GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby 2.0 komt eraan.
Lees erover in het subforum "Algemeen".

Pagina's: 1 [2] 3 4 5

Auteur Topic: The Chronicle of Roland d'Daventria, Commander of the Knights Hospitaller  (gelezen 16296 keer)

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
Re: The Chronicle of Roland d'Daventria, Commander of the Knights Hospitaller
« Reactie #15 Gepost op: april 24, 2014, 04:42:51 pm »

Command set? Hij is toch niet van Perry?

Op zich is het idee leuk, maar de verhoudingen kloppen niet helemaal. Iets te groot...
Yeah, what I've felt, what I've known
Sick and tired, I stand alone
Could you be there
'Cause I'm the one who waits for you
Or are you unforgiven too?

Real

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #16 Gepost op: april 24, 2014, 09:27:06 pm »

Jawel, de ruiters zijn allemaal van Perry.

Wat vind je dan vreemd aan de verhoudingen? Het hele idee van het wisselen van paardjes was juist om een betere verhouding te krijgen. :p
Zoals het onzin is tegen de leeuw te zeggen: 'Foei, wat ben jij een slechte leeuw dat je net een antilope hebt opgegeten,' zo is het onzin tegen de mens te zeggen: 'Foei, slecht mens dat jij naar oorlog verlangt.'

Arnon Grunberg - Occupation: Soldier

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #17 Gepost op: april 25, 2014, 12:12:01 am »

Nee, paardjes zijn beter uitgepakt dan ik had verwacht, die zien er goed uit.

Ik had het over die kap, die lijkt om één of andere reden erg groot. Maar ik zie net dat de set van Perry's die inderdaad zo heeft. Zal wel de invalshoek van fotograferen zijn...  ::)
Could you be there

Karak

• Hero Member
« Reactie #18 Gepost op: april 25, 2014, 03:25:27 pm »

Over de kleuren gesproken, ik bekeek zojuist de site van de Maltezer orde http://www.ordevanmalta.nl/gesch_jeruzalem.htm en alle afbeelding daar zijn van in rood geklede ridders, alleen recente foto's in ceremonieel ornaat zijn in het zwart. Weet jij hoe dit zit, zijn ze pas in Malta/Rhodos overgegaan op rood (alleen bij het Rhodos stukje is een contemporaine afbeelding, Jerusalem een moderne)?

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #19 Gepost op: april 25, 2014, 04:48:23 pm »

Er zijn verschillende orden.

De Knights Hospitaller droegen dus zwart, terwijl de Knights Templar (orde van de Tempel van Salomon geloof ik) wit met een rood kruis droegen. Beide orders zijn inmiddels verboden danwel opgeheven.

De Orde van Malta, die jij dus opgezocht hebt, bestaat bij mijn weten nog wel.
Could you be there

Karak

• Hero Member
« Reactie #20 Gepost op: april 25, 2014, 05:13:29 pm »

De tempeliers zijn opgeheven, maar de orde van Malta is de directe voortzetting van de Hospitallers uit de kruistochten (er zijn een paar protestantse afsplitsingen uit de Reformatie), dus die bestaan nog steeds, net als de Duitse orde (ook met protestantse afsplitsingen). Hun afbeeldingen van krijgers zijn in rood, gelegenheden zwart.

Maar wikipedia biedt weer eens uitkomst, in 1248 is er een pauselijke bul die bepaald dat ze een rood overkleed met wit kruis over hun harnas moeten dragen ipv restrictive zwarte moniks mantels. Dus de zwarte muts van Rutger kan tot 1248  :)

Real

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #21 Gepost op: april 25, 2014, 06:19:45 pm »

Inderdaad, halverwege de 13e eeuw gingen ze over naar het rood met wit kruis erop (wat overigens altijd al de kleuren van hun banier waren). Echter, al in het begin van de 13e eeuw werden er volgens de desbetreffende Osprey al zwarte surcoats gebruikt ipv de volledige kappa van de monnikenorde. Dat was toch iets praktischer.

Aan de andere kant zijn er volgens mij geen afbeeldingen van Hospitallers in het Heilige Land (ik ken ze althans niet). Er is dus ook heel veel onzekerheid over wanneer de strenge regels precies werden ingesteld en in hoeverre de strenge regels werden nageleefd. In een andere Osprey is bijvoorbeeld een Hospitaller te zien die gewoon een zwarte mantel over zijn reguliere private uitrusting en heraldiek draagt. Weer een andere medievalist heeft de schilden van zijn Tempeliers geschilderd als 50% tempelridderschild (wit met rood kruis) en 50% private heraldiek.

Oftewel, het is allemaal een beetje onduidelijk.  ::)

Deze zijn in ieder geval echt voor de periode 1148 tot 1191 bedoeld.
Zoals het onzin is tegen de leeuw te zeggen: 'Foei, wat ben jij een slechte leeuw dat je net een antilope hebt opgegeten,' zo is het onzin tegen de mens te zeggen: 'Foei, slecht mens dat jij naar oorlog verlangt.'

Raz

• Retired Admin
  • Hero Member
« Reactie #22 Gepost op: april 27, 2014, 09:05:06 am »

Mooi werk Rutger! Ze zien er goed uit. De man met kap voegt inderdaad net wat extra's toe in sfeer en uitstraling. Verder super schilderwerk, zoals we gewend zijn! Frustrerend dat je nu. In de wacht zit, maar hopelijk is dat van korte duur.
"You cannot win the war without the help of the population, and you cannot get the support of the population without at least beginning to win the war."

Real

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #23 Gepost op: april 28, 2014, 08:07:13 pm »

En de laatste zes ridders zijn ook af:

Hier nog een shot van alle twaalf:

Ik heb ook bevestigd gekregen dat Turcopoles een mercenary eenheid worden voor de Christians in C&C. Dus ik kan daar tenminste één eenheid van aan gaan schaffen.

Ik ga er verder vanuit dat er een verschil gemaakt gaat worden tussen Brother Knights als Hearthguard en Brother Sergeants als Warriors. Aangezien die historisch gezien waarschijnlijk niet veel van elkaar verschilden, vraag ik me af hoe ik onderscheid moet maken tussen de beide units. Één idee waar ik aan denk is om de Knights dan maar op paarden met van die padded barding te doen:

Maar dat is niet echt historisch en ik betwijfel of het er mooi uitziet.

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #24 Gepost op: april 28, 2014, 08:19:36 pm »

Mooi werk, Rutger.

Zijn deze 12 nu bedoeld als Brother Knights of als Sergeants?

Als het het eerste is, zou je kunnen overwegen om de "poor knights", de "Arababised Knights" of de Armenian Knights als Brothers te gebruiken.

Duidelijk verschil in uiterlijk, maar als je ze zwart schildert passen ze er goed bij.

Could you be there

Real

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #25 Gepost op: april 28, 2014, 08:36:35 pm »

Deze zijn bedoeld als Hospitallers, punt uit. Zoals ik al een paar keer aangegeven heb, was er waarschijnlijk geen verschil tussen Brother Knights en Brother Sergeants, althans ik ken het niet. Het is niet zoals bij de Templars, waarbij de Knights de witte surcoat droegen en de Sergeants een zwarte surcoat (althans in de latere periode).

Oftewel, mijn modellen kunnen vooralsnog als allebei gebruikt kunnen worden.

Jouw suggesties vind ik eerlijk gezegd niet erg reëel. Zeker die Armenian knights lijken in geen enkele wijze op de Hospitallers. Die Arabised knights zijn geen optie, omdat ze een maliënkolder over hun kleding dragen en geen enkele Hospitaller -Knight of Brother, vroeg of laat- heeft dat ooit gedaan.

Die "poor knights" heb ik al, maar daar schiet ik ook niet zoveel mee op, want ze hebben verder niks wat op Hospitaller uitrusting lijkt. Geen surcoats en geen kappa's. Bovendien droegen ook de Hospitaller Sergeants waarschijnlijk gewoon een maliënkolder. Die kregen ze van de Orde. Het verschil tussen Knights en Sergeants zat hem waarschijnlijk niet in de vorm van de uitrusting, maar in de kwaliteit. Rijkere ridders konden hun eigen hoogwaardige uitrusting meenemen als ze de Orde ingingen.

Wat misschien een idee is: alle Knights een lans met een kleine pennant geven. Zo kun je ook een subtiel onderscheid maken.

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #26 Gepost op: april 28, 2014, 09:03:24 pm »

Okay, je hebt natuurlijk gelijk over die maliënkolders.  :)

Maar, jij vraagt hoe je ze uit elkaar moet houden. Daarom zeg ik: als dit Sergeants zijn, dan heb je dus Knights nodig die wat "luxer" ogen, en als dit de Knights zijn, zouden de Brothers wat meer "shabby" moeten zijn, lijkt mij.

Ik ben niet zo thuis in de materie als jij, maar ik denk gewoon even hardop mee.

Maar als die Knights en Brothers zo op elkaar leken, hoe hielden ze "zichzelf" dan uit elkaar?

Maar met barding en zo zou ik nog helemaal niet gaan werken, lijkt me nog niet echt de periode.

Trouwens... ben je er van overtuigd dat alles mounted wordt? Misschien komen de Brother Sergeants alleen te voet?
Could you be there

Real

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #27 Gepost op: april 28, 2014, 09:55:54 pm »

Trouwens... ben je er van overtuigd dat alles mounted wordt? Misschien komen de Brother Sergeants alleen te voet?

Ja, dat is natuurlijk de vraag. Dus ik wacht gewoon even op de armylist. Ga eerst wel een tijdje Vietnam doen en Turcopoles bestellen. Waarvan ik natuurlijk weer niet weet of ze bogen of speren krijgen.

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #28 Gepost op: april 28, 2014, 10:02:36 pm »

Bij de weg, waar heb je dat Turcopole nieuwtje vandaan...?  :)
Could you be there

Real

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #29 Gepost op: april 29, 2014, 06:21:08 pm »

Weet ik niet.  :P Ik krijg op STF PM's van iemand die ik niet ken, maar er blijkbaar veel van weet.

Die legde op verzoek uit dat je Turcopoles op twee manieren in kunt zetten:
1. Als reguliere Warriors in je Ordes Milites leger. Dan zijn ze mounted en hebben ze speren. (Op zich best logisch om de Hospitallers alleen als Hearthuards te hebben. Zoveel verschil zat er immers niet tussen Brother Sergeants en Knights).
2. Of als Swords for Hire unit in Christian armies. Dan tellen ze ook als Warriors, begreep ik, dus hopelijk leveren ze nog een SAGA die en activeren ze zichzelf niet slechts eens per beurt zoals Flemish. Deze mercenary Turcopoles hebben bogen en zijn waarschijnlijk ook mounted.

Pagina's: 1 [2] 3 4 5