GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Welkom op GWHobby.net, hét Gaming & Warfare forum van Nederland en België.

Pagina's: 1 [2] 3 4 5

Auteur Topic: The Saga of Four Warbands [Vinlanders, Vikingen, Ieren & Hashshashin(?)]  (gelezen 16609 keer)

Coenus Scaldingus

• Sr. Member
Re: The Saga of the Vinlanders, Vikingen.. & Hashshashin?
« Reactie #15 Gepost op: september 22, 2014, 11:46:11 am »

En nog meer van die maffe Vinlanders!
Gisteren nog eens 7 figuren van verf voorzien (3 Levy en 4 Warriors dit maal). Op dit tempo komen ze allemaal voor het toernooitje wel af, al moet er eerst nog een hoop geconvert worden. Paar willekeurige closeups en vervolgens een heuse 'group shot'; al met al begint het ergens op te lijken (al is dit nog niet eens 1/3e van een 6pts warband!).

Real

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #16 Gepost op: september 22, 2014, 11:56:28 am »

Ziet er goed uit! Ik hoop hier tegen te mogen spelen. Zal weer hele andere dynamiek opleveren dan normale tegenstanders.
Zoals het onzin is tegen de leeuw te zeggen: 'Foei, wat ben jij een slechte leeuw dat je net een antilope hebt opgegeten,' zo is het onzin tegen de mens te zeggen: 'Foei, slecht mens dat jij naar oorlog verlangt.'

Arnon Grunberg - Occupation: Soldier

Coenus Scaldingus

• Sr. Member
« Reactie #17 Gepost op: september 22, 2014, 12:18:27 pm »

Zal weer hele andere dynamiek opleveren dan normale tegenstanders.
Klinkt alsof je me al kent! (Of doelde je op de warband?  ;D )

Real

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #18 Gepost op: september 22, 2014, 11:24:20 pm »

Nee, ik bedoelde de warband en dan specifiek die regel waarmee je die kerels kunt blijven recyclen. Dat is het enige wat ik me van Skraelings herinner.  :P
Zoals het onzin is tegen de leeuw te zeggen: 'Foei, wat ben jij een slechte leeuw dat je net een antilope hebt opgegeten,' zo is het onzin tegen de mens te zeggen: 'Foei, slecht mens dat jij naar oorlog verlangt.'

Coenus Scaldingus

• Sr. Member
Re: The Saga of Four Warbands [Vinlanders, Vikingen, Ieren & Hashshashin(?)]
« Reactie #19 Gepost op: september 24, 2014, 02:23:21 pm »

Dat is zeker wel een van de leukste, alhoewel het kopiëren van battleboard vaardigheden, vernietigen van battleboard vaardigheden (alhoewel de Skraelings ze nog wél mogen kopiëren) en het kunnen bewaren van SAGA dice (die de volgende beurt niet tot het maximum van 6 gerekend worden) ook wel geinig kunnen zijn.

Gisteren het C&C boek binnen gekregen, later vandaag maar eens aan beginnen. Ziet er in ieder geval heel gaaf uit!
Daarbij zaten dan ook nog een hoop andere dingen:

De Arabieren zullen een nog nader te bepalen islamitische warband vormen (nog even kijken wat ze allemaal kunnen, al hebben de Mutatawwi'a een kleine voorsprong), terwijl de reguliere dark age warriors (zoals de dobbelstenen al enigszins, en de hondjes zeker laten zien) Ieren gaan worden.
Voor die laatsten ben ik het volgende van plan:

Warlord: nog even een verrassing...
Curaidh: bepantserde figuren (heb nog een paar plastic Vikingen over), met schild en werpspeer (mogelijk geen helm)
Hearthguard: plastic onbepantserd, met helm (Vikinghelm, misschien wat eigen sculpts), schild en werpspeer
Warriors: plastic onbepantserd, schild en werpspeer
Hondjes: Warlord Games Celtic warhounds
Levy: plastic onbepantserd, werpspeer

Kortweg, alles onbepantserd op de Curaidh na, met schilden voor alle niet-Levy (of honden) en helmen voor de Hearthguard. Omdat het natuurlijk wel Ieren zijn, zullen ze hier en daar nog wel een gesculpte mantel krijgen, en voor de meeste figuren heb ik nog Wargames Factory Numidians liggen, die hun ontblote benen vast graag willen doneren. Des te luxer de krijgers, des te mooier de weefpatronen en kleuren op de kleding, maar dat komt later allemaal wel. Zal er waarschijnlijk even een paar schilderen als afwisseling voor de Skraelings, maar daarna zullen de Vinlanders alle aandacht weer krijgen (nog 1 maand en een dag tot het toernooi...).

Coenus Scaldingus

• Sr. Member
RE: The Saga of Four Warbands [Vinlanders, Vikingen, Ieren & Hashshashin(?)]
« Reactie #20 Gepost op: september 25, 2014, 04:12:24 pm »

In tijden niet zo productief geweest!

Eerste Ier (warrior) is geschilderd:

Als ook een van de honden:

Nu eens wat experimenteren met hoogveen-voetstukjes.. en natuurlijk verder met Skraelings!

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #21 Gepost op: september 25, 2014, 09:45:24 pm »

Ziet er goed uit! Je moet de bases natuurlijk nog doen...?

Eén kritiekpuntje, als het mag: de ogen. Netjes binnen de lijnen, maar wit met een zwart puntje oogt altijd zo onnatuurlijk, uitpuilend. Keer het eens om? Zwart schilderen, met twee witte puntjes naast de iris.  :)
Yeah, what I've felt, what I've known
Sick and tired, I stand alone
Could you be there
'Cause I'm the one who waits for you
Or are you unforgiven too?

Coenus Scaldingus

• Sr. Member
« Reactie #22 Gepost op: september 29, 2014, 12:07:39 pm »

Je moet de bases natuurlijk nog doen...?
Zeker! De Skraelings zullen vrolijk over een bloeiend grasveld gaan rennen, met een hoeveelheid bloemen waar een hippie nog jaloers van wordt. Als student op kamers heb ik altijd echter maar een beperkt assortiment bij me, maar afgelopen weekend even wat basing materiaal meegenomen:

(+ 6 zakjes gekleurd zand voor de bloemen)

Citaat
Eén kritiekpuntje, als het mag: de ogen. Netjes binnen de lijnen, maar wit met een zwart puntje oogt altijd zo onnatuurlijk, uitpuilend. Keer het eens om? Zwart schilderen, met twee witte puntjes naast de iris.  :)
Zoals vaak valt er over smaak veel te twisten, ben zelf nu juist geen fan van de zwartomrande ogen; doet al snel aan mascara denken! (Wat niet helemaal is hoe ik vroeg-middeleeuwse Ieren voor me zie.)

Enigszins in die richting moet ik nog even vermelden dat de Skraelings t.z.t. nog warpaint krijgen waarschijnlijk, maar ik denk daar nog even mee te wachten tot ik ze een aantal keer gebruikt heb en daardoor weet in wat voor regimenten ze gebruikt gaan worden, zodat ik dan alle figuren in hetzelfde regiment gelijke patronen of kleuren kan geven.

Afgelopen dagen wat aan Ieren geknutseld; de twee Curaidh zijn bijna gebouwd en zullen vandaag hopelijk klaar zijn om geverfd te worden.

Afgelopen weekend ook m'n tweede (en laatste) runensteen van verf voorzien, base moet ook hier natuurlijk nog gedaan worden. Ook even een plaatje van beide stenen met een SAGA figuurtje voor schaal toegevoegd.

Raz

• Retired Admin
  • Hero Member
« Reactie #23 Gepost op: oktober 03, 2014, 09:07:45 am »

Dat ziet er goed uit Coenus! Je hebt een mooie extra bestelling gedaan, genoeg om je een tijd mee te vermaken. De Skraelings worden erg mooi zo, ik ben benieuwd hoe ze er met voltooide bases uitzien. Dat maakt voor mij een miniatuur altijd pas echt af.

De tester en de runestenen zijn mooi gelukt. Ik heb die stenen ook al eens overwogen :) Wat de ogen betreft ben ik zelf ook geen fan van zwart omrande ogen. Maar misschien kun je je huidige methode handhaven en voordat je het zwart aanbrengt de drup van de kwast vegen, dat voorkomt een al te ronde pupil.
"You cannot win the war without the help of the population, and you cannot get the support of the population without at least beginning to win the war."

Coenus Scaldingus

• Sr. Member
« Reactie #24 Gepost op: oktober 06, 2014, 11:40:10 am »

Bedankt Raz, helemaal eens wat betreft de bases: pas als die af zijn, is het figuur echt voltooid. Meteen een goed bruggetje naar de rest van dit bericht...

Afgelopen weekend zeer productief geweest, weer een groep van 8 figuren geschilderd:

Waaronder dus ook de warlord - niet veel bijzonders overigens:

Zoals te zien zijn er bases gedaan, en dat geldt dan ook meteen voor idereen. In totaal zijn daarmee bijna de helft van de figuren gedaan (25/53), of 2,5 punten: precies 12 Levy (1pt) en 12 Warriors (1,5pt), plus de Warlord dus. Resteren voorlopig alleen nog een hele stapel warriors (de 28/53).

Verder (met name vorige week) ook nog een paar Ieren in elkaar geplakt. Eerst een voorbeeldje van een standaard Ier (Dark Age warrior onderdelen met Wargames Factory Numidian benen), vervolgens de twee Curaidh. De laatsten gemaakt met armen, lichaam, schild met werpsperen en zwaardschede van de plastic Vikingen, benen van Numidians en hoofden en zwaard van uit de Dark Age warriors set. Voor dynamische poses gegaan, alhoewel ze als zijnde de enige figuren met blinkend maliën al wel genoeg opvallen in het leger.

Real

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #25 Gepost op: oktober 06, 2014, 06:21:03 pm »

Gaaf gedaan! Zouden de Perry Sudanese hier ook voor gebruikt kunnen worden?

Coenus Scaldingus

• Sr. Member
« Reactie #26 Gepost op: oktober 07, 2014, 11:06:43 am »

Lijkt me wel, de meesten hebben ontblote benen t/m in ieder geval de knie (en een paar verkorte broeken kunnen ook nog wel).
Was zelf ook eerst van plan die te gebruiken, maar vond de Perry figuren eigenlijk te mooi om hier voor te amputeren (wat voor de Wargames Factory Numidians zeker niet geldt, zelfs de benen zijn maar net goed genoeg...).
Misschien dat de Perry exemplaren wel wat fijner gebouwd zijn, maar ik verwacht dat het er nog prima uit ziet.

Raz

• Retired Admin
  • Hero Member
« Reactie #27 Gepost op: oktober 07, 2014, 12:54:07 pm »

Je Skrealings zijn een mooi en kleurrijk geheel zo, prachtig om te zien! Gaaf dat je je Welsh zo doordacht knutselt, dat levert mooi resultaten op :)
"You cannot win the war without the help of the population, and you cannot get the support of the population without at least beginning to win the war."

Coenus Scaldingus

• Sr. Member
« Reactie #28 Gepost op: oktober 07, 2014, 04:47:51 pm »

Gaaf dat je je Welsh zo doordacht knutselt, dat levert mooi resultaten op :)
>:( Hoe durf je m'n wilde Ieren aan te zien voor de net wat beschaafdere Welsh!  :P (En bedankt, heb erg veel zin om daar aan verder te gaan binnenkort!)
Was nog bijna iets essentieels vergeten, bij deze verholpen: de thorshamers zijn vervangen door een kruisje en een rond amulet. Was een zeer priegelig werkje om de mjölnir met een miniscuul stukje green stuff te verlengen naar een kruis, maar je moet wat overhebben voor religieuze overtuigingen natuurlijk...

Begonnen met het schilderen van de volgende stapel Skraelings, en de daaropvolgende bende is ook al weer geconvert. De eerste serie kon nog genoegen nemen met omgewisselde wapens, maar nu gaat het om zwaarder werk (letterlijk: al dat metaal doorzagen). Hoofden eraf, armen verwijderd, en vervolgens een hoop haar (en zelfs een half gezicht) hersculpten. Al wel bijna aanbelandt bij de laatste 8 warriors om te converten, dat moet nog net wel lukken wat betreft ongebruikte mogelijkheden. Overzichtfoto'tje met de huidige stand van zaken - moet wel te doen zijn in 2,5 week, niet?

Raz

• Retired Admin
  • Hero Member
« Reactie #29 Gepost op: oktober 08, 2014, 08:48:11 am »

Zo, daar is weer een mooie stap voorwaarts! Goed bezig zo 8) De conversions zien er prima uit. Als je alles straks bij elkaar ziet, dan zul je blij zijn dat je de moeite genomen hebt. Allemaal unieke modellen is wel erg gaaf!
Pagina's: 1 [2] 3 4 5