GWhobby.net

Log in of registreer jezelf.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

GWHobby zoekt schrijvers voor de nieuwe Main Site. Lees alles in het subforum "Algemeen".

Pagina's: 1 ... 3 4 [5]

Auteur Topic: The Chronicle of Roland d'Daventria, Commander of the Knights Hospitaller  (gelezen 15924 keer)

Coenus Scaldingus

• Sr. Member
Re: The Chronicle of Roland d'Daventria, Commander of the Knights Hospitaller
« Reactie #60 Gepost op: oktober 03, 2014, 01:15:15 pm »

Die geconverte ridders zien er erg gaaf uit, het beste van alle werelden/producenten.
Schilderwerk mag er ook zeker wezen; mooi werk.

Real

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #61 Gepost op: oktober 03, 2014, 07:22:18 pm »

@ Gunbird: misschien wat pelgrims en de laatste mounted Turcopoles.

@ Coenus, inderdaad, mooi gezegd. Metalen paarden zijn om een of andere reden nooit zo mooi als plastic. Laat staan dat je er zoveel verschillende combi's mee kunt maken.
Zoals het onzin is tegen de leeuw te zeggen: 'Foei, wat ben jij een slechte leeuw dat je net een antilope hebt opgegeten,' zo is het onzin tegen de mens te zeggen: 'Foei, slecht mens dat jij naar oorlog verlangt.'

Arnon Grunberg - Occupation: Soldier

Raz

• Retired Admin
  • Hero Member
« Reactie #62 Gepost op: oktober 07, 2014, 12:49:31 pm »

Bedankt voor de opheldering :) De kerel met knots ziet er goed uit, dus dat moet zeker kunnen!
"You cannot win the war without the help of the population, and you cannot get the support of the population without at least beginning to win the war."

Real

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #63 Gepost op: oktober 23, 2014, 11:46:37 pm »

Bijna de laatste Brothers en de Warlord af.
Die zullen zaterdag zeker gereed zijn.

Tevens kreeg ik net op tijd mijn Milites Christi meetstokjes en fatigue markers binnen.

Zoals het onzin is tegen de leeuw te zeggen: 'Foei, wat ben jij een slechte leeuw dat je net een antilope hebt opgegeten,' zo is het onzin tegen de mens te zeggen: 'Foei, slecht mens dat jij naar oorlog verlangt.'

Gunbird

• Hero Member
« Reactie #64 Gepost op: oktober 23, 2014, 11:52:47 pm »

Zo, das sjiek!

Real

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #65 Gepost op: oktober 25, 2014, 09:08:33 am »

Hmm, ik ben nog niet helemaal overtuigd. Van dichtbij zie je dat het snijwerk echt zeer ruw is. Verder is degene die je het meest gebruikt, namelijk die voor Medium range, erg onhandig gevormd. Die dikke bollen aan beide uiteinden maken het moeilijk om precies te meten.

Maar goed, het past uitstekend bij de rest van het leger en daarvan zijn de Brother Knights en de Warlord nu helemaal af:

Nu nog acht Foot Sergeants, acht tot twaalf Crossbowmen en 7 Turcopoles en ik ben helemaal klaar.

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #66 Gepost op: november 08, 2014, 05:52:35 pm »

Wat wordt nu precies je lijstje, Rutger?

Ik zit te denken over een Milites Christi leger, maar kom er niet over uit wat de ideale opstelling is.

Denk je bijvoorbeeld dat die speciale Heartguard unit de moeite waard is?
Yeah, what I've felt, what I've known
Sick and tired, I stand alone
Could you be there
'Cause I'm the one who waits for you
Or are you unforgiven too?

Real

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #67 Gepost op: november 08, 2014, 06:29:26 pm »

Definitieve lijst heb ik nog niet, maar dit is wat ik beschikbaar wil hebben:

Warlord
4x Brother Knights (HG)
1x mounted Turcopoles (Warriors)
2x Foot Sergeants (Warriors)
1,5 x Crossbowmen (Warriors)
1x Turcopole Horse Archers (Swords for Hire)

Hieruit kan ik een heleboel verschillende legerlijsten samenstellen. Of een 8 punten leger samenstellen, want dat kan ook natuurlijk met C&C.

Die speciale HG unit is het volgens mij niet waard. De grote kracht van dit leger ligt in de mounted HG. De meeste abilities zijn voor mounted units bedoeld, of zelfs alleen bruikbaar voor HG (die mounted moeten zijn). Daar moet je er volgens mij altijd drie punten van meenemen.

Echter, dit zou wel een lijstje kunnen zijn om een keer te proberen:

1x Special HG unit (1 punt)
1x Priest (1 punt)
3x Warriors (3 punten) (combi van mounted dudes, crossbows of spearmen)
1x Turcopole Swords for Hire (1 punt)

Zou misschien wel leuk kunnen werken. Vraag is dan wel welke Priester je neemt.

EDIT:

De regels van de Poor Fellow Soldiers of Christ and the Temple of Solomon nog eens doorgelezen en die zijn toch anders dan ik me herinnerde. Ze lijken me echt niet de moeite waard.

The Founders + Ruled by God: ik dacht dat ze één punt kosten en dat je je Warlord verliest (die immers ook ongeveer één punt kost). Ze kosten echter twee punten, dus 50% duurder dan ik dacht.

Protected by Faith: geeft leuke bonus tegen shooting en melee, maar de MC's hebben al heel veel goedkope defensieve abilities. Extra Defence dice kun je zeer goedkoop krijgen. Deze specifieke regel van de speciale HG dwingt je eigenlijk om pas iets te gaan doen als je minstens drie Piety hebt en dan moet je dus de eerste twee beurten stil staan, behalve wat irriteren met die Turcopoles.

Driven by Faith: leuk, maar met je Warlord heb je ook een gratis activatie voor een HG unit en vijf attacks extra met Side by Side.

Angered by Sins: zelfde probleem als met Protected by Faith. Extra Attack dice zijn makkelijk aan te komen, maar je moet er wel twee beurten voor stil staan.

Het feit dat je geen Priesters of Dogs of War mag hebben, is echter het grootste nadeel. Zoals ik al zei is een Religious Advisor of een Warrior Priest is eigenlijk wel een must.
« Laatste verandering: november 08, 2014, 07:00:32 pm door Real »

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #68 Gepost op: november 08, 2014, 07:03:46 pm »

Hm... vergeet je niet dat je voor die 2 punten 8 Hearthguard krijgt? Dus 16 aanvallen, geen 13 voor een Warlord en één HG.
Could you be there

Real

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #69 Gepost op: november 08, 2014, 07:23:04 pm »

Ja, maar voor twee punten krijg je normaal ook 8 HG en dan heb je je Warlord nog. Dus dat is in totaal 21 attacks.

Hier de eerste Foot Sergeants:

Hier de laatste drie Turcopole archers. Normaliter heeft slechts een derde van de Perry modellen een vorm van armour. Dus ik heb er twee de typische Turcopole aketons gegeven.

Inquisitor Constantine

• Administrator
  • Hero Member
  • Like a whisper...
« Reactie #70 Gepost op: november 08, 2014, 10:23:01 pm »

Zo, creatief. :)

Om even door te discussiëren: dat je geen Turcopoles en Priest bij de Poor Knights mag, is eigenlijk wel een breekpunt, ja.

Maar een Priest als Warlord bij de Milites, is dat iets? Ik denk dan zelf aan een religious advisor?  :)
« Laatste verandering: november 09, 2014, 02:28:15 pm door Inquisitor Constantine »
Could you be there

Coenus Scaldingus

• Sr. Member
« Reactie #71 Gepost op: november 10, 2014, 04:28:26 pm »

Ben niet kapot van die Fireforge figuren, maar je hebt ze er netjes uit laten zien.
Toegevoegde pantser ziet er gaaf uit, daarnaast ook leuk voor de variatie.

Real

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #72 Gepost op: november 11, 2014, 11:13:00 pm »

Dank jongens. Hierbij de laatste Turcopoles:

Ook met wat conversions. Ik ben vooral erg blij met sjaals rond hoofd en helm.

Real

• Moderator
  • Hero Member
« Reactie #73 Gepost op: juni 04, 2015, 10:34:14 am »

Tijd voor een update. Heb inmiddels alle Turcopoles af, evenals acht kruisboogschutters en nog vier sergeants. Tevens nog acht extra sergeants klaar voor de undercoat en acht extra kruisboogschutters om in elkaar te zetten. Daarmee heb ik in totaal 10 punten aan Milites Christi. Daarna heb ik nog vier extra Turcopoles en drie extra Hospitallers en dan kan ik het totaal ook als volwaardig leger inzetten met regels als WAB en War and Conquest.

Arathorn

• Hero Member
« Reactie #74 Gepost op: juni 25, 2015, 11:40:13 am »

Die zien er strak uit gast! Ik moet ook maar eens gaan kijken naar mounted archers of crossbowmen.
Pagina's: 1 ... 3 4 [5]