze week om ze af te krijgen voor zaterdag.

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #3 Gepost op: maart 10, 2014, 05:56:29 pm »

Maar Karak, als je al zes punten compleet hebt, waarom schrijf je je hier dan in?  ???
Yeah, what I've felt, what I've known
Sick and tired, I stand alone
Could you be there
'Cause I'm the one who waits for you
Or are you unforgiven too?

Karak

• Hero Member
« Reactie #4 Gepost op: maart 10, 2014, 07:21:34 pm »

Mijn leger is nog niet af. Ik heb vier pnt af en een warlord, dus vijf met een basileus. Ik heb nog een punt of vier te gaan.

Real

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #5 Gepost op: maart 10, 2014, 08:05:38 pm »

Hehe, de ervaring leert toch dat veel mensen met veel goede bedoelingen aan zo'n Tale of X Gamers beginnen, maar het vervolgens niet waarmaken. Daarom beter om niet te kritisch te zijn en iedereen mee te laten doen die goodies te schilderen heeft. Hoe meer foto's, hoe meer motivatie voor de rest.
Zoals het onzin is tegen de leeuw te zeggen: 'Foei, wat ben jij een slechte leeuw dat je net een antilope hebt opgegeten,' zo is het onzin tegen de mens te zeggen: 'Foei, slecht mens dat jij naar oorlog verlangt.'

Arnon Grunberg - Occupation: Soldier

borkbork

• Hero Member
« Reactie #6 Gepost op: maart 10, 2014, 08:09:13 pm »

Leuk. En het Sassanieden rijk liep door tot in de 7e eeuw, dus ook qua tijdspanne valt het wel uit te leggen.

Schildering ziet er prima uit.

« Laatste verandering: maart 10, 2014, 08:17:37 pm door borkbork »

Real

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #7 Gepost op: maart 10, 2014, 08:12:36 pm »

Tip voor goedkope horse archers: http://satrapminiatures.blogspot.nl/2012/04/persian-cavalry.html

Een van de eerste Wargames Factory sets die ik daadwerkelijk interessant vind. De horse sculpts zijn vrij aardig en afgezien van de veel te wijde broeken kunnen de ruiters er ook mee door. Met andere hoofdjes zouden die wellicht ook wel wat breder inzetbaar zijn.
Zoals het onzin is tegen de leeuw te zeggen: 'Foei, wat ben jij een slechte leeuw dat je net een antilope hebt opgegeten,' zo is het onzin tegen de mens te zeggen: 'Foei, slecht mens dat jij naar oorlog verlangt.'

Arnon Grunberg - Occupation: Soldier

Karak

• Hero Member
« Reactie #8 Gepost op: maart 11, 2014, 03:27:48 pm »

Deze zijn wel bijna een millennium te vroeg, maar op de stijgbeugel na veranderde er eigenlijk niet gek veel :).

Karak

• Hero Member
« Reactie #9 Gepost op: maart 16, 2014, 01:01:56 pm »

Gisteren mee gekeken met de andere Byzantijnse spelers en voldoende inspiratie op gedaan om naast mijn Basileas/Cataphracti ook een niet heartguard lijst te bouwen. De Steppe Nomaden (Parthen) heb ik al staan, binnenkort wat ongepantserde zware cavalerie en infanterie bijbestellen.
Pagina's: [1]